Geld & Recht alle pijlers

Wat zou jij bieden?

27-05-2010 19:26 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op een huisje...

Ondertussen zijn de verkopers al met 20.000 euro gezakt in prijs wat nu neerkomt op een vraagprijs van 159.000.

Ik wil morgen graag gaan bieden en zit zelf te denken aan een bod van 150.000 in de hoop uit te komen op 155.000-157.000.

Wat zou jij doen?
Bied je zelf of via de makelaar?

Ik heb geen verstand van huizen kopen (nooit gedaan) maar als ik er echt voor zou vallen zou ik gewoon proberen.

Juist in deze tijd. Onze verkopende buurtjes zijn ook flink gezakt in de prijzen. Niet geschoten is altijd mis.
145 of 140 bieden om te beginnen !!

Willen ze het kwijt happen ze wel, en geld erbij bieden kun je altijd nog doen ;) Achteruit bieden niet !
Aliquando et insanire lucundum est
Ja, maar omdat ze dus al 20.000 zijn gezakt, durf ik niet zo goed zo laag te gaan zitten.
quote:Prinsesje1983 schreef op 27 mei 2010 @ 19:36:

Ja, maar omdat ze dus al 20.000 zijn gezakt, durf ik niet zo goed zo laag te gaan zitten.Nee heb je,ja kun je krijgen,go for it,succs!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik heb vanmiddag al geinformeerd of ik een optie kon krijgen, maar omdat er heel veel kijkers zijn sinds dat ze zo gezakt zijn met de prijs kon dat niet. Ik wil het zo graag!

Lastig!!!!
Haha, mijn huis was ook na dat ik gezakt was met de prijs 159.000 maar door dat wij al gezakt waren hadden we niet veel ruimte meer om nog meer te zakken. Wij hebben een bod van 151.000 dus ook meteen geweigerd. Ook geen tegenbod gedaan. Gewoon nee, te weinig kom maar terug met een serieus bod. Dat werd 155.000 en met een tegenbod van onze kant van 157.000 zijn wij op 156.000 uitgekomen.

Wat ik hier mee wil zeggen (al is het weer met een lang verhaal) je kunt niet in de portomonai van de verkoper kijken. Misschien is de rek wel uit de prijs van dat huis. Of misschien kunnen ze juist nog meer zakken omdat ze er van af willen.

Volg je gevoel, en vooral volg je financiele situatie. Je kunt wel te veel bieden, maar als je het niet kunt opbrengen is het ook zonde.
Weet je al hoelang het huis te koop staat? Wat de woz-waarde is en wat de prijs is wat de huidige bewoners er voor betaald hebben toen zij het kochten? Durf kritisch te zijn en wees niet TE bescheiden. Uit ervaring durf ik te zeggen dat het kopen van een huis niet altijd met bescheidenheid gepaard gaat. Zou advies van Rembo-enRembo zeker ter harte nemen! Meer bieden kan altijd nog!

Succes meid, spannend hoor!

Ja, maar omdat ze dus al 20.000 zijn gezakt, durf ik niet zo goed zo laag te gaan zitten.Het zijn jouw centjes !!!
Het huis staat ongeveer een half jaar te koop.

Ondertussen dus veel kijkers. Ga het bod zelf doen, zonder aankoopmakelaar. WOZ is 178.000. Wat de huidige bewoners hebben betaald weet ik niet, kan ik ook niet opvragen bij het kadaster omdat het om een appartement gaat.

Ja, maar omdat ze dus al 20.000 zijn gezakt, durf ik niet zo goed zo laag te gaan zitten.

Hoezo durf? Als ze niet happen bied je toch wat hogers? Ik zou ook laag inzetten hoor. Als zij al zoveel zijn gezakt willen ze er vanaf.

Het is jouw geld, heeft niets met durven te maken.
Dat is jammer dat je het niet bij het kadaster kan opvragen. Heb je al gegoogled? Misschien kan je het terug vinden op het net.

Als er veel kijkers waren, maar geen kopers dan zou ik zeker laag inzetten. Je weet maar nooit, bovendien zou je jezelf voor je hoofd slaan als je teveel betaald.
Idd laag biede. ik zou voor 145.000 gaan. Mochten ze dit te laag vinden, kun je altijd nog hoger bieden. Je hebt niks te verliezen, toch? En dat er veel kijkers zijn; dat zegt iedere makelaar.
Ja door jullie reacties denk ik nu ook aan 145.000. En dat van die vele kijkers klopt wel hoor, maargoed dat even terzijde. Als ze me uitlachen voor die 145.000 dan bied ik de dag erna gewoon 150.000. Spannend hoor dit!
Nee joh, ze lachen je echt niet uit. Waarschijnlijk zijn ze in deze tijd hartstikke blij dat ze een seieus bod krijgen. Wanneer ze het echt te laag vinden komen ze er op terug. Heel veel succes en die twijfel heb je echt niet nodig!
Als jij bereid bent om op 155-157 uit te komen dan lijkt 150 mij een prima en een serieus bod.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Prinsesje1983 schreef op 27 mei 2010 @ 20:27:

Ja door jullie reacties denk ik nu ook aan 145.000. En dat van die vele kijkers klopt wel hoor, maargoed dat even terzijde. Als ze me uitlachen voor die 145.000 dan bied ik de dag erna gewoon 150.000. Spannend hoor dit!Oeh je bent eruit? Succes met bieden ennuh laat even weten of het gelukt is ;)
quote:Prinsesje1983 schreef op 27 mei 2010 @ 20:27:

Ja door jullie reacties denk ik nu ook aan 145.000. En dat van die vele kijkers klopt wel hoor, maargoed dat even terzijde. Als ze me uitlachen voor die 145.000 dan bied ik de dag erna gewoon 150.000. Spannend hoor dit!Wacht 2 dagen ertussen !! nIET TE SNEL LATEN BLIJKEN DAT JE HET WILT
Ik ga morgen gewoon 145 bieden en ik zie het daarna wel!

Mocht een ander me voor zijn of iets dergelijks, dan is het gewoon (nog) niet bestemd voor mij.
WOZ 178.000

Vraagprijs 179.000 inmiddels nog maar 159.000

en 145.000 bieden?

AUW voor de huidige eigenaren.

Edoch zou ik hetzelfde doen.

Waar is die WOZ eigenlijk goed voor, behalve betalen?
quote:Poezewoes schreef op 27 mei 2010 @ 20:36:

Als jij bereid bent om op 155-157 uit te komen dan lijkt 150 mij een prima en een serieus bod. Nou ja, alles wat minder is, is mooi meegenomen natuurlijk.
quote:RemboEnRembo schreef op 27 mei 2010 @ 20:50:

[...]

Wacht 2 dagen ertussen !! nIET TE SNEL LATEN BLIJKEN DAT JE HET WILTJa, ok dan bied ik dat maandag ofzo inderdaad. Maar ben zo bang dat iemand me voor is. Ga zaterdag nog een tweede keer kijken met mijn ouders, maar weet nu al dat ik het wil hebben.
Niet te hoog gaan zitten, je kunt wel meer bieden, niet minder!.

Succes!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Zou het morgen doen, dan kunnen ze er een weekend over "nadenken". Kun je nahet weekend weer verder gaan. Succes!
quote:milo schreef op 27 mei 2010 @ 21:10:

WOZ 178.000

Vraagprijs 179.000 inmiddels nog maar 159.000

en 145.000 bieden?

AUW voor de huidige eigenaren.

Edoch zou ik hetzelfde doen.

Waar is die WOZ eigenlijk goed voor, behalve betalen?Gemeente inkomen...kan ik even vangennnnnn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven