Mode & Beauty alle pijlers

Knellende schoenen, tips?

31-05-2010 12:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week twee paar schoenen gekocht die in de winkel heel lekker zaten, maar thuis best wel bleken te knellen.

Een paar knelt achter bij de hiel waardoor ik lekker het vel eraf gelopen heb.. De andere knellen voor mij mijn grote teen, met tot gevolg: vel eraf en bloeden maar.

Heel shit, maar ik wil ze eigenlijk toch wel houden.

Heb er nu pleisters opgeplakt en hoop dat het gauw beter gaat (dat heb je wel eens).

Maar hebben jullie misschien tips om ervoor te zorgen dat ze wat lekkerder zitten?
Je kunt ze bij veel schoenmakers een nachtje achterlaten, zij zetten ze in een soort apparaat dat ze een klein beetje uitrekt. Scheelt een halve maat.
De knellende plekken inspuiten met walk-away spray (hakkenbar, schoenmaker) en er op lopen tot het is opgedroogd.
stevig plastic zakje vullen met water. In je schoenen stoppen en in de vriezer zetten. Doordat het water bevriest, zet het uit en rekt het je schoen mee uit. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar klinkt logisch
Natte sokken aantrekken en op je schoenen lopen.
Dat wat maia zegt. Ik heb overdreven snel blaren op m'n hiel en laat nieuwe schoenen daar altijd even 'uitkloppen' bij de schoenmaker. Scheelt heel veel pijn bij het inlopen.
terug gaan naar de winkel.

Daar doen ze vaak niet moeilijk over dit soort klachten.
Tana schoenstretch.

euro of 4 bij de schoenmaker

mits je schoenen van leer zijn....
als je op blote voeten in schoenen gaat, kun je silky feet proberen. dat verminderd de wrijving tussen voet en schoen.

Anders idd even uit laten rekken bij de schoenmaker
Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden.

Er is een schema om nieuwe schoenen in te lopen.

Zo uit mijn hoofd is dat beginnen met 's avonds aan te doen zonder er op te lopen. Gaat het leer naar je voeten staan.

Dus even ook andere schoenen dragen totdat de irritaties genezen zijn. Beginnen met 2 uur en dat iedere dag opvoeren.

Hier is het dan toch (na een nieuwe google):

http://www.vrijhoeven.nl/pages/inlopen- ... hoenen.php

EDIT: Dit is trouwens een ander schema dan wat ik zocht. Dit is voor speciale schoenen. Het mijne meer algemeen, maar het gaat dus om het basis-idee van langzaam opvoeren afhankelijk van druk-plekken en pijn.
quote:amarna schreef op 31 mei 2010 @ 12:22:

De knellende plekken inspuiten met walk-away spray (hakkenbar, schoenmaker) en er op lopen tot het is opgedroogd.Wat amarna zegt dus.....wonderspul..
En dan voor het inlopen Compeed blarenpleisters gebruiken, die grote voor op de hakken. Dan loop je je vel er niet af. Werkt perfect!

Ik had hetzelfde probleem, knellen bij de hakken, en ik ben daar gevoelig voor blaren. Ik heb de eerste dagen die pleisters op de hakken gehad met inlopen en nu zitten ze perfect!
Vochtige kranten in de punten van je schoenen doen en een nachtje laten zitten, daardoor rekken ze iets uit.
Schoenenontwerpers zouden allemaal verplicht moeten worden een paar in hun eigen maat te ontwerpen en daar eerst eens een dag op te lopen. Dat zal ze leren schoenen te ontwerpen die je hielen ontvellen en tartaar maken van je tenen. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er zoveel producten op de markt zijn die het mogelijk moeten maken normaal schoenen te kunnen dragen? Ik hoor trouwens zelden mannen klagen over zere voeten. Het kàn dus wel! Waarom kunnen voor vrouwen dan ook geen schoenen gemaakt worden die lekker zitten?
Ik vind hier dingen van.
Ja dat natte kranten verhaal heb ik ook wel eens gehoord.

Heb het een keer geprobeerd, maar achteraf gezien had ik die schoenen gewoon een maat te klein gekocht, dus het hielp niet veel.
Wat heel goed werkt is vaseline op je hiel smeren. Dan heb je geen wrijving meer en het leer wordt door het vet soepeler en loopt dus beter in.
Uit grootmoeders doos: kampferspiritus op je blaar-gevoelige plekken smeren. Te koop bij bijv. de Etos, kost nog geen 2 euro geloof ik en werkt als een tierelier.
Als het leren schoenen zijn, die je bijv. wilt dragen met panty(kousje), warm water er in laten lopen, even heen en weer bewegen, dan aantrekken met 2 of 3 panties aan, gaan ze naar je voeten staan. Of de natte kranten.

Werkt niet bij niet leer, maar dan werkt er sowieso vrij weinig.
Je hebt trouwens ook soort ' houten voet met gaatjes' op een steel met losse dopjes. Die dopjes kun je steken op de plaatsen waar het knelt zodat het op die plaatsen iets oprekt.
Bedankt voor alle tips! De schoenen zijn niet van leer, dus die spray gaat niet werken.

Denk dat de vaseline wel werkt. Het is namelijk niet dat ze echt te klein zijn, maar bovenop (waar de randjes van de schoen op je voet zitten) schuurt het wel.

En ik vond vanochtend nog een paar blarenpleisters onderin een la dus ik ga maar even plakken denk ik!

En gewoon niet miepen en doorlopen is ook een optie natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven