Geld & Recht alle pijlers

hoeveel aan voeding en verzorging?

27-05-2010 10:39 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al een tijdje aan het opletten / bezuinigen. Ik doe nu voor ongeveer 150 euro boodschappen in de week. Daar zit dan al het eten bij en drogisterijprodukten als luiers, creme, shampoo etc. Ik vraag me af of dit gemiddeld is, of dat ik nog meer kan bezuinigen. O ja ons gezin bestaat uit 5 personen, 2 volwassenen en 3 kleine kinderen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Maar zusenzo met zoveel gastkindjes per week doe je het nog heel netjes!

wij hebben ook elke dag schone kleding aan. Wij roken ook allemaal en ook al zouden we dat niet doen dan nog is onze kleding niet altijd even schoon. Kleding kan echt wel vies zijn na een dag.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:boysmum74 schreef op 27 mei 2010 @ 12:34:

[...]

Nee helaas geen toeval,ik probeer al jaren wanhopig om mijn kinderen groente te laten eten.

Wat diepvries spinazie met ei lukt nog net ,wat paprika door de staafmixer in de pasta saus,thats it

Gelukkig zijn ze dol op volkorenbrood,fruit en melk.

Heb echt alles geprobeerd,zelfs spinazie pannenkoeken.

Ik had een hele pagina overgeslagen waar je al gereageerd had op het groenteverhaal zag ik later.

Ik zou eigenlijk ook niet zo goed weten wat ik zou moeten doen als mijn kind helemaal geen groente zou willen eten. Ik was ook geen beste eter vroeger, maar heb het geluk dat ik van rauwe groente houd en toen mijn moeder daar achterkwam, maakte ze iedere dag een salade voor me

Je zult vast van alles hebben geprobeerd maar houden ze wel van soepen? Ik heb bijvoorbeeld een heel lekker (al is dat waanzinnig subjectief ) recept voor paprikasoep. Dat is door de blender gehaald, dus geen brokken of stukjes en bevat ui, paprika en tomaten en evt. wat amandelen. Je hebt ook komkommersoep, verse tomatensoep, aspergesoep, etc.
ben ik nou de enige die dr wenkbrauwen optrekt bij, 'kinderen lusten geen groenten dus ik maak wat anders'' ?

Ik moest als kindzijnde maar mee eten wat mn moeder klaar maakte. Ik luste ook geen enkele groente. Maar ik moest minstens 1 eetlepel proberen. En als ik verder niet wilde, maakte

ze ook niet iets anders voor mij klaar. Jammer dan.
Bij mij hebben ze niks te willen, misschien hard maar minstens de helft moet op van wat ik voor ze kook, ik sta niet voor de kat zijn kut te zwoegen om het maar even grof te zeggen.

En ze eten alles, er is gewoon geen keuze dus.

Als ze iets echt niet lusten, wat je dan merkt omdat ze dat overal doorheen proeven dan hoeven ze dat niet.

Ze mogen dus zelf 2 groenten uitkiezen waarvan ze willen dat ik die echt niet maak, dus ze hebben een beperkte keuze hier in.

Maar het resultaat is dat ze nu alles lusten. (behalve spruitjes en champignons)
Nee dus Heyjij
Omdat ze wel dol zijn op pasta,ga ik eens proberen de saus te maken van verse tomaten ipv pakje gezeefde tomaten.

Iemand een recept voor verse bolognaise saus?
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 12:12:

En nogmaals, ik kies ook voor gezond en vers.

Mijn kinderen eten ook liever pasta rijst en patat.Wat is daar dan zo ongezond aan? Rijst en/of pasta is een prima vervanging voor aardappels, dus ik zie het probleem niet.
quote:boysmum74 schreef op 27 mei 2010 @ 12:46:

Omdat ze wel dol zijn op pasta,ga ik eens proberen de saus te maken van verse tomaten ipv pakje gezeefde tomaten.

Iemand een recept voor verse bolognaise saus?Volgens mij maakt het qua voedingswaarde erg weinig uit, gezeefde tomaten of verse tomaten. Ik gebruik voor tomatensaus vaak juist tomaten in blik. Ooit gehoord dat tomaten die te rijp zijn om netjes in de winkel te krijgen in blik worden gepropt. En dat kan maar zo kloppen als ik het vergelijk met tomatensaus van verse (niet rijpe genoege) tomaten.
Er zijn zoveel meningen van zoveel mensen, zelfs van professionals, die elkaar allemaal tegenspreken op het gebied van hoe je je kind alles kan leren eten. De 1 zegt dwingen en de ander zegt laten gaan. Ik denk zelf dat het zo afhankelijk is van hoe je kind reageert op bepaalde aanpak.

Ik moest ook altijd alles proeven en dat doe ik nu nog steeds, zelfs dingen waarvan ik weet dat ik het niet lust probeer ik af en toe nog omdat je smaak verandert, maar ik heb door alles te proeven echt niet alles leren eten.

Mijn kind is nog geen anderhalf, dus mijn vuurproef komt nog

Maar goed, we gaan wel erg off-topic.
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 12:25:

Ik heb een pseudogezin van 9 dus 7 kinders en 2 volwassenen, zeg ik altijd, 4 dagen per week 11 uur lang.

Dus ja het is niet echt vergelijkbaar, dat klopt.

Maar dan nog steeds zou ik het niet redden hoor met 70,-, daar kook ik veel te uitgebreid voor.Ik denk wel dat je 80 a 90 euro zou redden. Wij koken namelijk ook uitgebreidt, kopen veel biologisch en scharrel. Wat mij heel erg verbaasd is dat je zegt dat er 1 pak wasmiddel per week doorheen gaat met 7 wassen! Of je koopt kleine verpakkingen, of je gebruikt teveel wasmiddel misschien? Wij kopen altijd wasmiddel als we een mega-aanbieding tegenkomen. We hadden laatst bijvoorbeeld 9 liter wasmiddel voor 30 euro van een A-merk. Daar zou een deel van de bezuinigingen kunnen liggen. Dan zou je in principe een hele poos vooruit kunnen kopen.
Boysmum, waarom zou je geen gezeefde tomaten gebruiken? Dat is wat voedingswaarde betreft, net zo goed als verse tomaten.
Schuim ik was al op de die 7 wassen terug gekomen hoor (zijn er denk ik wel 10 of 11) en ik red het de ene week wel met 1 fles en de andere week hou ik over, maar ik koop er iedere week 1, nu bijv. staan er 2, maar ik koop einde van de week toch weer een fles omdat ik anders halverwege de week weer moet, snap je?
quote:Sunemom schreef op 27 mei 2010 @ 12:48:

[...]

Wat is daar dan zo ongezond aan? Rijst en/of pasta is een prima vervanging voor aardappels, dus ik zie het probleem niet.Ik ben niet duidelijk, ik bedoel alleen maar pasta en rijst en patat en dan de groenten liever niet, maar dat gaat hem niet worden, vandaar.
Wij hebben alles geprobeerd,boos worden,straffen ,met honger naar bed etc etc

Hij is nu 5 en een vrolijke energieke kleuter,die overdag veel brood&fruit eet, en sávonds 3 happen warm eten.

Maar oke, tot zover weer verder on-topic
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 12:53:

Schuim ik was al op de die 7 wassen terug gekomen hoor (zijn er denk ik wel 10 of 11) en ik red het de ene week wel met 1 fles en de andere week hou ik over, maar ik koop er iedere week 1, nu bijv. staan er 2, maar ik koop einde van de week toch weer een fles omdat ik anders halverwege de week weer moet, snap je?ja ik snap het, wat veel wassen zeg! Ik denk dat hier toch maar geen kinderen komen
Bagheera, ik heb het ook niet over de allerkleinste hoor maar vanaf 4 jaar kan je een goed gesprek hier over voeren en wat de regels betreft eten zijn ed. zoiets?

Is hier wle strijd geweest hoor, maar ik ben daar dan heel streng in of zo, gewoon opeten of 3 happen dat was de keuze, dan kozen ze natuurlijk immer voor de 3 happen.
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 12:54:

[...]

Ik ben niet duidelijk, ik bedoel alleen maar pasta en rijst en patat en dan de groenten liever niet, maar dat gaat hem niet worden, vandaar.Oh op zo'n manier, nee daar heb je gelijk in inderdaad. Dat gaat hem hier ook niet worden. Ik vind het sowieso ondoenlijk om overal rekening mee te gaan houden. Zoon heeft een vrij uitgebreide allergie, waardoor hij o.a. geen aardappels en aardappelzetmeel mag dus alles wat kant en klaar is is zo'n beetje afgeschreven hier in huis. Patat halen of pizaa of wat dan ook kan ook niet meer. Ik vind het geen enkel probleem, maar ik sta dus netjes iedere avond voor een goede, verse, gezonde maaltijd te zorgen en dan ga ik niet ook nog eens met de voorkeuren van alle losse gezinsleden rekening houden. We eten hier dus allemaal (ja ook als ouders) weleens iets dat we eigenlijk niet zo lekker vinden. Pech dat heb je in een gezin.
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 12:57:

Bagheera, ik heb het ook niet over de allerkleinste hoor maar vanaf 4 jaar kan je een goed gesprek hier over voeren en wat de regels betreft eten zijn ed. zoiets?

Is hier wle strijd geweest hoor, maar ik ben daar dan heel streng in of zo, gewoon opeten of 3 happen dat was de keuze, dan kozen ze natuurlijk immer voor de 3 happen.Ik sta nog voor mijn vuurproef over een paar jaar laat ik je het wel weten hoe het is afgelopen
Maar sorry voor de OT
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 13:02:

Maar sorry voor de OT Dat is toch niet erg, 99,9% van de topics gaan OT, zoniet dan sterven ze een snelle dood
Dit is allemaal al eens voorbijgekomen. Waren toen ook grote verschillen.

Het hangt er heel sterk van af, wat je eet.

Wij eten met z'n tweeën zeker zes kilo fruit in de week (deze week 2 kg sinaasappels, 2 kg appels, 1 kilo kiwi's, 1 kilo peren), en altijd goed, dus duurder vlees. Wie een 'vleesdoos' van C1000 haalt, zal veel goedkoper uitzijn.

Wie een blik sperzieboontjes lostrekt, is meestal goedkoper uit dan degenen die een kilo verse koopt en klaarmaakt.

Is echt een eindeloze discussie. Vorige keer viel me echt op, dat degenen die goedkoop uit waren, toch meestal behoorlijk vrij ongezond en 'onbewust' aten: bijvoorbeeld veel kant-en-klaar vlees e.d.
Ik vind dat de vleesdoos van C1000 verboden zou moeten worden.

Wat een triestigheid zeg. Eet dan minder vlees.
Hier zo'n 90/100 euro per week schat ik.. Echt alleen aan eten dan. Zijn met twee volwassenen.
Sorry, ik lees je OP nog een keer na en daar vraag je om bezuinigingstips. Die heb ik je in mijn vorige post niet echt gegeven.. :-)

Wat ik altijd doe: flink inslaan als er aanbiedingen zijn. Dan haal ik gerust zes flessen wasverzachter ofzo. Blijft toch wel goed en als ik het nodig heb staan ze gewoon in de kast en hoef ik er niet de volle prijs voor te betalen. En verder vind ik Aldi en Lidl ook prima winkels, maar dat was hier ook al gezegd..
Hier ook 2 volwassenen, 3 kids en dan nog honden en een kat en ik vind 150 per week keurig hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven