Ijsbekers gezocht!

26-05-2010 13:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de verjaardagstraktatie van mijn zoon, volgende week, wilde ik cake-ijsjes maken (dus: cakejes bakken in een ijsbeker van koek, i.p.v. een muffinvormpje). Dat doe ik elk jaar, en het is ook elke keer best lastig om die ijsbekers te vinden, maar dit jaar is het helemaal een ramp. Hoogvliet, AH,(ook de XL) - waar ik ze vorig jaar nog vandaag had; nu niet in het assortiment. Dus... heeft iemand ze heel toevallig nog ergens gesignaleerd, lately...?

Alvast dank !
Nothing happens for a reason
Staat er op het pak cakemix niet ook iets over hoe lang muffins in de oven moeten? Ik zou denken dat het ongeveer zo lang zou moeten, ietsje korter misschien (muffins zijn wat groter dan die ijsbekers).
Oh ik ben ook zo'n talent he!

Projekt mislukt! NEXT! Wie heeft er nog een idee voor een traktatie voor een 13 jarige in groep 8?
Oh, mislukt dus als in te donker neem ik aan? Toen ik je laatste zin nog niet had gelezen dacht ik dat je chocoladecake had gemaakt/gebruikt.

Jammer dat het mislukt is, ik vind het er best leuk uitzien.
Je hebt er veel te veel in gedaan! Dan stroomt het over.

Probeer het nog een keer, met minder... En maak er dan ook niet meteen zoveel :-)

Smaken de mislukkingen wel lekker?
Het is chocoladecake! Maar ze zijn helemaal uitgelopen, en de bakjes zijn heel klef geworden, niet te vreten....
Volgens het recpt moest ik ze vullen tot net onder de rand...deed ik.

Ze zijn ook niet lekker, die bakjes zijn helemaal taai en kleffig.
Dat 'over de rand heen' vind ik juist wel leuk, beetje meer ijsje-idee.

Ah, toch chococake dus. Gek dat een gebakken iets (ijsbeker) taai wordt bij het bakken.

Is het een optie om ze toch in muffinvorm of zo te bakken en dan te serveren in zo'n bekertje?
Nah...ga maar op zoek naar iets wat ik niet kan verknallen, heb niet zoveel tijd deze week.
zonde dat ze mislukt zijn, waarschijnlijk had je ze maar voor 3/4 mogen vullen. Ik zou ook gewoon muffinvormpjes gebruiken, dat gaat meestal wel goed (ook maar voor 3/4 vullen).
Mylene, ik kwam deze tegen...lijkt me echt zo'n fröbelrecept voor jou.

Ik weet dat je zelf nie zo'n zoetekauw bent, maar wie weet kun je het eens ergens gebruiken...

http://www.girlscene.nl/l ... 8/april/cupcake_lollypops

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven