Gezondheid alle pijlers

Jeuk

26-05-2010 23:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
He forumers,

Sinds 3 weken heb ik gigantische jeukaanvallen. Zo erg dat ik mijn huid soms kapot krab. Daarnaast heb ik last van spierpijn, licht opgezette klieren en moeheid. Er is niks veranderd in mijn eetpatroon / wasmiddel etc dus een allergische reactie kan het niet zijn. Mijn huid is verder niet rood en er is niks geks te zien.

Heeft iemand iemand hier ervaring mee? Een afspraak met de HA staat is al afgesproken.

Groetjes
Geen ervaring mee.

Maar je kan toch ook later ineens ergen een allergie voor iets krijgen? Tenminste dat dacht ik altijd.
Klinkt als een allergie.heb je al eens antihistamines geprobeerd? Dat zijn medicijnen tegen hooikoorts maar kan ook bij andere allergische reacties helpen.
Je kunt inderdaad opeens ergens allergisch voor zijn.
quote:Josje23 schreef op 26 mei 2010 @ 23:43:

He forumers,

Sinds 3 weken heb ik gigantische jeukaanvallen. Zo erg dat ik mijn huid soms kapot krab. Daarnaast heb ik last van spierpijn, licht opgezette klieren en moeheid. Er is niks veranderd in mijn eetpatroon / wasmiddel etc dus een allergische reactie kan het niet zijn. Mijn huid is verder niet rood en er is niks geks te zien.

Heeft iemand iemand hier ervaring mee? Een afspraak met de HA staat is al afgesproken.

Groetjes

Helaas, dat kan wel. Een allergie tegen iets bouw je op, dus het kan zo zijn dat je een bepaald product tijdenlang straffeloos gebruikt en er dan toch ineens allergisch op reageert. Daarnaast geloof ik niet dat er niets verandert in je leven. Een simpel voorbeeld? Aardbeien zijn nu in het seizoen en waren dat in januari niet. Heb je de laatste tijd aardbeien gegeten?

Van een allergische reactie kun je je ook erg moe voelen. Je klachten over opgezette klieren en spierpijn daarentegen doen me juist eerder aan een ontsteking denken.

Kortom: huisarts!
Waar heb je de jeuk? Op welke momenten? Verschillende allergiën en reacties hebben ook weer een andere uitwerking. Je kunt net zo goed schrijven 'ik heb overal pijn, wat is het?'.

Ga na of er een patroon is, heb je vaak sochtens jeuk? Heb je vaak jeuk als je buiten bent geweest of wanneer je hebt gegeten? Heb je jeuk op je armen, je benen, je hals of overal?

Als je daar antwoord op hebt dan is het al iets makkelijker om in de goede richting te gaan denken. Een arts zal precies dezelfde vragen gaan stellen.
Mijn nichtje had dat ook. Die heeft toen xzycal gekregen van de dokter dat doet iets met je histamine gehalte (volgens mij). Misschien kan je dat proberen. Zal iedergeval even bloed laten prikken!
waneer moet je naar je ha??? bij mij gaat wel een belletje rinkelen...
Ik heb zelf constitutionele eczeem en op z'n tijd ''onverklaarbare'' jeuk over mijn hele lichaam. Ik heb voor de echte eczeem plekjes een hormooncreme en in de periode dat ik veel last heb van die jeuk dan gebruik ik Xyzal. Dat werkt erg goed. Xyzal ik trouwens alleen verkrijgbaar op recept.

Ik ben getest (bloed en krasjes test) maar helaas geen reden hiervoor kunnen achterhalen. Een allergie kun je idd zoals al eerder schreef ontwikkelen ook voor iets dat je al heel lang gebruikt. Maar het kan ook onduidelijk blijven waardoor je de jeuk krijg. Ik heb trouwens in periode dat het weer veranderd meer last hiervan. Vooral in de periode dat het kouder wordt en de verwarming weer aangaat. Dit is echt een aanslag op mijn huid.

Wat helpt is in ieder geval niet te vaak (zeker niet elke dag) en zo koel mogelijk te douchen. Daarnaast zo min mogelijk producten op je huid smeren.

succes
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
PS

De combinatie van de jeuk met de andere klachten herken ik trouwens helemaal niet. Dus mogelijk is er iets heel anders aan de hand. Ik denk dat alleen de HA hierover uitslag kan geven.
Bedankt voor alle tips! Mijn bloeduitslagen waren goed behalve mijn witte bloedcellen, deze waren aan de hoge kant. Dit kan duiden op een allergische reactie alleen slaan mijn allergie pillen en pillen tegen de jeuk niet aan. De arts wil dat ik weer terug kom ook omdat ik wat koorts af en toe heb en vanwege mijn opgezette klieren. Dus ik moet vlgde week weer terug en dan word ik misschien doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik ben zelf nogal bang voor de ziekte van non-hodgkin... Maar ik heb teveel op internet gesurft..
Josje niet op internet surfen daar wordt zelfs de meest nuchtere persoon hypochonder van!

Ik heb jaren geleden ook een lange tijd een te hoge waarde witte bloedcellen gehad. Allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar ze zijn er nooit achter gekomen hoe het kwam en ik heb nergens meer last van. Volgens de HA reageert mijn lichaam heel snel en actief op virussen.

Sterkte meid!
Even een update en een nieuwe vraag. Ik ben naar de huisarts geweest en ik heb een bloedonderzoek gehad. Een bepaalde witte bloedcel (Eosinofiele granulocyten) is verhoogd en mijn Creatinineklaring (nieren) was flink te hoog en mijn HB iets. De huiarts vertelde mij alleen over de verhoging van de Eosinofiele granulocyten. De rest heeft hij niet verteld! Sowieso natuurlijk een slechte zaak!

Na allerlei middeltjes allergiepillen, verschillende zalfjes ben ik doorverwezen naar een dermatoloog. Dit omdat de zalfjes en pillen niet hielpen. De dermatologe kon weinig doen dan een allergietest afnemen (bloed) en sterke pillen geven tegen de jeuk. Wel vondt ze het raar dat de huisarts mij geen verwijzing naar een internist heeft gegeven.

De dermatoloog wacht nu de resultaten af van de allergietest (29 juni uitslag) en 1 juli heb ik een afspraak bij de internist, want ze verwijst mij door.

Toch maak ik me enigszins zorgen. Mijn moeder is verpleegkundige en is er bijna van overtuigd dat er iets mis is met mijn nieren door de afwijkingen in het bloed en mijn klachten. Zelf maak ik me inmiddels ook ongerust. Zouden jullie proberen eerder naar een internist te kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven