Is dit niveauverschil?

24-05-2010 12:43 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, waar ik me aan de ene kant wel een beetje voor schaam, aan de andere kant wil ik ook graag weten of iemand het herkent.

Ik heb sinds vorige week een leuke man van midden 30 leren kennen. We hebben elkaar pas 1x gezien en via sms heeft hij aangegeven al verliefd op me te zijn. Hartstikke leuk, maar ook hartstikke snel. Ik wil niet te hard van stapel lopen en hou hem dus even op een afstand.

Maar via de sms merk ik dat zijn Nederlands nogal aan de slechte kant is. Zo schrijft hij geen punten, komma's of hoofdletters en maakt hij van d's een t (bijv. "noot geval"). Tenenkrommend vind ik het en eigenlijk ook een behoorlijke afknapper.

Verder kijkt hij eigenlijk altijd RTL4 waaronder GTST.

Op de een of andere manier vind ik dat ook weer een afknapper.

Dus voordat ik op voorhand besluit om met het contact te stoppen ("want in een relatie moet je je goed voelen enz enz") of hem juist toch een kans te geven ("de basis van een relatie is niet het taalgebruik of de tvzender"), wil ik graag jullie meningen.

Wat zouden jullie doen?
@ Ddi: als ik het me goed herinner zijn we het vaker eens .

Ik kijk soms naar Derek Ogilvie en vind mezelf verder heel intelligent... met een 't' .
Ja Nukje, viel mij ook op... leuk!

O jee, ik kijk ook vaak naar Derek maar ook naar Project Catwalk en soms naar shownieuws... ik lees ook wel eens de Privé bij de nagelstyliste (die laatste combinatie is pas echt erg, ik weet het, ... alleen de nagelstyliste is al erg genoeg laat staan met Privé erbij)... maar ik vind mezelf gelukkig toch heel intelligent!

Maar effe serieus TO: je twijfelt en ergert je al we heel erg snel. Soms zegt dat genoeg... Als het nou echt helemaal een geweldig leuke man zou zijn en hij zou deze ' gekke' trekjes hebben, zou je het dan nog zo erg vinden??
Met de taalfouten die deze man maakt zou ik niet kunnen leven.

Vele andere mensen vast wel. Het ligt eraan wat je belangrijk vindt in een relatie.
quote:Ddi schreef op 24 mei 2010 @ 17:43:

Ja Nukje, viel mij ook op... leuk!

O jee, ik kijk ook vaak naar Derek maar ook naar Project Catwalk en soms naar shownieuws... ik lees ook wel eens de Privé bij de nagelstyliste (die laatste combinatie is pas echt erg, ik weet het, ... alleen de nagelstyliste is al erg genoeg laat staan met Privé erbij)... maar ik vind mezelf gelukkig toch heel intelligent!

Haha, niks intelligenters dan zelfspot, zou ik zeggen .

Nou goed dan: ik lees de Viva .
Neehee!!! de Viva!!???!! Shame on you!!!!!
quote:Ddi schreef op 24 mei 2010 @ 17:50:

Neehee!!! de Viva!!???!! Shame on you!!!!!

Heb nu trouwens het hele topic doorgelezen en ik denk dat het niks gaat worden tussen TO en die GTST-man. Begrijpelijk ook, na al die noot kreten .
quote:nukje schreef op 24 mei 2010 @ 17:57:

Heb nu trouwens het hele topic doorgelezen en ik denk dat het niks gaat worden tussen TO en die GTST-man. Begrijpelijk ook, na al die noot kreten .
quote:Ddi schreef op 24 mei 2010 @ 17:43:

Maar effe serieus TO: je twijfelt en ergert je al we heel erg snel. Soms zegt dat genoeg... Als het nou echt helemaal een geweldig leuke man zou zijn en hij zou deze ' gekke' trekjes hebben, zou je het dan nog zo erg vinden??

Dat weet ik niet, daarvoor ken ik hem helemaal niet.

Misschien, als ik hem beter leer kennen, dat ik hem met zijn taalfouten toch nog helemaal geweldig vind, maar daarvoor zal ik hem eerst moeten leren kennen..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2010 @ 17:29:

Ik vind het ook niet erg geweldig om sms'jes eerst drie keer hardop te moeten lezen voordat ik begrijp wat er staat, maar als iemand daar genoeg leuke dingen tegenover heeft staan is het weer een futiliteit.

En wat iemands voorkeuren zijn qua tv kijken? Zolang de afstandsbediening niet aan zijn hand vastgegroeid zit en hij zich geen heer en meester voelt van dat ding....lekker belangrijk. Er zullen misschien zat programma's zijn waar hoog opgeleide vrouwen naar kijken ( Sex and the city ? ) waarvan geen één man zich kan voorstellen dat dat langer dan twee minuten boeit.

En dat hij - al - zo verliefd is? Zoiets is heel erg vleiend als je hetzelfde voelt en rete-irritant als je niet gelijk opgaat.

Met alle punten eens.

Ik heb vanmiddag zijn smsje aan een vriendin voorgelezen, in de hoop dat zij er iets uit kon opmaken. Nee dus. Toen ik hem vroeg of hij bedoelde wat ik dacht dat hij bedoelde, bedoelde hij dat dus niet

Ik heb hem gevraagd welke programma's hij van RTL4 kijkt, kreeg ik als antwoord terug: Alles, tv staat meestal op 4.

Dus wat dat betreft hoef ik niet bang te zijn dat hij met de afstandsbediening in zijn hand zit. Hij zet hem één keer op 4 en that's it blijkbaar

En ja, ik vind het leuk als iemand op een rustige en enigzins spannende charmante wijze 'into me' is, maar dit wanhopige gedoe stoot me alleen maar af.
Jij vindt het wanhopig, als je zelf " tot over je oren bent " zou je opgelucht zijn, of blij.

Zou het je minder storen als hij de tv op Discovery had staan, een hele avond, of op een sportzender, of op Comedy Huppeldepup?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hm, 4Wa1H: het kan natuurlijk ook zijn dat het nu een heel 'ding' is geworden in je hoofd, omdat je het hier hebt gepost. Ik zou het even lekker uit je hoofd zetten en kijken hoe jullie eerstvolgende afspraak verloopt. Wie weet is hij gewoon minder leuk dan hij in eerste instantie leek en is de zaak meteen zo klaar als een klontje, maar misschien is hij toch he-le-maal geweldig en ben je bij nader inzien super blij dat hij verlieft op je is (sorry, kan het niet laten ).
Ik kan me je ergernis wel voorstellen, maar zou er niet teveel op varen. Vroeger (jajaja...oma spreekt) knapte ik ook af op witte sportsokken of ballenknijpers en slechte spelling, maar kom op...hoe belangrijk is dat nou helemaal? Zelf ben ik ook hoogopgeleid en ook wel es aan gedowndate (schrijf je dat zo?!?), toen werd het niets vanwege kortzichtigheid en te weinig algemene ontwikkeling. Ik zou hem het voordeel van de twijfel geven.

Succes, Linderoos
Zie net dat mijn zinsopbouw niet helemaal klopt...;-)
Ik ga het ook nog even aanzien. Het feit dat hij verder de hele dag niets meer van zich heeft laten horen, lijkt me dat hij de boodschap begrepen heeft
haha grappig topic !

Ik date nu met iemand die een accent heeft en hierdoor bep. woorden gebruikt die ik soms een beetje 'dom'' vind overkomen en twijfel hier ook over !!!!!! Herkenbaar dus...
quote:4wheelsand1heart schreef op 24 mei 2010 @ 12:43:

Verder kijkt hij eigenlijk altijd RTL4 waaronder GTST.

Op de een of andere manier vind ik dat ook weer een afknapper.

Wat zouden jullie doen?

Ik kijk ook hele domme programma's, maar ben wel heel slim

Als ik jou was zou ik gewoon kijken hoe hij in het gesprek is, hoe hij schrijft heb jij toch geen last van, en later zorg je gewoon dat jij de controle over de afstandsbediening hebt ;)

Misschien ben ik mosterd, rest niet gelezen.
Hè wat jammer, ik dat even dat TO verslag kwam uitbrengen over de date. Ik was benieuwd. (Maar misschien is dat weer zoiets als GTST kijken.)

EDIT: Kijk GTST heel af en toe. Als ik mijn hoofd leeg wil maken.
Nou, over de date kan ik kort zijn: die heeft hij afgezegd.

Een verhaal over een opleiding die dag waar hij niet onder uit kon en waardoor hij de afspraak niet ging halen. Lekker dan.

Ik was eerst pissig, later niet meer.

Inmiddels heb ik hem gevraagd of hij met smsen punten, komma's en hoofdletters wil gebruiken. Dat probeert hij te doen, maar ben ik hiermee gelijk al niet iemand proberen te veranderen?

Soms weet ik niet wanneer je iemand probeert te veranderen, of gewoon wat opbouwende feedback geeft. Lastig.

Volgende afspraak is niet gemaakt, ik heb voorlopig geen tijd, veel te druk met het leiden van m'n leven
ik denk dat dit echt een NOOT geval is:-)

Haha! geef hem een kans.. je bent niet meteen getrouwDT :-)

Oke GTST is erg maar erger als die ook nog naar Dokter Phil kijkt:-) Ik zeg ga dat eens uitvogelen..
quote:vivanandia2 schreef op 28 mei 2010 @ 11:08:

ik denk dat dit echt een NOOT geval is:-)

Haha! geef hem een kans.. je bent niet meteen getrouwDT :-)

Oke GTST is erg maar erger als die ook nog naar Dokter Phil kijkt:-) Ik zeg ga dat eens uitvogelen..

Haha

Is dr Phil niet 's middags op tv? Hij werkt gewoon overdag, dus dat zal hij niet zien

Het voordeel is wel dat hij de afspraak heeft afgezegd ik het wel een beetje achter me heb kunnen laten. De grote frustratie van het platbombarderen met smsjes is weg, en hij smst ook bijna niet meer. Niet dat hij geen interesse meer heeft, maar door zijn werk heeft hij ook even geen tijd. Heeeeerlijk
Ik kan me die afknapdingen wel voorstellen.

Ik had ook zo'n scharrel met ontzettend veel spelfouten en bar weinig punten en komma's.

Verder was hij schilder zónder opleiding en zijn lievelingsmuziek was zoiets als Grad Damen...

Tja... dan heb ik het snel gezien.
Wat is er mis aan het wijzen op taal- en spelfouten? Als het afbreuk doet aan de leesbaarheid van een bericht, lijkt het me wel zo fijn. Even terugkomend op de hoeveelheid...die wordt dan meteen ook minder. Het kost namelijk meer tijd om even je bericht op fouten te controleren. Dan wordt dat ook minder

(* Kijk, het lezen kost meer tijd met fouten. Beter dat de verzender daar dan meer tijd aan besteed. *)
anoniem_93340 wijzigde dit bericht op 28-05-2010 15:30
Reden: (* misschien overbodige uitleg *)
% gewijzigd
Ik heb vandaag welgeteld 1 smsje van hem gehad, en dat was om te vragen hoe het met me gaat.

En eigenlijk drong het niet eens tot me door of ik moeite moest doen om het te lezen. Dat bedenk ik me zojuist door het lezen van de laatste reacties.

Ik pak het smsje er nog even bij om te kijken waarom ik er niet bij stil heb gestaan en zie daar. Er staan hoofdletters en punten in (de komma's zijn nog even achterwege gelaten, maar die zijn hem vergeven). Het komt in ieder geval een stuk minder dom over als voorheen
quote:4wheelsand1heart schreef op 28 mei 2010 @ 22:27:

Het komt in ieder geval een stuk minder dom over als voorheen Allereerst is het "het komt een stuk minder dom over dan voorheen" en kijk aan: misschien wil hij voor sms-jes gewoon niet al teveel moeite doen, want hij kan het dus wel. 'Goeiemoggel' is natuurlijk niet voor niets ontstaan .
Ach jee, gaan we over elk woordje wat ik verkeerd schrijf vallen...? Hoe gezellig

Geen moeite doen zal er ook inderdaad wel mee te maken hebben, maar voor nu vind ik het een goede ontwikkeling. Hij schrijft duidelijker en hij bestookt me niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven