Koortslip en weerstand?
dinsdag 1 juni 2010 om 11:02
Ik heb nu al een paar maanden vrijwel constant een koortslip.
Als de ene over is begint binnen een paar dagen de nieuwe alweer. Nu vraag ik me toch af waardoor ik het zo vaak heb.
Op Google zie ik dat oorzaken zijn, felle zon, kou of een slechte weerstand.
Verder ben ik wel is verkouden, maar nooit echt ziek. Ik eet vrij gezond. Dus dan denk ik dat mijn weerstand wel redelijk is..
Weet iemand misschien iets tegen koortslippen. Dingen als Zovirax werken bij mij totaal niet. Ik heb wel iets met zinksulfaat, maar dat voorkomt de koortslip niet.
Weet iemand iets wat het wel doet voorkomen, of hoe ik mijn weerstand kan verbeteren?
(Ik eet vrijwel elke dag groente, fruit, melk en bruin brood)
Als de ene over is begint binnen een paar dagen de nieuwe alweer. Nu vraag ik me toch af waardoor ik het zo vaak heb.
Op Google zie ik dat oorzaken zijn, felle zon, kou of een slechte weerstand.
Verder ben ik wel is verkouden, maar nooit echt ziek. Ik eet vrij gezond. Dus dan denk ik dat mijn weerstand wel redelijk is..
Weet iemand misschien iets tegen koortslippen. Dingen als Zovirax werken bij mij totaal niet. Ik heb wel iets met zinksulfaat, maar dat voorkomt de koortslip niet.
Weet iemand iets wat het wel doet voorkomen, of hoe ik mijn weerstand kan verbeteren?
(Ik eet vrijwel elke dag groente, fruit, melk en bruin brood)
dinsdag 1 juni 2010 om 11:16
dinsdag 1 juni 2010 om 11:22
Ik heb ook regelmatig een koortslip.
De reden bij mij zijn ook niet bekend.
Je hebt dit virus nu eenmaal in je bloed zitten..
Bij mij helpt als enige: camille thee.
Thee maken en bijv in de keuken zetten en elke keer dat je in de keuken komt met een wattenschijfje o.i.d op je koortslip deppen. Bij mij is binnen de paar uur de koortslip al ingedroogd en is hij de volgende dag al bijna weg...
De reden bij mij zijn ook niet bekend.
Je hebt dit virus nu eenmaal in je bloed zitten..
Bij mij helpt als enige: camille thee.
Thee maken en bijv in de keuken zetten en elke keer dat je in de keuken komt met een wattenschijfje o.i.d op je koortslip deppen. Bij mij is binnen de paar uur de koortslip al ingedroogd en is hij de volgende dag al bijna weg...
dinsdag 1 juni 2010 om 11:40
L-Lysine schijnt goed te werken maar ik krijg die pillen amper weg.....
Als de boel eenmaal al is uitgebroken: Akolip. Dat wordt tenminste niet zo'n bende als zovirax etc. en het helpt wel. Wat bij mij ook goed helpt om de blaasjes in te laten drogen is huislook/daklook. Dat is een vetplantje en het sap in de bladeren daar kun je je blaasjes mee aanstippen.
Als de boel eenmaal al is uitgebroken: Akolip. Dat wordt tenminste niet zo'n bende als zovirax etc. en het helpt wel. Wat bij mij ook goed helpt om de blaasjes in te laten drogen is huislook/daklook. Dat is een vetplantje en het sap in de bladeren daar kun je je blaasjes mee aanstippen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

dinsdag 1 juni 2010 om 12:15
dinsdag 1 juni 2010 om 12:19
Ik slik vitamine D en sindsdien heb ik er een stuk minder last van omdat mijn weerstand beter is. Mocht er toch één uitbreken dan gebruik ik Akolip. Dat werkt echt heel erg goed.
En verder was ik elke keer mijn handen als ik de koortslip aan heb geraakt. Let ik op handdoeken die ik voor mijn gezicht heb gebruikt en verwissel regelmatig mijn tandenborstel.
En verder was ik elke keer mijn handen als ik de koortslip aan heb geraakt. Let ik op handdoeken die ik voor mijn gezicht heb gebruikt en verwissel regelmatig mijn tandenborstel.
dinsdag 1 juni 2010 om 12:28
Heb je weleens Prevner geprobeerd? Topspul!
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... f94f3c179e
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... f94f3c179e
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.