Rijst of Pasta met Spinazie, Kip en???

27-05-2010 12:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik moet vanavond koken, maar ben zelf niet lekker en heb geen fut om boodschappen te doen.

Nu hebben we nog verse spinazie in de koelkast liggen + nog wat rucala, uien, courgette etc. en Kipfilet in de diepvries.

Mij leek het dus wel handig daar iets van te maken en dan te eten met rijst of pasta.

Hebben jullie lekkere tips qua iets van marinades of een sausje zodat het niet zo droog is?

Bedankt alvast!
uitje met knoflook fruiten

kipfilet in stukjes erbij doen

eventueel spekjes erbij bakken

spinazie erbij doen zodat die slinkt

eetlepel creme fraiche erdoor

peper, zout eroverheen strooien
@adeline

Heb je knoflook en sojasaus? Dan kun je de (stukjes) kip marineren in een mengels van knoflook, sojasaus en olijfolie. Dat laat je ongeveer 20 min intrekken.

Daarna bak je de kip zo in de koekenpan. Verder gewoon de rijst en spinazie erbij. Ik doe zelf altijd nog wat sojasaus over de rijst.
Bak de kipfilet, courgette en de ui. Hou de spinazie en rucola rauw en maak een lekkere salade. Misschien heb je nog een lekkere dressing in huis? Pijnboompitjes? Croutons?
quote:Lucifer1983 schreef op 27 mei 2010 @ 12:12:

@adeline

Heb je knoflook en sojasaus? Dan kun je de (stukjes) kip marineren in een mengels van knoflook, sojasaus en olijfolie. Dat laat je ongeveer 20 min intrekken.

Daarna bak je de kip zo in de koekenpan. Verder gewoon de rijst en spinazie erbij. Ik doe zelf altijd nog wat sojasaus over de rijst.

Lijkt mij lekker. Ik zou alleen pasta doen? Rijst en spinazie trekt mij niet zo.

Of lekker kip met tomaat, ui en marinade saus en rijst.

Of pasta, kip, spinazie en iets met kaas.

Ja wat lekker is, dat hangt voor mij af van je saus. Heb je iets met tomaten, of kaas, of andere saus om er iets mee te maken?

Oja, ik heb ook een keer heerlijk gevulde courgette gemaakt. Of je doet het met rijst of pasta. Daar kan je zoveel mee, zeker ook met kip. Idem lekker maken met kruiden en een tomatensausje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
je kan er ook een schep/stuk Boursin erdoor doen. Vind ik altijd wel lekker combineren met spinazie, pasta en kip.
Stressed is just desserts spelled backwards
kipfilet marineren in sojasaus, zonnebloemolie, knoflook (geperst), sambal. (als je verse gember hebt past dit er ook goed bij, gemberpoeder kan ook). Ik doe er zelf nog citroensap bij en ketoembar (gemalen koriander). Kip paar uur in de marinade laten staan.

kip in ovenschaal laten garen (of roerbakken) met de ui (in grove ringen). Ik gooi er dan vaak nog een blikje met bamboescheuten doorheen maar misschien heb je dat niet in huis.

spinazie en rucola als salade serveren met olie/azijndressing. Eventueel zongedroogde tomaatjes erdoor of een gekookt eitje. Geroosterde pijnboompitten of cashews kan ook.

De rijst serveren met dotje creme fraiche waar je bieslook of heel fijn gesneden lente-uit doorheen roert. Andere mogelijkheid is rijst met rozijnen te serveren.
Bedankt!

Met deze ideetjes kan ik zeker wel wat in elkaar flansen denk ik.

Heb alleen geen creme fraiche in huis, maar ik verzin wel iets.
Als je yoghurt of biogarde hebt kan je dit ook bij de rijst serveren. Heerlijk fris bij een pittig gerecht. Gebruik zelf hier volle gewone yoghurt voor (de meest simpele, liever niet de magere want die vind ik te waterig).

Peper en zout en wat chilipoeder door de yoghurt roeren en klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven