UIt eten in Groningen-stad

maandag 31 mei 2010 om 18:43
Volgens mij is er genoeg te vinden daar in het noorden. Ik zie voldoende moois voorbij komen voor de volgende jubilea
Ik zal beetje omschrijven waar we van houden; Thais/aziatisch eten maar eigenlijk vinden we veel lekker. Romantisch, sfeer, de tijd nemen, meerdere kleine gerechten, goede wijnkaart, op loopafstand van het centrum. We slapen dat weekend op een woonboot Ik krijg er zoveel zin in!
Ik zal beetje omschrijven waar we van houden; Thais/aziatisch eten maar eigenlijk vinden we veel lekker. Romantisch, sfeer, de tijd nemen, meerdere kleine gerechten, goede wijnkaart, op loopafstand van het centrum. We slapen dat weekend op een woonboot Ik krijg er zoveel zin in!

maandag 31 mei 2010 om 18:52
Ik herhaal nog maar eens, de kleine moghul
je hebt daar een soort van 3-gangen menu waarbij je een soep krijgt en als hoofdgerecht dan een tali (vegetarisch of met vlees) met verschillende prutjes en dan nog een lekker toetje.
Alleen wijnkaart stelt niet veel voor.....
Wel een echt indiaas sfeertje en is te lopen vanaf centrum
je hebt daar een soort van 3-gangen menu waarbij je een soep krijgt en als hoofdgerecht dan een tali (vegetarisch of met vlees) met verschillende prutjes en dan nog een lekker toetje.
Alleen wijnkaart stelt niet veel voor.....
Wel een echt indiaas sfeertje en is te lopen vanaf centrum
maandag 31 mei 2010 om 19:06
Maar als je een beetje romantiek zoekt, dan zou ik naar Diep gaan. Daar zit je niet bovenop elkaar (hmm andere soort romantiek ) en het is geen massale ruimte maar heeft meer een kamers idee. Het eten is iets meer dan een eetcafe en het toetje (chocoladefondue) is om je vingers (letterlijk én figuurlijk) bij af te likken.
Waar je ook naar toe gaat in Groningen --> reserveren!
Waar je ook naar toe gaat in Groningen --> reserveren!
maandag 31 mei 2010 om 19:11
Kan Tapasco (tapas) ook zeker aanraden. Zit in een klein steegje achter de Vismarkt en is een erg leuk restaurant. De bediening neemt echt tijd voor je en ze hebben er hele goede wijnen. Ook leuk, op zaterdagavond kun je er (volgens mij na 22.00 uur) salsa dansen...
Fuyijama is inderdaad ook heel erg lekker en de Zevende Hemel ook.
Fuyijama is inderdaad ook heel erg lekker en de Zevende Hemel ook.

maandag 31 mei 2010 om 19:18
Thai Jasmine inderdaad zie website: http://www.thai-jasmine.nl/
Rustige sfeer, mooie inrichting, niet zo kitscherig als de meeste aziatische restaurant en goed eten!
Welke nog niet genoemd is, is ZOMERS zie website: http://www.zomers-groningen.nl/
Zoals eerder genoemd: Bij mooi weer kun je lekker buiten zitten bij de via romanica aan het Gedempte Kattendiep. Maar ook bij minder weer is er daar genoeg keuze uit leuke restaurants. Bijvoorbeeld in Boccaccio Bottega Toscana worden klassieke Toscaanse gerechten geserveerd. Is ook net wat sjieker.
Brussels Lof en Muller in de Kromme Elleboog is ook wat sjieker.
Veel plezier in Grunn!
Rustige sfeer, mooie inrichting, niet zo kitscherig als de meeste aziatische restaurant en goed eten!
Welke nog niet genoemd is, is ZOMERS zie website: http://www.zomers-groningen.nl/
Zoals eerder genoemd: Bij mooi weer kun je lekker buiten zitten bij de via romanica aan het Gedempte Kattendiep. Maar ook bij minder weer is er daar genoeg keuze uit leuke restaurants. Bijvoorbeeld in Boccaccio Bottega Toscana worden klassieke Toscaanse gerechten geserveerd. Is ook net wat sjieker.
Brussels Lof en Muller in de Kromme Elleboog is ook wat sjieker.
Veel plezier in Grunn!
maandag 31 mei 2010 om 19:29
Ik ben nog nooit in Groningen geweest maar bestaat dat restaurant nog die toen heeft meegedaan met Mijn tent is top van Herman den Blijker? Het restaurant trok mij toen al niet maar ben wel benieuwd of ze het gered hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 31 mei 2010 om 19:58
quote:Mevrouwdekees schreef op 31 mei 2010 @ 17:15:
Aletta ik word echt steeds nieuwsgieriger naar jou. (qua type en vergelijkbare achtergrond) )Misschien kennen we elkaar wel - maar als ik zo mijn kennissenkring doorspit weet ik van niemand die hier in de buurt zit met een bèta. We zijn toch ongeveer even oud?
Aletta ik word echt steeds nieuwsgieriger naar jou. (qua type en vergelijkbare achtergrond) )Misschien kennen we elkaar wel - maar als ik zo mijn kennissenkring doorspit weet ik van niemand die hier in de buurt zit met een bèta. We zijn toch ongeveer even oud?
maandag 31 mei 2010 om 19:59
quote:mylenevalerie schreef op 31 mei 2010 @ 19:29:
Ik ben nog nooit in Groningen geweest maar bestaat dat restaurant nog die toen heeft meegedaan met Mijn tent is top van Herman den Blijker? Het restaurant trok mij toen al niet maar ben wel benieuwd of ze het gered hebben.Ja hoor, ze bestaan nog steeds.
Ik ben nog nooit in Groningen geweest maar bestaat dat restaurant nog die toen heeft meegedaan met Mijn tent is top van Herman den Blijker? Het restaurant trok mij toen al niet maar ben wel benieuwd of ze het gered hebben.Ja hoor, ze bestaan nog steeds.

maandag 31 mei 2010 om 20:00
quote:schuddebuikje schreef op 31 mei 2010 @ 19:26:
Een van de dagen wordt het ws Thai Jasmine en dan de andere dag wat sjieker, ik zal eens kijken naar Muller, kleine heerlijkheid, kleine moghul, hemingways, brussels lof, Pauw...etc...etc Mijn dank is groot! De Kleine Moghul is een van mijn favorieten maar zeker niet sjiek. Dat moet je dan misschien wel even weten.
Een van de dagen wordt het ws Thai Jasmine en dan de andere dag wat sjieker, ik zal eens kijken naar Muller, kleine heerlijkheid, kleine moghul, hemingways, brussels lof, Pauw...etc...etc Mijn dank is groot! De Kleine Moghul is een van mijn favorieten maar zeker niet sjiek. Dat moet je dan misschien wel even weten.
maandag 31 mei 2010 om 20:20
quote:AlettaJacobs schreef op 31 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Misschien kennen we elkaar wel - maar als ik zo mijn kennissenkring doorspit weet ik van niemand die hier in de buurt zit met een bèta. We zijn toch ongeveer even oud?
Volledig Offtopic:
Tegen de dertig aanhikkend ongeveer. Ik denk ook niet dat we elkaar IRL kennen, maar de ervaringen zijn zo grappig hetzelfde. Alles goed met Lettie?
[...]
Misschien kennen we elkaar wel - maar als ik zo mijn kennissenkring doorspit weet ik van niemand die hier in de buurt zit met een bèta. We zijn toch ongeveer even oud?
Volledig Offtopic:
Tegen de dertig aanhikkend ongeveer. Ik denk ook niet dat we elkaar IRL kennen, maar de ervaringen zijn zo grappig hetzelfde. Alles goed met Lettie?

maandag 31 mei 2010 om 20:42
http://www.restauranttijdloos.nl/
Nog een tip, in het centrum aan het water. Lekker en uitgebreid eten!
Nog een tip, in het centrum aan het water. Lekker en uitgebreid eten!