Aldi of Lidl?

25-05-2010 19:37 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij beide supermarkten kom ik nooit. Nou krijg ik toch vaak te horen dat de wijn bij de lidl zo goed is of dat de kaasjes van de aldi best te doen zijn of weet ik veel wat.

Nu wil ik dus morgen wel eens naar een van de 2 gaan om t een en ander te gaan kopen en uit proberen. Maar naar welke zal ik dan gaan?

Zijn er meer dingen lekker of een aanrader bij de Aldi of is de lidl echt interessanter?
quote:Star schreef op 25 mei 2010 @ 20:01:

Ik haal alleen snaai bij die winkels, voor de rest vind ik het ruk.Het zijn op zich hele voordelige winkels, maar ik sta altijd zo 80 euro af te rekenen, om vervolgens nog naar een " echte " winkel te moeten voor de " normale " boodschappen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij Lidl: de magere vanillekwark, heerlijk!! En de geitenkaas is momenteel ook favoriet.

Verder wat al genoemd is: gerookte zalm, groente en fruit, etc.

Aldi zit hier niet, helaas.
quote:mayls schreef op 25 mei 2010 @ 20:03:

ik kreeg ooit eens als tip van iemand dat je niet op woensdag moet gaan omdat dan de aanbiedingen uit de nieuwe folder ingaan en het dus erg druk is, wat betekent lang wachten bij de kassa.O men, daar heb ik geen zin in. Bij de lidl geen gedoe op woensdag ?
.
Ik vind zelfs het vlees van de lidl super, en ze hebben vaak speciale weken, nu hebben ze Asia weken, ik heb al wat singha-biertjes ingeslagen!
Verder vind ik lekker van de Lidl (is overigens al een topic van):

- cashewnoten

- japanse mix

- die nootjesmix, ben even de naam kwijt..met allerlei nootjes in zo'n stazak

- borrelnootjes

- kipfilet + kalkoenfilet (broodbeleg)

- pindakaas (en die met noot)

- appelstroop

- sesamtarwebrood en maisbrood

- doperwten/wortelen in blik

- pot rode kool met appeltjes

- groente en fruit

- chinese wokgroente

- bak boerensla

- kipsate (diepvries)

- satesaus, knoflooksaus, fritessaus en (hela) curry

- barbecuechips, tortillachips cheese

Aldi:

- chocopasta

- pindakaas (ook)

- mix van gedroogd fruit (weet niet of het er nog is, in oranje zakjes)

- een verpakking met allerei vakjes met zoutjes

Wat ik zoëven weet
Ga niet op zaterdagochtend om 11.00 uur naar de LIDL of de ALDI, want dan sta je rustig een half uur in de rij voor de kassa.
Ik ben meer van de lidl. Super want in juli zit er eindelijk 1 bij mij om de hoek!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2010 @ 19:49:

Ik ga naar beiden. Aldi heeft bijvoorbeeld lekkerdere chips, die vind ik bij de Lidl echt bagger.Inderdaad, bagger chips. Maar over het algemeen vind ik de Lidl echt stukken beter! Heeft meer en beter aanbod in verse produkten. Ook hebben ze een behoorlijk aanbod biologische produkten. Ik vind de Lidl net wat chiquer eigenlijk. Minder zo'n jaren 70 uitstraling en dito assortiment.
Lidl heeft een groter assortiment, heeft ook betere AGF-producten, maar de meeste dingen van de Aldi vind ik lekkerder smaken, meer de kruidenierswaren dus.
Ik ga naar beide winkels, voor wcpapier, sap en dergelijke. Vlees koop ik er bijv. nooit.

Soms hebben ze ook erg handige spulletjes in de folder staan.
Kruidenstokbrood van de Aldi is geniaal!

Aardappels wedges van de Lidl zijn erg fijn.

Vers fruit en groenten vind ik beter van de Lidl.

Cassave van de Aldi vind ik ook lekker. Hmm 50-50 inderdaad.

Ik zou zeggen: ga deze week naar de een en volgende week naar de ander.

Het fijnste van beide winkels is het bedrag dat op de kassa staat als je afrekent:)
Ik ga denk ik maar eens naar de lidl morgen. De lange rijen bij de aldi met de nieuwe folder schrikken me af. ik ben benieuwd.
Geen ervaring met de lidl,

Nu bij Aldi: videoding dat video's (vhs) omzet, voor 18,99 volgens vriend. Dit kost bij de kruidvat 9,95 per band geloof ik.

Verder:

- Pipita notenmix

- Brie

- Namaak philadelphia, even in koelkast kijken: Milsa, verse kaas naturel heet het

- Vriend is gek van de kruidenboter stokken

- Kinder "snoetenpoetsers"voor 0,89 cent per 40 stuks

Wij halen zo veel mogelijk bij Aldi, de rest bij AH. Bijvoorbeeld de pakken Knorr familiegerechten, ovenschotels en dingen voor dochter bij AH. De ingrediënten ( ook het vlees) dan weer bij Aldi
wij halen sinds een maand of twee al onze boodschappen bij de Aldi vandaan. We waren altijd vrij veel geld kwijt bij een andere supermarkt en besloten om die reden naar de Aldi te gaan. Ik moet eerlijk zeggen: bevalt ons goed!! Halen er eigenlijk alles (behalve shampoo, tandpasta etc)
Hier in de buurt zit een hele grote nette Lidl. Daar haal ik zo nu en dan een kar vol spullen waarvan ik weet dat ze goed zijn. De produkten van Linessa vind ik lekker en frisdranken, ijs, wasmiddel, schoonmaakmiddelen... Nou ja eigenlijk bijna alles is wel prima, alleen sommige dingen wil ik toch altijd graag van een A-merk en tussendoor ga ik dus ook naar AH. Aldi zit hier niet.
Behalve de vleeswaren en de toetjes vind ik ook altijd de non-food bij Lidl interessant. Laatst een goedkope mini schroefboor en een heel behoorlijke cirkelzaagmachine. Echt heel goede kwaliteit.
Oja, de 30+ geraspte kaas vind ik ook erg lekker over de pasta's enzo. De gewone 30+ kaas met notensmaak vind ik daarentegen niet te eten
Ik haal ook alles bij de Aldi. Echt alles. De Aldi is de enige supermarkt op loopafstand. Sinds ik een kind heb, kan ik niet meer op de fiets, of ik moet op zaterdag en als ik ergens de schurft aan heb, dan is het wel aan boodschappen doen op zaterdag.

Maar in de praktijk? Het is best goed te doen. Het assortiment is inderdaad niet zo uitgebreid als in andere winkels, maar je wordt er wel heel creatief van (en gezond! Uit pakjes koken is er niet meer bij ). Eens in de paar maanden sla ik bij een andere supermarkt risottorijst en lasagnebladen in, en met die aanvulling kan ik alles maken wat ik wil
http://www.lidl.nl/cps/rd ... 0/lidl_nl/hs.xsl/4222.htm
@69, als je twijfelt zou ik gewoon deze week naar lidl gaan en volgende week naar de aldi. Dan kun je daarna zelf je conclusie trekken. Laatst voor 1.60 euro 500 gram sperziebonen gekocht. Die waren bij de groenteboer ernaast 2.60
Ik vind groente en fruit bij de Lidl beter!

Bij Aldi koop ik: dagcrème, pampers, billendoekjes, schoonmaakspullen, kipfilets, gehakt, kaasjes.
Nog een Lidl-tip: ik vind de tapenade (olijven, tomaten en tonijn!) er erg lekker!
quote:nazife schreef op 25 mei 2010 @ 21:25:

@69, als je twijfelt zou ik gewoon deze week naar lidl gaan en volgende week naar de aldi. Dan kun je daarna zelf je conclusie trekken. Laatst voor 1.60 euro 500 gram sperziebonen gekocht. Die waren bij de groenteboer ernaast 2.60 Ga ik doen!
Je begrijpt dat je morgen hier je boodschappenlijstje moet plempen he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven