Geld & Recht alle pijlers

verdenking diefstal

30-05-2010 16:58 78 berichten
Normaal ben ik meer een meelezer dan een actieve forummer (hartstikke knap trouwens dat jullie allemaal zo trouw zijn).

Maar nu heb ik toch een dillema te pakken waar ik in mijn bekenden/vrienden/familie-kring niet zoveel over wil praten.

Ik verdenk iemand van diefstal. Weet dat deze persoon niet veel geld te besteden heeft en vind het ook echt best een aardig persoon. Ik sta verder niet dichtbij haar, maar ken haar oppervlakkig. Nu is er iets gepikt, geld, een paar duizend euro.

Mijn verdenking is gebaseerd op haar rondgeneus vorige week op een plek waar ze niets te zoeken heeft en waar dus nu een diefstal heeft plaatsgevonden.

Ik wil dit eigenlijk wel melden. Begrip voor mensen die het moeilijk hebben, heb ik heel veel, maar diefstal kan gewoon niet.

Wat vinden jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Nee, diefstal is m.i. altijd verkeerd!

Maar het probleem is dat je geen bewijzen hebt, dat degene die je verdenkt het ook daadwerkelijk gedaan heeft. Dus dat is erg moeilijk.. Je hebt bewijzen nodig..
Euh wat is er weg en waar is dat dan gebeurd en wat is jouw rol?
quote:Enneaaa schreef op 30 mei 2010 @ 17:02:

Euh wat is er weg en waar is dat dan gebeurd en wat is jouw rol?Dat staat in de openingspost, geld; een paar duizend euro.
Diefstal is absoluut ontoelaatbaar. Maar welke bewijzen heb jij feitelijk tegen haar? Was het geld vorige week al weg of nu pas? Kon zij weten dat het er lag? Kon zij er nadien nog bij? Heeft ze opeens veel geld uitgegeven?
Ow.... sorry ik heb het niet goed gelezen dan.
Ja, die vragen kan ik me heel goed voorstellen Enneaaa.Bedankt voor de antwoorden, trouwens, al zo snel.

Geld is er weg, paar duizend euro. Ik ben een vage bekende, maar er wordt nu wel aan mij gevraagd of ik iets verdachts heb gezien. Ook door de politie. En dat heb ik dus. Vind ik zelf. Rondneuzen op een plek waar je niets te zoeken hebben, vind ik vrij verdacht.

Inderdaad, lichtpuntjes, diefstal is altijd verkeerd, hoe nijpend je situatie ook is.
hoe kan het trouwens dat je en paar duizend euro in huis (?) hebt liggen?

Ga er gewoon over praten met de politie, aangifte doen hoeft niet perse, maar dan weet je wat je opties zijn.
Je moet het wel voor de volle 100% zeker weten, zo'n beschuldiging is niet niks.
Ja, het geld is nu ineens weg. Zo goed ken ik die persoon niet om te weten of nu ineens in een nieuwe jas loopt of niet.. (dat laatste dan nog wel, maar dat is natuurlijk ook geen bewijs)..
Gewoon niks zeggen
Je weet toch!
ik zou het wel tegen de politie zeggen maar dan neutraal.

Dus ja ik heb iets gezien wat me opviel maar ik wil er zelf verder geen conclusies aan verbinden,

Ik zou het trouwens alleen tegen de politie zeggen en niet tegen andere kennissen. Je weet het niet zeker.

Laat de politie dan maar hun werk doen en rondspeuren
Wintermuts, het lag niet in mijn huis. Het is ook niet van mij gestolen (gelukkig).
quote:missmarple schreef op 30 mei 2010 @ 17:05:

Ja, die vragen kan ik me heel goed voorstellen Enneaaa.Bedankt voor de antwoorden, trouwens, al zo snel.

Geld is er weg, paar duizend euro. Ik ben een vage bekende, maar er wordt nu wel aan mij gevraagd of ik iets verdachts heb gezien. Ook door de politie. En dat heb ik dus. Vind ik zelf. Rondneuzen op een plek waar je niets te zoeken hebben, vind ik vrij verdacht.

Inderdaad, lichtpuntjes, diefstal is altijd verkeerd, hoe nijpend je situatie ook is.

Ja, zeggen tegen de politie wat je gezien hebt...

Kijk, als het iemand is waar ik echt om geef, mijn zus of vriend... dan zou ik het niet snel zeggen, maar degene zelf de kans geven om het aan de politie te vertellen. Maar een kennis die vrij ver van je afstaat... ik denk dat ik dat wel zou zeggen.
Niks zeggen, muchaha ? Waarom zou jij niets zeggen ?
|Tja je kan toch zeggen wat je hebt gezien. De politie vraagt er toch ook naar? Het wil dan niet zeggen dat het ook zo is, dat is aan hen om uit te zoeken.

Ik zou het wel zeggen hoe sneu ook voor haar... Dit zit je ook niet lekker. En hopen dan maar dat je het niet goed gezien hebt toch?
Omdat ik niet van de popo hou.
Je weet toch!
Misschien verdacht zij jou wel, wat deed jij daar eigenlijk, MissMarple?
Ja, inderdaad. Ik neig ook naar zeggen. Dat iemand financieel in de problemen zit, hoeft niet te betekenen dat deze persoon dan iemand anders maar straffeloos ook in de put kan storten.

Maar ja, dat is net redeneren alsof deze persoon al schuldig is bevonden, dat weet ik ook. Wie weet heeft ze er niets mee te maken en dan zorg ik voor een hoop onrust. En dat is dan ook gelijk mijn eigen bezwaar. Dat ik haar belast met iets wat ze misschien niet eens gedaan heeft.
Kun je het zelf niet oplossen?
Je weet toch!
Milo, ik hoorde daar ! Zij niet.
quote:missmarple schreef op 30 mei 2010 @ 17:11:

Milo, ik hoorde daar ! Zij niet.Oké.
Als de politie vraagt of jij iets verdachts hebt gezien zou ik eerlijk antwoorden. Daarmee zeg je nog niet dat ze schuldig is, je zegt alleen dat je iets verdachts hebt gezien. De politie kan verder uitzoeken wat er aan de hand is.
Ja, inderdaad Muchacha, ik kan het heel goed zelf oplossen. En ga dat ook doen. Ik ga melding maken van wat ik heb gezien en dan laat ik het inderdaad aan de experts over wat zij ervan vinden. Ik ga niemand beschuldigen.

Bedankt voor de reacties !
Inderdaad, ikwilafvallen (en amalia), precies mijn idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven