Ijsbekers gezocht!

26-05-2010 13:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de verjaardagstraktatie van mijn zoon, volgende week, wilde ik cake-ijsjes maken (dus: cakejes bakken in een ijsbeker van koek, i.p.v. een muffinvormpje). Dat doe ik elk jaar, en het is ook elke keer best lastig om die ijsbekers te vinden, maar dit jaar is het helemaal een ramp. Hoogvliet, AH,(ook de XL) - waar ik ze vorig jaar nog vandaag had; nu niet in het assortiment. Dus... heeft iemand ze heel toevallig nog ergens gesignaleerd, lately...?

Alvast dank !
Nothing happens for a reason
Makro, Sligro, HAnos etc. Leen de makro pas van school zu ik zo zeggen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bij de Plus hebben ze het ook altijd liggen.
Poelepoelepoelepoes!
Euh....bij de snackbar?
(Ga ik op google voor je zoeken kom ik op een ander topic van het viva forum uit .. IJsbekertjes voor traktatie )
Poelepoelepoelepoes!
Ik las ijsbRekers gezocht....als in openingszinnen ofzo
quote:heartwork schreef op 26 mei 2010 @ 13:23:

(Ga ik op google voor je zoeken kom ik op een ander topic van het viva forum uit .. IJsbekertjes voor traktatie )

Ja, dat had ik al gezien, maar is een topic van 2 jaar oud, en het aanbod van supermarkten verandert blijkbaar nog al eens (aangezien ik ze nu bij AH en Hoogvliet niet meer kan krijgen).

Had alleen de mogelijkheid van Jamin over het hoofd gezien die daar genoemd werd , dat is wel een beetje suf van me. Daar ga ik in elk geval ook nog kijken.

Maar bedankt voor het meedenken en -googlen allemaal...;-)
bij de Jumbo hebben ze ze nog! Ik wilde laatst precies hetzelfde maken voor de verjaardag van mijn dochter, maar kon ze nergens vinden, dus had ze maar in gewone cakevormpjes gebakken. Een week later liep ik bij de Jumbo en daar hadden ze ze gewoon.
Ben nu wel benieuwd hoe je dat dan precies doet, cakejes bakken in ijsbekers. Gewoon vullen met cakebeslag en in de oven als wanneer je gewone cakejes maakt? Verbranden de bekers dan niet? Ik vind het wel een leuk idee (zoon is jarig over 2 weken)
laat maar...ik zie het antwoord al op dat andere topic via de link van heartwork...zit ff niet op te letten
Je moet de bakjes idd vullen met cakebeslag en dan voor 3/4 vullen.

Ik had gewone cakevormpjes gebruikt omdat ik ze niet kon vinden. Daarna heb ik er toefjes opgespoten met lichtroze botercreme en bestrooid met die discoballetjes (zelfde als bij een softijsje) en een gekleurd parapluutje erin gezet. Het was een groot succes!
Ja, leuk he? Ik doe het al jaren en alle kinderen vinden het altijd prachtig (en lekker). Nee, die bekers verbranden (gek genoeg) niet. Hier heb je een linkje:

http://www.party-kids.nl/ ... ategorie=1&intNummer=1853

Ik doe er alleen geen vruchtenhagel op, maar chocoladeglazuur en wat gekleurde minismarties.

Alleen nu eerst de bekers nog vinden....
Ja ik vind het ook een heel leuk idee hoor juliet64.

Vind zelfgemaakte traktaties altijd een plus op scholen.

(Bij mij in het Voortgezet onderwijs heb ik ook weleens leerlingen die willen trakteren maar dat is eigenlijk verboden op school. Enige uitzondering is zelfgemaakte traktaties. Dus je begrijpt dat er na die reclame van koopmans (? ) opeens allemaal cupcakes met namen erop voorbij kwamen :D )

Als je het nergens kunt krijgen wil ik ze ook wel voor je kopen en ze opsturen hoor.

Kun je ze online nergens kopen trouwens? (mocht het nergens lukken)

Nu ik er over nadenk.. liggen ze ook niet gewoon in het koekschap? In de zomer liggen ze bij onze supermarkt bij het ijs, maar in de winter moet ik ze bij de koekafdeling pakken.
Poelepoelepoelepoes!
Heartwork, wat een aardig aanbod van je!

Ik ga eerst deze week nog eens bij Jamin kijken en bij de Plus (die moet hier ook ergens in de buurt zitten) en als het niet lukt kom ik er nog wel op terug.

Online bestellen kan wel, heb het ergens gezien, maar dan moet ik er meteen 300 tegelijk afnemen ofzo, mwoah...

(En ja, ALS ze ze hebben in de supermarkt liggen ze idd bij de koekjes. Zo trof ik vanmorgen bij de AH wel oubliehoorns aan, maar dus geen bekertjes.. )
Vraag bij je plaatselijke snackbar/ijssalon of je stuk of 30 van die dingen mag overkopen.

Die koopt ze in bulk in en dan kan je nog kiezen tussen hoorntjes, kuipjes, bekers, etc.

In de supermarkt kan je kijken bij koekjes of bij bakbenodigheden. In de zomer ook in of naast het vriesvak bij het ijs. Daar liggen in mijn supermarkt ook de ijswafels.
Ja gevonden vandaag in de supermarkt. Bij de Dekamarkt, je had bekers en hoorntjes. De een was 90 cent dacht ik voor een pak van 50 of 75? en de andere 1,25 euro.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kan dit ook nog voor een groep 8-er? Of loopt ze dan voor lul met haar traktatie?
quote:misschicken schreef op 27 mei 2010 @ 17:40:

Kan dit ook nog voor een groep 8-er? Of loopt ze dan voor lul met haar traktatie?Ik zou mij meer zorgen maken of het wel kan in de oven. Met veel belangstelling lees ik hier mee of het uberhaupt wel kan. Ik had het niet kunnen verzinnen .
He, jammer, Dekamarkt zit alleen in Noord-Holland, zie ik net, en ik zit in omgeving Den Haag...

Vandaag de hele dag gewerkt dus geen tijd gehad, maar ga van het weekend weer op jacht.

Misschicken, mijn zoon zit in groep 5, maar volgens mij kan zoiets in groep 8 ook nog wel hoor.

Mylenevalerie, het kan echtechtecht gewoon in de oven, geloof me maar...;-)
Juliet, de Vomar en de Komart heeft hier hetzelfde als de Dekamarkt. En ik dacht ook Super de Boer. Als ik naar hun "huis"maandkookschrift kijk hebben een zelfde gemene deler want het blaadje is hetzelfde met een andere naam erop.

Bel ze anders op, ik ben de naam van die ijsbakjesfirma vergeten. Dan kijk je op de site van de firma waar ze het nog meer verkopen.

www.dekamarkt.nl
Nou ik stop met kijken online hoor. Bel maar even, Dirk van de Broek geeft hier hetzelfde aan, en Super de Boer zit in DH.

deze zag ik nog op internet maar zie verschil in prijs met wat ik vanmiddag gewoon in de supermarkt zag.

online kopen
Kind ziet het wel zitten, dus ik ga het van de week maar eens uitproberen....
Leuk Kip. Google eens op afbeeldingen, ik zocht voor TO en ik zag leuke dingen ermee. Misschien gewoon voor wat inspiratie.
Ik heb ze bij de ijsboer gehaald voor een duppie per stuk....

Maar dan nu de volgende vraag. Op mijn pak cakemix staat alleen de tijd voor een hele cake...hoelang moeten kleine ijsbekercakejes in de oven dan? En ook op 160 graden?
AH had overigens alleen oubliehoorns...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven