Werk & Studie alle pijlers

WW en project voor een maand..

01-06-2010 14:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag misschien morgen bij een bedrijf op gesprek komen voor een project van een maand. Wel wat kort maar het is werk en wie weet zijn er naderhand ook nog mogelijkheden. Dat weet ik niet...

Maar hoe zit het met de WW als ik aangenomen zou worden. Ik moet het zowiezo doorgeven maar als dat na een maand stopt krijg ik dan nog WW? Moet ik het opnieuw aanvragen omdat ze weer opnieuw gaan tellen? Ik heb namelijk recht op 3 maanden WW nu en zit nu in mijn eerste maand.

Zou fijn zijn als ik deze baan zou krijgen maar het zou ook fijn zijn als ik daarna ook nog iets van WW zou krijgen want wie weet hoe lang het dan weer gaat duren voordat ik iets heb.
Volgens mij kan je de verdiensten opgeven bij de WW en dan wordt het in mindering gebracht op je uitkering?

Zou voor zekerheid informeren bij instelling zelf.
Je kan moeilijk spontaan een maand met vakantie gaan he

Maar even serieus:

Je kan het laten aanvullen wat je verdiend tot de "norm" maar je snoept daarmee wel al je uitkering op!

Als jij hem nu stop zet, krijg je een brief met daarin een datum, als jij voor die datum weer werkloos raakt (wat dus gebeurt) dan krijg je een herleving van je uitkering.
Voor zover ik weet, als je binnen een half jaar je baan wer verliest gaat je ww door waar je gebleven was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is dat project voor hetzelfde aantal uren (of meer) dat je werkte vóórdat je werkloos raakte? In dat geval stopt je uitkering zolang je werk hebt. Mocht je na een maand werken opnieuw werkloos worden, dan kun je een verkorte aanvraag WW doen door te bellen met het algemene nummer 0900-9294 en dan wordt je uitkering herleeft.

Niles heeft gelijk dat er een herleving kan plaatsvinden als je binnen 6 maanden opnieuw werkloos wordt.

Ga je minder uren werken dan voordat je werkloos raakte, dan wordt het urenverlies aangevuld door je WW. Raak je na die maand werk weer volledig werkloos, dan moet je dat aangeven op het inkomstenformulier en krijg je weer een volledige WW voor zolang je daar recht op hebt.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Helaas zag de werkgever er gisteren toch nog vanaf maar ik zou meer gaan werken bij dat project.

Maar toch handig om te weten want veel vacatures waar ik op reageer zijn voor projecten omdat er weinig vast is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven