Mode & Beauty alle pijlers

Kappersprijzen

02-06-2010 19:55 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik maar weer eens een afspraak gemaakt bij de kapper. Nu weet ik dat (goede) kappers over het algemeen niet de goedkoopste zijn, maar deze kapper vraagt 30 euro voor alleen knippen! Wassen en drogen zit er dan dus niet bij.

Ik schrok me een hoedje! Ik ben daar in februari voor t laatst geweest en moest toen nog 25 euro afrekenen inclusief wassen en drogen.

Nu ben ik redelijk kritisch als het op mijn haar aankomt en in mijn oude woonplaats had ik een super kapper waar alleen de eigenaar aan mijn haar mocht komen. Zelfs hij was niet zo duur.

Eigenlijk wil ik dus niet meer naar deze kapper, maar ga morgen toch maar heen, want verder is hier in de buurt ook niet veel soeps op een paar budget kappers na.

Maar goed, wat ik hiermee wil zeggen: Hoeveel vragen jullie kappers? Is dit nou een redelijke prijs? Hebben ze in deze branche nog steeds last van de crisis? Of ben ik een krent
Ik ga tegenwoordig naar Rob Peetoom en laat me dan knippen door een 'junior stylist'.

Wassen + knippen kost daar 31 euro.

Ik vind het op zich best prijzig, maar ga maar 4 x per jaar ofzo, dus ach ja...

Ze knippen overigens wel erg goed!
Laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest, een jaar terug, kostte het 85 euro, 45 voor knippen en 40 voor verven. Dat laatste ging niet goed, ben een keer teruggemoeten (terwijl ik duidelijk had gezegd dat het slecht zou pakken op mijn haar, had hij toch iets biologisch lekker natuurlijk in plaats van keihard synthetisch gebruikt).

Ik vond het heel duur. Maar ik moet zeggen, ik heb mijn haar daarna laten groeien en het heeft geen dag uit model gezeten. De coupe was dus wel heel goed. Nu heb ik wel makkelijk haar, dat wel.
Het loopt hier in de provincie nogal uit een qua prijzen.. Ik ben de laatste keer naar een kapper geweest die me geknipt heeft voor 13euro. En daar was niks mis mee!!

Mijn vaste kapper rekent 24euro...
Zo te zien wordt het gewoon steeds duurder. Ik ben vorig jaar ook eens bij een kapper geweest die vroeg 16 euro. Voor puntjes vind ik dat op zich wel prima, maar als ik ff wat anders wil dan kies ik liever voor een "betere". Die waar ik nu heen ga is wel zo'n kapper die Sebastian Professional prijzen ofzo heeft gewonnen. Dat ik niet weet wat dat precies inhoud is maar een detail
14,- voor wassen en knippen bij een oranje budget formule.

Ben overigens niet heel tevreden over de kappers, maar voor de puntjes is het goed genoeg. Wat ik vervelend vind is dat de kapper je alleen ziet met nat haar, omdat je haar wordt gewassen door een shampoo meisje. Heb dan het idee dat ze niet goed weten hoe mijn haar valt. Zou dus geen ander kapsel bij ze laten knippen.
Kapper in Erwtendorp waar ik eerst naartoe ging (maar ontevreden over was), kostte me 16,95 voor knippen. Van de week naar een kapper in naburig dorp geweest (die véél beter knipt!), die kostte 19,50. Vond het een prima prijs
Peas on earth!
Is dat die kapper die ook een voetbalclub sponsort?

Dat heb ik dus ook met budgetkappers. Puntjes prima, maar zodra het iets anders moet: liever niet. Ze zijn niet voor niets budget
Wassen, knippen en drogen 37 euro (bij kinki kappers)
Hier Amsterdam meestal rond de ¤ 50.00 voor wassen, knippen en föhnen.
wassen, knippen, drogen en een verzorging in mijn haar kost me zo'n 35 euro.
Ik merk ook dat de kapper steeds duurder word, elk jaar verhogen ze het wel weer met een euro ofzo.

Ik betaal nu 31,50 voor wassen, knippen en fohnen.
Wat zeur ik
Ik ga naar het ROC betaal alleen een tip.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
36 euro voor wassen, model knippen en fohnen. Als dezelfde kapper thuis komt alleen knippen en fohnen 17,50.

Mijn kinderen laat ik bij een andere kapper knippen waar je zonder afspraak terecht kunt daar kost wassen, knippen en fohnen 10 euro en ze zijn soms nog langer bezig dan de kapper waar ik altijd ga.
quote:Waldorf114 schreef op 02 juni 2010 @ 20:08:

Is dat die kapper die ook een voetbalclub sponsort?

Dat heb ik dus ook met budgetkappers. Puntjes prima, maar zodra het iets anders moet: liever niet. Ze zijn niet voor niets budget Moest het even nazoeken, maar klopt, de hersenspoelingkapper. Vind het ook makkelijk dat ze tot 20.00 open zijn, ook op maandag, kan ik gewoon na mijn werk gaan.
35 euro voor wassen, knippen, föhnen (Cosmo).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ja ik weet dat weer, want vriend kijkt veel voetbal en ik let alleen op spelers en tenue's, dus ja

Bedankt voor alle reacties in ieder geval! Ben er blij mee, want ik zat me al echt op te winden en in m'n hoofd had ik de betreffende kapper al flink de waarheid vertelt over z'n schandalige prijzen. Inmiddels weer een beetje gekalmeerd en ga morgen met goede moed heen. Ik zei wel al tegen vriend dat ik het flink ga laten verknippen zodat ik die 30 euro er iig uit haal
Kappersakademie (met een k ja...) zit ondertussen in meerdere steden. Als je niets extra's wilt, wat ze je altijd aan proberen te smeren, ben je voor iets van 11 euro gewassen, geknipt en gedroogd.

Duurt alleen wel wat langer omdat de meisjes alles wat ze doen op schrijven en vervolgens moeten vertellen aan de 'juffen' die er rond lopen. Als je dan klaar bent, komt de juf je 'nakijken', eventueel nog even rechtknippen of iets dergelijks!

Ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest, tot de vorige keer, toen vond ik dat ze er niet genoeg afgehaald had (terwijl ik het terwijl ze bezig was nog heb gezegd!!), waardoor ik thuis kwam met nog behoorlijk wat dode punten. In principe mag je dan natuurlijk terug komen, maar zo dichtbij woon ik ook weer niet....
Ik laat het alleen knippen, wassen doe ik thuis wel en fohnen+ spul in mijn haar wil ik ook niet. Thuis ga ik toch altijd eerst weer onder de douche omdat je dan van die kriebelhaartjes in je nek hebt.Dus zonde van alle troep die ze er in smeren. Voor alleen knippen vind ik 15,- redelijk.
.
Ik ga altijd naar een kapster die een kapsalon aan huis heeft (in een aanbouw aan haar huis), zij vraagt 17 euro maar omdat zij mijn haar al 20 jaar knipt en het al deed toen ze nog leerling was betaal ik maar de helft. Een koopje dus. En ze is een heel goede kapster! Ik ben erg tevreden over haar. Ik moet wel zeggen dat ik er ook geen 50 euro of zo voor over zou hebben, dat vind ik wel heel veel geld. Verven doe ik altijd zelf, ik heb kort haar en voor een paar euro (koop verf altijd in de aanbieding, kost me meestal 5 ef 6 euro) heb ik weer een leuk kleurtje in mijn haar.
Ja, wassen en drogen hoeft van mij ook niet per sé. Doe het thuis toch weer anders en wassen kan ik zelf
Das wel balen Egnii. Maar ja, beter te weinig dan teveel eraf. Daar hebben veeeel kappers ook nog steeds een handje van!
quote:Waldorf114 schreef op 02 juni 2010 @ 20:23:

Das wel balen Egnii. Maar ja, beter te weinig dan teveel eraf. Daar hebben veeeel kappers ook nog steeds een handje van!

Absoluut waar! Dat hoor ik inderdaad echt heel vaak! Dat één centimeter ineens vijf centimeter is...

Dit is alleen een beetje jammer omdat ik dan sneller weer moet en eigenlijk bijna nooit ga........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven