kun je pioenrozen knippen?

maandag 31 mei 2010 om 18:40
De Pioenrozen beginnen nu te bloeien en omdat ze zo zwaar zijn hangen ze vrijwel gelijk op de grond. Ik vind dat zonde maar ik vraag me af of ik ze wel kan afknippen, of dat ik dan de groei belemmer.
Er zitten nu dus vrij veel knoppen aan en ik wil ze het liefste knippen zodat ze in een vaas in huis mooi kunnen bloeien maar nu vraag ik me dus af of dat dan niet de bloei voor het volgende jaar vermindert.
Weet iemand dat?
Er zitten nu dus vrij veel knoppen aan en ik wil ze het liefste knippen zodat ze in een vaas in huis mooi kunnen bloeien maar nu vraag ik me dus af of dat dan niet de bloei voor het volgende jaar vermindert.
Weet iemand dat?

maandag 31 mei 2010 om 19:34
Bij de bloemenkraam zie ik de pioenrozen helemaal in de knop zitten, dus ik denk dat je ze al kunt knippen voordat ze uitgekomen zijn.
Wat je ook kunt doen, om het vallen tegen te gaan is een ring om de plant zetten. Doen we ook met de Hortensia Annabel, anders blijft er niks van over na een regenbui.
Wat je ook kunt doen, om het vallen tegen te gaan is een ring om de plant zetten. Doen we ook met de Hortensia Annabel, anders blijft er niks van over na een regenbui.

maandag 31 mei 2010 om 20:02
Als pioenrozen de grond uitkomen kun je er alvast steunmateriaal bij zetten. Ze groeien zo hard dat je er weldra niets meer van ziet. In plaats van een ring kun je ook gewoon snoeihout gebruiken, van bijvoorbeeld de vlinderstruik of de cornoelje. Niet te dikke takken nemen en de toppen naar binnen knakken zodat er een soort kooi van takken ontstaat. Ik vind die ringen best prijzig namelijk.
Ik vind hier dingen van.

dinsdag 1 juni 2010 om 10:35
Wat een goeie tips allemaal, bedankt!
Hier ga ik trouwens ook aan het einde van de zomer heel rigoreus met de grasmaaier over de rozen
Het verbaasde mij dat ze dit jaar weer opkwamen want onze tuin is vorig jaar compleet omgegooid!
Die ring is ook een goed idee. En ik heb een bos voor mn buren gister geknipt en ik ga straks de tuin in voor een bosje voor mij en die zet ik dan mooi in lauw warm water
Hier ga ik trouwens ook aan het einde van de zomer heel rigoreus met de grasmaaier over de rozen

Die ring is ook een goed idee. En ik heb een bos voor mn buren gister geknipt en ik ga straks de tuin in voor een bosje voor mij en die zet ik dan mooi in lauw warm water

dinsdag 1 juni 2010 om 23:17
Hier gebruik ik ook ringen, van die groene plastic dingen.
Ik heb er een paar setjes van gekocht door de jaren heen.
Gebruik ze ook voor de lupinen, ridderspoor en allium.
Ze slijten niet dus ik vind het een goede investering.
Einde van de herfst haal ik ze weer uit de tuin, en in het voorjaar gaan ze weer bij de planten.
Ik heb er een paar setjes van gekocht door de jaren heen.
Gebruik ze ook voor de lupinen, ridderspoor en allium.
Ze slijten niet dus ik vind het een goede investering.
Einde van de herfst haal ik ze weer uit de tuin, en in het voorjaar gaan ze weer bij de planten.