Geld & Recht alle pijlers

huis inrichten

29-05-2010 20:45 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben wel benieuwd wat jullie ongeveer hebben betaald voor de inrichting van jullie huis, van bed tot bestek etc.

na lang wikken en wegen hebben vriendlief en ik toch besloten om samen te gaan wonen. om niet meteen een heel kapitaal over de balk te smijten, gaan we sommige dingen zoals strijkplank/tv van tweedehands zaakjes halen. er zit een superleuke 2e handwinkel hier in de buurt waar je de tv's etc. ook gewoon kunt testen
Ik weet niet meer precies wat ik heb uitgegeven aan de uitrichting.

Ik heb geluk gehad dat ik veel 2ehands heb kunnen krijgen van vrienden/kennissen/familie die nog spullen over hadden.

Wat ik zelf erg onderschat heb waren gordijnen, man wat zijn die duur als je een beetje leuke wilt!

Denk dat ik in rond¤ 2500 kwijt was, maar puur omdat ik een deel van de spullen al had en ook veel grote dingen heb gekregen (eettafel+ stoelen, boekenkast en dressoir enzo)!
Ik weet het ook niet meer precies.

Inderdaad zijn gordijnen diir, maar ook voor verf ben je nog heel wat kwijt.

Ik heb ook spul 2ehands gekregen, zoals een strijkplank, en die gebruik ik nog steeds, al 24 jaar lang.

Handdoeken spaarde ik destijds van shellzegeltjes.

Verder veel spul vragen voor je verjaardag enzo
Je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben alles een beetje bijelkaar gesprokkeld in de loop der jaren. Veel 2e hands of gekregen van familie. Maar ook leuke xenos kasten voor niet veel geld. Bij action en xenos etc. kun je leuk goedkoop servies en bestek kopen en ook veel leuke prulletjes zoals kaarsenstandaards of lijstjes. Zelfs gordijnen kun je best goedkoop vinden evt, bij de kringloop, maar daar moet je dan wel een beetje geluk mee hebben dat je iets vindt mooi genoeg is. Moet je ook nieuwe vloerbedekking, wasmachine en gasfornuis enzovoort? Dat kost dan nog het meeste denk ik. Maar ook dat hoeft niet al te duur te zijn. Op marktplaats kan je heel veel vinden en anders gewoon goed de prijzen vergelijken op internet. Daar kun je ook meteen wat revieuws lezen. Succes! Ik wil ook zo graag weer verhuizen en opnieuw een huisje inrichten. Iedere keer wordt het toch weer wat meer van mijzelf vind ik.
Wij hebben 5 jaar geleden een huis gekocht, en moesten alles nog kopen. Het heeft al met al +/- 8000 euro gekost.

Overigens zijn wij niet zo van de 2ehands, maar daarmee kun je dus wel veel geld besparen.
dankje! ja we moeten alles kopen! gordijnen krijgen we van mijn schoonmoeder, en een tafel ook (HIJ IS ZO LELIJK!). dingen zoals gasfornuis vind je met wat geluk soms nieuw op marktplaats voor 200 euro. koelkast hebben we al, we willen alleen nog een vriezertje voor in de schuur.

ik vind het wel moeilijk om de woonkamer in te richten.. en het moet natuurlijk ook perfect passen omdat je een bank niet zomaar kan terugbrengen natuurlijk.. ik vind het super moeilijk!

en ik weet nu al dat ik me ga irriteren als die bank NET even te dicht bij de kast komt..
cevree, als je je aan dat soort dingen gaat ergeren vraag ik me af of 2e hands een goed optie is. Als je het al hebt over perfect passen...

Ik ben een groot voorstander van 2e hands (heb praktisch alleen maar 2e hands) maar een beetje (beetje maar) flexibiliteit is wel handig.

Dus: wees flexibel en doe iets leuks met een mixje van alles of smijt met wat geld.
Ja dat is lastig als mensen weten dat je ook wel 2e hands spullen wilt krijg je ook wel eens lelijke dingen aangeboden. Als je dan iets leukers ziet voor niet veel geld zou ik het wel omruilen hoor. Lelijke tafel naar de kringloop en jullie een leuke andere voor 20 euro bijvoorbeeld maar valt er niet nog iets van te maken met wat verf of schuren ofzo?

Wij hebben hier trouwens de allergoedkoopste vloerbedekking liggen die ik kon vinden. Had niet verwacht dat ik hier zo lang zou blijven wonen maar na 7 jaar ziet het er nog best redelijk uit vind ik zelf. Hoewel het nu wel wat looppaden begint te vertonen.
quote:Mevrouw75 schreef op 29 mei 2010 @ 22:01:

cevree, als je je aan dat soort dingen gaat ergeren vraag ik me af of 2e hands een goed optie is. Als je het al hebt over perfect passen...

Ik ben een groot voorstander van 2e hands (heb praktisch alleen maar 2e hands) maar een beetje (beetje maar) flexibiliteit is wel handig.

Dus: wees flexibel en doe iets leuks met een mixje van alles of smijt met wat geld.

bank ga ik ook nieuw kopen hoor. dat perfect passen was meer een beetje offtopic: ik bedoelde dat ik het moeilijk vind om een huis in te richten omdat het niet zo groot is en ik zie nooit goed wat wel/niet bij elkaar past

en die tafel had me schoonmoeder al een half jaar geleden gekocht, toen wij over samen woon plannen begonnen te vertellen!
fornuis etc kun je meestal gratis krijgen bij gratisaftehalen.nl. Mooie houten vloer is de smaakmaker in je huis vind ik. Www.escovloeren.nl is net zo goedkoop als laminaat. Loods 5 voor mooie betaalbare banken en rommelmarkten in boerendorpen, kan je vast een prachtige tafel vinden voor een tientje.
Toen ik op mezelf ging wonen op mijn eerste kamertje: 100 gulden of zo. Alles tweedehands, gratis, met een enkel lapje van de markt.

Toen we ons eerste eigen (dus koop-) huis gingen inrichten: 10.000 euro of zo. Zat wel 20 jaar tussen. Dus ja, zo duur als je het zelf wilt en kunt maken.
Mis ik iets of ga je toch de woning met tuin accepteren waarvan je gisteren nog zei dat jullie het niet zouden doen?

Daar had ik nl aardig uitgebreid gereageerd???
Een samenlevingscontract met testamenten zou meer prioriteit moeten hebben dan vloerbedekking. Vergeet die dus niet in je begroting mee te nemen.
quote:Snormel schreef op 30 mei 2010 @ 00:58:

Toen ik op mezelf ging wonen op mijn eerste kamertje: 100 gulden of zo. Alles tweedehands, gratis, met een enkel lapje van de markt.

Toen we ons eerste eigen (dus koop-) huis gingen inrichten: 10.000 euro of zo. Zat wel 20 jaar tussen. Dus ja, zo duur als je het zelf wilt en kunt maken.

Hier ook exact zo!

Wat een idioot verschil eigenlijk. Alhoewel, mijn 1e kamer was 12 vierkante meter, mijn huidige huis 115.

En toen hoefde ik maar in te richten voor 1 persoontje, nu 4 personen en 2 katten.
Ik heb vorig jaar zo'n 3500 euro uitgegeven aan inboedel. Dat is álles van theelepeltje tot witgoed, meubels en dekbedovertrek. Ik had helemaal niets meer en moest alles kopen. Daarbij wilde ik geen studentikoos bij elkaar geraapt zooitje meer, die 3500 had dan wel goedkoper gekund hoor.

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, ik heb bespaard op meubels: veel 2e hands, gecombineerd met wat Ikea, zelfgemaakt en Loods5, en een gekregen auping matras en bedbodem

Maar op witgoed wilde ik niet bezuinigen, dus een nieuwe wasmachine/fornuis/koelkast gekocht. Bij de kringloop was ik misschien 25% daarvan kwijt geweest, maar wel een grotere kans op kapot gaan binnen een paar jaar.

Er zijn nu na een half jaar nog steeds dingen die ik niet heb (radio, strijkplank ) of die vervangen moeten worden (tv, bank volgend jaar). Dus daar gaat nog wel wat extra geld in zitten.

Grote kostenpost vond ik de vloer en de muurverf, die zitten dan ook niet bij dit bedrag in.
quote:thee schreef op 30 mei 2010 @ 02:58:

Mis ik iets of ga je toch de woning met tuin accepteren waarvan je gisteren nog zei dat jullie het niet zouden doen?

Daar had ik nl aardig uitgebreid gereageerd???

yes, we hebben toch besloten om het te doen. aangezien niemand daar meer reageerde heb ik daar niks gepost

het word misschien wel wat krapper dan volgend jaar zou worden maar dat hebben we er voor over. en daar bij kost de woning egt NIKS. we gaan er dus de eerste 2 maanden niet wonen maar langzaam aan klussen.. als we weer wat leuks zien weer kopen enz.
Ik lees dat je student bent en voor het eerst gaat samenwonen.

Wees dan wijs, en richt je huis echt goedkoop in. Basisspullen bij goedkope winkels en vooral veel tweedehands (Marktplaats). Dan nog zul je alles bij elkaar veel geld kwijt zijn. Maar het is nergens voor nodig om op deze leeftijd/levensfase enorm veel geld ui te geven om alles nieuw te hebben.

Ik heb laatst mijn zithoek vervangen via marktplaats. Echt een geweldige bank gevonden. Van een mevrouw die een opleiding meubelstoffering had gedaan, dus bank is oud maar ziet er gloednieuw uit.

100 euro voor betaald en ik krijg alleen maar complimenten (en ik ben de studentenfase allang ontgroeid).

Voordeel van op zo'n manier goedkoop meubels scoren is dat je het altijd na een jaar weer kunt vervangen als het echt tegenvalt. Ik heb met de bank zelfs getwijfeld toen ik daar was, want vind het altijd moeilijk beoordelen. Maar toen hij thuis stond wist ik gelijk dat het een toppertje was.
Ik woon nu 10 jaar opmezelf en als ik om me heen kijk heb ik eigenlijk geen meubelen nieuw gekocht, wel dingen als lampen, planten, gordijnen en een plank aan de muur, maar banken, kasten, en eettafel zijn allemaal krijgertjes.Wasmachine, Koelkast, Vriezer en Combi magenetron heb ik goedkoop via via opgescharrelt.

Geen idee hoeveel ik al met al kwijt ben, maar als je nog studeert zou ik er zeker niet teveel geld aan uit geven. Kijk langzaam hoever je komt en spaar voor die nieuwe bank, boeiend dat het niet bij elkaar past, je hebt nog een heel leven voor je waarin je kan gaan voor die grenen bijpassende kastenset!
na verbreken relatie ben ik onlangs verhuisd en ik had helemaal niks. Geen meubels. Alleen een Wii, een oude TV, stereo en mijn boeken/cd's/dvd's.

Meubels, bed, matras samen: 1250 euro.

Witgoed (koelkast, droger, wasmachine, oven, gaskookplaat) samen: 1100 euro.

Bank kwam van MP af, 50 euro.

Tja, het scheelt misschien dat ik niet zo'n groot huis heb....maar vond het allemaal nog wel meevallen. Op de bank na is alles gloednieuw.
Ik denk dat de basisinrichting van mijn huis nog het duurst was. En dan heb ik het over verf (mijn hele huis verven was alles bij elkaar wel zo'n 2000 euro, onderschat dat niet). Over vloerbedekking (ok, heb niet het allergoedkoopst genomen, maar nog steeds wel laminaat van 29 euro de m2) en gordijnen. Ach, gordijnen kun je ook een lappie van de markt nemen en zelf naaien. Ook zijn er alternatieve materialen voor vloerbedekking, zoals multiplex bijvoorbeeld.

Maar goed, apparaten en meubels zijn in mijn huis allemaal 2e hands. Dus dan moet je denken aan wasmachine van 75 euro, droger van 40 euro, vaatwasser (gratis, had vorige bewoner laten staan), fornuis kun je overal wel voor 20 euro op de kop tikken, zo goed als nieuwe bank voor 200 euro, etc.

Mijn tip: marktplaats!!
Hm, ik moet jullie ervaringen eens in de gaten houden. Ik wil ook over een jaar zelfstandig gaan wonen (met geringe begeleiding), qua inboedel is het een behoorlijke stap: van woonvorm (indicatie autismespectrumstoornis) naar zelfstandig wonen.

Toen de begeleidster mij aanraadde om een inventarislijst te maken, werd dat een gigantische lijst.

Over de huiskamer-TV zat ik te dubben. Liefst had ik een groot 3D-scherm gehad van maximaal 1500 euro, maar dat is veel geld als er onvoldoende 3D-uitzendingen zijn. Dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk een grote TV zonder 3D. Voor een paar honderd euro kun je al een grote platte TV kopen. Eigenlijk een zo goedkoop mogelijk scherm, zodat ik het later kan vervangen zonder te veel geld te hebben weggegooid.
World of Warcraft: Legion
Kijk ook eens op gratisoptehalen.nl, als je die een beetje in de gaten houd vind je leuke meubels voor nop

Ik heb daar wel eens een kast gehaald - even schilderen en hij was weer superleuk!
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Wat het precies gekost heeft weet ik niet, maar wel aardig wat.

Ik ben in november 2008 begonnen met spullen verzamelen, had een boekje gemaakt met een paar bladzijdes voor elke ruimte in huis, heb alle spullen opgeschreven en ben gewoon de stad in gegaan. Als ik wat kocht, streepte ik het door. In juni 2009 gingen we samenwonen in een huis waar niks aan hoefde te gebeuren, alleen even oppoetsen. Gordijnen/vloer konden we overnemen.

Manlief werkt in een electronicazaak, dus regelde hij een koelkast, oven en andere spullen met korting, wasmachine kregen we van m'n ouders. Tv had hij al, bankstellen en een bed heeft hij ook meegenomen van zijn slaapkamer in ouderlijk huis.

Na vier maanden zijn we weer verhuisd naar een huis wat helemaal opgeknapt moest worden, vloerbedekking, alles wit geverfd/gesaust, houten vloer volledig afgeschuurd en 3 keer gebeitst, nieuwe gordijnen, kasten (zaten ingebouwd in vorig huis), gasfornuis. Dat was een behoorlijke kostenpost maarja toen waren er behulpzame ouders. We hebben het geluk met handige ouders, m'n vader, schoonvader en zwager hebben goede klushanden, schoonmoeder kan goed naaien en m'n moeder heeft veel helpen schilderen en poetsen, ook dat heeft allemaal geld uitgespaard.

Ik ben blij dat ik 'de uitzet' in termijnen heb gekocht, het heeft me veel gekost maar heb het niet direct gevoeld in mijn portemonnee.. Maar we hebben wel mooie spullen.

We hebben een half jaar zonder eettafel gezeten, nou ja prima. Toen we eenmaal een mooie betaalbare hadden gevonden waren we er ook extra blij mee. Niet alles kan in één keer.
Veel. Maar ik heb wel gelijk mooie goede dingen gekocht waarvan ik het meerendeel nu nog steeds gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven