Geld & Recht alle pijlers

Wat zou jij bieden?

27-05-2010 19:26 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op een huisje...

Ondertussen zijn de verkopers al met 20.000 euro gezakt in prijs wat nu neerkomt op een vraagprijs van 159.000.

Ik wil morgen graag gaan bieden en zit zelf te denken aan een bod van 150.000 in de hoop uit te komen op 155.000-157.000.

Wat zou jij doen?
Bied in elk geval onder voorbehoud van financiering (dan kun je er nog onderuit als de hypotheek om welke reden dan ook niet lukt) en eventueel onder voorbehoud van een bouwkundige keuring (als de woning al wat ouder is of als er na de bouw nog het nodige aan verbouwd is).
Je kunt bij het Kadaster ook prijzen van appartementen opvragen, hoor. Gewoon online. Heb ik al vaak gedaan.
Als het echt je droomhuisje is, dan zou ik al deze risico's niet nemen. Als je het niet erg vindt om rond de 156 uit te komen, zou ik 150 bieden. Dan kun je hopelijk snel in onderhandeling en heb je een grotere kans dat je het huis krijgt.

Als je het niet erg vindt om het huis niet te krijgen, dan kun je laag bieden en je hard opstellen.
Naski dat vind ik behoorlijk naïef gedacht. Wanneer je leest dat het huis al een tijd te koop staat, veel kijkers, geen kopers dan moet je toch een risico durven nemen. Het is wel veel spannender, maar het is toch erg fijn wanneer je niet de hoofdprijs betaald wanneer dat niet hoeft. Ook al kun je het betalen, iets moet het echt waard zijn, niet alleen gevoelsmatig. Ik ben zelf al weken sip, ik ben smoor verliefd op een huis, heb alles uitgezocht en het blijkt dat de (gezakte) vraagprijs veel te hoog is. Verkopers willen alle inversteringen voor 100% + bonus vergoed hebben. Na diverse onderhandelingen willen ze (zelfs tot verbazing van verkopende makelaar) niet zakken. Ondanks dat dit huis mijn droomhuis is, is het de vraagprijs niet waard. Ik werk niet om iemand anders te spekken. En ik moet reëel zijn.
Ze zegt dat de WOZ-waarde 178.000 is. Nou, dan lijkt mij 156.000 een mooi bedrag voor een droomhuis en zeker niet teveel.

Als je het leuk vindt om het spanned te houden en het onderste uit de kan wil, is natuurlijk prima. Maar dan loop je wel degelijk risico dat je het huis niet krijgt. Wil je dat riskeren als het gaat om je droomhuis, dat was mijn vraag.

Lijkt me behoorlijk naïef juist om alles op het spel te zetten en straks met lege handen te staan...
Je staat niet met lege handen, je hebt het nl nog niet gekocht. En wie geeft de garantie dat het het onderste uit de kan is? Wat al veel herhaald is: hoger bieden kan altijd, en wanneer je vandaag bied, kan de tegenpartij op maandag een tegenvoorstel doen. Dan kan je altijd op die prijs gaan zitten die je voor ogen hebt.

Overigens bedoel ik niet met 'spannend'; de kick van een spel. Maar de werkelijke spanning die je voelt in je lijf.
En die spanning voel ik haha. Vanmiddag even stiekem door de raampjes gegluurd van het huisje. Zo'n schattig huisje is het. Zo verliefd en mijn vriendin begreep het direct toen ze het zag. Heb het bod gedaan, maar de makelaar gaf direct al aan dat dat te laag was. Morgen ga ik met mijn ouders kijken en ik denk dat ik dan een bod ga doen van 150.000. Denk/hoop dat ze dan wel in onderhandeling willen gaan, maar zal morgen eerst eens peilen of hij het bod van 145.000 op heeft genoemd bij de verkopers... Mocht er ondertussen door iemand anders hoger zijn geboden of iets dergelijks dan komt er ooit wel weer een ander paleisje voor mij. Dan is het gewoon nog niet mijn tijd.
Moeilijk zijn zulke dingen he??

Heb het ook eens meegemaakt, spannende tijd maar was blij toen alles was geregeld en er weer rust was..:)

Ik vind het wel raar dat de makelaar direct zegt dat het bod te laag is. Hij moet dat toch overleggen met de verkopers? Wat hij vind doet er toch helemaal niet toe?

Staa t je huisje ook op Funda? Mogen wij meekeijken?
quote:pearle schreef op 29 mei 2010 @ 11:24:

Ik vind het wel raar dat de makelaar direct zegt dat het bod te laag is. Hij moet dat toch overleggen met de verkopers? Wat hij vind doet er toch helemaal niet toe?

Kan heel goed zijn dat de verkopers een bedrag genoemd hebben en dat biedingen onder dat bedrag direct afgewezen kunnen worden door de makelaar.

Dat gebeurt wel vaker.
Nou ik heb het onder voorbehoud van de financien gekocht voor 157. Omdat het voor 180 heeft gestaan en ze dus al gezakt waren met 20 wilde de verkoper er niet veel meer vanaf doen. Denk dat ik er dus uiteindelijk goed aan heb gedaan het zo te doen. Als ik alles rond krijg kan ik er in juli/augustus al in.
Gefeliciteerd! Heel veel geluk met je nieuwe huis!
Wauw gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk voor je!

Enjoy & à lot of happinez :-)

Leuk dat je het laat weten dat je het gekocht hebt!
Gefeliciteerd!!!!!!!!!

foto? ben wel benieuwd.

Of staat ie nog op funda?
Goed zo prinsesje Zo zou ik het ook hebben gedaan.

Heel veel succes in je nieuwe huis!
Dank jullie wel! Ja, nu nog de centjes rond zien te krijgen. Daar knijp ik hem nu nog wel een beetje voor omdat ik een generatiehypotheek nodig heb. Dus als het niet rond gaat komen, ga ik op zoek naar een huurhuisje. Wordt vervolgd...
Alvast voorzichtig gefeliciteerd en heel veel succes met het rondkrijgen van de hypotheek.
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven