Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Bo, schrijf eens OPRECHT wat je nu zou willen? Zal ik je bellen? Stap ik nu in de auto om naar je toe te komen? Zeg het vrouw en ik doe het!
Ja het maakt mij best bang, hoe moet dat dan straks, als het prikken niet meer lukt. Dat met die site is nog nooit goed gegaan bij jou, heb je Petit gezien en wat zei hij ervan? heel zorgelijk allemaal..........
Bo, ongelooflijk ellendig dit....

Het is inderdaad wel een opeenstapeling zeg. Het zou fijn zijn als er gewoon eens íets soepel zou gaan, nu is het wel erg veel voor één mens.

Je zegt het al, je moet slapen en rusten en het gaat gewoon gebeuren al zou je misschien het liefst even niet meer meedoen.

Bah, bah, bah, wat een kutzooi meid.

Ook hier iemand die je kunt bellen, dag en nacht, al is het maar om gezamenlijk flink te vloeken of héle gemene humordingen tegen te roepen. Ik ben thuis en voor jou beschikbaar, dat je het weet.

Ik ga even in de tuin vloeken terwijl ik om de vijver loop.
Mijn nummer heb je ook denk ik, ik zal het voor de zekerheid nog wel eens mailen, ook voor Ro, die kan als hij wil ook zijn ei kwijt als hij daar eens behoefte aan mocht hebben.
Wat vreselijk klote nieuws. Heel die operatie voor niks en nog een operatie erbij ook. Ik snap dat je een vreselijk pest humeur hebt, hoe kan het ook anders. En met morgen zo'n klote dag voor de boeg.

Bah bah bah. En het ging vorige week zo makkelijk.

Ik kan schrijven waar ik allemaal op hoop maar ik ga gewoon duimen morgen.

Ik denk aan je.

Phoe wat krijg je zo weer veel over je heen.
OW wat kut.

Wat een baal moment.

Ik kan hier echt zo kwaad van worden

Weer die prikken en al dat gekut aan je lijf....getver de getver.

Toen ik mijn port kreeg was ik ook juist zo blij, het prikken was echt mijn grootste nachtmerrie aan heel die chemo's, maar na een halve chemo bleek hij toch niet goed te zijn en moest hij er weer uit. Ik baalde zo ontzettend..alles voor niets.

Ik denk aan je, ik ben niet vergeten hoe verloren ik me toen voelde. :(

Maar kunnen ze geen port-a-cath zetten in bijvoorbeeld je onderarm of je lies? Of gaat het echt om het bloed an sich en niet om de plaats?
Wat een gedoe weer Robo, je blijft ook niet verschoond van pech! En dan moet je morgen wéér naar Strasbourg. Echt zo waardeloos, ik voel ontzettend met je mee.

Wanneer gaan ze de site er uithalen?

Gelukkeling, ik heb het nog nooit meegemaakt dat een patiënt niet meer te prikken was. Bij patiënten die meerdere chemokuren hebben ondergaan kan het zeker een stuk lastiger zijn, maar er is altijd wel een vat te vinden. Gelukkig maar.

Robo, kan je om een ervaren prikker vragen (anesthesist bijvoorbeeld)? De angst voor het prikken (juist als het zo moeizaam gaat) is vaak het ergste. Als het echt niet gaat zijn er altijd nog andere opties om chemo toe te dienen, dus probeer je daar niet al te veel zorgen over te maken als je dat doet. Je hebt nu al even genoeg om over te stressen. Veel sterkte meid!

Even iets anders, ik heb de trouwfoto's bekeken. Ze waren werkelijk prachtig! Wat zag je er mooi en stralend uit, wat heb je een lekkere vent en wat een (dronken) karikatuur van een burgermeester! Er gebeurde nog iets grappigs. Ik had Hazel op schoot die nog steeds behoorlijk chagrijnig was van de jetlag, en zij zag een foto van jou alleen, die ene die vrij close-up is. Ze begon enorm te lachen en raakte telkens met haar handjes het scherm aan (op je hoofd ), ze werd gewoon helemaal blij van die foto. Maf niet? Zo doet ze eigenlijk alleen maar als ze een bekend gezicht ziet, en ik ken niemand die op jou lijkt. Dus bij deze, Hazel vond je ook prachtig! En je weet, kinderen zijn altijd eerlijk

sjee, wat KUT zeg!!!!! Ik kan nu ook niet veel opkrabbelen om het beter voor je te maken dus dan maar

En heel veel sterkte gewenst!
lieve Bo

Ik zou wel kunnen zeggen dat het allemaal wel goed komt, en dat zal ook wel, hoe dan ook, maar godsallejezus wat een pisnichtenbende.
Dankjewel Milaatje het is erg fijn dat je meeleest en af en toe gerust komt stellen, voor zover dat kan, het is voor ons leken soms heel moeilijk in te schatten wat je allemaal verwachten kunt, onze Bo is zo'n schat, we willen dat ze gelukkig is, niet dat ze pijn moet lijden. Zelf ben ik ook heel moeilijk te prikken, ik weet hoe erg dat kan zijn.

Goffer Bo dit is echt niet te geloven. Meis wat erg dit. Hoe is dat nu eigenlijk mogelijk? En hoe zijn ze daar achter gekomen. Je hebt dus de hele dag in dat kl*teziekenhuis gezeten voor noppes. Echt niet normaal dat het nooit eens een keer goed kan gaan met die site. Is een port-a-cath dan geen optie. Je hebt altijd alleen maar ellende gehad van dat ding. En het is wat Milaatje zegt. Vraag om een anesthesist. Die hebben ervaring met prikken. Het moet goed zitten voor de chemo en ook al zijn de prikkers meestal erg ervaren op de chemokamer, het idee alleen al dat het weer een paar keer misgaat is ellendig en geeft ook veel te veel stress.

Dit is echt kut en je mag hier al je stress eruit gooien. Vloek en scheld hier maar heel Strassbourg bij elkaar en het hele ziekenhuis. Je hebt er genoeg reden voor nu. En Ro ook.

En nu moet je jezelf natuurlijk ook nog iedere dag met die bloedverdunners prikken en regelmatig bloedonderzoek om de trombose te controleren. Gofferdegoffer, dit is wel heel erg veel voor één mens alleen. Meissie toch. Ik zou je nu een stevige knuffel willen geven. Dit is wel zo shit. Nu gaan hier de kaarsjes weer aan. Dat ze maar heel snel een oplossing vinden. Zo kut want nu moet je morgen weer. Je zult het na vandaag al wel helemaal zat zijn.

Bo kunnen we iets voor je doen. Wat dan ook? We kunnen nu alleen maar meeleven en ik weet dat ook dat al heel veel is, maar ik wil nu meer doen. Verdomme, verdomme.

ook ik leef mee

een hele dikke
Ik reageer eigenlijk nooit meer hier. Je bent omgeven door zo'n fijne club van ontzettend lieve vrouwen dat ik me hier een indringster voel als ik iets schrijf. Maar o meid, wat heb ik met je te doen. Alsof echt alles bij jou met een omweg moet. Héél veel sterkte morgen en al die andere moeilijke dagen die nog gaan komen door dat ellendige prikken en alles wat daarmee samengaat. Zou zo graag willen dat ik meer voor je kon doen,

hele dikke hug uit het zuiden,

Siensien
Zeg Bo. Het is toch niet dié VSL die morgen zo vroeg voor je deur staat hé? Dat kun je er echt niet bij hebben. Of noemen jullie al die taxi's VSL? Dat hoop ik dan maar.

Het is wel superklote allemaal.

Als ik wist dat het hielp, stuurde ik je nu meteen ons beschermengeltje. Ach wat. Die moet nu dus meteen naar Frankrijk en die mag jou de eerste paar maanden niet meer verlaten. Het wordt nu toch echt tijd dat jij eens echt wat meer geluk krijgt. Wat dit is zo verschrikkelijk niet te geloven gewoonweg.
ik had heel wat bij te lezen, en ben van de ene emotie in de andere gerold...

Zoebie: wat een heerlijk nieuws dat het bij je man ook een cyste is (+ een wijnvlek)... Toen dat bij mijn moeder het geval was hebben we het ook flink gevierd, hebben er echt een feestje van gemaakt.

Lieve Bo: ik hoop dat je lekker slaapt nu, en hoop dat je morgen je chemo krijgt. Je hebt het zo hard nodig... Ook ik steek een kaarsje voor je op, hoewel ik totaal niet gelovig ben. Ik hoop dat het helpt!

dikke knuffel en heel veel sterkte morgen!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Zeg Zoebie, nu bedenk ik me opeens, hoe is het met je roken? heb je ondanks de stress niet weer gerookt?
Nee helaas Geluk. Ik rook weer als een ketter.
Kon ik je wat geven.

Geven wat je zal stralen.

Waar je met je lieve moedige kan iets uithalen.

Je duizenden zonnestralen sturen.

En kwam er regen kwam er zon.

Zou de regenboog komen wens ik.

Ik wens robo zo mijn heel mijn hart.

Dragelijkheid zodat iets in goede zou keren.

Maar machteloosheid mijn hart is.

Kort gezegd rot gedoe vast zo moe.

Huil niet schuilen er is plek in mijn hart voor jou.

Meer dan geluk meer dan alles voor jou wensen wou.

Dikke knuf aan jou liefs anita
Bo ik denk aan je. Er brand een kaarsje.

Gisteravond even bijgelezen en wist gewoonweg niks te zeggen. Alleen "maar dat kan toch niet?". Zelfs mijn vriend begint te beseffen dat dat "maar internet" mij (en ons allemaal hier) niet in de koude kleren gaat zitten. Het is niet eerlijk, ik ben nog steeds vóór de eerlijke verdeling van het leed (of de oneerlijke, zoals Gelukkeling laatst al voorstelde: ik ken ook wel mensen die het van mij mogen hebben hoor! Joran van der Sloot, die zwemleraar-pedo...). Als ze nou mijn armen prikken, en Gelukkeling de reisjes met de VSL maakt (jij praat tenminste Frans, kom je die reis wel door) en Phoehee het wachten in het ziekenhuis (jij moet toch rustig aan doen met je SI gewricht)...

Allemaal leuk en aardig, maar dat gaat helaas niet. Jíj moet het doen, jíj bent degene die het allemaal moet ondergaan. En jíj bent degene die zometeen de moed en de hoop weer moet oppakken. Ik hoop dat de nacht je goed heeft gedaan en de onmacht en boosheid is omgeslagen in frisse tegenzin. Dat je de leuke mevrouw van de taxi hebt, dat het in het ziekenhuis niet 45 graden is, maar ook geen 15, dat ze een enigszins onaangedane ader kunnen vinden die de chemo gretig opslurpt en dat je eindelijk met een goed gevoel het weekend in kunt.

Ik geef je een dikke kus en knuffel vanuit zonnig Amsterdam. Hou je haaks!

Heel veel liefs!
ik denk aan je lieve Bo en hoop dat je de dag een beetje doorkomt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Zoebie schreef op 04 juni 2010 @ 00:16:

Nee helaas Geluk. Ik rook weer als een ketter. jammer Zoeb
Lief gezegd Ing, hier sluit ik me volkomen bij aan. Het is zo verdomd moeilijk van hier uit, je wilt iets doen om te helpen, als ik een beetje in de buurt had gewoond, had ik je in ieder geval naar het ziekenhuis kunnen rijden en bij je zitten en kopjes thee voor je zetten en mijn armen om je heen kunnen slaan en samen met je huilen en daarna ook weer even lachen om iets stoms.

We zitten hier allemaal als een gek aan je te denken lieve Bo, ik hoop zo dat het vandaag heel erg meevalt met het prikken en dat je daarna snel weer thuis bent en kunt rusten.
Lieve Robo. Wat vreselijk, wat een teleurstelling.

Juist de prikkerij waar je zo bang voor was, waar je zo genoeg van had. Ik voel zo verschrikkelijk met je mee.

Ik ben echt geschokt meissie, wat een ellende.
Jeetje Beau, je krijgt het wel echt allemaal voor je kiezen! Omdat ik niet weet wat ik moet zeggen heb ik een glitter-border-collie voor je gezocht. Met een dikke knuffel en de allerbeste wensen. (Ik hoop dat t me lukt hem te plakken, heb ik nog nooit eerder gedaan maar voor jou ga ik het leren!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven