Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Hopenlijk kan je de komende nachten dan wel slapen!
Ben toch in slaap gevallen tussen de middag. Dat is eigenlijk het enige kwaaltje waar ik last van blijf houden: die vermoeidheid. Komt waarschijnlijk ook door de reuma, dan is je energiepeil sowieso al laag.

Ben dus nog steeds niet helemaal bijgelezen. Zal nadat dochter in bed ligt, eens lekker met lappie op de bank kruipen voor wat leesvoer.

Wat betreft wat mee te nemen naar het kdv, hebben jullie aan mij niks: dochter gaat niet naar het kdv.

Eileen, ik vind de maxi cosi mura wel een erg fijne wagen, maar dat is persoonlijk. Het enige nadeel is dat je hem niet zo erg klein kan opklappen. Wij hebben nu dan ook voor dochter ( sinds ze wat ouder is) een buggy in de auto liggen ( en een kinderstoel, maar dat is weer iets anders). Maar man en ik zijn maar klein ( ik haal de 1.60 nog niet eens en man is 1.75), dus weet niet hoe iets langere mensen deze kinderwagen vinden. Inderdaad ik ben bang dat er niets anders op zit dan testen op "het parcours".

Jiminy, is een gastouder niet iets voor jullie anders? Of willen jullie dat niet? Volgens mij hebben zij vaak een minder lange wachtlijst. Of misschien wel om te overbruggen tot jullie kleintje naar het kdv kan.

Caat, heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe is de tweede tosti gevallen?

Zo nu even posten. Heb nu gereageerd op mijn eerste pagina.
Ik heb besloten dat ik niet meer ga eten. Elke keer als ik wat eet komt het er weer uit. Het wordt weer erger. Word er zo moe van!

Lekker dat je in slaap bent gevallen Visje. Ik ben wel gaan liggen maar kon niet slapen. Maar wel even lekker gelegen.
Caro, vind het zo sneu voor je dat je steeds zo beroerd voelt! Zijn er geen medicijnen tegen te krijgen? Je moet natuurlijk wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen!

Jiminy, zo'n kar is natuurlijk wel handig! Zou dat zelf niet aan durven maar dat komt ook omdat ik in de stad woon en er soms nogal aso gereden wordt... Hopelijk vind je een leuk kinderdagverblijf op de route.

Ik was vanmiddag even toe aan een lekker ontspannen bad. Dus ik laat het hele bad vollopen en ik stap erin. Krijg ik mijn buik niet meer helemaal onder water! Dus ik heb er maar wat zeepbellen op geschept zodat het niet heel koud zou worden... Maar het heeft wel geholpen. Krijg mn hoofd altijd wel een beetje leeg van een bad.
Anneke, er zijn wel medicijnen maar die helpen niet. Dus ik gebruik ze ook niet meer.

Fijn dat je bad geholpen heeft om je hoofd leeg te maken.

Ik zou ook niet durven met zo'n fietskar, maar ik juist niet omdat ik achteraf woon en altijd langs een straat moet waar je 60 mag rijden maar waar ze natuurlijk altijd te hard rijden. En ik moet een drukke 80 km weg oversteken.
Visje, een gastouder heb ik wel overwegen en zou ik wel goed vinden. Maar dat is lastig nu al te regelen. Ik had er al heel vroeg iemand voor benaderd, maar die wilde niet eens kennismaken omdat ze toch nog niet kon zeggen of ze in januari 2011 plek zou hebben.

Dus daar had ik ook niet echt iets aan.

Ben vandaag even gaan neuzen langs de route. Score: 6 of 7 kdv. Van eentje weet ik niet zeker of ze kdv zijn of alleen bso.

Eentje ervan is nog in aanbouw en verwacht in oktober te openen. Zit zo goed als langs fietsroute (100m afwijking) en ook dicht bij halte op busroute (fijn als het takkeweer is). Ook met auto heel goed bereikbaar indien nodig/gewenst. En het is van het kdv waarvan Tjeemp eerder zij dat ze goed te boek staan. En ze krijgen ruim 80 plaatsen in een mooi, groot vrijstaand pand. Dus plek zat, lijkt mij (zei ze weer heerlijk naief)

Dus dat is de eerste die ik maandag bel om te kijken hoe en wat.

En wat betreft kar achter fiets. Bij ons zijn alle fietspaden prachtig strak. Weinig gehobbel dus. Wel wat drempels in de straat, maar die moeten dan maar wat langzamer genomen worden.

Route is heel rustig. Een keer de busbaan oversteken en een keer een wat grotere weg, maar daar rijdt bijna geen auto (want die komt zo ongeveer uit de middle-of-nowhere).

Dus die fietskar zie ik nog steeds wel zitten.

Eileen, ik ben 1.80 en lief is nog wat langer. Wij vonden daarom de Stokke een fijne wagen. Handvat kan mooi hoog, maar is ook heel makkelijk wat lager te maken.

Je vroeg eerder ook iets over het zitje: of dreumes met voeten gekruist kon zitten. Het antwoord is dat dat volgens mij wel moet kunnen. Er zit een riempje tussen de beentjes van dreumes, maar dat zal bij alle wagens zo zijn. Er zit geen harde rand of zo.
Vanaf mijn nieuwe htc even een knuffel voor cAat
Thanks Tjeemp!

Ik heb me op kleertjes.com gestort. Zulke leuke pakjes gevonden, van mexx. Echt zo lief!!
Jullie zijn echt niet bij te houden hoor, maar wel leuk om allemaal te lezen. Geloof dat dit topic al meer pagina's heeft dan het maart-topic van mijn zoontje na 2 jaar schrijven.

Beetje crisis deze week in huize Thembo. In plaats van salaris en vakantiegeld heeft mijn man deze week het bericht gekregen dat zijn werkgever failliet is. Niet helemaal onverwacht, maar toch wel heel lastig en vooral heel onzeker. Nu afwachten op ontslag en de betalingsovername van het UWV. Hopelijk gaat het allemaal niet te lang duren, want maanden van alleen mijn salaris leven gaat niet lukken. Ik moet mijn baby-koop-woede maar even stop zetten.

Jiminy, moet je een maxi-cosi nog speciaal vastzetten in een fietskar?

Anneke, dat herken ik ook van mijn vorige zwangerschap, dat de buik niet meer onder water komt. Maar in bad gaan is zo lekker. Ik nam vaak een gastendoekje, zo'n klein handdoekje mee in bad en die legde ik op mijn buik, en dan elke keer weer in het water om hem lekker warm te houden.
Ohw, das niet zo mooi Thembo! Sterkte ermee!
Thembo, wat een vervelend bericht. Uit ervaring kan ik vertellen dat bij failissement het UWV redelijk snel is met de eerste betaling. Het zal geen maanden duren. Volgens mij goede kans dat eerste geld voor 1 juli wordt uitbetaald, als faillissement zo rond deze tijd is uitgesproken.

Een maxicosi schijn je gewoon met gordels vast te zetten, las ik ergens. Meer weet ik daar ook (nog) niet van.
Me loves Mexx! Ik heb voor onskleine meisje een half kastje vol Mexx gekocht. ze hebben hele leuke broekjes met bijpassende long sleeves dus heb 3 broekjes en 9 long sleeves die allemaal onderling combineren. Te cute! Caat, hoe gaat het met de ijsjes? Knorr Vie ijsjes invriezen? Ik snap dat je niet meer wil eten maar je moet wel blijven proberen lief meisje. Wil je niet straks weer aan een infuusje hebben :(

Thembo, shit zeg en net deze maand :( Hopelijk is het UWV snel, ik zou zeggen maandag meteen bellen om te zien of je iets kan doen om het proces te versnellen

Jiminy, er zit een kdv in de Archipel, is voor jou ook maar een klein stukje. Terschellingstraat heb je nog the little pony. Ik zou zeggen maandag overal even sfeer snuiven en dan inschrijven. Heb je veel dagen nodig?

Eileen, ik heb een quinny buzz, daarvan is de duwstang hoger/lager te zetten. Ik vind het ideaal met mijn 1,66 en lief met zijn 1.85

Anneke, leuk dat je buik zo aan het groeien is! Time for a picture

Visje, lekker dat je even hebt kunnen slapen!

Ik ga even mijn kleine nachtbraker zijn bed ingooien
Zag ik vanmiddag een onwijs leuke luiertas op het internet is dat stomme ding van het seizoen 2009 en nergens meer verkrijgbaar :( tas
ook de tas
Leuke tas, Tjeemp! Beetje jammer dat ie nergens meer te krijgen is. Niet een soortgelijke in de nieuwe collectie?

Ja, waterijsjes, dat gaat nog. En fruit. Ik maak er nu fruitsalade van want van een appel kauwen word ik ook een beetje flauw.

Drinken gaat wel goed als ik er maar niks bij eet, dus uitdroging zal niet zo snel gebeuren (hoop ik)

Ik zou willen dat ik gewoon weer eens zin had in een lekker bord warm eten. Heel soms heb ik dat ook wel maar zodra ik het ruik is de zin weer over.

Ik heb 2 mexx pakjes gekocht. En verder wacht ik tot de uitverkoop in oktober (bij kleertjes.com begint dan de uitverkoop weer zo'n beetje voor de wintercollectie. mag ik eigenlijk wel reclame maken ;-p)
Leuke site zeg! Ben helemaal fan van de kleertjes daar! Denk dat ik ook maar even wat ga bestellen...

Caro, wat naar dat zelfs medicijnen niet helpen. Kan me voorstellen dat je er dan ook mee stopt. Neem je wel iets van vitaminepillen zodat je toch vitamines binnen krijgt?

Thembo, ontzettend balen zeg van dat nieuws! Heb zelf geen positieve ervaringen met UWV en tempo ed. Dus we gaan in jouw geval maar uit van de info van Caro Dat alles lekker vlot en soepel zal verlopen.

Bedankt ook voor de tip van het gastendoekje! Die ga ik zeker gebruiken (waarschijnlijk nog wel dit weekend ).

Tjeempie, lekker gezwomen? Ik zal manlief vragen om een foto te maken van mijn buik. Wil nu die echt aan het groeien is eigenlijk ook een buikgroei-fotoserie maken... En als mn buik echt heel bol is wil ik samen met manlief op de foto dat hij zijn handen op mijn buik houdt maken en die dan op canvas af laten drukken voor in de babykamer!

Morgen is het hier een beetje feest. Dan zijn we al een heel jaar getrouwd! Ik weet nog hoe zenuwachtig ik precies een jaar geleden was. Zal even kijken of ik nog een leuke foto kan vinden dan zet ik die wel op hyves. Gelukkig was die dag helemaal perfect en zijn we nog minstens zo gelukkig!
totally in love with the bag maar ja. Blijf maar even zoeken.

Caat, anders echt hele kleine prutbeetjes proberen te eten, dus hapje, kwartier niks, hapje? Zal je vast al geprobeerd hebben maar ja baat het niet.... Soeppie van meuk met runderbouillon zodat je ook wat vetten binnen krijgt? Heb je al eens een echte vette hap ala patat of zo geprobeerd? Wegklokkend met Cola?

anneke, zwemmen was leuk met mijn kleine man. Hij was gevloerd toen we thuis kwamen dus heeft lekker getukt. (cute in zijn vingino boxer, zoveel schattiger dan die grote lummels in hin bjorn borgdingen )
Aaaahm kleine man helemaal gevloerd en lekker getukt, jij ook getukt?

Soep kon ik eerst nog wel redelijk binnen houden maar nu niet meer, net als thee, warme dranken is niet best..... Baal ik ook heel erg van want bij de vorige zwangerschap ging dat wel goed en ik ben normaal gesproken gek op soep!

Vette hap ook al geprobeerd, soms gaat dat goed, soms niet.

Kleine hapjes eten ook al geprobeerd. Met brood ook nog wel redelijk te doen maar met warm eten niet, dan eet je dus koud eten (wat sowieso al niet te pruimen is) En uiteindelijk maakt het niks uit.

Ik slik wel vitamines erbij, maar wat er daar weer van uit komt weet ik niet.
Mijn meisje begint harder te schoppen . Ook voel ik haar nu soms aan de rechterkant, eerst alleen aan de linkerkant.
Shit joh dat spugen. zijn er geen andere medcijnen dan die je al geprobeerd hebt? Had jij wel die gemberthee geprobeerd? Anders een sessie accupunctuur?

Ik was tegen lief aangekropen maar eerst belde de ene puber (eerst mobiel en die stond stil maar daarna op de huislijn) Toen werd de htc bezorgd *tringgggggg* en daarna kwam de andere puber thuis. So far mijn tukkie. Dus ik wacht even op de uitslag van x factor en dan lekker mijn bed in. Maar gaat een spooknacht worden want mijn kleine nachtbraker heeft zojuist even jou nagedaan en zijn avondeten eruit gegooid

Cute dat ze lekker je buik rond gaat Zie je haar ook al bewegen als je op je rug ligt?
Balen van je tukkie!

Gemberthee heb ik niet geprobeerd maar is ook warme drank dus ben bang dat het niet helpt. Toevallig net met mijn fysio over acupunctuur gehad, dat doet zij ook namelijk. Ga volgende week even afspraak plannen met haar daarvoor. Hopelijk helpt dat deze keer wel (de vorige zwangerschap ook geprobeerd, je raad het al, hielp niet)

Ach, nu ik mijn meisje steeds vaker en beter voel is het vast beter vol te houden maar op dagen als deze word ik er wel echt gek van.

Hopelijk morgen een betere dag.

Gelukkig, Maaike en jaap door.

En nu lekker slapen!!!

Truste!

Oh ja, ik zie haar nog niet bewegen. Maar buik is ook niet zo mooi strak als die van Eileen haha.
Als dat ook niet werkt zou je nog een homeopaat of iemand die aan bloesemremedies doet. Baat het niet.... Ik hoor overigens wel goede verhalen over die gemberthee. desnoods maak je het, laat je het afkoelen en maak je er ijsjes van. Zou gewoon zo onwijs fijn zijn als je ook gewoon aan de normale klachten doet.

Hier ook geen strakke buik hoor en ik heb zo'n vermoeden dat ik ook aan het scheuren ben. Zit al aan de weleda olie *stank* maar de oude kleine scheurtjes die ik had worden naar mijn idee iets groter. Ben benieuwd waar het heen gaat. weet wel dat deze zwangerschap echt compleet anders is dan de eerste twee.

Fijn dat je in ieder geval zo volop van de bewegingen van het popje kan genieten. Dan weet je enigszins waar het voor doet... de rest moet je maar goed shoppen en tegen je lief zeggen dat jij aan het lijden bent dus de naam gaat ....... worden
Meis, ik ga er lekker induiken. trustels als je dit nog leest en anders goodmorning xxx
Ik voel het ook steeds meer schoppen in mijn buik.

Alhoewel, mijn placenta ligt dus tegen de buikwand aan, vandaar dat het toch een tijdje heeft geduurd. Tijdens de echo lag de beeb in stuit, waardoor ik dus alleen helemaal onderin mijn buik de beeb voel schoppen.

Hebben meerdere dat de beeb tijdens de 20 weken echo in stuit lag? Ik las dat het wel redelijk normaal was gelukkig, maar ben benieuwd wanneer het dan gaat draaien. Aangezien ik het nog steeds alleen onderin voel.

Verder heb ik gister positiekleding geshopt, jaja toch maar wel.

In principe ben ik het nog niet echt nodig maar het voordeel nu is dat ze buik en de vetjes aan de zijkant er nu een stuk strakker uitzien.

Ik durf er nu tenminste een beetje mee te pronken ipv met die vetbuik hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven