Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
-
@lichtelijk: Ik herken het helemaal!!! Voel me ook zwaar kl*te! En beroerd, gisteren onwel geworden, dus de hele dag op bed gelegen met mijn voeten in de lucht.TToen had ik echt het gevoel dat als het nu mis zo gaan het erg is, maar dat ik dan wel weer fit ben en normaal voor mijn meisje kan zorgen. Heb zo het gevoel dat ze nu te kort komt met een moeder die alleen maar ziek is. Vandaag gaat het redelijk, maar blijf beroerd. Vind het ook een zware opgave om voor mijn dochter te zorgen nu mijn man aan het werk is.

Pfff...tot mails!
Vanmiddag heb ik de eerste echo Spannend
@Eknein, helaas, ze zijn niet gekomen. Vriendin voelde zich absoluut niet lekker. Heb evengoed wel wat aan jouw reactie gehad, maar kan jou nu dus niet verder helpen... Helaas! Succe met jouw schoonzus. Mocht ik voor die tijd nog met die vrienden gesproken hebben, dan laat ik het je zeker weten!

@pompom, spannend, maar ook leuk!!! Ik moet nog tot vrijdag wachten.....

@croissantje, pff, wat een spannende tijden voor jou. Had nog nooit gehoord dat dit kan. Hopelijk komt het deze keer goed!

@lichtelijk, wat een heftige gedachtes!!! Ik herken het totaal niet, maar dat komt mede door het lange traject wat we doorlopen hebben, en dat ik er nu zoooooooo ontzettend blij mee ben dat ik bijna bij ieder kwaaltje sta te juichen. Helemaal het tegenovergestelde dus. Gaat het nu weer een beetje met je?

@wederom de nieuwelingen: proficiat en welkom! Het wordt steeds drukker hier! Gezellig!
Pompompom, spannend ik ga voor je duimen!

Lichtelijk, ik herken die gedachtes wel ja. De eerste 3 keer dat ik zwanger was moest ik ook nog stoppen met roken. Had zin in een wijntje en baalde even ontzettend dat ik alles op moest geven. Heb toen ook wel eens gedacht, het mag van mij wel fout gaan.....uiteindelijk is dat bij alle 3 ook gebeurd. Na de 3e zwangerschap ben ik niet meer gaan roken en nu voel ik me aardig top. Ieder zwangerschapskwaaltje is ontzettend welkom bij mij. Misselijk, moe, chago, het maakt me allemaal niet uit.

Probeer er van te genieten meid.

Even voor in de tabel: Maliboo, 24, 1e, 29 januari, 17 juni echo en als alles goed is daarna de intake. U, weer zwanger na 3 miskramen
Goedenmorgen meiden

@mickey79: onze zoon in vandaag precies 8 jaar. Het kwam vanmorgen wel boven de bevalling van 8 jaar geleden. Daar moet ik nu nog even niet aan denken hihi. En verder begint hij het nu wel interessant te vinden en begint nu ook vragen te stellen of we al kunnen zien of het een meisje of een jongetje wordt. lief he?

@anneiszwanger en croissantje: welkom op het forum

@lichtelijk: ook die gevoelens heel herkenbaar. Mijn huisarts vond mij zelfs heel mat/down overkomen en vroeg zich af of ik er wel echt blij mee ben. (rare vogel) Waarom snappen mensen niet dat je zo tussen alle gevoelens heen he weer wordt geslingerd..van blijheid naar angst.Dat kost zoveel energie. Maar ik laat ze nu lekker kletsen. Als ik mij even enorm klote wil voelen dan doe ik dat gewoon.

@ pompompom: spannend hoor een echo. laat je het snel weten hoe het was?

Vandaag onze zoon dus Jarig. Gisteren al alle familie over de vloer gehad dus ik was gisteren gebroken. Ik kan vandaag lekker rustig aan doen. Zoon zit de hele dag op school en het huis is alweer schoon.Nu aan het bankhangen. Verder voel ik mij eigenlijk geweldig en begint mijn energie weer te komen. Heb zelfs weer zin om weer aan het werk te gaan na een weekje vrij. Ik vertel het nog niet hoewel het morgen erg moeilijk gaat worden denk ik.

bye bye
@ Yammie: proficiat met je zoon!

@ Lichtelijk en Esmee: ik heb het niet zo heftig als jullie, maar ik voelde me zaterdag en zondag en vanochtend zo slecht, dat ik wel even heel erg baalde. Mijn collega/baas is op vakantie dus ik moet heel veel in mijn ééntje runnen. En net dan heb ik absoluut geen puf!

@Croissantje: spannend, zeg. hopelijk gaat alles nu goed!

@Pompompom en alle anderen:

ik heb vandaag ook mijn eerste echo gehad!!!!!!! Dat was puur voor de termijnbepaling, maar belangrijker was natuurlijk om het hartje te zien kloppen. En dat hebben we gezien! Ik ben zo blij!!

Zelf dacht ik dat ik 6 weken en 4 dagen was, maar het 'boontje' is 1,12 cm en dat zou duiden op 7 weken en 2 dagen. Omdat mijn cyclus altijd vijf weken was, maar de laatste keer ineens 4 weken en 2 dagen, weten we niet precies wanneer de eisprong is geweest. Ergens tussen 21 en 29 april dachten we, maar volgens de berekening heeft de bevruchting plaatsgevonden op 24 april (volgens mij helemaal geen seks gehad, of inmiddels weer vergeten ).

Ik vind het wel fijn dat ik verder ben dan ik eigenlijk dacht, maar aan de andere kant ook jammer. Ik ging ervan uit dat de bevruchting mijn 31e verjaardagscadeautje was van mijn man, maar toen was ik dus al zwanger!

@Streepjescode: mijn gegevens veranderen dus iets: uitgerekende datum niet 19 januari maar 15 januari! Ik hoop dat je het nog allemaal bij kunt houden, want volgens mij schrik je weer van de hoeveelheid nieuwe berichten!
Hallo,

mag ik bij jullie aansluiten? Ik ben half maart gestopt met de pil en ben nu al zwanger! Volgens de berekeningen zou ik 26 januari uitgerekend moeten zijn.

Ik ben 27, het is ons 1e kindje en ik heb 15 juni vk-afspraak.

Op dit moment voel ik nog helemaal niets, alleen wat gespannen borsten, maar dat is wel vaker. Ik ben nog nog niet buitensporig blij, alleen heel verbaasd... Als ik jullie berichten zo lees, zal het nog wel komen...

veel sterkte allemaal met de kwaaltjes!
Hey allemaal, het was zoooo leuk! Alles is in orde. Hartje kopt en ziet er allemaal goed uit. We konden zelf al de teentjes zien. Nou ik ben oudjaarsdag uitgerekend.... hahaha

De man is ook gelukkig want dit is tastbaar he! Heel erg leuk...

@Mickey79 wat leuk zeg.. ook vandaag! fijn dat alles oke is.
@ lichtelijk, wat jammer dat je je zo down voelt. Je bent echt niet de enige hoor die zich zo voelt, er zijn ook al wat topics hierover geweest op viva. Ik ben niet echt depri en dat idee krijg ik wel een beetje bij jou. Maar ik vind het wel heel logisch wat ik ben ook wel heel erg chago geweest. Dit is ook een lastige tijd. Je merkt aan niks dat je zwanger bent en als je dat wel merkt zijn het allemaal stomme dingen; moe, misselijk, krampen, pijnlijke borsten. Niks geen leuk buikje of schopjes. En je weet niet eens of je dat gaat krijgen omdat je niet weet of alles goed zit. Dus een hele onzekere en onduidelijke tijd. E dan ook nog al die hormonen die door je lijf heen gieren. Dus het is niet zo gek dat je daar depri van wordt! Even een knuffel voor jou want ik vind het wel echt jammer voor je dat je je er zo slecht door voelt. Praat hier lekker van je af, wij luisteren wel!

@ floortje, nog gefeliciteerd.

@ mickey, krijg je nog een echo voor de 12 weken? Dat wil ik graag weten omdat ik een echo krijg als ik (denk ik) ook zo 7 weken en een paar dagen ben en ik benieuwd of ik dan alleen nog de 20 weken echo krijg of nog eentje voor de 12 weken.

sommige zeiden nog dat ze niet echt blij waren met hun zwangerschap maar dat ben ik ook niet echt hoor. Soms wel, maar vaak kan ik mezelf bedwingen. Eerst maar eens een goede echo. Vanaf dan mag ik echt blij zijn.

oja, @ pompompom en mickey, fijn dat jullie kloppende hartjes hadden!!
@Floortje, gefeliciteerd alnog!

@1eendje, leuk dat je meeschrijft... toevallig zijn we op de zelfde datum uitgerekend!

@pompompom, super zo'n echo!, wat een geweldig gevoel om je kindje te zien he..

@lichtelijk, ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt, zeker met die vlagen van misselijkheid. Zelf voelde ik me bij de vorige zwangerschap een stuk beter toen de misselijkheid over was (bij mij toen rond de 12 weken). En zodra je echt een buikje krijgt, zal het trotse gevoel ook wel komen. Dikke knuffel!

@croissantje, wat een spannende tijd voor jou! Hopelijk gaat nu alles goed komen!

Hebben jullie allemaal zo vroeg al een echo? Ik mag voor de intake pas rond de 8 weken komen en voor de echo pas tussen de 10 en 12 weken... ?

Voor de tabel... provincie flevoland en intake op 16-06-2010
-
quote:lichtelijk schreef op 01 juni 2010 @ 08:49:

@streepjescode;

die tabel is een verschrikking om bij te houden, kan ik je er mee helpen?

Het is inderdaad een verschikking om bij te houden, maar ja moet gebeuren. Net de tabel weer aangepast.

Lief dat je vraagt of je kan helpen, maar helaas kan alleen de TO dit doen (aangezien het ook in de eerste post staat). Wel heel lief!
Hallo allemaal,

Ik ben net weer bezig geweest met de tabel, wat een gedoe zeg...

Inhoudelijk heb ik jullie berichten nog niet kunnen lezen, ik heb alleen gescand op dikgedrukte mededelingen.

Sukeiram, jij vroeg nog om een extra kolom (hartactie), maar dat gaat niet meer passen.

Straks even iets anders posten dan alleen maar over de tabel.

Welkom alle nieuwelingen, jullie staan erbij in de tabel!
Afgelopen weekend hebben we het mijn ouders en zus/zwager/nichtjes verteld. Ze waren erg blij voor ons! Was leuk om het ze te vertellen.

De week ervoor hebben we het aan mijn schoonouders verteld.

Die waren ook erg blij!

Vanavond naar mijn zwager en schoonzus, ben benieuwd naar hun reactie.

Verder voel ik me aardig: wel heel erg moe en nog steeds die zeurderige buik af en toe. Maar ja, laten we het erop houden dat alles groeit en het dus erbij hoort.

Donderdag weer een echo in het ziekenhuis. Hoop dat het hartje nog steeds lekker aan het knipperen is. Toch wel spannend hoor allemaal!

Ik kan even verder niets posten (heb nu pauze op mijn werk) en moet weer bijna aan de slag. Als ik tijd (en fut) heb, zal ik jullie andere berichten uiteraard nog lezen!
Misschien een tip voor het uitzoeken van een naam voor je kindje...'k hoorde het op het nieuws...

Op 3 juni gaat de nieuwe Nederlandse Voornamenbank online op www.meertens.knaw.nl/voornamen/vnb/ , die 500.000 voornamen bevat waarvan de populariteit vanaf 1880 en de verspreiding over Nederland wordt getoond.

Voor elke voornaam wordt gegeven hoeveel personen die naam in Nederland dragen, mannen en vrouwen, en als eerste naam of als tweede of volgende naam. Ook wordt de populariteit van elke naam getoond sinds 1880. Dat maakt het mogelijk om te zien of een naam in opkomst is, wanneer de naam het meest populair was, of dat de naam alweer uit de gratie is. Ook wordt de verspreiding van de voornaam gegeven, op basis van de hele bevolking in 2006, naar geboortegemeente. Voor 20.000 namen is een uitleg en verklaring beschikbaar.
Mickey en pompom: van harte met de mooie echo met kloppend hartje!!!

Dank voor de felicitaties. het was een topverjaardag. iedereen helemaal verbaasd over de zwangerschap! En superblij! Ik straalde echt van oor tot oor! En ik vergat zowaar hoe beroerd ik me voelde. Hahaha. Mocht de dag erna uitslapen, ook erg fijn!

vanmorgen begon het overgeven helaas wel. Baalde ik van want tot nu toe hoefde ik dat niet. Vorige zwangerschap begon ik al iets eerder dus ik hoopte dat dit me gespaard bleef, helaas.

Ik kan me dan ook erg beroerd en chaggie voelen maar als de misselijkheid weer wegtrekt gaat het wel. Ik ben vandaag de hele dag door misselijk maar toch gaat het nog redelijk.

Ik vind het vooral vervelend voor zoontje maar ik las andere moeders die erover berichtten: het is vervelend dat je je niet 100% op je andere kind(eren) kan richten en je zo beroerd voelt. Zo zie ik dat ook. echt balen soms.

Gelukkig kan zoon sinds gisteren traplopen dus ik hoef hem niet altijd meer te tillen.

Voor Anna: wat leuk dat onze eerste kindjes ook ongeveer tegelijk geboren zijn, ik herinner je nog wel!

Ik krijg de vroege echo omdat ik onder behandeling van de gyn sta. Is standaard met 8,5 week.

Groetjes!
Leuk die site, zie nu alleen pas dat ie pas 3-6 online gaat. Nog effe wachten dus!
He meiden,

Fijn dat de echo's goed waren.

Ik krijg ook een vroege echo met 7,5 week. Dit door mijn miskramen.

Ik voel steeds ook pijn bij mijn maag...hebben jullie dit ook?

Dat maakt me ook zo onzeker.

Leuk die site, eens even in de gaten houden eind van de week.

Streepjescode, misschien een idee om beetje in de gaten te houden wie hier ook blijven schrijven. Uit ervaring weet ik dat er vaak mensen zijn die zich aanmelden en daarna zich niet meer laten zien. Die kan je dan eventueel eruit halen. en oja, ik zie bij mij ZH staan maar dat moet Utrecht zijn, en de uitgerekende datum 29 januari ipv december
Dames,

Ik ben bang dat ik weer van het tabel af mag. Het is goed fout hier

Vanmiddag zat ik de auto en had wat lichte buikpijn. maar ik moest ook heel nodig plassen dus dacht dat het daardoor kwam. Nadat ik naar het toilet was geweest ging dat nare gevoel niet weg en voelde direct dat het niet goed was. Weer naar het toilet en zag helder roodbloed verlies..

Ik weet het niet meer. Zelfs na 4 lange jaren is dit ons niet gegund. Ik heb lang in God geloofd maar na dit ben ik het vertrouwen in Hem even helemaal kwijt..waarom...

Ik hou jullie op de hoogt.
Yammie, wat erg!! Ik vind het zo rot voor je, zeker na het traject dat jullie al hebben doorlopen om zwanger te raken. Weet je zeker dat het kindje weg is? Jeetje wat rot.

Heel veel sterkte meid!
@Anna29: ik heb een vroege echo gekregen omdat ik een onregelmatige cyclus had en op deze manier berekend kon worden hoe ver ik al was.

Ik hád een cyclus van vijf weken, sinds oktober vorig jaar. Maar de laatste keer zat er ineens 4 weken en 2 dagen tussen. En daarna was ik zwanger. De vraag was dus of het nu toch weer vijf weken was, of zo'n vier weken. Vandaar de echo.

@Goudvis09: ik weet nog niet of ik met twaalf weken nog een echo mag, ik ging er eigenlijk wel van uit. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts en daarna ga ik een verloskundige bellen. De twaalf-weken echo is toch ook bedoeld om te kijken of het goed groeit?
@yammie: wat ongelooflijk sh*t zeg! Zeker omdat jullie zo'n lange weg vooraf bewandeld hebben.... Is het zeker helemaal mis, of kan het nog goed zitten? Ohh, ik hoop zo het laatste.....

@mickey, ik krijg ook een "vroege" echo, en heb daarnaast ook gewoon die van de 12 weken. Komt vaker voor dat je er dan twee krijgt. Ik geloof dat ze tegenwoordig steeds vroeger de echo doen, zodat je langer bedenktijd hebt als daaruit al blijkt dat het niet goed zou zitten (maar pin me hier niet op vast, weet het ook niet zeker).

@Streepjescode: even een dikke pluim voor jouw inzet!!!!!

@Lazuurtje, leuk die site! Weet zeker dat de meisjesnaam die wij in gedachten hebben er niet tussen zal staan. Roepnaam én tweede naam niet. Roepnaam zal velen vreemd klinken, maar vinden wij gewoon mooi (Engelse naam, Nederlandse vertaling klinkt vreemd). Tweede naam is uit het Indiaans en zal zeker in Nederland niet gebruikt worden.

Jongensnaam die we in gedachten hebben komt geloof ik vaker voor, zowel als meisjesnaam als ook jongensnaam. Tweede naam voor een jongen zijn we nog niet over uit, maar zal ongetwijfeld ook uit het Indiaans zijn afgeleid.

Zijn er meer meiden die al de namen definitief weten? Wij hadden deze al zo'n 3 maanden nadat we besloten hadden te stoppen met de pil, dus ja, dat maakt uhmmm, dikke twee jaar "bedenktijd".
Yammie, dat meen je niet? Verlies je veel bloed? Is het helder rood of wat bruinig? Hoop echt voor je dat het niet waar is. Het is ook iets waar ik zo bang voor ben. Het is mij nu al 3 keer overkomen. Sterkte meid! ik weet zo goe hoe je je voelt nou!:hugg:
@ yammie: dat is echt k*t en dan druk ik me nog zacht uit... Ik hoop voor je dat het misschien toch nog goed is....?

@ streepjescode:Goed bezig met die tabel. En die extra kolom is helemaal niet erg hoor!! Vind het zo al super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven