Hollandse date?

29-05-2010 15:10 83 berichten
Bij het zoeken naar antwoorden op vragen ben ik via Google vaak naar dit forum verwezen. Nu zelf lid (als man) en met een meer specifieke vraag ...

Op het werk hebben wij sinds een paar maanden een vrouwelijke, buitenlandse collega. Ze is een erg mooie en lieve meid, maar omdat ze in eerste instantie niet lang zou blijven (had al weg moeten zijn) heb ik bewust afstand gehouden ... bovendien houd ik er niet van om de zoveelste man te zijn die rond haar gaat hangen (meeste mannen tonen hun interesse in en/of richting haar).

Nu blijft ze nog een paar maanden en lijkt het mij leuk om haar beter te leren kennen en eens mee uit te vragen.

In een "driegesprek" heeft ze in een reactie op een flirt van een andere man gezegd dat hij iets niet kreeg en ik wel ... reden: zij vindt mij leuk. Dacht eerst dat het een grap was om hem te pesten, maar het begint er op te lijken dat ze het meende.

Nu lijkt het mij leuk om haar tijdens een date wat van Nederland te laten zien. Dagje Madurodam lijkt me dan bijvoorbeeld een optie.

Nu is mijn vraag:

Is zoiets leuk voor een eerste date? Wel een goed excuus om een date te opperen, denk ik. Of is zo'n date te groot en is het misschien beter om dichter bij huis iets te gaan drinken en/of eten en mogelijk (als het klikt) af te sluiten met een filmpje?

Andere ideeën of ... zijn welkom!

PS zij is rond de 20 en ik 30.
Alle reacties Link kopieren
Uhm..... zou je haar niet eerst eens mee uitvragen??
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Nou, Madurodam heb ik een date gehad....en ik vond het tegenvallen. Het is zo klein dat we het bijna niet hadden gevonden.

Nee, dan zou ik eerder het openluchtmuseum in Arnhem laten zien. Dan zit je ook nog in een mooie omgeving en dicht bij een stad waar ook nog leuke eet-tentjes en zo zijn.
Doet er toch niet toe? Als hij haar leuk vindt en zij hem, dan vindt ze waarschijnlijk ouderwets kantklossen in het Red Light District te Urk nog geweldig!

*Shit, ik klink als een romanticus*
quote:supershiva schreef op 29 mei 2010 @ 15:36:

lekker naar amsterdam!

have fun!Precies, en vergeet de Wallen niet.
Iets heel Nderlands doen? Trakteer haar op een hema-worst, of een kopje koffie met 1 koekje Of een kroketje uit de muur trekken met een patatje oorlog er bij.

En rond de 20, is dat 18 of 23?
Amsterdam is zeker leuk, maar minder "privé" ...

Ga haar zeker eerst mee uit vragen, maar een goede voorbereiding telt vaak voor twee ... wel zo makkelijk, want anders moet ik all-één ;)

Zij is wel 20+, denk ik ...
De keukenhof ... hehe
of naar Duinrell in het tikiebad
quote:Lizzielientje schreef op 29 mei 2010 @ 17:48:

of naar Duinrell in het tikiebadhmmm, waarom niet gelijk de sauna ... :S
quote:EarthlyMatters schreef op 29 mei 2010 @ 18:54:

[...]

hmmm, waarom niet gelijk de sauna ... :Shey... you name it
voor de sport dan ...:

zie het haar niet doen, maar als jij zin hebt?! ;)
Ik vind het een erg slecht idee.

Ik zou ergens lekker koffie drinken, lunchen.

Laat Madurodam of iets voor een andere x.
Of doe een dagje Zandvoort ( met mooi weer) en 's avonds naar Bloemendaal, om te dansen.
Haha, zit je nou te flirten...
quote:Ksenija schreef op 29 mei 2010 @ 19:23:

Ik vind het een erg slecht idee.

Ik zou ergens lekker koffie drinken, lunchen.

Laat Madurodam of iets voor een andere x.Ja, ben er inmiddels achter dat het idee niet zo goed is. Maar goed, altijd goed om dingen er uit te gooien, dan zie je zelf wel waar het strand(t) ... in dit geval waarschijnlijk letterlijk ;)
Haha, ja sorry ... zit alvast helemaal in de stemming

flirt niet hoor als jij er niet in mee gaat edit: ???
anoniem_106549 wijzigde dit bericht op 29-05-2010 20:07
Reden: ???
% gewijzigd
ah ja das goed
Heb eigenlijk nog niemand over de duur van een date gehoord. Heb helaas wel eens meegemaakt dat er een "hele" avond was gepland en het totaal niet klikte, van beide kanten niet.
Ik ga volgende week op date. Wel spannend. Ik ga gewoon wat drinken en als het klikt misschien ook wat eten enzo, ik zie wel.

Ik ga voor een eerste date meestal niet een hele dag plannen, eerst maar eens een avond.

Als het niet klikt, dan hoef ik niet de hele dag uit te zitten gheghe
Ja dat is zo. Het was echt erg toen. Ik deed nog wel mijn best gezellig te doen, maar zij was echt een ramp. Constant zeuren (o.a. zere voeten van een stukje wandelen) en geen enkele moeite het enigzins gezellig te houden.

Zeg Lizzie, als onze dates op niets uitlopen .... zullen wij dan? ;)
Typisch Nederlandse date? Het Belastingmuseum.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:EarthlyMatters schreef op 29 mei 2010 @ 20:24:

Ja dat is zo. Het was echt erg toen. Ik deed nog wel mijn best gezellig te doen, maar zij was echt een ramp. Constant zeuren (o.a. zere voeten van een stukje wandelen) en geen enkele moeite het enigzins gezellig te houden.

Zeg Lizzie, als onze dates op niets uitlopen .... zullen wij dan? ;)hihi nou wie weet, ben ook 20+
quote:Lizzielientje schreef op 29 mei 2010 @ 20:32:

hihi nou wie weet, ben ook 20+ Wil je alvast prijsgeven wat de '+' is?
en 30-

en dan iets over de helft maar niet heeeul veeeull

nu moet jij raden...
quote:Lizzielientje schreef op 29 mei 2010 @ 20:44:

en 30-

en dan iets over de helft maar niet heeeul veeeull

nu moet jij raden...

vast (een) mooi(e) (en op) leeftijd ;) ... dat zij(n)(de) oud genoeg ;)

Zoek de juiste zin: jij mag ook raden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven