Gezondheid alle pijlers

Bloed in oog

04-06-2010 09:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet wereldschokkend maar ik schrok me gisteren wild.

Ik voelde al een paar keer een beetje irritatie in mijn linkerooghoek, maar ik draag lenzen en bewoog mijn lens een beetje heen en weer dan gaat het meestal weer weg. Maar even later had ik het weer. Ik keek eens in de spiegel en schrok me lam. Mijn oogwit was bijna helemaal rood! Bloed! Ik ben bij de dokter langsgeweest en die vertelde dat het een gesprongen adertje was. Dat het geen kwaad kon en dat het na 10 dagen weg zou trekken. Jee, 10 dagen met een soort van vampieroog rondlopen .... Nu is al het oogwit rood geworden. Het ziet er toch echt niet uit. Iemand hier ook al eens last van gehad? En duurde het echt 10 dagen voordat het weer weg was?
Ik heb het een paar keer per jaar.

Gaat langzaam weg, dus het wordt elke dag wat minder.

En ja.. 10 dagen zou ongeveer weleens kunnen kloppen.
Poelepoelepoelepoes!
Ja, dat kan gebeuren. Heb je dat nog nooit bij iemand gezien? Kennelijk niet, anders zou je niet naar de huisarts zijn gegaan. Niks aan de hand en afwachten maar. Duurt inderdaad wel een weekje. Positief punt: zelf zie je er niks van
Nee, heb dat nog nooit bij iemand gezien. En toen ik de assistente belde stelde zij voor om even langs te komen om te laten zien. Iemand enig idee of ik mijn lens kan dragen? Heb dat in de gauwigheid niet aan de dokter gevraagd.
Ik zou aanraden je lenzen uit te doen.

Het kan nl. te maken hebben met een tekort aan zuurstof op je oog (dat was het bij mij nl.). En als je tien dagen bril dragen niet zo erg vindt dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb wel zachte lenzen.
Ik zou geen lenzen dragen. Je oog is gewoon geirriteerd, even met rust laten dan is het met een aantal dagen wel weer over.
Meestal komt het door stress/ hoge bloeddruk / te veel alcohol gedronken -> bloedverdunners.

Ik zou ook even geen lenzen dragen.
Poelepoelepoelepoes!
Meestal komt het door stress/ hoge bloeddruk / te veel alcohol gedronken -> bloedverdunners.

Ik zou ook even geen lenzen dragen.
Poelepoelepoelepoes!
Mijn man heeft het af en toe. En inderdaad, in eerste instantie schrik je best, want het ziet er rot uit.

Maar: het trekt inderdaad vanzelf weg en volgens mij is het verder tamelijk onschuldig.
Je moet niet zoveel blowen

Nee ik heb het ook weleens hoor, gewoon een paar dagen je lenzen niet in :-)
Ik heb het ook wel eens gehad, tijdens mijn zwangerschapsmisselijkheid - iets te hard gekotst. Heel charmant. Naast dat ik dus om de haverklap naar de wc rende, zag ik er ook nog eens uit als een wandelend lijk: bleek met bloederige ogen. Nee, mooi zwanger was aan mij niet besteed

Maar goed nieuws: over een paar dagen is het weer weg.
Dat je zachte lenzen hebt, maakt niet uit hoor.
Ik heb het een tijdje terug op tv gezien ,had een vrouw ook het zelfde helemaal rood zag er niet uit,en de huisarts zei :dit zie ik bijna nooit dat het zo vreselijk rood is.

Zei moest toch voor controle even naar de oogarts ,het heeft bijn 4 weken geduurd voor het helemaal weg was.

10 dagen kun je echt vergeten.

sterkte ermee.
Als je oog geïrriteerd voelt, zou ik die lens uit laten.

Ik heb het ook wel eens gehad, en bij mij was het met tien dagen echt wel weg, dus zo erg als Esmee beschrijft, hoeft het niet te zijn. Voor je oog weer wit is, wordt het wel eerst nog heel charmant geel.
Kan heel lang duren, klopt.

Lenzen uiteraard niet indoen en geen smink.
Heb het ook wel eens gehad en ik heb wel gewoon mijn lenzen ingedaan na een dag of twee toen het niet meer gevoelig was, maar na een tijdje merk je dan dat de bloedvlek van vorm verandert, gaat als het ware om je lens heen zitten
Ik zal mijn lenzen een paar dagen niet indoen. Maandag misschien even proberen dan moet ik weer werken.

Ik denk dat het bij mij misschien gekomen is doordat ik te hard in mijn oog heb gewreven. Ik heb nl nu ook weer last van jeuk en uitslag rond mijn ogen en ik zal in mijn slaap wellicht te hard hebben gekrabt en gedaan. Dus het ziet er nu dubbel zo charmant uit, rode uitslag en een rood oog.
Ik heb het, door dun bloed, best vaak. Zo'n 1 a 2 keer per maand. Niet mijn hele oog rood, maar wel de helft. Je kunt er niets aan doen, het moet vanzelf wegtrekken. Zie het als een blauwe plek in je oog. Bij mij duurt het een weekje voordat het weer weg gaat. Het kan ook door vanalles klomen. Ik heb het ook vaak als ik teveel op mijn DS heb gespeeld of als ik erg moe ben. Niets aan te doen dus!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Ik ben ook wel eens wakker geworden met opeens een behoorlijke rode "bloedprop" in m'n oog. Het werd elke dag een beetje minder. Met een week was het inderdaad zo goed als weg.
Al het wit in mijn oog is rood. Het is gewoon eng om naar te kijken. Als ik mijn onderste ooglid een beetje naar beneden trek staat daar zelfs een plasje bloed in. Tenminste dat lijkt zo want er komt natuurlijk geen bloed uit mijn oog.
Gaat vanzelf weer weg, ik heb het ook een paar keer gehad (ook nu, maar nu door een kleine oogoperatie). Langzaam wordt het laagje bloed onder het bindvlies dunner, wordt het wat gelig. Soms kan het wel twee weken duren, zeker als er veel bloed zit. Maar niets om je zorgen over te maken, tenzij het erger wordt of niet weggaat natuurlijk. Je kunt trouwens beter geen lenzen dragen zolang je bloed in je oog ziet..
En ja het ziet er eng uit ;)
Ik werk als receptioniste. Maandag is mijn oog natuurlijk nog net zo rood. En ik mag geen make up vanwege mijn exzeem rond mijn ogen. Lekker weer! Zou het gek zijn als ik een zonnebril op zet?
Ja een zonnebril op kantoor op zou ik gekker vinden dan een rood oog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven