Knellende schoenen, tips?
maandag 31 mei 2010 om 12:17
Ik heb vorige week twee paar schoenen gekocht die in de winkel heel lekker zaten, maar thuis best wel bleken te knellen.
Een paar knelt achter bij de hiel waardoor ik lekker het vel eraf gelopen heb.. De andere knellen voor mij mijn grote teen, met tot gevolg: vel eraf en bloeden maar.
Heel shit, maar ik wil ze eigenlijk toch wel houden.
Heb er nu pleisters opgeplakt en hoop dat het gauw beter gaat (dat heb je wel eens).
Maar hebben jullie misschien tips om ervoor te zorgen dat ze wat lekkerder zitten?
Een paar knelt achter bij de hiel waardoor ik lekker het vel eraf gelopen heb.. De andere knellen voor mij mijn grote teen, met tot gevolg: vel eraf en bloeden maar.
Heel shit, maar ik wil ze eigenlijk toch wel houden.
Heb er nu pleisters opgeplakt en hoop dat het gauw beter gaat (dat heb je wel eens).
Maar hebben jullie misschien tips om ervoor te zorgen dat ze wat lekkerder zitten?
maandag 31 mei 2010 om 13:33
Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden.
Er is een schema om nieuwe schoenen in te lopen.
Zo uit mijn hoofd is dat beginnen met 's avonds aan te doen zonder er op te lopen. Gaat het leer naar je voeten staan.
Dus even ook andere schoenen dragen totdat de irritaties genezen zijn. Beginnen met 2 uur en dat iedere dag opvoeren.
Hier is het dan toch (na een nieuwe google):
http://www.vrijhoeven.nl/pages/inlopen- ... hoenen.php
EDIT: Dit is trouwens een ander schema dan wat ik zocht. Dit is voor speciale schoenen. Het mijne meer algemeen, maar het gaat dus om het basis-idee van langzaam opvoeren afhankelijk van druk-plekken en pijn.
Er is een schema om nieuwe schoenen in te lopen.
Zo uit mijn hoofd is dat beginnen met 's avonds aan te doen zonder er op te lopen. Gaat het leer naar je voeten staan.
Dus even ook andere schoenen dragen totdat de irritaties genezen zijn. Beginnen met 2 uur en dat iedere dag opvoeren.
Hier is het dan toch (na een nieuwe google):
http://www.vrijhoeven.nl/pages/inlopen- ... hoenen.php
EDIT: Dit is trouwens een ander schema dan wat ik zocht. Dit is voor speciale schoenen. Het mijne meer algemeen, maar het gaat dus om het basis-idee van langzaam opvoeren afhankelijk van druk-plekken en pijn.
maandag 31 mei 2010 om 17:46
En dan voor het inlopen Compeed blarenpleisters gebruiken, die grote voor op de hakken. Dan loop je je vel er niet af. Werkt perfect!
Ik had hetzelfde probleem, knellen bij de hakken, en ik ben daar gevoelig voor blaren. Ik heb de eerste dagen die pleisters op de hakken gehad met inlopen en nu zitten ze perfect!
Ik had hetzelfde probleem, knellen bij de hakken, en ik ben daar gevoelig voor blaren. Ik heb de eerste dagen die pleisters op de hakken gehad met inlopen en nu zitten ze perfect!
maandag 31 mei 2010 om 22:41
Schoenenontwerpers zouden allemaal verplicht moeten worden een paar in hun eigen maat te ontwerpen en daar eerst eens een dag op te lopen. Dat zal ze leren schoenen te ontwerpen die je hielen ontvellen en tartaar maken van je tenen. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er zoveel producten op de markt zijn die het mogelijk moeten maken normaal schoenen te kunnen dragen? Ik hoor trouwens zelden mannen klagen over zere voeten. Het kàn dus wel! Waarom kunnen voor vrouwen dan ook geen schoenen gemaakt worden die lekker zitten?
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 1 juni 2010 om 15:34
woensdag 2 juni 2010 om 14:28
Bedankt voor alle tips! De schoenen zijn niet van leer, dus die spray gaat niet werken.
Denk dat de vaseline wel werkt. Het is namelijk niet dat ze echt te klein zijn, maar bovenop (waar de randjes van de schoen op je voet zitten) schuurt het wel.
En ik vond vanochtend nog een paar blarenpleisters onderin een la dus ik ga maar even plakken denk ik!
En gewoon niet miepen en doorlopen is ook een optie natuurlijk
Denk dat de vaseline wel werkt. Het is namelijk niet dat ze echt te klein zijn, maar bovenop (waar de randjes van de schoen op je voet zitten) schuurt het wel.
En ik vond vanochtend nog een paar blarenpleisters onderin een la dus ik ga maar even plakken denk ik!
En gewoon niet miepen en doorlopen is ook een optie natuurlijk