Gezondheid alle pijlers

Yasmin Pil

07-10-2007 10:30 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
Ik ben 2 cupmaten gegroeid, vond ikzelf wel een positief bijverschijnsel

Verder geen problemen met Yasmin, ik ben erg tevreden.
Ik ben ook heel erg tevreden met de Yasmin. Op welke sites heb je gekeken dat je alleen maar negatieve dingen hebt gelezen?

Mijn arts had ook wat vooroordelen, dus we zijn afzonderlijk van elkaar eens de literatuur ingedoken en het 'verhoogde trombose risico' van de Yasmin t.o.v. andere pillen valt uiteindelijk heel erg mee. Helemaal als je niet rookt en wel sport. Qua bijwerkingen en emoties is de Yasmin juist heel positief. Deze pil kent minder nare bijwerkingen en ik merk ook dat ik bv als ik het vergelijk met de microgynon ik me echt wel vrijer voel in mijn emoties. (ook op seksueel gebied) Ook kom je er niet van aan.

Ik wil echt geen ander meer
Heb er ook geen slechte ervaringen mee. Alleen goede eigenlijk. Vond het een groot voordeel dat het een relatief lichte pil is, iets wat ook goed te merken was toen ik er mee stopte. Werd meteen weer regelmatig ongesteld terwijl het met andere, zwaardere pillen wel eens meer dan een half jaar heeft geduurd voor mijn menstruatie weer op gang kwam. Mijn huid is trouwens ook nog nooit zo mooi geweest als tijdens de Yasmin pil, had zelfs een betere huid dan toen ik de Diane pil slikte die ik juist speciaal tegen acne kreeg. Ook bleef mijn libido op pijl, terwijl dat met andere pillen soms wel eens tot het nulpunt is gezakt.

Slik op dit moment geen pil vanwege zwangerschap, maar ga straks zeker de Yasmin weer gebruiken!
Hier ook een Yasmin gebruikster. Geen problemen, ook fijn om menstruatie uit te stellen. Lukt altijd prima met de yasmin terwijl ik bij andere pilmerken doorbraakbloedingen kreeg.
Ook hier erg tevreden.

Bij de microgynon had ik erg last van een depressie als bijwerking, en de reden waarom ik destijds met de pil begon, namelijk heel veel pijn, koorts, etc, bleven gewoon.

Toen ik met Yasmin begon was dat allemaal ineens over. Heerlijk!
Dank jullie voor jullie positieve berichten!! Op verschillende forums stonden negatieve berichten over de Yasmin. Tot nu toe heb ik nog helemaal nergens last van hoor, maar ik gebruik m ook pas vier dagen... Natuurlijk wordt er veel geschreven over de vergrote kans op trombose, maar dat is bij elke pil het geval. Het enige was dat ik heel erg weinig positieve breichten over de Yasmin las en daar een beetje huiverig van werd. Voornamelijk migraine en stemmingswisselingsverhalen kwamen daarin naar boven Ik heb voor mijn spiraaltje ongeveer elke pil geslikt maar daar werd ik ook niet vrolijk van......
Ik ben heel erg positief!

Ben niet meer nukkig, minder last van PMS, ben niet aangekomen, kan m zelfs een paar maanden doorslikken als ik niet ongesteld wil worden.

Ik kan m iedereen aanraden.
Ik heb de Yasmin pil nu vijf weken. En ben tot nu toe ook erg positief. Ben niet aangekomen. 1 cup maat groter. Niet erg, haha. De eerste twee weken werd mijn huid wat onrustig maar nu word hij steeds mooier. Ik ben benieuwd. Ik vind het alleen een beetje eng, al die verhalen over trombose. Ik heb daarvoor de diane 35 gehad en toen even de nuvaring. Maar mijn huid werd wat onrustig door de nuvaring. Hij beviel mij verder goed.
Als je bang bent voor trombose, dan moet je het vooral goed in de gaten houden...

Het begint meestal in je benen, dus als je een beetje een lam gevoel hebt en/of je ene been is een stuk dikker dan de andere, dan zo snel mogelijk naar de dokter.

Mijn vader heeft longembolie gehad, en daarna heb ik me helemaal laten checken. Ik was niet erfelijk belast, maar moest het goed in de gaten houden. Ik heb wel speciale bloedverdunners voor als ik lange vluchten moet maken, want dan ben je als vrouw aan de pil nog eens extra gevoelig voor trombose. Als je rookt is dat nog erger.

Maar... Wat ze me in het ziekenhuis wel duidelijk maakten, was dat ik me niet al teveel zorgen moest maken.
He, Ik ben sinds een weekje begonnen met de Yasmin omdat; Ik last heb van acne ( vroeger de Diane gehad, ben 24 jaar) en omdat ik moeilijk tegen hormonen kan. Tot nu toe ben ik tevreden, hoop namelijk niet met de Yasmin aan te komen omdat ik nu net 10 kilo ben afgevallen met veel moeite.

De afgelopen 3 jaar heb ik geen pil geslikt. Op mijn 18e begonnen met de Diane, er werd daar zo depri van, kwam aan, veel hoofdpijn, en pijnlijke borsten. Na het stoppen zat ik onder de acne. Microgynon was ook geen suc6 en daar ben ik al binnen 5 maanden meegestopt. Nu sinds kort de Yasmin en ik hoop dat mijn huidje weer wat rustiger gaat worden. Mijn dermatoloog zei dat ik het wel 4 maanden de kans moet geven wbt het weg trekken van de acne. Daarnaast hoop ik dat de hormonen wel meevallen. Fijn dat er een topic is, had namelijk al hier en daar een berichtje geplaatst over de Yasmin.
Ik gebruik de Yasmin al jaren, ik denk zo`n 7 jaar. Ook vanwege acne. Kreeg migraine van de Diane. 2 jaar geleden kreeg ik alleen steeds vaginale klachten lijkend op een schimmel maar dat was het niet bleek na onderzoek en ik had ook geen stinkende afscheiding. Na maanden tobben met die vaginale klachten ben ik gestopt met de Yasminpil want ik dacht, ik moet toch wat. De klachten zijn over gegaan. Na 9 maanden zonder pil zat ik helaas weer onder de acne, hoewel ik eind 20 ben. Ik ben toen over gegaan op een vaiant van de Diane, zo`n merkloze. Dat ging goed, huid weer normaal maar omdat het een vrij zware pil is wilde ik toch liever een andere. Ik ben nu weer aan de Yasmin. Misschien waren die vaginale klachten wel toeval? Nu slik ik de Yasmin alweer een half jaar, maar helaas nu weer vaginale klachten dus ga ik vragen of ik Mercilon mag. Dat is een lichte pil die ook voorgeschreven wordt bij acne want daar is het mij toch om te doen.

Kijken jullie maar eens op stichting anti conceptie Nederland. onder Bijwerkingen-huidproblemen. Daar staat precies welke pillen je moet mijden en juist moet gebruiken bij acne.
quote:blond009 schreef op 07 oktober 2007 @ 20:18:

Slik op dit moment geen pil vanwege zwangerschap, maar ga straks zeker de Yasmin weer gebruiken!En hoe is je huid nu? Hoelang heb je Diane geslikt? Ben je van Diane meteen overgestapt op Yasmin?
Tinusje, wat apart dat stemmingswisselingen naar voren komen op andere fora, het voordeel van de yasmin is juist dat ie bij de meeste vrouwen wat minder invloed heeft op de stemming... Van de microgynon 50 werd ik gewoon depressief. Huilen bij boeken die ik al 3x gelezen had. Eén positief ding aan die pil, beste anti-conceptie ooit want zin in seks had ik niet . Bij de yasmin is dat allemaal verleden tijd.

Oh en het is inderdaad wel goed voor mijn huid eigenlijk. Ik heb nooit acne gehad, maar ik heb nu ook gewoon vrijwel geen pukkeltjes meer. Ik slik hem nu wel sinds een maand of 9 hoor, dat moet je even de tijd geven. Maar het werd opeens alleen maar beter :-).
Goed om positieve verhalen te horen over de Yasmin. Hoop dat het goed gaat komen met mijn huid.
I love Yasmin, en de cupmaat die ik ervan krijg.

Ik heb echt geen leven zonder deze pil.

Het bezorgt mij heel veel rust, want zonder deze pil is mijn menstruatie als oorlog!!!

Alleen maar positief.
Ik ben ook benieuwd naar nog meer positieve ervaringen. Zijn er mensen die last hadden van doorbraakbloedingen bij verschillende soorten pillen en waarbij de Yasmin wel heeft geholpen hiertegen?
Juudje, ja, bij mij :-).

(Ik zou reclames voor de yasmin moeten maken...)

Op mijn 16e ben ik begonnen met de microgynon30. (Zoals zovelen) Ik slikte dat ding zonder nadenken. Had geen last van doorbraakbloedingen, achteraf gezien had ik wel last van een onderdrukte stemming/ onderdrukt libido. Op een slechte dag besloot mijn apotheek de microgynon30 om te wisselen voor een merkloze variant. Ik liet mij aanpraten dat het écht níks zou uitmaken. Nou in een paar maand begonnen de problemen, en op den duur was ik ongeveer 3 week wel en 1 week níet ongesteld per maand in plaats van andersom. Toen dus naar de dokter, en aan de microgynon50. Toegegeven, de doorbraakbloedingen waren weer voorbij, maar ik voelde me allesbehalve goed. Huilen, drama's, verdrietig, absoluut 0,0% zin in seks. Ik heb de 3 maand niet eens uit kunnen zitten en zat binnen anderhalve maand weer bij de huisarts. Aan de Yasmin. Ik kan m maanden doorslikken zonder ongesteld te worden en ik voel me prima. Eind goed al goed...
Even een kleine update: Sinds 2 weken aan de Yasmin. En ik moet zeggen het bevalt me prima. Met vorige pillen (diane en microgynon) heb ik zeer slechte ervaringen. Ik heb geen last van bijwerkingen op dit moment. Heb het idee dat mijn huid nu al wat rustiger is (*afkloppen*) voel me prima. Laat na mijn eerste strip even weten hoe ik er over denk!
Hier ook even een update van mij: Mijn huid wordt steeds beter. Ik heb de Yasmin pil nu 6 weken. De eerste week toen ik de Yasmin slikte geen enkel puistje meer. De tweede week echt even 4 grote pijnlijke puisten(had ik normaal nooit) De derde week gingen de puisten weer weg en kreeg ik wel een paar kleintjes. En daarna werd mijn huid met de week mooier. Nu heb ik nog maar 1 heel klein puistje gehad in die drie weken. En verder niks meer.

Ben er heel blij mee. Verder bevalt hij mij ook veel beter als de diane 35. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Oh wat ben ik blij voor jullie dat jullie er zulke fijne ervaringen mee hebben!

Tangerine, ik had ook ooit microgynon en dat werd een merkloze (Rigevidon ofzoiets?). Heb het idee dat het bij mij ook is begonnen toen. Ook weer diane geslikt (ivm vette huid/acne) en laatst weer overgestapt op neogynon, ook een hele zware pil. Klachten leken minder maar helaas...toch weer die bloedingen. En alles is bij mij onderzocht, uitstrijkje etc. Dus het is geen soa of zoiets.

Ik ga straks de Yasmin ophalen. Zit nu in mn stopweek van na de Neogynon pil dus moet nog even wachten voor ik 'mag' beginnen met slikken, maar ben heel erg benieuwd. Bij Neogynon was ik echt veel emotioneler en had ik regelmatig bij tvprogramma's dat ik bijna moest janken, en dat is niks voor mij eigenlijk haha. Nou we zullen zien. Ik hou jullie ook op de hoogte. En blijf benieuwd naar jullie pil-ontwikkelingen!
Verbetering van libido met Yasmin? Bij mij niet. Grotere cupmaat? Maar eventjes (net zoals bij Georgina Verbaan) Beter huid? Niks van gemerkt.

Wel een zwaardere menstruatie (in vergelijking met microgynon 30) en een lichtere portemonnaie want Yasmin kost 25 euro voor drie maanden terwijl microgynon me 21euro voor 6 maanden kost. Toen ik dat trombose verhaal

artikel nu.nl

weer in de media las heb ik afscheid genomen van de yasmin en weer terug naar de microgynon. Allemaal 1 pot nat als je het mij vraagt.
Ben nu net klaar met de eerste strip; Mijn acne is een heel klein beetje erger dan voorheen, pluspunt is dat ik niet hele grote ontstekingen heb. Verder kwa libido geen verschil, en ben ik niet aangekomen. Dus na 1 strip ben ik zeker te spreken over de Yasmin, daarnaast ben ik ook niet depri of emotioneel. Ik hoop dat na 2,5 maand mijn acne toch weg is. @Booyahh jammer dat het niet heeft geholpen, per persoon is het altijd anders. @Juudje ik hoop dat de Yasmin werkt voor je, laat ook even weten wat je ervaringen zijn...Ben ook benieuwd hoe het met Spikie gaat en haar acne.
Mijn huid wordt steeds gladder en de puistjes zijn allemaal uitgedroogd. Alleen de rode vlekjes en wondjes nog (3 in totaal) Hoop dat het zo bijft!
Hey Chantal,

Met mijn huidje gaat het ook heel goed, soms voel ik en dan denk ik he volgens mij komt er een klein puistje maar dan is het met een uurtje weer weg. Ze zetten niet meer door. Ik heb er geen enkele meer gehad. Jippie!! Ik hoop dat het zo blijft. Ik slik hem nu 7 weken. Fijn dat het met jou huidje ook zo goed gaat. Verder bevalt hij mij ook prima!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven