Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
Wat is het hier stil......
Ik ben er nog! Heb echt totaal geen zin vandaag hoewel ik ruimschoots genoeg te doen heb...

En jij? Hoe gaat het daar?
Eigenlijk helemaal volgens jouw beschrijving

Geen zin, maar wel genoeg te doen. Gelukkig ging dat vanochtend wel goed......nu wat minder...
Heel herkenbaar.

Hier zaten we al met niet zo'n groot clubje vandaag en nu is de helft net vertrokken naar een opening-dingetje.

Gaaaaaap
En voor je het weet is het alweer 1,5 uur verder. Soms kan de tijd toch ineens snel gaan.

Hou het voor vandaag maar lekker op tijd voor gezien.

Ik had vanavond en morgen afgesproken met vriendinnen, die helaas allebei ziek zijn.....Dus onverwacht een heel relaxed weekend.

Hebben jullie nog leuke plannen?
Jullie?

Ik zal wel alvast even antwoorden .

Over een minuut of - pak 'm beet - 40 begint mijn weekend. Vanavond ga ik sporten, morgen verjaardag van schoonoma en zondag een sportwedstrijd waar ik naartoe ga. Het wordt wel een leuk weekend denk ik.

Balen dat beide vriendinnen ziek zijn!
Zooooo, daar ben ik ook weer.

Maar... kan iemand alle super ideeen over het op te richten magazine even wissen aub?! Straks gaat er een ander team enthousiastelingen vandoor met dit gat in de markt!

Tenminste, dat moeten we inderdaad nog even uitzoeken, of het een gat in de markt is. Ik bedoel, de Viva Mama komt waarschijnlijk niet voor niets maar 1 keer per maand uit, of zou dat er gewoon aan liggen dat ze het 'erbij doen'?

Ik ben in ieder geval voor! Doen we er ook nog een paar leuke interviews met alleenstaande vaders bij, of mannen die juist snel kinderen willen, maar van wie de vrouw (nog) niet wil. En om niet elke keer dezelfde thema's te hebben kunnen we het magazine uitbreiden met terugkerende rubrieken als Moeder & Dochter (waarbij natuurlijk Vader en Dochter/Zoon etc. ook de revue passeren). We interviewen de moeders van de moeders: hoe is het om ineens kleinkinderen te hebben? Vind je dat je dochter het goed doet? Wat is er anders dan 30 jaar geleden? We maken reportages van moeders die ingrijpende dingen hebben meegemaakt, of rare dingen, of bijzondere dingen. Een rubriekje 'medische feiten' , waarin elke week/maand wordt ingegaan op hoe het menselijk lichaam werkt voor, tijdens of na de zwangerschap. Uiteraard hebben we een column, liefst van een bekende nederlandse moeder, die op treffende wijze het hectische gezinsleven weet te typeren. En als we ECHT heel succesvol worden doen we ook een meerjaren project: we fotograferen kinderen in hun 6e of 8e levensjaar en vijftien jaar later fotograferen we ze weer! (ok, ik draaf door, ik zie mezelf al oud worden als redacteur van dit blad ). Zwangerschapsmode, was dat al genoemd? Hippe babykleding voor een betaalbare prijs? Hoe kan ik mijn kind vervoeren, van buikzak tot bakfiets? Zal ik alvast een business plannetje opstellen ?! *hijg*
Frutje, dat klinkt idd als een leuk weekend......en het jullie.....tja......het is vandaag een onderonsje Assie-Frutje geloof ik

Fijn weekend!!!! Ik ga er vandoor.
Zo Nukje....dat klinkt als een "zware bevalling" om in passende terminologie te blijven

Maar boordevol goede ideeen!!!!!! Als dit blad geen succes wordt, weet ik het niet meer.

Leuk ook de "wist-je-datjes" van medische feitjes....zat ik gisteravond nog aan te denken.

Nu echt richting huis....Doeg
@Assie

Toch niet hoor; zie boven je!

@nukje

Wat een fantastische ideeën! Haha, geweldig. Ik denk dat we voor een maandblad moeten kiezen... Hmm, de insteek 'de vrouw die al wil' is volgens mij wel nieuw. Iemand zin om er een onderzoekje op los te laten ?

Nou, ik ga weekend vieren. Doehoeg!
Ik bedenk me net dat het, gezien het onderwerp, niets anders dan een maandblad kan worden .
ja een maandblad.. ow, het klinkt al zo goed!!

Gisteren naar mijn neefje geweest (mijn broertje had spit en ik mocht de kleine uit bed halen, verschonen, spelen en heel veel knuffelen...) Zo lief he! Echt een megasnoeper is het. Echt zodra je hem uit bed haalt.. lacht ie.

Verders ben ik moe, maar dan komt ook door het hoesten en hooikoorts. vriendlief is wederom weg vandaag (ja, gezellig). Het is gelukkig zijn laatste competitiedag. Ik ga vanmiddag even op bezoek bij een 'zwangere' vriendin.. en ow, ik vind het mondje dichthouden zo lastig.

Ik heb de HA gebeld maar die is op vakantie tot 1 juni. En ik vond ook niet dringend genoeg om een vervanger te bellen.. dus ik bel de HA woensdag.. spannend!

Nu maar es huisje schoonmaken (bleh) en soepje maken.. hmmm
ehmmm, willen nukje, pipo, assie en frutje de redactie van het blad doen? Krijgen we dan geen ruzie, wie HOOFDredactrice wordt?

Kijk over de art-director hoeven we niet te twisten.. daar is er maar 1 van.. en dat ben ik! (hoe arrogant.. haha)
@Janine: we kunnen rouleren lijkt me, er is altijd wel iemand met zwangerschapsverlof lijkt me

OVER VIER MAANDEN BEGINNEN!! Realiseerde me net even dat het niet al te lang meer duurt. Ben er helemaal klaar voor. Het enige waar ik nog een beetje mee zit is ons huis. Dat is te klein voor een kind. Maar goed, komt tijd komt raad. Eerst maar eens trouwen en daarna als de wiedeweerga bevrucht worden, haha.

Janine, heb je nog een goed gesprek met vriend gehad? Hoe is het met zijn bezinkingstijd?
@pipo: tja, bezinkingstijd, arghh. Heb meneertje de afgelopen week zo weinig gezien dat we nauwelijks een gesprek hebben kunnen voeren. En nu ligt ie voor pampus op de bank omdattie om 06.30 uur vanmorgen weer thuis kwam... arghhh! Maar goed aankomende week hebben we meer tijd en dan zal ik ook eens de HA of VK eens een belletje doen. HA is op vakantie maar misschien kan ik de VK bellen om te vragen of zij mij zouden doorsturen naar de gyn of een echo kunnen doen.. ff wat info is nu wel handig.

Verder weinig last, behalve zin in vette dingen.. maar dat doen we niet he. Net lekker bloemkoolsoep gemaakt.

4 maanden! die vliegen voorbij! scheelt dat die in de zomer vallen... komt het ineens dichtbij he! spannend! maar eerst tadattada... tadattada..
heb namelijk zin in: rookworst, knakworsten, kibbeling.. etc.. terwijl ik dat nooit eet haha
Hallooow allemaal,

Hier nieuwe rammelende eierstokken. Kortom, ik ben hier nieuw, geen idee hoe het werkt, want volgens mij kennen jullie elkaar aardig en zijn jullie al wat langer aan het rammelen. Wat ik me nou afvraag, dat geduld opbrengen he, gaat jullie dat nou ook zo moeilijk af. Ik vind dat inmiddels zo moeilijk. Ik wil dit zo graag en de mijne heeft wel gezegd dat hij wil, maar 'nu nog niet'. Ik slik al wel speciale vitaminen, met zijn medeweten, maar hij heeft geen idee wanneer hij eraan toe is. Misschien in september zegt hij, dan krijgen we een 'najaarskindje' en dat idee bevalt wel. Nu ik eraan 'ruik' wordt ik er gewoon helemaal sjag van. Het voelt ook niet goed dat het zo gepland gaat. Ik vraag me af of ik gewoon een zeurpiet ben die haar zin niet krijg of dat het herkenbaar is wat ik voel.
@Hommeltje: welkom. Waarom wil je vriend (nog) geen kinderen? En hou oud ben je? Iedereen hier heeft rammelende eierstokken (gehad) dus je gevoel is zeker herkenbaar.

@Janine: wat grappig dat je eetlust zo veranderd is. Ik ben niet zwanger -duh- maar heb me vandaag wel tegoed gedaan aan franse kaas en chips. Even geen zin vandaag om op te letten. Sowieso het hele weekend al aan het feesten, maar morgen beginnen we weer. Vier maanden vliegen idd om, daarom had ik net ook zoiets van 'aaaah het wordt nu allemaal wel heel echt' met vriend heb ik het er alleen nooit over. Ik weet dat hij het wil enzo maar kennelijk werkt dat toch anders in zijn hoofd. Af en toe wel frustrerend dat hij niet net zo excited lijkt te zijn. Ook irritant dat je janinevriend nog niet echt gesproken hebt. Misschien deze week even tijd voor maken? Kan me voorstellen dat je graag medisch advies wilt hebben dus ik zou dan een afspraak met gyn maken. Wel heel fijn dat je ondanks de pcos toch zo snel zwanger bent geraakt. Geniet lekker van je kibbeling bloemkoolsoep.
@ Pipo,

Dank voor je welkom

Hij moet nog wennen aan het idee en wil niets overhaast doen. 7 mei zijn we getrouwd. Hij vind het idee ook nog eng. En daar kunnen we lang of kort over praten, ik kan zijn angst niet wegnemen... Zo werkt het ook weer niet. Maar ik verander langzaam aan wel in zo'n dwingerig geval, moet mezelf echt beheersen om er niet 'weer' over te beginnen. Volgens mij word je van zoiets niet bepaald aantrekkelijker hahaha

Ik ben 28 bijna 29 en hij is 30.
Heeeey hallo Hommeltje, welkom hier! Heel herkenbaar allemaal hoor, stort je hart uit, iedereen hier snapt het in principe zonder woorden . Ik probeer het onderwerp ook zo min mogelijk op de serieuze manier aan te spreken; ik maak er gewoon af en toe een losse opmerking over, of een grapje. Daarmee laat ik merken dat ik er wel mee bezig ben, maar hoop ik niet al te opdringerig over te komen op Nukkeman. Nu moet ik wel zeggen dat wij de hoog oplopende discussies en emotionele gesprekken over dit onderwerp al wel achter de rug hebben. Die hebben we ongeveer 3 maanden geleden gehad. En toen liep ik er al minstens een half jaar mee rond dat ik een kind wilde.

Hoe zit dat bij jou? Sinds wanneer heb je het gevoel dat je er 'klaar voor bent'? En sinds wanneer is het onderwerp tussen jou en je man gaan spelen?

@ allen: ik heb vandaag, voor het eerst in mijn leven (echt waar!) een weegschaal gekocht! De goedkoopste die ze hadden (dus niks digitaal ofzo), maar toch... Sinds al dat gekwakkel met m'n gezondheid had ik eerst het gevoel dat ik was afgevallen en nu heb ik sinds een paar weken het gevoel dat ik juist dikker ben geworden. En aangezien Nukkeman er ook al opmerkingen over begon te maken (grrrrrrr kunnen mannen hun mond niet gewoon houden als het om dit onderwerp gaat) wilde ik ineens weten hoe het nu precies zit. Ik heb me meer dan een jaar geleden voor het laatst gewogen bij mijn moeder thuis en zie daar: ik ben nu slechts 2 kilo zwaarder dan toen. Dat vind ik toch best een goede balans (zeker voor iemand die net als jij, Pipo, helemaal weg is van chips en franse kaasjes ). En nu staat ie daar, die weegschaal. Ik ben niet van plan om hem veelvuldig te gaan gebruiken (het gaat bij mij toch meer om hoe ik in mijn vel zit, en minder om het getalletje dat daarbij hoort) maar ik wilde dit bijzondere feit toch even meedelen, haha!
@nukje: een weegschaal, ja, vroeger durfde die ook niet aan te schaffen. Nu vind ik het soms wel handig.. Nu weet ik wat ik aankom tijdens de zwangerschap.. En 2 kilo? das toch niet veel?

@hommeltje: welkom!
2 kilo lijkt niet veel, maar probeer het er maar eens af te krijgen, pffffff. Na mijn feestweekend ben ik bang dat ik de 2 kilo die ik afgevallen was er wel weer bij heb. Durf dus vandaag niet op de weegschaal doe het de laatste tijd wel regelmatig ivm project paarkiloerafvoorvoortrouwen.
Goedemorgen!!

2 kilo; heel weinig en lijkt me niet noodzakelijk dat er direct af te "dieeten" Idd is lekker in je vel zitten belangrijker dan de kilo's die de weegschaal aangeeft.

Moet zeggen dat ik ook een beetje tegen dieeten ben. Heb ik nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan. Tenzij het onder de noemer, meer bewegen en iets meer op je eten letten valt

Ben nu ongesteld en heb zo'n enorm opgeblazen gevoel. Vind ik helemaal niet prettig.....lijk af en toe net 3 maanden zwanger......zie er trouwens steeds meer tegenop om weer te beginnen met de pil. Maar vond het nog wat te vroeg om nu al te zeggen dat ik na de vakantie wil stoppen. Heb nu nog 2 strips waarmee ik het tot half juli red. Denk dat ik nog wel een keer een nieuwe voorraad ga halen, die ik hopelijk niet helemaal op ga maken. mmmm

Verder iedereen een fijn weekend gehad?

Hommeltje: welkom!!
Goedemorgen dames,

@hommeltje

Welkom! Op zich valt september beginnen nog wel mee toch? Hommeltjeman moet zich alleen wel bedenken dat het dan niet meteen raak hoeft te zijn. Het kan ook een half jaar duren en dan heeft ie een herfstbaby.

@nukje en pipo

Vanmorgen gaf mijn weegschaal opeens 1,5 kg meer aan dan gisteren terwijl ik echt oplet met wat ik eet. Grrr. Die moet toch kapot zijn ofzo, het kan gewoon niet. Morgen een update .

@janine

En van de vette hap af kunnen blijven? Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap een hele zoete periode gehad. Gebak, ijs, toetjes... Ze vond het heel lastig om die te laten staan.

@pipo

Vier maanden aah! Dat gevoel overviel mij bij drie maanden. Nu nog maar 2,5 aaaah! Nog drie keer ongesteld en dan gaan we écht beginnen.

Ik heb van een vriendin die zwanger is haar overgebleven ovulatietesten gekregen. Vriend helemaal geintereseerd hoe dat dan werkt, wat je test, hoe lang zaad blijft leven en wanneer je het dan het beste kunt doen . Dus ik zei nog; laat mij dat nou maar in de gaten houden, dan houden we het nog een beetje spannend en romantisch! Maar hij vond het gewoon interessant. Lieve, rare vent heb ik toch.
@Assie

Ik heb dat ook regelmatig, zo'n ontzettend opgeblazen buik die je onmogelijk in kunt houden. En anders haal je gewoon voor 3 maanden de pil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven