Dolce gusto krups

04-06-2010 14:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Deze week heb ik de Dolce gusto krups kado gekregen voor mijn verjaardag en ik ben er erg blij mee.

Maar nu heb ik een vraag: het is mij onduidelijk hoe ik nu precies weet hoeveel water ik erbij moet doen voor de verschillende koffies. Het staat wel in de gebruiksaanwijzing, maar op het waterreservoir staat geen maataanduiding en de knop moet jezelf naar rechts houden zolang je wilt. Betekent dit ik ieder kopje koffie moet afmeten met een maatbeker??

Iemand tips of ervaringen?
gewoon volgooien met water, de kopjes koffie worden door het apparaat afgemeten.
Ik heb een Illy apparaat en die bepaald zelf aan de hand van het soort cupje wat ik er in stop hoeveel water erdoorheen geperst moet worden. Dus bij hele sterke koffie geeft hij weinig water en bij gewone koffie veel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je nu voor de soort koffie ook het goede kopje hebt (maar die zijn nogal duur....) dan valt het met mikken wel mee. Ik heb maar 2 soorten kopjes en 5 smaakjes, dus ik kijk altijd een beetje naar de kleur van het straaltje wat eruit loopt. Wordt dat lichter dan stop ik.
quote:Cateautje schreef op 04 juni 2010 @ 14:15:

gewoon volgooien met water, de kopjes koffie worden door het apparaat afgemeten.

Da's bij de Dolce Gusto niet waar..

Glazen gebruiken en zelf met watervaste stift streepjes zetten, of bij de eerste paar kopjes beetje experimenteren en dan weet je het wel.
[quote]fozziebear schreef op 04 juni 2010 @ 15:07:

[...]

Da's bij de Dolce Gusto niet waar..

[quote]

Dat is stom! Moet je zwat een baristo (of zoiets zijn om koffie te maken!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Cateautje schreef op 04 juni 2010 @ 14:15:

gewoon volgooien met water, de kopjes koffie worden door het apparaat afgemeten.Zo doe ik het ook!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven