Het is uit!

26-05-2010 09:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven..

laten.

..
Nope
Waarom ga je dan ook zo snel al samenwonen?

(ow ja liefde maakt blind)

Ik zou zeggen: leermomentje

Niet dat daar nu de pijn minder van wordt maar toch.

Sterkte
Jeetje vervelend zeg.Een knuffel voor jou!

Maar bij 5 maanden , begin je elkaar steeds beter te kennen.

Samenwonen is een gigantische stap,dat doe je doorgaan als je elkaar al goed kent en op elkaar ingespeeld bent.Zijn jullie niet te hard van stapel gelopen?
f
Tja, hier valt inderdaad iets te leren. Over te vroeg samenwonen zal ik het niet hebben (heb ik zelf ook gedaan), maar waarom ga je met iemand samenwonen ZONDER dat je eerst een gezamenlijk toekomstvisie, een afspraak hoe je het samen gaat doen, op tafel hebt liggen?

Het is toch vervelend om pas nadat je je eigen huis hebt opgezegd, er achter te komen dat je eigenlijk niet bij elkaar past. De volgende keer dus meer bespreken (en ook langer wachten) voor je samen gaat wonen.

Voor nu: veel sterkte. het is uit en zoals ik het lees is dat voor jullie allebei de betere keuze. Evengoed een dikke knuffel

Hoe gaat het nu met woonruimte? Staat er iemand op straat of kun je allebei ergens heen? Koop- of huurhuis?
Hebben jullie voordat jullie gingen samenwonen gesproken over jullie dromen, wensen, verwachtingen?
Te hard van stapel gelopen, geen gezamelijk toekomstvisie, niet genoeg gecommuniceerd...klop allemaal. Enorm veel leermomentjes. Maar auw, wel harde!

Ratio: idd. beter voor allebei (althans op dit moment)

Emotie: weet dat er van beide kanten nog veel gevoelens zijn. Dat voel je. Wat overwint?

Het was zijn app., hij woont tijdelijk bij een vriend, ik ben op zoek naar huurapp.
winniedepoo: Een hele dikke knuffel voor je! Ik begrijp op dit moment helaas heel goed hoe je je voelt. Het is na 2 jaar sinds gisteren ook uit met mijn vriend en ik voel me er verschrikkelijk onder!
Ja, klote voor je. Had, had, had.... could have, would have, should have. Daar heb je dus geen reet aan. Daarom heeft het ook weinig zin om je nu om de oren te slaan met 'hardlopers, doodlopers'.

Ik ben erg praktisch van aard, dus het eerste waar ik aan dacht toen ik je OP las: het is toch wel jouw huis? Of moet jij nu woonruimte zoeken en alles gaan regelen?

Mosterd.

Damn... dat is dan klote zeg. Ik zie het in mijn omgeving ook wel 's gebeuren: snel samenwonen, woning direct opgezegd en een paar maanden later shit aan de knikker

Ik hoop voor je dat je snel iets vindt. En wat je zelf al schrijft: leermoment, als is het een harde...
Oh wat vervelend voor je missspanje! Hoe komt het bij jou?

2 jaar is natuurlijk nog iets anders dan 5 maanden!

Veel sterkte!
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we elkaar uiteindelijk niet gelukkig maken en dat we niet zo'n stel willen worden dat 'vergeten' uit elkaar te gaan toen het eigenlijk moest en daardoor te lang bij elkaar blijven.

Heel verstandig allemaal, maar ik heb misschien het idee dat het toch nog wel iets te vroeg was, maarjah tijd zal het leren.

En heb jij het hele verhaal van als jullie echt voor elkaar bestemd zijn, dan komt het wel weer goed, uiteindelijk ook al te vaak gehoord? Alsof ik daar op dit moment wat aan heb :s
balen,shit,kaa uuu teee..

Maar heel eerlijk: als iemand mij zou proberen af te houden van iets wat ik heel graag zou doen (bv een nachtclub uitbaten) zou ik ook afhaken.

Liefde is ook elkaar vrij laten en elkaar dingen gunnen...
missspanje: Ja die opmerking heb ik ook al TE vaak gehoord, maar het is wel de waarheid. Ik geloof daar heilig in. Alles komt zoals het moet zijn. Als mijn ex heel snel een nieuwe vriendin heeft, dan was het niet de ware voor mij. Als blijkt dat wel elkaar moelijk los kunnen laten, dan groei je weer naar elkaar toe. Ik probeer alles los te laten nu, en te laten komen zoals het komt. Geen geforceerdheid. Voel in mijn hart dat er nog meer is. Maar dat zullen we zien, of dat mijn gevoel is, of wishfull thinking. wat is jullie contact op dit moment? Hoe moeilijk heeft hij het?

biebelie: daar heb je ook helemaal gelijk in, maar het gaat er ook om of ik me daar happy bij voel. Ik zou mezelf en hem voorliegen als ik zou zeggen: doe maar. Dan heb ik hem, maar ben ik zelf niet happy.
we hebben elkaar gister gezien omdat ik bij hem spullen lagen die ik nodig heb, en dat resulteerde in een huilbui van 2 kanten, dus het is zeker niet dat er geen gevoelens zijn. Het is ook niet dat we elkaar tegen houden in dingen. Het is meer dat hij zichzelf te jong vindt om in een relatie te zitten waar niet alles 100% is.

Mij lijkt dit nog al een ilusie, maarjah...
Wat zat er dan niet 100% bij jullie?
Mannen calculeren over het algemeen wat meer dan vrouwen, waarschijnlijk ook omdat bij een man de carrière van hoger belang is dan een relatie. En een huwelijk weer van hoger belang dan een verliefdheid.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En er zijn ook berekenende vrouwen die eerst hun leven uitstippelen en daar de bijbehorende personen bij gaan uitzoeken. Maar dat is toch meer des mans om het zo te doen.
Ook als je dat wel van te voren bespreekt is dat geen garantie. Het is beter om het wel te doen, maar mensen kunnen je ook enorm naar de mond praten omdat ze gewoon willen dat je blijft ongeacht of ze van plan zijn daar iets voor te doen of laten. Ik weet niet of het echt altijd zoveel helpt, maar je kunt het proberen natuurlijk. Ik heb zelf een geweldige relatie gehad met iemand waarmee het supersnel ging maar nu een zeer ingewikkeld contact met iemand waar ik wel uitgebreid de tijd voor hem genomen en dingen vooraf mee heb doorgesproken. Blijft denk ik beter om het wel te doen, ook omdat je dan tenminste kunt zeggen ja maar we hadden afgesproken dat...

Hoe dan ook, sterkte & een knuffel voor jou.
Hoe zouden jullie hier tegenover staan? een vriend die een nachtclub gaat runnen?
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 11:31:

Hoe zouden jullie hier tegenover staan? een vriend die een nachtclub gaat runnen?Het zou heel vreemd zijn. Maar als jullie levens niet bij elkaar passen, en ik denk dat dat het geval is, dan zou ik de relatie verbreken. Zeker als ik hem pas sinds januari kende.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 11:31:

Hoe zouden jullie hier tegenover staan? een vriend die een nachtclub gaat runnen?

Mijn ex had een nachtclub, 2 café's, een lunchroom, 2 restaurants, 2 strandtenten en een bordeel. Ik had er geen probleem mee en vond het zelfs heerlijk. Nooit koken, zo'n beetje elke nacht feest, in de zomer overdag op het strand hangen.

Als mijn huidige vriend dergelijke plannen heeft, dan zou ik hem daar volledig in steunen. Voor hem, maar ook voor mezelf (nooit koken )

Maar het maakt niet uit hoe wij erover denken en hoe wij het zouden vinden... Jij vindt het niet fijn en ziet het niet als mogelijk onderdeel van jouw toekomst. Dan scheiden jullie wegen en gelukkig zonder gemeen te doen tegen elkaar.
ok, maar wat als ik hem terug wil. (zwak moment)

ik hou nog steeds van hem. Zijn persoon is meer als alleen iemand die veel waarde hecht aan zijn carriere en die een nachtclub wil uitbaten. Hij heeft hele mooie kanten. Hij zij dat hij verder gelukkig met mij was, ik ook met hem! Waarom zo snel opgeven...waarom opgeven als hij ergens zegt dat hij op een ander moment in zn leven met mij had willen trouwen. Dan is er toch meer of niet?
??!!
Je zegt het alsof waarde hechten aan een carrière en het uitbaten van een nachtclub iets slechts is, een negatieve eigenschap van hem. Vind je dat echt zo?
!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven