krieltjes 1 dag over datum, kan ik dit nog eten??

30-05-2010 17:43 59 berichten
Ik heb een zak krieltjes wat tot gister goed was, de verpakking staat wel iets bol, kan ik dit nog eten??
Alle reacties Link kopieren
Als het maar niet zuur is, dan is het rot...

Anders kan je het wel nog eten.
Wil je zelfmoord plegen????
quote:Lizzielientje schreef op 30 mei 2010 @ 19:01:

Als het maar niet zuur is, dan is het rot...

Anders kan je het wel nog eten.Mijn karnemelk is ook zuur, wat nu?
quote:milo schreef op 30 mei 2010 @ 19:18:

[...]

Mijn karnemelk is ook zuur, wat nu?is het ook groen? Dan ben je door de 2de ronde!
Heeft het wortel geschoten? Derde ronde.

[...]

Mijn karnemelk is ook zuur, wat nu?niet drinken, anders word je zelf ook zuur...
Maar op het pak staat de houdbaarheidsdatum: 11 juni '10.

Ik gooi het maar weg hè?
quote:marcaro schreef op 30 mei 2010 @ 17:43:

Ik heb een zak krieltjes wat tot gister goed was, de verpakking staat wel iets bol, kan ik dit nog eten??Natuurlijk niet. Net als met ander eten, niet je gezond verstand en je zintuigen gebruiken, heel snel weggooien anders ga je groen schuimbekkend met loeiende sirene's naar het ziekenhuis.

[...]

Mijn karnemelk is ook zuur, wat nu?Karnemelk is toch zuur.

Ik heb een zak krieltjes wat tot gister goed was, de verpakking staat wel iets bol, kan ik dit nog eten??

Heb je ze uiteindelijk gegeten?

Ben je ziek (geworden)?

Of....?
quote:Zoebie schreef op 30 mei 2010 @ 22:36:

[...]

Karnemelk is toch zuur. En toch vertrouw ik het niet.
Nou als we niets meer horen waren ze niet goed meer.

Is het werkelijk zo moeilijk om zelf na te denken en een keuze te maken over zoiets simpels??

Je kan ruiken, kijken en eventueel proeven (hoe moeilijk!).

Als het er normaal uit ziet kan je zelf toch bedenken dat je dit gewoon kan eten? Als er groene haren op zitten en slijmdraden aan hangen eet je het niet op lijkt me. Wat doe je als de datum ok is maar het eten beschimmeld? Gewoon opeten want domweg het pakje volgen??

Wat doe je als het stoplicht stuk is? Stil blijven staan op het kruispunt en met je mobiel internet een topic openen wat je moet doen? Vraag van dezelfde orde in complexiteit....
Als ik aardappels koop haal ik ze uit de zak en pleur ik ze in een mandje. Zal er volgende keer een post-it bijgooien met de datum van de verpakking erop. Hoef ik mijn gezonde verstand tenminste niet meer te gebruiken.
quote:Ainne schreef op 31 mei 2010 @ 10:56:

Als ik aardappels koop haal ik ze uit de zak en pleur ik ze in een mandje. Zal er volgende keer een post-it bijgooien met de datum van de verpakking erop. Hoef ik mijn gezonde verstand tenminste niet meer te gebruiken.Ach, als de slijmerige uitlopers je om de oren slaan bij het openen van de kast zou ik een pizza gaan afhalen...
Hahaha, ik moet erg om jullie lachen.

Soms gaan mensen zó paranoïde met UHD om.

UHD wil niet zeggen dat het produkt in vergif verandert als het een paar uur over datum is, maar dat de kwaliteit achteruit kán gaan. Gewoon even ruiken is meestal voldoende. Val je flauw van de stank, dan niet meer eten....
Ik moet hier vaak lachen om geprutst maar die UHD vragen zijn inderdaad wel het toppunt.. Ergens ook wel triest, hoe weinig sommige mensen van eten begrijpen.
Volgens mijn vriend vergissen veel mensen zich. Het is eigenlijk niet 'tenminste houdbaar tot', maar de uiterste verkoopdatum.

Dus ze zijn zeker nog wel goed.
Verschilt, veel produkten is het inderdaad uiterste verkoopdatum maar sommige staat wel degelijk een houdbaarheids datum op
Melk en yoghurt bijv, kunnen ook na de datum nog goed zijn.

Ik ben zelf ook ubervoorzichtig wat betreft datums. Ben bang dat ik er (heel) ziek van word. Zelfs als het nog goed zou ruiken.
quote:Brummetje schreef op 01 juni 2010 @ 07:41:

Melk en yoghurt bijv, kunnen ook na de datum nog goed zijn.

Ik ben zelf ook ubervoorzichtig wat betreft datums. Ben bang dat ik er (heel) ziek van word. Zelfs als het nog goed zou ruiken. Want? Jij vertrouwt jezelf niet?
Nee, gewoon bang dat ik zo ziek word, dat ik moet overgeven. (Heb geen emetofobie)
quote:Brummetje schreef op 01 juni 2010 @ 08:13:

Nee, gewoon bang dat ik zo ziek word, dat ik moet overgeven. (Heb geen emetofobie)

Eet je dan ook niet buitenshuis, want stel je voor dat er iemand met eens hoest boven je eten. Dan kan je ook ziek worden.

Ik vertrouw meer op mijn zintuigen dan op een datum van een verpakking.
Ik vind het grote aanstelleritis.

Alsof je lichaam niks meer kan verwerken en je 1dagoverdedatum-spul meteen maar in de container moet gooien.
Familie van mij had een Supermarkt en daar at ik altijd alles over de datum. Echt alles. Nooit ziek van geworden.

Mijn opa van 90 heeft trouwens ook altijd gerookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven