~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen dat je onzeker bent over je lichaam hoor Charly.

Er is de afgelopen dagen zoveel gebeurd, niet verwonderlijk!

Sterkte met alles Madootje, hopelijk wordt je verzoek gehonnoreerd.

Leuke foto's trouwens op MSM.

Ach je en verder ben ik het even kwijt.....

Afgelopen dagen waren erg zwaar. Ben zo ontzettend verkouden dat ik er niet lekker van ben. Steeds net alsof ik griep krijg.

Marit is gelukkig weer opgeknapt. Eet weer goed.

Vanochtend naar het CB geweest. Hadden een vervangende kinderarts. Leuk mens. De andere was op nascholing.

Marit weegt 12 kg en is 89 cm.

Alle spelletjes vond ze leuk om te doen (alleen het wegen en meten vond ze maar niets, is nogal "bang" voor het onbekende).

Vanmorgen ook de bedverhogers en steek opgehaald (ben nu 36 weken Charly). Kan het maar vast in huis hebben.

Dinsdag komt mn zusje langs, kunnen we nog even buiken vergelijken!

Kreeg een uitnodiging voor de peuterspeelzaal. Had Marit er voor opgegeven toen ze nog 2 dagen per week naar opa en oma ging. Dacht dat het goed voor haar zou zijn om te leren spelen met andere kindjes etc maar ja dat doet ze nu op het KDV. Straks gaat ze (na mn verlof) 3 dagen naar het KDV. Ga er denk ik maar geen gebruik van maken. Ze zou dan 5 dagen per week "iets" hebben.

Nou ik ga richting mn bedje.
quote:sams schreef op 10 oktober 2007 @ 21:08:

Wow, Charly, wat een geweldig nieuws. Wat fijn dat ze gelijk een echo deden.

Isa, Van Harte meid, whiehoe weer een erbij !

Tomaatje, dat is nog eens een verhaal....

Findi, hoe is het met jou ? Ik was in het begin van deze 2de zwangerschap ook veel onzekerder dan met Amelie, zal er ook wel weer bij horen.

Barrel, lekker zo'n kleine nachtbraker, en wat is dat toch met mannen dat ze 's nachts niets horen. Ik moet vriendlief wakker maken, als ik Amelie hoor, omdat ik zo slecht mijn bed uitkom. Hij gaat daarna weer slapen en ik lig uren wakker. Heerlijk, NOT!

Laluna, welcome back!

Madootje, rustig aan he, aan jezelf denken!!

Hier vandaag weer eens een begrafenis gehad. Goede van vriend van ons zijn moeder is afgelopen zaterdag overleden. Ze had kanker, maar het ging toch iets sneller dan ze dachten.

Vanochtend ook de zogenoemde acupunctuur gehad, niet met naalden, maar hij gebruikt wel de methode. Weer iets heel raars wat er met je lichaam gebeurd. Hij heeft wat zaken recht gezet. Knie + voet + nek en schedel. Ben helemaal gesloopt en ik moet 3 liter water per dag gaan drinken de komende dagen. Het wordt ook zeker tijd om mijn mandje op te zoeken. Hopelijk houdt die kleine zeehond vannacht haar mond. Anders misschien toch maar weer eens de huisarts bellen morgen. Na 3 weken non stop hoesten vind ik het wel eens welletjes.

Trusten!!Hee Sams, bij mijn 1e zwangerschap wist ik nog niet zoveel en werkte ik full time, dus had ik geen tijd om er over in te zitten. Nu weet ik veel meer, komt ook natuurlijk door het forum, en ik vergelijk de hele tijd. Dat maakt me wel een beetje onzeker.Zeker die verhalen dat mensen een echo krijgen en dan een leeg vruchtzakje zien . Maar goed ik zit nu in week zes en heb moeite met broeken dicht krijgen en heb nog steeds groeiende memmen . Dus t zal wel goed komen...
Btw heeft de acupuntuur geholpen?
Findi, ook hier veel herkenning hoor. Ik was bij de zwangerschap van Bink ook veel banger dat er iets mis zou gaan. Met een goede zwangerschap achter de rug en 2 x zonder problemen zwanger geworden had ik heel erg het gevoel dat we er wel heel erg makkelijk vanaf zouden komen als nu weer alles goed zou gaan. Bovendien weet je bij een tweede nog beter waar je naar verlangd. Het schijnt er echt bij te horen. Volgens de verloskundige zijn de meeste vrouwen onzekerder bij een volgende zwangerschap.
Haai, t is gelukt om foto's op de groep te zetten, ze zijn echt geweldig
Charly wat een geweldig nieuws, een mooie echo!!

Hier ook herkenning... ben ook veel onzekerder dan de eerste keer. Ik was er toen toch veel minder mee bezig dan nu. De dagen kruipen ook voorbij. Nu nog zeker 6 weken wachten op de eerste echo. Heb van de week de verloskundige gebeld en had een een of andere jonge muts aan de telefoon. Vertelde over het bloedverlies en de buikpijn. Ze vroeg helemaal niet door en zei meteen; 'oh, dat kan dan ook een miskraam zijn geweest. Gewoon volgende week weer testen en ons dan weer bellen voor een afspraak'. Hoe zwanger ik me ook voel, ga je dan toch weer twijfelen aan jezelf. Maar heb vanmorgen een test gedaan en het teststreepje kwam eerder naar boven dan het controlestreepje dus dat zit wel goed. Vermoeidheid is ook al erg toegeslagen. En zere borsten, voor de rest nog niks. Findi; dus jij merkt al iets aan je broeken?? Ben benieuwd hoe snel het gaat bij een tweede. Bij mij zal het nu alleen maar vet zijn, kan maar niet van die pepernoten afblijven

Heb ook de peuterspeelzaal achterwege gelaten Lot, om dezelfde reden. Op vrijdagochtend zijn we nu ook gezellig aan het gymmen dus samen met die 3 dagen opvang vind ik het wel best zo.

Dames; hebben jullie nog iets veranderd (of man) na het krijgen van het 2e kindje met werk? En Findi en Charly hebben jullie er al over nagedacht? Of laten jullie het zo? Vind het wat vroeg om er mee bezig te zijn maar de wachtlijsten lopen aardig op op het kdv en ik wil hem graag op dezelfde groep houden. Wellicht dat het bij ons andere opvangdagen worden als ik tijdelijk 50% in plaats van zoals nu 60% wil werken (ik wil zo graag dat manlief dag minder gaat, maar dat gaat niet lukken). Dat moet ik dan allemaal nog maar weten op te lossen met mijn duo-collega natuurlijk. Ik wil graag 3 dagen blijven werken in een leuke uitdagende baan, maar ben ernstig toe aan een nieuwe baan dus als het financieel enigszins zou lukken wil ik in ieder geval het eerste halfjaar na de geboorte 50% werken. Daarna op zoek naar een andere baan.... en wellicht zit daarbij een salaris waardoor mijn man minder kan gaan werken...
Jeetje Isa, wat een meelevende muts zeg!

Ik snap wel dat zij door de telefoon ook niet kan zien wat het is geweest, maar ik mag toch aannemen dat een van de 1e dingen die ze in zo'n vak leren is om iets tactisch en begrijpend te zeggen?

Fijn dat je in ieder geval weer een positieve test hebt gehad en dat je je zwanger voelt!

Mijn buik begint ook al aardig te bollen, met name 's avonds.

Ik heb gelukkig veel broeken die van boven wat wijder zijn (omdat ik ze anders niet over mijn bovenbenen krijg ) maar dat is nu wel handig.

Tijdens de 1e zwangerschap heb ik daardoor ook heel lang gewone broeken kunnen dragen. Maar het gaat nu een stuk sneller, ik zit ook steeds op reacties van mensen te wachten, maar gelukkig blijft dat nog uit...

Qua werk blijft bij ons alles hetzelfde: ik werk maar 2 dagen (manlief meer dan fulltime ) dus ook maar 2 dagen KDV.

Ben wel benieuwd hoe het met de plaatsing gaat want de dinsdag zit nu propvol, maar volgens mij krijgt een volgend kindje uit 1 gezin voorrang. Ik durf nu nog niet goed te informeren: toch maar even de 12 weken afwachten.

Ik ga nu snel even de foto's van Findi bewonderen.
Leuke foto's Findi!!
Idd Charly en Isa, t is niet normaal hoe snel het gaat. Misschien omdat alles al een beetje opgerekt is. Het verbaast me ook dat vriendinnen nog niks gezegd hebben over mijn borsten, we kunnen nu weer onze "boezemvriendinnen groet" doen.

Ik hoop eigenlijk ipv 3 naar 2 dagen te gaan, maar dat ligt aan de zaken van volgend jaar van vriendlief, anders \it er niks anders op dan gewoon 3 dagen te werken.
Leuke foto's Findi!

Kon tijdens deze zwangerschap al snel mn broeken niet meer normaal aan. Twas knoop open of een rok aan.

Was denk ik een week of 6 zwanger toen we uit eten gingen met mn ouders, mn zusje (achteraf dus ook zwanger) was er ook bij.Heb echt mn knoop open moeten zetten anders zat het niet.

Zij had nergens last van.

Later ging het bij mij niet zo snel meer. Moet maandag weer naar de vk, ben dan 37 en dan wordt je hier weer gewogen (heb zelf geen weegschaal dus heb geen idee hoeveel ik ben aangekomen...). Maar volgens mij is het niet schrikbarend.

Oeps nog geen buikfoto gemaakt.

Kindje gaat heel erg te keer in mn buik vanavond. Zit niet echt prettig.

Heb ook nog steeds een enorme prikkelhoest, niet zo fijn maar goed.

Uiteindelijk een geboortekaartje gekozen. Pff is goed zo maar ben er niet zo blij mee als bij Marit.

Toen vond ik het gewoon erg leuk, nu minder.

Werd vanmorgen gebeld door het KDV dat er al plek is voor Marit op de woensdag. Ze gaat nu vast op donderdag en heb voor februari 3 dagen aangevraagd waaronder de woensdag. Ze kunnen het plekje niet vasthouden. Snap ik maar dit is wel weer erg snel.

Marit gaat nu 2 dagen, meestal de dinsdag en dan de donderdag.

Als erop dinsdag geen plek is dan de maandag. Nu kan het dus vast 2 dagen zijn alleen dan achter elkaar.

Denk dat we het toch gaan doen en dan wellicht de maandag aanvragen om de week of zo. Kan ze vast wennen aan 3 dagen creche.

Ervaren moeders van 2e kindjes, wat is jullie ervaring?

De PZ hebben we afgezegd, 3 dagen is genoeg.

Morgen komt mn zus, gezellig, ben benieuwd, nog een keer buiken vergelijken!
Lot spannend hoor je bent nu echt aan de laatste loodjes begonnen!

Heb eigenlijk niet veel te melden en ook zeer weinig puf.

Hidde slaapt weer een paar weken helaas niet door (het ging juist zo goed, dacht ik ))

Wat vermoeiend is dat zeg, ben elke nacht wel een paar keer mijn bed uit (manlief 's ochtends "ooh echt?!?!)

En nu mijn (stief)zus in scheiding ligt en ik daar redelijk van onder indruk ben, Heb ik het ff helemaal gehad!

Dus ik ga nu maar gewoon mijn bed in

Zet vlug de klaagmodus uit!!

Madootje hoest met je kleine houdini, nog ontsnappogingen verijdeld????
quote:Findi schreef op 15 oktober 2007 @ 21:25:

Het verbaast me ook dat vriendinnen nog niks gezegd hebben over mijn borsten, we kunnen nu weer onze "boezemvriendinnen groet" doen.

voor Barrel!
Oei Barrel. Gebroken nachten zijn niet leuk. Ik weet er ALLES van. Sterkte Gelukkig geen ontsnappingspogingen meer gehad. Alle deuren zitten hier zo'n beetje op slot.

Lot, wat schiet het op zeg. Nog even en dan "mag" je al bevallen.

Wij hebben Bikkel gewoon naar het KDV laten gaan tijdens mijn verlof zodat hij in zijn eigen ritme bleef. Alleen zit er bij Bikkel altijd een dag tussen (hij gaat maandag en woensdag). Kunnen ze aangeven op welke termijn ze weer een plekje vrijkrijgen op de woensdag?

Ik ga zo met de hond uit en dan lekker mijn bedje in.
He get Barrel wat een narigheid, dikke

Madootje; ze kunnen niets zeggen over wanneer er weer plek is... Marit ging altijd 1 vaste dag naar het KDV, 1 wissel dag (ma of di) en 1 dag naar oma. Nu ik met verlof ben en mijn schoonvader niet meer naar het revalidatiecentrum gaat ze niet meer naar oma. Die wisseldag is de dinsdag geworden als er plek is.

Na mn verlof gaat Marit 3 dagen naar het KDV. Oma en opa willen wel graag op de baby passen maar 2 kinderen is (nog) te druk (ivm mn schoonvader).

Nu besloten dat Marit alvast 2 vaste dagen naar het KDV gaat en wellicht ook nog om de week de maandag. Kan ze alvast wennen aan de 3 dagen KDV maar goed we zien wel hoe dit gaat als de baby er is.

Heb nog geen eigen buikfoto maar wel 1 met mn zus, deze op de groep gezet.

Afgelopen dinsdag was mn zus er, erg gezellig. Ben benieuwd wie er nu als 1e gaat bevallen..!

Merk wel dat ik alles zwaarder vind vallen nu, moet het eigenlijk natuurlijk ook rustiger aan doen maar dat werkt toch blijkbaar niet altijd. Je wilt nog dit en dat etc.

Dit moet ik dan later op de dag bezuren mn door bekken klachten...

Heb bedacht dat ik zo ga strijken en dan even lekker op de bank tv kijken oid (heb vast nog wel iets opgenomen waar ik nooit aan toe kom om te kijken...).

Weet je al iets van je werk Madootje qua contract?

Hoe is het met je Tomaatje?
Ik ben vanmiddag weer bij de vlos geweest:

Ik heb een heel mooi kloppend hartje gehoord!!!!!

Ze gaf het nog weinig kans (ben nu 9 weken, 3 dagen), maar na een tijdje zoeken: ja hoor!

Ze zei: ik kan je geen 100 % garantie geven, maar als ik in dit stadium van buiten af een hartje kan vinden wil ik het wel 99 % schatten dat het goed zit. YES!!

Volgende week woensdag nog een echo (stond al gepland) en verder over 5 weken weer terug.

Eindelijk proberen die ongerustheid overboord te gooien.
Lot: gave foto! Toch wel heel bijzonder dat je zo gelijk op gaat met je zus he?

Is het voor haar de 1e?

Jij bent toch diegene met het halflange haar? Meisje?????
Fijn idee Charly, dat je het hartje kan horen. Blijft een mooi moment.

En hoe is het met de nachtbraker, Hidde ? Ik hoop dat je vannacht beter hebt geslapen, Barrel.

Spannend, Lot, nog even en dan een kleine hummel in je armen. Ik wou dat het bij ons al zo ver was. Ik kan me voorstellen dat het nu echt zwaar wordt. Leuke foto, trouwens, en speciaal dat je zwanger bent met je zus.

Qua werk hoop ik 3,5 dag te gaan werken, als 'Flexi' er is. De ene week 4 dagen en de andere 3 dagen. Ik werk er nu 4. En misschien heeft vriendlief t.z.t. wel een andere baan, en wordt het voor mij mogelijk om voorlopig 3 dagen te gaan werken. We zullen zien.

Hier gaat het nog steeds niet echt geweldig. Acupunctuur heeft wel een ietsie-pietsie geholpen, maar niet echt veel. Helaas. Lopen, zitten, slapen, eigenlijk bij alles wat ik doe, heb ik last van mijn rug/botten/bekken. Krijg nu ook meer last van harde buiken. Dus heb ik vandaag op mijn werk gemeld, dat ik in ieder geval tot 17.00 uur werk, en niet meer tot 18.00 uur. Gelukkig is dat geen probleem. VK zei gisteren ook dat ik goed moet luisteren naar mijn lichaam, bij deze ga ik dat ook maar doen.

Nog een dag werken en dan een langweekend vrij. Vriendlief heeft zo maar een zat/zon/ma vrij sinds juli, dus gaan we lekker genieten met zijn 3-en. Heerlijk !!

Ik ga nu even heerlijk een boekje lezen op de bank. En dan naar bed. Tjuuusss!!!
quote:charly75 schreef op 18 oktober 2007 @ 19:24:

Lot: gave foto! Toch wel heel bijzonder dat je zo gelijk op gaat met je zus he?

Is het voor haar de 1e?

Jij bent toch diegene met het halflange haar? Meisje?????Ben inderdaad degene met dat halflange haar.

Een meisje..... volgens de Chineese horoscoop wordt het een jongen...

Marit zegt dat ze een zusje krijgt!

Bij Marit was mn gevoel dat het een meisje zou worden, en nu... ik heb echt geen idee....
Ha Barrel: Wij hebben zo'n half jaar geleden ook zo lopen tobben 's nachts met nikki. Bij de huisarts ontdekten ze toen oorontsteking, dus je zou er eens naar kunnen laten kijken aangezien hij ook altijd verkouden is!

Die Charly, nu al een hartje gehoord! Bij Sofie duurde dat zeker tot week 15.

Ik had een voorliggende placenta, vandaar dat ze het niet konden vinden. Was erg onzeker die eerste paar weken.

He Sams, balen dat je zo'n last heb van allerlei kwaaltjes. Hoe lang moet jij nog werken? Beetje vergeetachtig hihihi

Lot, ik denk ook dat jullie een meisje krijgen! Net zo'n buik als ik had met mijn 2 meiden hihihi Ben benieuwd, we hoeven niet zo lang meer te wachten!

Voor de rest weet ik het even niet meer.

Hier geen schokkende berichten. 2 lieve meiden!!
Charly,

Wauw wat een geweldig nieuws zeg!! Hopenlijk ben je nu de grootste ongerustheid kwijt en kun je dus GENIETEN!!!!

Sams, auw wat vervelend zeg dat je bekken zo pijnlijk blijven. Je kan idd niets anders dan naar je lichaam te luisteren, anders word je alleen maar heeeel hard afgestraft.

Lot wat een gave foto zeg! Super speciaal zo samen met je zus.

Tomaatje, wat fijn dat je zo geniet van je 2 meiden. Het zijn ook schatjes!

Ik ben blij dat het weekend is! Even lekker niets doen.

Ik ben er ook niet helemaal bij met mijn hoofd. Ik had gisteren een 10 minuten gesprek op het KDV en ik ben het helemaal vergeten, dacht dat het volgende week was, schaam me diep

Waardeloos!!

Ga dit weekend dus ff helemaal bijtrekken (hoop ik)
Wat gaaf Charly!!! Nu kun je idd lekker gaan genieten! Heb jij nog ergens last van of zo.Ik ben s avonds echt een beetje misselijk en moet de hele dag door kleine dingetjes eten. Snoep hoef ik niet en dat is heul raar voor zo'n zoetekauw als ik.

Mag je nog wel een ander keer je 10 minuten gesprekje doen Barrel .

Vanavond weer een feestje, ben benieuwd of ik t trek.

O ja Lot, wat een inmense buik, had je dat ook bij je eerste?
[quote]Findi schreef op 20 oktober 2007 @ 10:33:

Wat gaaf Charly!!! Nu kun je idd lekker gaan genieten! Heb jij nog ergens last van of zo.Ik ben s avonds echt een beetje misselijk en moet de hele dag door kleine dingetjes eten. Snoep hoef ik niet en dat is heul raar voor zo'n zoetekauw als ik.

Er zit nog steeds een klein stemmetje in mijn hoofd wat ik maar niet kwijtraak

Ik heb ook met vlagen last van misselijkheid en inderdaad ook meer 's avonds. Elke keer wat eten helpt wel. Ik heb ook nog niet hoeven spugen gelukkig.

Ik vind een poepluier verschonen nu wel een stuk minder...

Ik had ook erg last van vermoeidheid maar dat lijkt nu wel minder te worden.

Verder gaat het wel goed

Wel wat last van gekke afscheiding, verloskundige herkende het ook niet.

Even aankijken en anders toch naar de huisarts
Zo manlief zit vandaag weer eens op de Noordzee, dus ik ben even op pad geweest met Hidde. We zijn naar een soort ballorig park geweest hier in de buurt. Nou een heel stuk kleiner en eigenlijk ook minder leuk, maar Hidde heeft zich kostelijk vermaakt. Hij was helemaal versleten toen we om 1/2 2 wegreden. Viel direct in slaap. Helaas was het maar een hazeslaapje :(

Verder helemaal niets gedaan lekker luieren.

Zwanger of niet, ben ook niet erg gecharmeerd van poepluiers hoor
ECHOOOOOOOOOOOOO ....................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven