November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Lizzie, wat een drama! Had je wel iemand in de buurt om jullie meteen op tevangen?

Chica, ook jij drama. Hè toch, zouden ze een keertje over kunnen slaan??

Lijnes, dan komen we de volgende meet van jouw tuin genieten

suzaa, ik stuur mijn kinderen op voor slaaples.

Ik vond meet helemaal leuk. Neeltje was er een groot deel niet actief bij, maar wilde vandaag wel allerlei dingen doen die ze gister van de meisjes had gezien. En nelis heeft zich alleen maar geweldig vermaakt.
De zindelijkheid zit er niet in. Neeltje heeft vandaag 4 onderbroekjes natgeplast en 1 volgepoept. En iedere keer binnen 5 minuten nadat ze op het potje had gezeten. Ze wil graag zonder luier, maar mama even niet meer ..... Lala, jouw tip werkt hier dus niet. Helaas ! Over een week of zo nog maar een kans wagen. Maar vaker dan 1 keer per half uur op het potje is wel heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier. Heerlijk he, dat mooie weer. Morgen weer werken sinds 1,5 week, dus afzien. Het was wel heerlijk om lekker vrij te zijn geweest, zeker met het mooie weer. Achteraf gezien waren we er ook wel hard aan toe om even uit de dagelijkse sleur te breken. Ik heb het idee dat we nu beiden ook minder snel geirriteerd zijn en geduldiger met de kinderen. Beter zo.

Eind augustus hebben we weer 2 weken vrij gepland, dus maar even bekijken wat we dan gaan doen. Wat gaan jullie allemaal doen tijdens de zomervakantie?

Chica; hoe is het met je meisjes?

O; ach zindelijkheid komt vanzelf. Ik heb het nog niet geprobeerd zonder luier, maar als ik een weekend niets te doen heb en het mooi weer is ga ik ook een poging wagen. Eens kijken hoe dat gaat, ik vrees het ergste, hehe.

Jammer dat de meet rustig was, maar zo te horen was het wel gezellig. Hopelijk kan ik er volgende keer ook weer eens bij zijn.
De meet was leuk zo te lezen. Zijn er nog foto's? Net als Suzaa hoop ik er de volgende keer ook weer bij te zijn.

Lijnes, wat naar voor Madelief.

Ibbel, aan het weer heeft het niet gelegen. Wat een goed weer om te kamperen. Was het geslaagd?

Lizzie, wat erg. Wat zal je geschrokken zijn. Tjee en dan met de ambulance weggevoerd worden, dat is niet niks. Wordt de pijn al minder?

Suzaa, jullie hadden het inderdaad getroffen met het weer! Dan is nederland ook een mooi land om vakantie te vieren.

Wij gaan het dit jaar ook in eigen land vieren. Ben benieuwd, heb er wel zin in. Even weg uit de sorres en hopelijk komen we net zo fruitig terug als jullie.

Wat dapper dat jullie al aan zindelijkheidtraining beginnen. Binkie wil het al wel, maar hij geeft het plassen nog niet echt goed aan. Poepen gaat al wel heel goed.

Vind het naast een baby nog een beetje teveel van het goede.

Hij zit nu in een fase dat hij ook een baby is, dus tja die dragen toch ook nog luiers...

Wij hebben ook heerlijke dagen gehad. Het weer was natuurlijk voortreffelijk en daarnaast was iedereen goed gemutst. Verder hier naar de kermis geweest. Stoer gezicht, zo'n kleine man in de draaimolen. Al had hij het liefst alleen in de botsauto's gestapt.
Zo, beetje gewend aan het niet kunnen gebruiken van 1 hand. Nog wel veel pijn en ongemak. Mijn ouders en schoonouders passen deze weken op Leon, ik kan zelfs geen luier verschonen, dus ben ik enorm blij met hen. Morgen met Leon naar de tandarts, een van zijn tandjes wordt zwart, waarschijnlijk door een valpartij. huize ongeluksvogel op het moment.

Toen wij van de trap af vielen lag manlief nog (met oordoppen in ) te slapen. Ik heb heel hard au pijn au, au geroepen en hij hoorde me gelukkig snel en kwam in zijn onderbroek en shirt aangevlogen, zag mij onderaan de trap liggen en L. stond heel hard te huilen. Hij vond het heel moeilijk om zijn aandacht te verdelen tussen mij (telkens wegvallend, duidelijk gewond) en Leon (heel hard huilend en bij mama willen zijn). Ondertussen nog de ambu. bellen en wat kleren aantrekkend. Het blijkt dat ik telkens wegviel omdat ik, freak of nature... door pijn en schrik een hele lage bloeddruk kreeg ipv een hoge. De ambulance medewerkers hebben me toen onder een soort narcose gebracht en mijn pols gezet en naar het zkh gebracht. Helaas bleek hij nog niet goed te staan en hebben ze hem nog een keer moeten zetten onder plaatselijke verdoving. blij dat ik er de eerste keer niet 'bij' was! Wat een ellende! Nu a.s. maandag voor nieuwe foto's, controle en nieuw gips.

als het goed is uit het gips voor we op vakantie gaan!

Fijn dat jullie een leuke meet hadden!
Jeetje Lizzie, wat ontzettend balen van je hand. Gelukkig dat L. niets had. Wel jammer van zijn tandje.

Kan me voorstellen dat je man zich doodschrok toen hij je zo zag liggen. Beterschap.. of hoe zeg je dat als je iets gebroken hebt? Heelse?
Heb vandaag weinig tijd, maar donderdag komen mijn foto's op de ak van de meet.

Novem, als ontlasting al wel gaat, ben je toch al lekker onderweg? Ik vind onderbroekjes met poep uitspoelen niet het leukste om te doen, dus ook dat is op een laag pitje.....

Lizzie, wat vervelend van zijn tandje zeg. Gelukkig dat het nog maar zijn melkgebitje is. Maar hij heeft dus toch wel een klap gehad blijkbaar. En ik kan me voorstellen dat het (zacht gezegd) niet leuk was, dat zetten van je breuk. Hopelijk groeit het wel weer snel en goed aan.

Vandaag hebben we hier een chaos dag. Nelis een enorme blauwe bult op zijn hoofd omdat hij niet weet dat je als je nog maar een week of 6 loopt, nog niet op straat kan rennen. En Neeltje wederom een geschaafde knie, omdat die vergeet dat je voor je moet kijken als je rent. Ik grossier in pleisters op het moment, natuurlijk ook vanwege de blote benen. Klein nadeel van eindelijk mooi weer Hebben jullie lekker genoten dit weekend? En jij Ibbel, op de camping: is het goed gegaan op de luchtbedjes?
O, dat is ook zo hoor. En eigenlijk hoop ik dat hij het net zo doet met het aangeven als hij moet plassen. Lekker makkelijk, haha.

Binkie zit ook onder de krassen, schrammen en vooral veel blauwe plekken. Ook op plekken waarvan ik me afvraag hoe daar een schram kan komen. Maar goed hij is ook erg druk in de weer met van alles en nog wat. Heerlijk om te zien.

Tsjee Lizzie, wat een verhaal. Heeft Leon het er nog over?
Ik zwaai even...thuis laptop kapot, en ontzettend druk op het werk. Was leuk zaterdag!
Hier even snel. Oplaad stekker van de compu is kapot dus moet een nieuwe halen vanochtend want batterij is bijna leeg.

Ben nogal ziek geweest de afgelopen dagen. Blijkbaar het Noro virus. Pfff veel overgeven en kramp in mijn maag, was echt drama, hield echt helemaal niks binnen, ook geen water en kon bijna niet meer lopen maandag zo slap was ik. Hap gebeld medicijnen gehad en vandaag alweer een stuk beter. Wel hele logeer weekend met al onze leuke plannen in het water. Gelukkig waren de kinderen er niet dus kon wel eens goed ziek zijn maar alle leuke plannen in het water.

Saar had trouwens de afgelopen dagen ook weer koorts. Was al bang dat ze daarom morgen niet zo kunnen maar gelukkig is het weer over. Wel gaat ze nu heel veel staan. Deed ze al een tijdje niet meer maar nu heel frequent. Dus ook als ze moet slapen. Heeft Anniek nooit gedaan dus even wennen haha

Moet weer rennen naar de WC doeiiiiiiiiiiiiiiiii
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, beterschap!!
Bah Chica! Stomme Noro heeft mijn zusje en nichtje ook geruime tijd geveld...

Lizzie, wat ontzettend schrikken! Gelukkig maar dat Leon niks had. Maar daardoor jij des te meer. Kan me voorstellen dat je blij was niet helemaal bij te zijn! En gelukkig maar dat manlief thuis was, je moet er toch niet aan denken dat je alleen was met Leon!

Lala, hoe heb jij dat nou gedaan, Alissa zindelijk 'maken'? Tessje heeft afgelopen weekend twee dagen zonder luier rondgelopen omdat ze dat zelf wilde. Een aantal plasjes op het potje maar vaker nog een natte onderbroek. Vaak was ze ook net te laat. Gisteren wilde ze weer een luier aan en heeft ze nog drie keer op de wc geplast. Ik vraag me af of we nu door moeten zetten of het bij haar moeten laten.

Mijn ouders hebben Tessje net opgehaald voor een logeerpartij op de camping. Het was een heel goed idee, vooral omdat ik dan even alle tijd en aandacht heb voor Stannetje en Tessje de volle aandacht van opa en oma, maar nu heb ik er een beetje buikpijn van :(. Ik geloof dat ik me daar maar even overheen moet zetten. Gisteren heb ik een erg leuke dag gehad met beide kinderen, ik zag er best een beetje tegenop, maar ging supergoed! Tessje was heel lief en meewerkend en vroeg 's middags zelfs of ze mocht gaan slapen! Stannetje lag ook lekker veel te slapen en was supervrolijk. We zijn 's middags naar de bieb geweest met Tessje op haar loopfietsje. Dat is nog best en eind, maar het ging supergoed! En een stuk sneller haha. Het is alleen jammer dat de bieb aan een druk kruispunt met trams en dergelijke ligt. Dat is wel even stressvol met een peuter op de fiets en een wagen met baby. Maar Tessje deed het super!
Chica; beterschap! Wat een ellende om je zo beroerd te voelen en ook nog leuke dingen aan je neus voorbij te zien gaan.

Tja, het zindelijk maken, ik weet ook niet waarom het hier zo snel gelukt is. Ze was er denk ik gewoon echt zelf aan toe. Ik heb haar de eerste dagen overigens bewust een onderbroek en mayo (hoe schrijf je dat....) aan gedaan. Gaat lekker plakken tussen de benen en geen plasjes op de grond omdat een mayo dat opvangt. Dus makkelijk ongelukjes opruimen voor mama. En na een paar ongelukjes werden ze kleiner, dan plaste ze een klein beetje, begon te piepen en deed de rest op de wc. Voordeel nu is wel dat ze altijd harde ontlastig heeft en maar 1x per 2 dagen poept, dus daar weinig ongelukjes mee. Succes er allemaal mee!!! Ik had ergere problemen verwacht (die jullie dus beschrijven). Wij hebben trouwens niet (tegen de adviezen die je overal hoort in) ieder half uur of uur op het potje/wc gezet, hebben haar vanaf het begin regelmatig gevraagd en bij nee geen bezoek aan de wc gebracht.

O; ik heb een mega schattige foto van jouw meisje, zal hem op de ak zetten!

Suzaa; wat fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad.

Tess; kan me voorstellen dat je haar mist, maar het is ook goed om even lekker alleen met baby aan te kunnen rommelen. En ze heeft zaterdag natuurlijk een hele middag jou alleen gehad :-D.

Wij zijn bezig een eigen zaak voor mijn man op te zetten, sjonge jonge wat kost dat allemaal veel tijd zeg. Maar wel leuk! Hoop dat het slaagt. Jullie horen er later meer over. Oh ja, heb een megaschattig pakje gekocht bij Ibbel; foto op mijn hyves.
Lizzie; wat vreselijk eng. Een dikke . Ik schrik er enorm van, en wat fijn dat je man thuis was en dat Leon niets heeft. Hopelijk word de pijn snel minder en word je lekker vertroeteld in de lappenmand!
Lala, ik ben eerst ook begonnen met Neeltje te vragen, maar die zegt standaard "nee". Dus dan maar dwingen op het potje te gaan. Maar ze heeft dus nog geen controle. We zullen zien over een tijdje...

Foto's staan op de AK.
Niet bij gelezen maar wel snel even een berichtje. Alles is goed gegaan met Saar. Pfoe ben toch wel erg opgelucht. Ze ging goed onder narcose en na 10 min was ze alweer klaar. Ze kwam er ook goed uit, maar natuurlijk wel erg huilen. Toch heeft ze snel weer gegeten en gedronken. We waren 0715 in het ziekenhuis, ze was als eerste aan de beurt en om 10:00 waren we weer thuis.

Nu ligt ze lekker te slapen en mama gaat even bijkomen van alle commotie want het doet je toch wel altijd wat hoor.
Chica, tuurlijk doet het je wat! Fijn dat het goed gegaan is en dat je meisje nu lekker kan slapen. Waarschijnlijk is al het leed nu geleden en weet ze er dadelijk niets meer van.
Ach arme Sara en Chica! Zo klein en nu al een operatie! Hopelijk is dit wel de oplossing en knapt ze snel op. En kom jij een beetje bij. Je moederhart zal wel weer een flinke deuk hebben opgelopen.

Leuke foto's! Mis alleen Tess en tessje of heb ik niet goed gekeken?

Binkie zei in het begin en nu eigenlijk ook nog wel, ook altijd nee als ik vroeg of hij op het potje moest. Maar nu "moet" hij voor elke verschoning standaard op het potje en dan doet hij altijd wel iets. Dan wordt er luid geapplaudiseert en is hij erg trots.

Zal ook eens een maillot aanschaffen voor hem, haha wie weet is dat echt de truc!

Lala, ben benieuwd wat voor zaak jullie aan het opzetten zijn. Spannend zeg en inderdaad dat zal veel energie en tijd kosten.

Succes ermee.

Oja, heb jij het adres van ibbel haar webwinkel?
Novem, Tess ging weg voordat we foto-inspiratie kregen. Jammer......

Adres: littleshoparoundthecorner.nl
Leuke foto's inderdaad! Ik dacht er in de auto nog aan dat we nog geen foto's hadden genomen...

Chica, hoe is het nu met Saartje? Nu maar hopen dat het helpt!!!

Lizzie, hoe is het met jou?

En ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen, dus dat is maar een kort berichtje! Tessje vermaakt zich goed op de camping, hoewel ze gisteren aan de telefoon aan me vroeg of ik haar kwam ophalen. De zee vond ze eng maar de bijen niet (ze waren bij de imker geweest). Morgenochtend haal ik haar op. Stannetje is supervrolijk en lief, heerlijk genieten van hem!
Nu heeft Anniek dus het Norovirus. Lekker dan. Alleen maar kotsen hier, heb al twee wasjes gedaan en bijna geen pyjama of hydrofiel is meer schoon. Arme meid, hopelijk is het snel voorbij want ze houdt niks binnen. Even de uitdroging in de gaten houden want we hebben nog geen plas luier gehad vandaag.

Saar doet het goed en heeft vannacht doorgeslapen, yessssssssss. Wel om 0515 wakker maar ik heb haar maar even laten gaan. Daar beginnen we dus ook niet aan. Voor zessen geen flessen is de regel hier in huis. maar ze gaat tegenwoordig met slaapzak en al staan in haar bedje en kan dan volgens mij niet meer zitten.
Chica, het schiet ook niet op bij jullie he. Sterkte hoor. Hopelijk steek ze de rest niet (opnieuw) aan, het is zo besmettelijk als wat.

Leuke tip van de maillot, lijkt me alleen vervelend bij een grote boodschap om alles schoon te moeten maken. Ze zijn bij ons op de kdv begonnen met zinnelijk maken, ook handig. Dus moet ik zelf ook maar;-)

Verder weinig nieuws. We gaan binnenkort ff naar sprookjeswonderland, suzaa heb jij nog idee hoe lang ze daar ongeveer zoet zijn. Wil er niet vroeg staan en dan na 2 uur weer klaar staan, dan wil ik liever wat rustiger opstaan
Arme Anniek; heeft ze inmiddels wel geplast? Ik raak altijd helemaal gestresst als ze zo ziek zijn. Beterschap!

Haha..en maillot uitspoelen, nou bij zo'n soort ongelukje gaat het onderbroekje (waar de poep dan in zit) gewoon de kliko in. Die dingen zijn niet dramatisch duur en als je ziet wat je bespaart aan luiers per dag, dan kun je elke 2 dagen wel een onderboekje weggooien ofzo.

Hier gaat alles goed. Jammer dat het morgen geen lekker weer word. Vandaag wel genoten van het prachtige weer in de efteling. Heerlijk! Morgenvroeg zwemmen met Alissa. Ze heeft een stikker kaart gekregen, en als ze haar glas drinken leeg drinkt, mag ze een stikker plakken (ze drinkt heel slecht). Gaat erg goed, ze is mega trots als ze haar glas leeg heeft. Alleen een beetje plannen wanneer de kaart vol is, want kan alleen op zondag met haar gaan zwemmen. Volgende keer eten we pannenkoeken als ze weer 20 stikkers heeft. Hopelijk gaat ze uit zichzelf beter drinken aangezien de zomer er weer aan komt.
Chica; het is ook altijd wat bij jullie he? Hopelijk knapt Anniek snel weer op en droogt ze niet uit. Gaat het alweer wat beter?

Sprookjeswonderland; wij hebben een seizoenskaart en meestal staan we binnen 2 uur weer buiten. Maar we komen er natuurlijk vaker, dus gaat ze vrij snel door het sprookjesbos heen. Als je alles rustig aan wilt doen schat ik dat je met 4 uurtjes wel klaar bent. Suzy vermaakt zich meestal wel lang in de speeltuin (er zijn er 2, waarvan 1 meer gericht op de kleintjes, daar vermaakt ze zich altijd kostelijk). Er zijn naast het sprookjesbos wat dieren, een treintje wat rondrijdt en bootjes varen (1 kaartje bij toegang, je kunt bijkopen).

Jammer dat ik niet dichtbij de efteling woon, lijkt me zo gaaf om daar vaker heen te kunnen!!! Grote dierentuin hebben we ook niet echt in de buurt, ook jammer. Vind dit soort dingen zelf ook leuk.

Suzy poept steeds vaker op de wc, nu de plasjes nog. Wil ook een stickerkaart kopen om te kijken of ik het kan stimuleren. De interesse lijkt nu in elk geval steeds beter gewekt.

LIzzie; hoe gaat het?

Novem, het is het met kleine Nova?

Leuke foto's van de meet en wat is Nelis alweer groot!! Leuke tuin heb je O. Hoe gaat het met je gezondheid en werkperikelen trouwens?

Tess; heb je weer genoten van je meisje om je heen?

Hier gaat alles zijn gangetje, niet bijzonders te melden eigenlijk. Oja, de eerste week van de vakantie hebben we geboekt (zuid-duitsland in een kindvriendelijk huis), nu nog op zoek naar wat we de 2e week gaan doen. Maar ik denk dat we dat last-minute wel even gaan bekijken of er ergens een mooie aanbieding te vinden is.
Chica, die arme jullie

Suzaa, onze dierentuin heeft ook een klein kindvriendelijke speeltuin. Dat is heerlijk inderdaad!

Lala, heb je al eens pakjes geprobeerd. Sinds ik dat heb ingevoerd, drinkt mijn setje veel beter. Vooral Nelis dronk superweinig, nu 2 pakjes (400ml) op een dag.

Neeltje heeft gisteren zowaar 4 keer op het potje geplast. Ook 1 ongelukje, maar toen waren we in het speeltuintje. Andere omgeving is dan nog te lastig. Ons meisje plast zeker 1 keer per uur, dus het zal nog heel lastig worden haar droog te houden als we weg gaan. Hoe los jij dat op Lala, onderweg een luiertje aan (vraagteken werkt niet....).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven