Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Goffer Zoebie, wat een brutale collectant zeg....die had ik ook wel het een en ander willen zeggen op dat moment BAH ! goed dat je het niet hebt gedaan. Je loopt op de puntjes van je tenen en de topjes van je zenuwen op het moment. Praat hem maar een pil aan, zielig hoor om zo in angst zitten, ik heb met jullie te doen. En je kinderen die moeten pas iets weten als je zelf duidelijkheid hebt, daar heb je nu niets aan, je kunt niet ook sterk zijn voor hen dat komt wel, of niet dat hoop ik natuurlijk.

sterkte lieverd
voor jou en Zoebman Zoebie. Ik duim dat het vals alarm is maar ik herken je angst.

voor jou Robo. Je wist dat je haar er af zou gaan, maar al zo snel.
Ook hier wordt aan jullie gedacht.

Ik vind dat jij jezelf zo goed kunt verwoorden robo.

Zo realistisch, maar met toch steeds een portie flinkheid, zelfs als je een rotdag hebt.

Ik hoop dat je goed slaapt straks.

En Zoebie, ik wens jou ook een goede nachtrust toe, ik hoop dat de nachtelijke uren snel voorbij gaan én op geen telefoontje morgen en woensdag een positief bericht.
Zoeb wat fijn dat de scan niet nog de hele dag heeft geduurd, al was een tweede erbij natuurlijk wel weer even schrikken.

Hopelijk kunnen jullie wel een beetje de slaap vatten en lig je je niet suf te piekeren.

Robo je haar...wat een grappenmaker is die man van jou. Ik weet nog dat ik er met mijn moeder ook wel een beetje stomme grapjes heb gemaakt om ons erdoorheen te worstelen.

Draag je alleen doeken of ook mutsjes?
Wat erg zoebie die vieze vuile ziekte ook. Net al die onzekerheid bah. Ik weet nog mijn kinderen moest zeggen. Elk kind vroeg extra aandacht. En dacht soms ook ik geef iedereen steun. En ik dan dan ging maar naar forum. Toen libelle soms kom daar nog. En meest kom ik hier elke ochtend kijken hoe met jullie is. Nou deze maand ben ik voor de testen foto,s van borst bloedprikken. Ik vindt rot maand vol afwachten. Maar goed dat blijf nog. Meest erge was dochter haar vader mijn ex man verloor jaar voor ik borstkanker kreeg. Vergeet nooit ze zei oh iedereen gaat dood ineens. Ze keek mijn aan niet jij mamma niet jij. Tja moest huilen de jongens huilde zelfs. Dat blijf je bij liefs niets gezegd. Maar iets verborgen houden kon niet. Want dan was hun angsten erger. Want heb nu eenmaal gevoelige kinderen. En ze weten het ze voelen het. Tja toen ik mijn haar verloor zei dochter nou ben je een baby. En je blauwe ogen zo schattig. Ach zeker dond haar weer kwam. Ze moest altijd aan zitten zo zacht haar. Tja nu weer half lang haar. En later zei dochter vond je kaal was echt mooi staan. Nou gat nu beter met dochter. Had veel pijn naar scooter ongeluk. Maar goed het is goed afgelopen. Ze gaat naar vriend zit in gips nog. Steun bieden zei ze. Lief van haar nu afwachten examen heb gehaald. Tja 16 juni bel gaat dan is niet goed. Liefs anita iedereen
Anita, jij dus deze maand òòk al je tests en je onderzoeken!

Wat een spannende maand voor iedereen zeg. Ik hoop met heel mijn hart dat het goed is, met je.

Wat zegt je gevoel? Ben je bang dat er weer iets is, of voelt het tot zover allemaal naar omstandigheden goed?

Fijn dat je dochter weer op de been is, zo'n ongeluk gaat je ook niet in je koude kleren zitten. Lief dat ze haar vriend wil steunen; die zal het ook niet makkelijk hebben.

Ik duim met jullie mee dat je dochter al haar examens gehaald heeft, met vlag en wimpel!

Zoebie, lekker geslapen? Beetje bij kunnen komen of geen oog dichtgedaan?

Ik denk aan je, vandaag ook. Dat de klok maar een keer gek doet en het ineens morgen is hè?

PS we zitten aan de 2500 berichten dus ik heb een deel 4 aangemaakt. Maar nu blijkt dat je doormag tot 3000 berichten Beetje voorbarig dus!!!
Och we maken deze eerst vol en dan gaan we meteen door naar je nieuwe topic.

Ik heb slecht geslapen. Alle doemscenario's zijn door mijn hoofd gegaan. Ik ben nu even aan het/op mijn werk en manlief is ook gaan werken. Gelukkig, want dat geeft tenminste wat afleiding. Ook hier op mijn werk zeg ik nog niets.

Heb jij nog een beetje kunnen slapen Bo?

Anita ik hoop dat je alleen maar goede berichten krijg.

Ik hoop dat je dochter slaagt. Dat is dan al een hele geruststelling. Examenspanning is ook best wel stress.
Goed plan, Zoeb!

Even snel 500 berichten schrijven en hup, klaar.

Kan me voorstellen dat je slecht geslapen hebt. Werken is soms best fijn hè, als afleiding! Dan gaat de tijd tenminste wat sneller.

Stoer dat je man ook naar zijn werk is, trouwens.

Ik heb matig geslapen, maar voel me best OK. Ben blij met mijn korte koppie, ik haat het wanneer ik hele plukken zie uitvallen. Dit is beter, 5mm lang, netjes geschoren

Sjaaltje erom en klaar!
Deel 4 alweer, die 500 berichten zitten er zo bij. Mijn vriend zegt dat ik er een boek over moet schrijven.

Zoebie het is niet meer dan logisch dat je slecht hebt geslapen. En dan toch naar je werk beide. Afleiding is wel fijn maar denk dat je je wel heel 'brak' zult voelen.

Robo jij was ook al best vroeg wakker. Hoe is het met Ro's arm? De hechtingen zullen er wel uit zijn. Is alles 'mooi' dicht?

Anita vind het wel aandoenlijk dat je dochter je 'een baby' noemde met je haar eraf. Is wel lief. Ik hoop dat ze geslaagd is, wanneer kan ze gebeld worden?

Ik ga zo naar de verloskundige voor controle, daarna wandelen in het bos. Het weer is wel grauw en ik krijg wat last van mijn si gewricht maar ach dat hoort erbij.
Succes bij de verloskundige, Phoehee!

Goed idee, om er een boek over te schrijven, dit topic :-) Waarom niet? Zou het verkopen, denk je?

De hechtingen zijn er inderdaad uit bij Ro en op één plek na is alles netjes dicht. Die ene plek is een winkelhaak in zijn vlees en die heelt niet mooi. Hij blijft last houden van een soort trekkerig gevoel in de spier eronder. Ik heb al gezegd dat hij er mee terug moet naar de dokter, maar dat wil hij niet (eigenwijs).
Als er een boek geschreven gaat worden ben ik van de partij! Qua wat dan ook hoor, ik kan met van alles helpen en zo!

Bo, ik bel je zo.

Zoebster, ik denk aan je!
Nog vijfhonderd berichtjes dan, dat doen we wel even. Ro mag niet ziek worden, dus dring maar aan dat hij gaat hoor, je hebt hem nog hard nodig, mannen hebben een struisvogelpolitiek wat dokters betreft hoorde ik laatst in een tv programma, vrouwen gaan veel eerder als er wat mis is. Je bent vroeg wakker Bo, ik heb net alles vanaf gistermorgen nog eens teruggelezen , had wel even via de I-pod gekeken gister terwijl mijn schoondochter sliep, maar ik kon daar de foto niet op zien. Wat een schatje dat beest, wat leuk toch dat er zoveel wilde dieren bij jullie beschutting zoeken en dat die daar dus ook allemaal nog vrij rondlopen. Hier heb je zo veel mensen, dat dat niet meer kan. Het valt me wel op, nu ik veel reis met het openbaar vervoer, hoeveel mensen er zijn en hoeveel er daarvan, constant lopen te bellen, hele privé dingen hoor je hardop in de trein vertellen, echt rare dingen hoor, ik vind het maar een vreemde ontwikkeling, maar dat zal wel aan mij liggen.

Zoebie sterkte vandaag, probeer maar zoveel mogelijk verstrooiing te vinden, je werkt nog steeds een paar uurtjes therapeutisch toch? voordat je straks een lastige beller de mantel uitveegt, daar zou ik w.s. moeite mee hebben, als ik zo gestresst was, goed dat je man ook is gegaan, het is het beste om te doen denk ik, ook al blijft het moeilijk natuurlijk.

Phoehee wandel ze straks, hopelijk krijg je niet teveel klachten, dat si gewricht is behoorlijk pijnlijk toch?

Anitajij ook al zo'n spannende maand, we duimen hier maar door, die duimspieren zijn tenminste in prima conditie van al die oefening. De rest is wat aan het inzakken, er komt niet veel terecht van sporten de laatste tijd, maar dat komt wel weel goed.

allemaal een goede dag gewenst
Baby groeit goed maar ligt nog in stuit. Heb extra echo over 2 weken. En naar een manueel therapuit voor dat si gewricht, vanmiddag meteen. Want ik wil wel blijven bewegen!

Raar dat trekkerige gevoel bij Ro. Dat moet niet te diep zitten die pijn. Mijn vriend had van de winter ook hechtingen, een schaats erin gehad maar trekt ook nog steeds.
Ik lees hier altijd mee, maar schrijf zelden.

Vandaag ga ik dus een uitzondering maken en wel voor Zoebie.

6 jaar geleden zijn bij mij o.a. aan de lever en blaas metastasen vastgesteld. Aan de lever dus.

Na 6 kuren om de drie weken waren ze allemaal verdwenen en heb ik dus weer respijt gekregen. Het kan dus Zoebie, ga daar aub van uit. Het kan gewoon weer een paar jaar goed gaan.

Sterkte voor jou en je man.
Ik kom jullie allemaal even mijn aandacht liefde en hoop brengen. Het is hier op het werk heel druk, dus heb alleen even bijgelezen.

Ik denk aan jullie: aan het korte haar, aan de uitslagen morgen, aan de maand vol onderzoeken, aan de uitslagen van de examens, een pijnlijk SI gewricht, hechingen... Het is allemaal in meerdere en mindere mate niet gemakkelijk. Maar ik ben in mijn gedachte bij jullie.

Heel veel liefs!

Ing
Morrigana, ook bij mij zijn de levermetastasen weggebleven na een laserbehandeling. Dus ik hoop, Zoebie, dat je hier vertrouwen uit kunt putten. Het is, zelfs al is de uitslag slecht, nog niet voorbij voor je man.

Phoehee, wat spannend, dat je baby in stuit ligt. Kunnen ze 'm nog draaien, voor de bevalling?

Sterkte met je gewricht (heb het even gegoogled en blijkbaar is dat een pijnlijke zwangerschapskwaal!).

Ingmagh, werk ze in alle drukte!

Ik denk ook aan jou hoor

Gelukkeling, Ro heeft een panische doktersangst (echt waar, hij zit echt te trillen als iemand hem alleen al onderzoekt, laat staan als er naalden en dingen bij komen kijken), dus ik denk dat hij dit nog even aanziet.

Hoe is het met je schoondochter? En hoe is het voor jou, om er zo veel mee bezig te zijn nog steeds? Ben je wat positiever, na het gesprek met de psychiater laatst?

Ik vind het inderdaad fijn dat het hier zo natuurlijk en groen is; al die beesten, daar word je toch blij van :-) Ro heeft gisteren de hele dag geprobeerd om de marters nogmaals op de foto te krijgen, maar ze rennen steeds weg! Nu heeft hij een ei neergelegd in de hoop dat ze daar op af komen; ik vind ze zo schattig, het zou leuk zijn als we ze nog een keer kunnen vastleggen.
Leo, zwaaaaai!

En thanks, het was super je gesproken te hebben! Next time I'll call you, je staat in de agenda!

Ik kom hier weer even binnenvallen om en en uit te delen. Ro ook al in de lappenmand lees ik, he bah...

Phoehee, ik zie dat de kleine in stuit ligt, spannend. Je bent ongeveer net zover als ik toch? (32,5) Bij mij lag ze anderhalve week geleden ook nog omhoog, ben benieuwd of ze volgende week gedraaid is... (sorry voor de offtopic )
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik hoop ook dat ze op het ei afkomen. Ik ben benieuwd naar de jonkies.

Er is nog een kans dat de baby draait maar die neemt rap af. (31.2 nu) Ze zei dat ie tot week 34 uit zichzelf kon draaien, anders gaan zij het proberen ja. Meestal draaien ze na week 30 niet meer vanzelf.

Zusje ik ben ook benieuwd bij jou ja!
Domme vraag, vrees ik, maar wat gebeurt er als de baby niet draait?

Ik snap dat dat gevolgen heeft voor de bevalling (komt er minder makkelijk uit, lijkt me), maar heeft dat nog gevolgen voor hoe je de bevalling voor je zag?

Zusje, ook jij alweer zo ver.... gaaf hoor, binnenkort twee blozende, blakende forumbaby's erbij, van twee vrouwen die ik "ken" :-)
Geen domme vraag hoor! Als de baby niet draait wordt het of een stuitbevalling of een keizersnede. Ik heb op dit moment zelf een voorkeur voor het laatste en dat verandert wel veel ja. Maar ik probeer er nu al rekening mee te houden, zodat mocht het zover komen, het me niet te koud op mijn dak valt.

En bij mij gaven ze aan dat ze nog tot week 35 zelf kan draaien, vooralsnog maakt de vk zich geen zorgen (was toen 30 weken 5 dagen). Volgende week weer een check, ik laat het allemaal maar over me heen komen.
Phoehee, het kan zelfs na die weken nog hoor. En anders draaien ze hem/haar in je buik. Toch?

Ik hoop dat ZIJ uit zichzelf nog in de goede positie gaat liggen.

Goh wat schiet je al lekker op. En een fijne tijd zomers. Tenminste als in je kraambed de mussen niet van het dak vallen.

Ik heb eerst gewerkt en een collega in vertrouwen genomen. Wetend dat zij het niet verder verteld. Toen naar de diëtiste. Ik was weer dik 9 ons kwijt. Die kilo in de maand ga ik hoe dan ook halen. Het gaat goed dus. En ik ben even bij een vriendin op de koffie geweest. Fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen. En nee dus, geen telefoontje van het ziekenhuis. Is dat goed of niet? De twijfel slaat soms wel keihard toe.

Ik weet dat het ook iets anders kan zijn en ik ga er maar vanuit dat alles goed komt. Hoe moeilijk het soms ook is.
Zoebie
Wat leuk al die forumbaby's die op komst zijn.

Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Zoebie het is in ieder geval geen slecht teken dat ze nog niet gebeld hebben. Het afvallen gaat goed hè! Vind ik echt knap.

Ik heb even flink gegoogeld en de kans op een normale draaiing is best groot. Nu ligt nog 10% in stuit en uiteindelijk 4%. Ik ga een stuit er ook niet natuurlijk uitpersen, teveel risico op zuurstoftekort voor baby. (als de onderkant eruit is krijgt hij een ademteflex en dan moet het hoofd snel)

oh Zoebie hoezo ZIJ? Er zat (denk zit) een piemeltje aan ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven