Gezondheid alle pijlers

welke anticonceptie??

01-06-2010 17:14 13 berichten
heb nu de prikpil, maar daar wil ik niet mee verder.

De pil heb ik geen zin in en niet handig (slechte spijsvertering)

spiraal wil ik niet ivm slechte ervaring.

iemand tips??
nuvaring.
lijkt me eerlijk gezegd helemaal niks, maar weet ook

niet zo veel van.

kan je menstruaties ermee uitstellen?

en ist moeilijk om zo'n ding derin te krijgen zeg maar??
Alle reacties Link kopieren
Nuvaring! Ik heb m al bijna 6 jaar en ben nog tevreden.

Je kunt 'doorringen' en dus je menstruatie overslaan. Dan doe je meteen een nieuwe in als je je oude eruithaalt. Je stopt m erin als een tampon, heel makkelijk. Ik voel m nooit zitten, heel soms tijdens sex en dan kun je hem er gewoon voor een paar uur uithalen.

www.nuvaring.nl
Implanon, zeer tevreden over.
word de nuvaring vergoed door het ziekenfonds ?

beetje offtopic
Waarom had je een slechte ervaring met spiraaltje? Welk spiraaltje was dat? Er zijn namelijk zoveel verschillende...
Ik heb een tijd lang (ongeveer 2 jaar) de Evra anticonceptiepleister gebruikt. Beviel wel goed eigenlijk. Minder last van de vele hormonen omdat het gelijkmatig hormonen afgeeft (met de pil krijg je in 1x een stoot hormonen). Ben nu helemaal met anticonceptie gestopt maar zou ik weer moeten kiezen dan word het zeker weer de pleister ;)
ik heb de pil geslikt: vergat ik

spiraal: was verzakt:

implanon: bleef ik ongesteld

als dit bij jou niet zo is is het een ideaal dingetje!

je hoort niet meer ongesteld te worden..

en nu:

CONDOOM:)

niet het beste maar je hebt geen troep in je lijf
[quote]Rary schreef op 01 juni 2010 @ 18:26:

Waarom had je een slechte ervaring met spiraaltje? Welk spiraaltje was dat? Er zijn namelijk zoveel verschillende...[/quote

tis al een paar jaar terug maar ik had een koperspiraal,

de flexi-t (speciaal voor vrouwen die geen kinderen hebben gebaard)

die is dwars gaan zitten en vast in mijn baarmoederwand.

voor mij het bewijs dat mijn baarmoeder anti-spiraal is.....

zit ook (zie andere topic ) aan implanon te denken eigenlijk.

met de prikpil stopt mijn menstruatie na 1 x, dus denk niet

dat ik zoals sommige meiden constant ongesteld zou zijn........

maar twijfel een beetje omdat ik op internet genoeg crime verhalen heb gelezen over het eruit halen......
Wat voor de ene vrouw ideaal is voor de andere vrouw een nare ervaring. Hormonen daar reageert elke ander vrouw heel anders op.

Dus wij kunnen jou wel vertellen wat je nog kan gebruiken maar dat wil niet zeggen dat jou lichaam hier fijn om reageert.

Het is vaak een beetje uitvissen wat het prettigst is maar als ik jou was zou ik naar je huisarts gaan, die kan jou ook advies geven en op internet zal je allemaal goede en slechte verhalen lezen waardoor je toch weer gaat twijfelen.

Succes:D
Ik heb de gynefix spiraal (zie mijn topic,) ook speciaal voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gebaard. Dit is geen ankertje, maar een staafje, die vast geknoopt wordt in de baarmoedermond.
Een vriendin van mij heeft implanon sinds 2 jaar, en is nu al 2 jaar non-stop licht ongesteld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven