Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
He meiden,

@ goede echo's, wat fijn meiden allemaal goede echo's en zeker voor Yammie, wat zal jij opgelucht zijn.

@ nieuwe zwangere, welkom allemaal.

Ik ben nog niets aangekomen, maar savonds na het eten gaat ook de broek even open. begint toch een beetje strak te zitten.

Ik moet nog 2 weken wachten op mijn echo, en vind het echt zo eng. Hoop zo dat ik ook een knipperlichtje zie.

Verder voel ik me best beroerd al 2 dagen. Loop ongelooflijk te snotteren, te hoesten en heb een beetje verhoging. Vanmorgen maar even de VK gebeld. Mag gewoon paracetamol en een zoutoplossingsneusspray. Die gaan we zo maar eens halen. Verder slaap ik ook ontzettend slecht.

Verder voel ik me eigenlijk helemaal niet zwanger....daarom ben ik best bang voor de echo.
Hier even een verslag na mijn echo vanmorgen.

Beetje gemengde gevoelens waarvan manlief zegt dat het onzin is en dat het allemaal goed is.

Ze hebben een echo gemaakt en het was allemaal nog superklein. Ik was wel met zekerheid zwanger maar omdat het zo klein was kon de gyn geen meting doen en geen hartje horen. Ze verwacht dat ik nu ongeveer 5 weken zou zijn, dus bijna 2 weken korter dan ik dacht. Ik heb 2 weken positief getest dus dan zou ik 3 weken zwanger geweest zijn.....das toch raar?

Ik ben heel erg bang dat het vruchtje gestopt is met groeien en dat het daarom nog zo klein is. Nu moet ik over 2 weken terug komen voor een nieuwe echo en dan gaan ze kijken of het al gegroeid is. Het is nu even zo'n domper, had zo op een kloppend hartje gehoopt.

Volgende afspraak gyn is 17 juni.
och mamamuis want ontzettend moeilijk die onzekerheid. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.Zou ik denk ik ook doen.Hoeveel dagen na je NOD heb je getest dan? Klopte je cyclus steeds een beetje of was die wisselend?
Dat is juist het lastige. Omdat we al heel lang bezig waren om zwanger te worden ben ik gestopt met het bij te houden. Ik werd er zo gefocust van.....

Ik was altijd heel regelmatig ongesteld, precies om de 28 dagen. Maar in maart was ik bijna een week overtijd maar werd daarna toch gewoon ongesteld. Het kan dus zijn dat mijn laatste cyclus dus ook gewoon een week langer heeft geduurd.

Ik wil me er ook helemaal niet druk over maken maar ja.....das makkelijker gezegd dan gedaan. De gyn maakte geen hele verontruste indruk en zei alleen dat ik gezien de grootte niet langer dan 5 weken zwanger kon zijn.....
Probeer nog even hoop te houden dan mamamuis. Erg spannend allemaal hoor. We gaan 17 juni voor elkaar duimen ok? Ik heb dan mijn eerste echo!
Hallo dames,

helaas zal ik me hier moeten komen afmelden. Vandaag de 1e echo gehad (8 weken + 4 dagen zwanger), maar er was geen kloppend hartje te zien, en ook was het vruchtje veel te klein voor de duur van de zwangerschap. De gyn. was er eigenlijk zeker van dat het niet goed zit.... Zo'n gigantische domper op een echo die eigenlijk een feestje had moeten zijn....

Het is nu wachten of het spontaan afkomt, of dat er een curretage aan te pas moet gaan komen. En daarna moeten we kijken of we weer opnieuw het medische circuit instappen of dat we er (voorlopig) van afzien. Voor nu laten we even alles op ons afkomen. Over een dikke week hebben we nog een echo, maar eigenlijk is er totaal geen kans meer op iets positiefs.....
@streepjescode, je mag me dus helaas uit de tabel halen.... :(
Ah Astig dat meen je niet. Wat een ongelooflijke domper. Ik wil je even heel veel sterkte wensen. Ik weet heel goed hoe je je voelt. Meid verwerk het goed en hopelijk ben je snel weer zwanger.
Hey meis, wat een rot nieuws! Kan het niet zijn dat je misschien wat korter zwanger bent of dat de innesteling later is geweest? Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen....
@mamamuis, omdat we via IUI zwanger zijn geworden, is op de dag zeker te zeggen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Helaas is het bij ons dus echt foute boel...

Hoop dat het bij jou wel het geval is dat de eisprong wat later was, dan jij zelf dacht.

@maliboo, thanks. Gezien het lange voortraject (bijna 3jaar) ben ik bang dat een volgende zwangerschap ook nog lang op zich gaat laten wachten....
Ik vind het echt superrot voor je/jullie....

Ik weet helaas wat het is om lang te moeten wachten. Misschien dat de enige hoop is dat ik tot nu toe na mijn miskramen heel snel weer zwanger was. Maar neem wel je tijd om dit te verwerken, het is heel normaal dat je verdrietig bent.
@ Astrid, ach meisje toch Jeetje wat balen zeg!

@ Yammie, ohh wat heerlijk dat je een kloppend hartje hebt gezien!!

@ nolleke, wat stom zeg van die medicijnen. Je kan even de apotheek ofzo bellen om te vragen of het kwaad kan. Maar je schuldig voelen heeft natuurlijk geen zin he. Je kon er niks aan doen, dacht dat het goed zat.

@ mamamuis, wat spannend. Ik hoop echt dat alles goed zit!

@ SofiaLaLa, ik ben ook de cyclus na een miskraam zwanger geraakt. Wanneer was jouw miskraam? Ik ben echt benieuwd hoelang ik zwanger ben, ik denk zelf dat mijn cyclus ruim een week langer was na m'n miskraam. Ik heb ook toen pas een test gedaan. En jij?

Ik ben sinds woensdag wel wat vroeger moe. Zo rond 10 uur lig ik echt in mijn bed terwijl dat normaal tussen 11 en 12 was. Verder ben ik gelukkig niet misselijk. Maandag de intake bij de verloskundige en donderdag de echo!!
@ Astrid, dat wist ik niet. Dan is de dompern nog veel groter. Echt ontzettend balen. Sterkte meid met het verlies van jullie kindje.
Hallo allemaal,

Ik lees al een dikke week mee op dit forum. Ik durfde nog niet te posten, maar vandaag 1e echo gehad, met een kloppend hartje!

Graag wil ik daarom ook meeschrijven hier.....

Ik ben uitgerekend op 16 januari. Vorig jaar september voor het eerst zwanger, toen een miskraam gehad na 6.5 week. De 6e week was heel spannend, maar na deze week durfde ik afgelopen week (7.5 week zwanger) wel een afspraak te maken bij de vk.

Hier kan ik helaas pas 21 juni terecht :(

Maar wat beter nieuws was, dat ik vandaag al voor een 1e echo kon. Vriend en ik zaten vol spanning, maar er was een heel duidelijk knipperlichtje te zien, en ook konden we het hartje horen! Ons 'boontje' bewoog op de valreep ook nog even! Echt wonderlijk! Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 7 weken 5 dagen, en dit klopt precies volgens de echoscopist!

Dit was trouwens een heel fijne man, zodra je bloedverlies hebt of onzeker bent kun je bellen en in principe dezelfde dag terecht. ik denk dat we ook een afspraak maken op de 21e, omdat hij zei dat ze dan bij de vk ook het hartje gaan beluisteren, maar de kans groot is dat ze het daar niet horen. Voor de zenuwen is het dan beter nog een echo te maken. Ik denk dat we wel iets vaker een echo doen, maar goed, dan betalen we het zelf wel.

Ik voel me op zich wel goed, maar 's avonds na 23.00 (nu dus) wordt ik erg misselijk), mijn kleding zit al best wel strak en volgens mij (en vriend) valt de buik al wel wat op.

Mijn ongerustheid is dus weggenomen, de dames die nog in onzekerheid zitten of die slecht nieuws gehad hebben: heel veel sterkte!
o ja 16 januari uitgerekend, 1e kind, provincie Friesland, 30 jaar, 21 juni vk, 1e echo al gehad
16 januari uitgerekend, 1e kind, provincie Friesland, 30 jaar, 21 juni vk, 1e echo al gehad zo nu vet
@ Astrid verdorie zeg!!Heel veel sterkte!!!! Neem de tijd dit te verwerken! En praat erover!!

Laat je af en toe nog even weten hoe het is??

@mammamuis, dus ook 2 weken minder ver... Hier dus eigenlijk precies hetzelfde. Volgens mijn berekening nu ruim 9 week, maar vorige week bij de echo max 6. Ik begrijp dat echt niet. Heb getest op de dag van mijn NOD. Ga met gemengde gevoelens de laatste week in, volgende week vrijdag weer een echo. Is het dan niet goed word ik meteen maandag opgenomen voor curretage. Ik ben wel weer iets gegroeid en kan nu echt niks meer van mezelf aan, dus op zich is dat positief.

@Nieuwelingen Gefeliciteerd!!
Mirjam79, gefeliciteerd en wat fijn dat je al een hartje hebt gezien. Wat fijn ook dat je zo vaak voor een echo mag komen. Ik wil het aan mijn verloskundige ook vragen. Vorige keer had ik een echt met 7,5 week en toen een knipperlichtje....4 dagen daarna is toch het hartje gestopt met kloppen en dus toen ook een miskraam gehad. Nu krijg ik weer een echo met 7,5 week maar ben zo bang dat ik de week erna zo in de stress ga zitten. Dus wilde eigenlijk vragen of ik een week later misschien weer zou mogen komen. Ben benieuwd of dat mag.

Fijn dat je nu eindelijk kan gaan genieten....dat wil ik ook zo graag.
@Astrid, wat erg meid! En jullie hebben er al zo lang op moeten wachten! Heel veel sterkte!
@Astrid: wat een verschrikkelijk bericht zeg! zeker voor jullie, het was jullie zo gegund! Hopelijk kunnen jullie dit samen verwerken de komende tijd!

@miriam79: welkom en gefeliciteerd met al een kloppend hartje! Leuk dat je mee komt schrijven!

Hier gaat het sinds 2 dagen ineens weer een stuk beter! ik voel me in de ochtend echt nog wel een stuk minder dan in de middag, en moet vooral qua eten echt een beetje op gang komen, heb dan nergens zin in. Maar als ik dan stug boterhammen blijf eten, ieder uur 1 ofzo, gaat het 's middags echt goed. Ik ben dan bijna normaal qua energie en voel dan alleen mijn pijnlijke borsten en af en toe een steekje richting mijn lies. Aan het einde van de middag taai ik dan wel weer behoorlijk af, en ga ik weer vroeg naar bed, anders krijg ik echt hoofdpijn enzo. Ik hoop echt dat dit zo blijft, want zo houd ik het wel vol! Maar het nare gevoel kan misschien ook weer terug komen de komende weken. Gek, zoals dat werkt, als je je goed voelt lijkt de tijd ineens ook sneller te gaan, vond ik het ineens al heel wat vandaag, dat ik al richting de 8 weken ga! En op andere momenten lijkt het nog eeuwig te duren voordat ik naar de VK mag. Dat duurt nu nog maar een goede week, 14 juni, voor de intake, dus nog geen echo!

Mensen, geniet van het fijne weer!
Astrid: wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Wij hebben bij ons eerste kindje ook gedokterd en IUI gedaan. Artsen hebben ook vaak gebakkeleid over de eisprongdatum maar zoals jij het nu beschrijft lijkt het inderdaad erop dat het hartje nooit is gaan kloppen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verdriet en wens je toe dat deze 14 dagen snel voorbij gaan of je daarvoor al meer duidelijkheid krijgt.

mamamuis: Het kan natuurlijk best zo zijn dat je een hele late eisprong gehad hebt, ik duim ervoor. Sterkte met afwachten, net als 3e kindje.

Teepje: ik kan s morgens ook niks weg krijgen qua eten maar als ik het maar stug doe voel ik me echt beter. Jouw gevoel herken ik goed. Ik voel me ook s middags best goed maar s avonds weer moe.

Ik ben vandaag 7 weken zwanger en a.s donderdag hebben we een echo. Als ik jouw verhaal zo lees Maliboo snap ik dat je liever later een echo hebt. Mijn gyn. heeft de vorige keer met dezelfde termijn de echo gemaakt en na het zien van het hartje drukte ze me op het hart dat de kans dat het misgaat echt klein is. Dus daar ga ik nu ook vanuit. Als het mis gaat, gaat het mis maar ik kan me voorstellen dat je liever de nare week voorbij bent.

Sterkte allemaal en inderdaad, geniet van het mooie weer en je lekkere bed!
Hallo allemaal,

Als ik er nog bij kan wil ik graag meeschrijven! Ik ben uitgerekend op 28 januari van mijn eerste kindje. Vind het allemaal reuzespannend. Heb al aardig wat gelezen in dit topic , maar nog niet alles. Kom wel heel wat kwaaltjes tegen die ik ook begin te krijgen. Lucht wel op, ben ik tenminste niet de enige.

Ik ga ook steeds naar de wc om te kijken of ik niet bloed. Zeker als ik weer wat steekjes gevoeld heb enzo. Zal nog wel een tijdje duren voor ik er echt in durf te geloven!

naam: Simone 76, lft 34, 1e kindje, 28 januari 2011
Ha Simone: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb net toevallig je andere topic gelezen, wat bijzonder dat je alsnog 'gewoon' zwanger bent geworden! Gelukkig kunnen we hier goed alle onzekerheden met elkaar delen, want onzeker is het zeker zo die eerste weken! En tja, dat checken op bloed, dat heb ik ook bijna dagelijks hoor!
@nieuwe zwangeren: Gefeliciteerd en gezellig dat jullie meeschrijven!

@allemaal: Sorry, ik ben de laatste dagen niet actief geweest op het forum...kon op de een of andere manier niet inloggen. Is nu gelukkig opgelost.

@Astrid: Heel veel sterkte meid! Neem de tijd om het te verwerken en onthoud dat het buiten jouw macht om gebeurd wanneer je een miskraam krijgt. Dus verwijt jezelf niets!

@Teepje: Fijn dat je je iets beter voelt! De misselijkheid is bij mij dankzij de Emesafene redelijk goed onder controle. De hoofdpijn herken ik wel, zeker tegen de avond.

@Streepjescode: Wat een heerlijk nieuws van je echo!!! Fijn hoor! Zo durf je steeds een beetje meer te genieten denk ik!

Dinsdag om 8.30 uur mijn tweede echo, zo spannend!! Volgens mijn berekeningen ben ik dan 9 weken, zou dat kloppen? Ik bemerk aan mijn broeken al dat ik ze niet lekker dicht krijg en sommige helemaal niet dicht. Zou dat zo snel gaan doordat het de tweede is? Ergens voelt het als een eerste zwangerschap, omdat ik het in niets kan vergelijken met de eerste omdat er toen een cyste van 7 liter bij zat aan mijn eierstok vast. Dus weet ik ook niet hoe snel het zichtbaar zou zijn geweest doordat ik al heel erg dik was van de cyste.

Doei meiden! Ik houd jullie op de hoogte van de echo dinsdag!
Hallo allemaal!

Wat is er veel geschreven zeg! Leuk! Te veel om op alles te reageren.. Ben even een paar dagen niet hier geweest. Ontzettend druk met al onze familie en vrienden inlichten over onze zwangerschap.. Leuk om te doen, maar ook vermoeiend! Je wil niet dat iemand het van een ander hoort, dus je blijft heen en weer kleppen om mensen het nieuws te vertellen..

Ik merk trouwens ook dat mijn hormonen beginnen te werken.. Nadat we de meeste mensen hadden ingelicht, begon ik ineens een aantal dagen te twijfelen of ik dit wel wilde, deze zwangerschap! Natuuurlijk wil ik dit heel graag, maar ik denk dat ik door invloed van de hormonen een beetje begin te twijfelen.. Raar zit je lichaam in elkaar toch! Hoop dat sommige zich hierin herkennen??

Verder hebben we afgelopen dinsdag onze tweede echo gehad.. was toen 8 weken.. Zag er allemaal prima uit! Helemaal blij natuurlijk!

Over 3 weken mogen we weer terugkomen voor een echo. Fijn dat dat tegenwoordig zo makkelijk kan he? Ik leef dan toch een beetje van echo naar echo..

@Astrid.. Heel veel sterkte! Echt vreselijk om dit zo van je te lezen.. Ik leef met je mee..

Sorry, bijna alleen maar echo-post, maar er waren zoooo veel berichten dat ik niet meer op alles kan reageren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven