Kappersprijzen
woensdag 2 juni 2010 om 19:55
Vandaag heb ik maar weer eens een afspraak gemaakt bij de kapper. Nu weet ik dat (goede) kappers over het algemeen niet de goedkoopste zijn, maar deze kapper vraagt 30 euro voor alleen knippen! Wassen en drogen zit er dan dus niet bij.
Ik schrok me een hoedje! Ik ben daar in februari voor t laatst geweest en moest toen nog 25 euro afrekenen inclusief wassen en drogen.
Nu ben ik redelijk kritisch als het op mijn haar aankomt en in mijn oude woonplaats had ik een super kapper waar alleen de eigenaar aan mijn haar mocht komen. Zelfs hij was niet zo duur.
Eigenlijk wil ik dus niet meer naar deze kapper, maar ga morgen toch maar heen, want verder is hier in de buurt ook niet veel soeps op een paar budget kappers na.
Maar goed, wat ik hiermee wil zeggen: Hoeveel vragen jullie kappers? Is dit nou een redelijke prijs? Hebben ze in deze branche nog steeds last van de crisis? Of ben ik een krent
Ik schrok me een hoedje! Ik ben daar in februari voor t laatst geweest en moest toen nog 25 euro afrekenen inclusief wassen en drogen.
Nu ben ik redelijk kritisch als het op mijn haar aankomt en in mijn oude woonplaats had ik een super kapper waar alleen de eigenaar aan mijn haar mocht komen. Zelfs hij was niet zo duur.
Eigenlijk wil ik dus niet meer naar deze kapper, maar ga morgen toch maar heen, want verder is hier in de buurt ook niet veel soeps op een paar budget kappers na.
Maar goed, wat ik hiermee wil zeggen: Hoeveel vragen jullie kappers? Is dit nou een redelijke prijs? Hebben ze in deze branche nog steeds last van de crisis? Of ben ik een krent
woensdag 2 juni 2010 om 20:28
woensdag 2 juni 2010 om 20:40
Tjezus wat een prijzen , zusje heeft een eigen salon en is voorheen lerares op school geweest op de kappervakschool en verscheidene cursussen gevolgd.
Knippen kost bij haar 13,50 en wanneer je elke 6 weken komt (oa de mensen met kort haar) krijgen 7,5% korting
Toen zusje nog als lerares werkte kwamen er regelmatig mensen voor een prikkie (geloof 5 euro) hun haar laten knippen e.d door leerlingen. Volgens zusje gaat zoiets zelden verkeerd , lerares hoort het te controleren en niemand gaat de deur uit zonder er tevreden uit te lopen.(en wanneer het wel verknipt is zorgt men voor een goede compensatie e.d)
Volgens zusje is het in haar 8jaar lerares zijn op die school 1x gebeurd dat iemand met de verkeerde kleur in het haar naar huis ging. En het was niet groen geworden meer een paar tinten bruin waar verschil in zat. Paar weken later kon die dame gratis haar haar weer laten kleuren met wel de juiste kleur.
Knippen kost bij haar 13,50 en wanneer je elke 6 weken komt (oa de mensen met kort haar) krijgen 7,5% korting
Toen zusje nog als lerares werkte kwamen er regelmatig mensen voor een prikkie (geloof 5 euro) hun haar laten knippen e.d door leerlingen. Volgens zusje gaat zoiets zelden verkeerd , lerares hoort het te controleren en niemand gaat de deur uit zonder er tevreden uit te lopen.(en wanneer het wel verknipt is zorgt men voor een goede compensatie e.d)
Volgens zusje is het in haar 8jaar lerares zijn op die school 1x gebeurd dat iemand met de verkeerde kleur in het haar naar huis ging. En het was niet groen geworden meer een paar tinten bruin waar verschil in zat. Paar weken later kon die dame gratis haar haar weer laten kleuren met wel de juiste kleur.
woensdag 2 juni 2010 om 21:01
Tja toen ik nog in een van de grootste steden woonde ging mijn vriend naar een turkse kapsalon, werd netjes geknipt voor toen 10 euro.
Je betaald natuurlijk ook mee aan een luxe zaak.
Hier in de provincie vind ik het duur. Kapper van mn huidige vriend knipt voor 20 euro en een kleuring kost 30 euro incl styling en droogfohnen. vind ik redelijke prijzen.
Je betaald natuurlijk ook mee aan een luxe zaak.
Hier in de provincie vind ik het duur. Kapper van mn huidige vriend knipt voor 20 euro en een kleuring kost 30 euro incl styling en droogfohnen. vind ik redelijke prijzen.
woensdag 2 juni 2010 om 21:11
Wassen, knippen, föhnen 45 euro. Ik vind het ook veel geld, maar dit is zo´n beetje de 1e kapster waar ik echt tevreden over ben, dus ik heb het ervoor over. Heb 2 jaar m´n haar kort gehad dus toen was het echt wel een kostenpost, nu alweer een jaartje ofzo aan het lang laten groeien dus nu ga ik mss nog maar 3-4 keer per jaar.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
woensdag 2 juni 2010 om 21:38
woensdag 2 juni 2010 om 22:53
Ik ben nu 2x bij Brainwash geweeest, 14 euro dus, tot nu toe 2x goed bevallen.
De keer daarvoor was ik bij een dure kapper geweest, waar een stagaire me knipte, veel te kort aan de voorkant.
Dus dat was nooit weer.
Ze moeten alleen eens stoppen met elke keer mijn haar heel anders te fohnen dan ik het zelf heb.
Laatste keer ook weer, was goed geknipt, daarna wax en fohnen, ik zeg nog: Zo heb ik het nooit, maar kapster gaat door.
]Ik heb nog al een flinke bos haar, en daar wou ze even mee los gaan geloof ik.
Heb netjes gevraagd of ze het weer plat wilde borstelen omdat ik met die bos gefohnt haar echt de straat niet op ga...
Volgende keer mag ze het niet meer fohnen
De keer daarvoor was ik bij een dure kapper geweest, waar een stagaire me knipte, veel te kort aan de voorkant.
Dus dat was nooit weer.
Ze moeten alleen eens stoppen met elke keer mijn haar heel anders te fohnen dan ik het zelf heb.
Laatste keer ook weer, was goed geknipt, daarna wax en fohnen, ik zeg nog: Zo heb ik het nooit, maar kapster gaat door.
]Ik heb nog al een flinke bos haar, en daar wou ze even mee los gaan geloof ik.
Heb netjes gevraagd of ze het weer plat wilde borstelen omdat ik met die bos gefohnt haar echt de straat niet op ga...
Volgende keer mag ze het niet meer fohnen
woensdag 2 juni 2010 om 23:07
Bij mijn eigen kapper betaal ik 18 euro, maar die woont een dik half uur rijden hier vandaan. Daar is het knippen en stylen/föhnen. Ze knippen mij al 14 jaar en weten dat het mij niet uit maakt hoe het geknipt wordt, als het maar niet verknipt word.
Laatst ben ik naar de kapper van mijn vriend geweest, dat was 40 euro voor wassen (lekkere massage!), knippen en stylen/föhnen. Helaas pindakaas zaten er langere plukken haar tussen mijn haar.
Ik was te lui om terug te gaan en het valt niemand op.
Ik vind het dan wel erg jammer dat ik zoveel betaal en ze het niet eens gewoon kunnen knippen.
Laatst ben ik naar de kapper van mijn vriend geweest, dat was 40 euro voor wassen (lekkere massage!), knippen en stylen/föhnen. Helaas pindakaas zaten er langere plukken haar tussen mijn haar.
Ik was te lui om terug te gaan en het valt niemand op.
Ik vind het dan wel erg jammer dat ik zoveel betaal en ze het niet eens gewoon kunnen knippen.
woensdag 2 juni 2010 om 23:15
Ik heb laatst voor knippen 14 euro betaald. Ik had vroeger een thuiskapster die voor 10 euro mijn haar knipte, maar die is ermee gestopt helaas dus ik ben weer op zoek gegaan naar een goedkope kapper en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. Ik weiger om zoveel geld uit te geven aan een kapper. Overigens laat ik het niet meer föhnen, zodra ik thuis kom spring ik gelijk onder de douche om alle losse haren eruit te wassen.
donderdag 3 juni 2010 om 11:03
Ik kom dus net terug.. Heb er ook meteen een potje wax-achtig spul bij gekocht wat 19,65 kostte. Moest ik 39.25 afrekenen. Ik dacht nog: huh? Als knippen alleen 29.60 is dan klopt dat niet. Bleek het knippen toch 19.60 te zijn en had ik het gister niet goed verstaan. Heb ik me voor niks druk te zitten maken en dit topic geopend
Evengoed bedankt voor jullie reacties. Toch grappig om te zien hoeveel verschil er in prijs is!
Overigens ben ik erg blij met m'n nieuwe coupe
Evengoed bedankt voor jullie reacties. Toch grappig om te zien hoeveel verschil er in prijs is!
Overigens ben ik erg blij met m'n nieuwe coupe