Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Ik ga voor je duimen Yammie, hou je ons op de hoogte?!
Even snel vanaf mijn telefoon.

Net op de echo een met zijn beentjes en armpjes wiebelend mini-babietje van 2,5 cm gezien! Met een prachtig knipperlichtje!

Twee echo foto's rijker weer onderweg naar huis.

De datum is nu bijgesteld naar 3 jan. Dan mag ik tenminste ook 'echt' in de tabel.
Wat geweldig nieuws streepjescode.

Na een nacht van niet slapen vanwege extra misselijkheid heb ik toch maar even de huisarts gebeld. Die heb ik vanaf het begin op de hoogte gehouden met het bloedverlies, de echo's en nu de onzekerheid. Hij heeft me meteen iets voor geschreven Emesafene, normaal doen ze dat niet zo gauw, maar de ha zei meteen dit gaan we aanpakken. Het is al onzeker genoeg nu dus misselijkheid kun je er niet bij hebben. Ben daar eigenlijk best blij om. Kan vast vannacht goed slapen.

Yammie, hoe is het gegaan?? Ik denk aan je!!
Jeetje Jammie, spannend!

Ik had vanmorgen heel veel bloedverlies. Weer helemaal in paniek. Moest meteen bij de gyn komen voor een echo. Ik kan gelukkig weer opgelucht ademhalen, want het hartje klopt nog en sterker dan de vorige keer!! Ze wist niet waar het vloeien door kwam. Ik hoop zo dat Jammie ook een goede echo heeft!

En streepjescode ook al een knipperend kindje! Wauw! Gefeliciteerd!

Helaas weet mijn leidinggevende nu wel dat ik zwanger ben. Ik moest vervanging regelen (sta voor de klas). Ze reageerde heel lief, maar begon wel meteen over mijn verlof en contract!!! Ik krijg nu misschien geen eigen klas en dan mag ik alleen vervanging doen. Dat zou betekenen dat mijn contact dan met kerst afloopt. Balen!
dat is zeker balen croissantje!

Verder alledrie gefeliciteerd met de goeie echo!

Ik vind het ook heel spannend, duurt nog een week.

Balen van al dat bloedverlies!

3e kindje: als je zo misselijk bent, doen de hormonen blijkbaar nog steeds wel goed werk! Ik hoop dat alles goed is, neem het middeltje en slaap vannacht maar lekker.
ben zo benieuwd hoe het met Jammie is
@yammie: ik ben zo benieuwd naar je echo van vanmiddag!

@streepjescode: gefeliciteerd zeg, wat leuk met een kloppend hartje en bewegende beentjes, het lijkt me zo leuk en fijn!

@croissantje: wat een opluchting dat de echo dan toch goed was na het bloedverlies, dat is een behoorlijke geruststelling. Maar wel balen dat je contract dan niet wordt verlengd. Dat kan toch niet omwille van een zwangerschap? Wel naar eigenlijk dat ze meteen over dat soort dingen begint.

Ik had vandaag ineens een vrij fitte dag. Ik had vanmorgen wel ineens weer de krampen in mijn buik, maar verder voelde ik me echt best goed. Zo stom dat ik dan meteen weer denk: zou ik nog wel zwanger zijn? 'Gelukkig' doen mijn borsten nog altijd onverminderd pijn. Ik moet er dus maar gewoon van genieten dat ik een goede dag heb geloof ik. Gelukkig hoeven we nog maar 1,5 week te wachten tot de intake. Ik ben bang dat we dan nog niets van het kindje gaan zien, maargoed, het is toch een eeerste iets om naar uit te kijken!
Hoi allemaal,

Blijkt wel dat ik niet de enige ben die naar verwachting in januari 2011 zal gaan bevallen. . Ik ben zelf nu 7 weken zwanger van ons tweede kindje en zal volgens de berekening op 19 januari 2011 uitgerekend zijn. In tegenstelling tot onze eerste, hebben we voor deze tweede meer moeite moeten doen. Ik ben dan ook na IUI poging nr 4 zwanger geworden. Vind het daarom best eng om op de feiten vooruit te lopen te meer ook omdat ik ook al 37 jaar ben, maar eigenlijk voelt het ook gewoon goed dus toch besloten om maar gewoon mee te schrijven. Ik sluit me dus graag bij jullie aan!
-
Welkom Jetje! Wat leuk, we zijn op dezelfde dag uitgerekend!

Ik had nog een kort vraagje aan jullie. Gisteren moest ik op mijn werk echt mijn broeksknoop open doen, omdat het allemaal zo strak zat! Dat kan toch eigenlijk nog bijna niet met 7 weken? Ik ben in gewicht zelfs een kilo afgevallen sinds ik zwanger ben, omdat ik gewoon veel minder trek heb. Of zou het door de opgeblazen darmen komen?

Vandaag moet ik examen doen, dus ik ga nu snel de trein halen!
Teepje, hier net zo hoor!

Heb er niet altijd last (verschilt misschien per broek), maar gisteravond ook weer met knoopje open gezeten. Het kan wel, maar dan ligt het volgens mij aan je opgezette darmen (voor zover ik kan googlen op dit onderwerp). Kijk hier maar 's op: http://www.babybytes.nl/namen/fotoboek3.htm?weeks=7 ...
Hey Dames

Hier eindelijk weer een up-date. Sorry dat het wat laat is maar gisteren zat ik pas om negen uur op de bank en puf meer om maar een vinger te bewegen. Gisteren een echo gehad.

En...alles is GOED!!!

Een heel mooi kloppend hartje gezien. Het was zo onwerkelijk maar ook zo mooi. Mijn moeder kon het niet drooghouden en ik zal alleen maar verbaasd te kijken met een enorme glimlach op mijn gezicht.

Nu kan het kleine genieten eindelijk een beetje beginnen nu ik weet dat het veilig is en druk bezig is te groeien. De pijn die ik had kon ook komen door obstipatie. Het is allemaal zo vol daarbinnen. Dus nu maar aan de zemelen.

Bedankt iedereen voor de lieve woorden en heerlijk dat ik mag blijven hier.

Liefs, Yammie
Yammie, wat super!!!! Onwijs gaaf nieuws!

Probeer nu inderdaad lekker te genieten.

Dat probeer ik ook steeds meer na gisteren.

Mooi mooi mooi!
pff wat een opluchting Yammie!!

Welkom Jetje!! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Teepje: Ik ken het wel hoor. Je buik kan best wel al iets opbollen. Niet zozeer dat je het nu al zien kunt, maar wel kunt voelen. Als ik een eigen broek aan heb, doe ik als ik de 2 oudsten naar bed heb gebracht een positie broek aan.

Gelukkig heeft nog niemand er naar gevraagd, maar nu met dit mooie weer en jurkjes tijd kun je het toch duidelijk zien.

Ben nu dus ook heel nieuws gierig naar de echo. Alleen moet ik helaas nog een weekje wachten.

Ow ja de medicijnen hebben gewerkt, heb heerlijk geslapen en vanmorgen niet eens misselijk!! Heerlijk om zo wakker te worden. Mijn zoon vroeg vanmorgen al of ik niet hoefte te spugen en dus niet zo boos was.
Yammie, wat fijn dat het goed zit!!!!.

Obstipatie, daar zeg je me wat...ik had vorige week veel last van mijn buik en misselijk gevoel en ook slecht/niet naar wc kunnen. Nu ontbijt ik al een week lang met yoghurt en muesli en ik voel me stukken beter!! Ik kan weer beter naar de wc en voel me 10x fitter dan die week er voor! Minder misselijk en minder moe...

Weet niet of het door mijn ontbijt komt of door iets anders, maar misschien een tip was voor andere zwangeren.
Gefeliciteerd dames!

Als alles goed gaat beval ik 22 januari van ons eerste kindje.

Ik heb positiekleding moeten aanschaffen omdat niks meer past!

[naam:virgo74,Lft 35,kindje 1ste,afsp. VK 3 juni echo 30 juni,prov ZH,overig X]
Yammie gelukkig!!!!! ben zoooo blij voor je
Lazuurtje goede tip! ik heb het zelfde... ook zo'n last van obstipatie dat ik er zelf misselijk van wordt.
Goedemorgen allemaal,

Zooo wat is de lijst al lang, zou ik er ook nog bij kunnen? Ik ben uitgerekent op 20 januari.. nu dus zeven weken zwanger.

tweede zwangerschap, we hebben een zoontje van 15 maanden.

Ik ben 38 jaar.

zo te lezen ben ik dus niet de enige met opgeblazen gevoel en obstipatie... allemaal aan de vezels dus maar :-)

Ben wel wat vaker misselijk en duizelig dan bij mijn vorige zwangerschap.. maar t valt gelukkig nog mee, en wat sneller moe... maar dat hoort er allemaal bij.
Yammie, wat fijn!!!!!! Ik zat al te wachten op een berichtje van je. Wat een heerlijk nieuws!

Voor de nieuwe zwangeren: gefeliciteerd meiden.

Ben op mijn werk, dus houd het kort.
Mirianny, Jetje en Virgo: gefeliciteerd en welkom!

Geweldig nieuws Jammie!!!

Miraany: onze zoontjes zijn even oud! Jij nu dus ook bijna 2 jaar verschil tussen de kids!

Ik hoorde van mijn collega dat je vet zich anders gaat verspreiden en je daardoor ook een bollere buik krijgt. Zij haar gynaecoloog.

Heel raar, de vorige keer kon ik met 8 weken mijn broek niet dicht krijgen en nu niks te zien. Moet ook nog een week, maar ik moet nog aldoor een riem om omdat ik eerst alleen maar afviel. Nu wel weer 1 kg aangekomen maar niet op mijn buik. s avonds wel graag de knoop los, dat zit lekkerder maar dat komt omdat mijn buik s avonds wel uitzet maar s morgens weer weg is.

Ik moet rennen naar mijn werk, daaaaag!
Ik ben ook niet aangekomen op de weegschaal maar al mijn broeken zitten ook strakker als anders. Het is de tweede dus het zal wel wat harder gaan dit keer
Yammie, wat fijn dat alles goed is!!! Super, hopelijk kun je weer een beetje gaan genieten.

Croissantje en Streepjescode, super dat jullie ook een goede echo hadden en een kloppend hartje hebben gezien!

@nieuwe zwangeren: welkom!

Ik ben vandaag ook weer erg blij. Vanochtend in het ziekenhuis geweest, ons boontje is nu 3,5 cm lang, hartje klopt en het spartelt gezellig rond in het vruchtwater! Het hoofdje, lijfje en de armpjes en beentjes waren al te onderscheiden. Ik kan het nog steeds nauwelijks bevatten dat het na die lange weg nu eindelijk zover is, het blijft zo onwerkelijk en bijzonder! Ik ga trouwens erg hard, ben vandaag 10 weken en 2 dagen, dat betekent dat de uitgerekende datum is vervroegd naar 30 december! Mag ik nog wel blijven?

Ik ben trouwens nog helemaal niks aangekomen (ook niet afgevallen gelukkig) en ik heb nog geen buikje, maar volgens de gyn hoefde ik me daar geen zorgen over te maken.

Voor de tabel: uitgerekende datum:30 december, volgende afspraak gyn: 18 juni
Hallo allemaal,

Na meer dan een week afwezigheid meld ik me weer. Ben een week goed ziek geweest, ik denk een flinke griep gehad. Vrijdagmiddag na mijn werk in bed gaan liggen en gister er pas weer uitgekomen. Heb zelfs mijn verjaardag (ik was afgelopen maandag jarig) afgezegd op het laatste moment.

In de afgelopen week ben ik 5 kilo afgevallen, maar nu gaat het eindelijk weer iets beter.

Alleen ben ik heeeeel erg boos op mijn huisarts. Omdat ik ook erg misselijk was vroeg ik hem naar iets voor de misselijkheid en ik had er Cyclizine voor gekregen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij zei dat het veilig was in de zwangerschap. Nu kijk ik net in het Farmcotherapeutisch Kompas (waar alle medicijnen instaan) en zie dat er geen gegevens bekend zijn over de schadelijkheid bij de mens, maar bij dierproeven bleek het schadelijk te zijn!!!! Oww, ik kan wel janken van boosheid, maar ook van schuldigheid. Waarom heb ik dit genomen, waarom niet gewoon die misselijkheid (die vreselijk was) voor lief genomen. En ik had nog gevraagd om Emesafene, dat zijn zetpillen die altijd aan zwangeren gegeven worden en dus veilig zijn, maar dat kende hij niet!

Ik heb net gebeld, maar hij is er weer om 13.30 uur en dan bel ik terug om te klagen. Hopelijk doet hij er iets mee voor alle zwangeren!

Maar ja, voor hetzelfde geld heeft het al schade aangebracht aan ons kleintje, ik voel me echt schuldig!

@Mirre, Yammie, Croissantje en Streepjescode, wat geweldig dat jullie goede echo's hebben gehad! Gefeliciteerd!

@Nieuwe zwangeren, welkom!

Ik ga even verder bijlezen.
@Yammie, ik ben zo blij! Ik móest het forum even checken op mijn werk! Super!

Bij twijfel dus gewoon altijd meteen contact opnemen met huisarts of VK!

@ Miranny, Virgo74 en Jetje: welkom! Het is hier lekker druk. Bij de februari 2011 bevallingen is het nog erg rustig zag ik. Hing er in april iets in de lucht of zo? :-)

Ik ben bijna een kilo aangekomen (op mijn buik!!), maar waarschijnlijk door het vele eten en snoepen. Ik kan gewoon niet ophouden. En ik ben drie dagen erg misselijk geweest. Zodra ik dan at, was het weer even voorbij.

Ik heb een vrij normaal postuur (1.65m en meestal zo'n 59.8 kg, nu 60.6 kg), maar heb altijd al een bolle buik gehad (ja, ik weet het, ik hou van zoete snacks). En nu dus nog ietsje meer. Heb continu het idee dat mensen naar mijn buik kijken en denken dat ik zwanger ben. Dat kan ook in mijn hoofd zitten, want voorheen had ik dat niet zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven