Good Luck!!!
vrijdag 4 juni 2010 om 09:33
Suus, goed hoor van Jeetje! Zij zit ook op een Montessori school toch?
Bridge, hier houden ze nog steeds die 1 oktober regel aan. Kinderen tussen 1 oktober en 1 januari moeten op alle gebieden wel duidelijk op voor lopen willen ze eerder door laten gaan. Ik denk dat ik het voor Maxi ook wel goed vind als hij na 2.5 jaar pas doorgaat, hij is nog steeds zo schuchter in de klas.
Amaal, ik heb je nog niet gezien hier...
Star, fijn dat het meeviel!
Compu, waar ga je de kolf voor gebruiken=
Mal, wat naar weer zo´n zware aanval van Jonathan. En dat net voor de vakantie.
Ga de even de was ophangen en dan de weekboodschappen halen.
Bridge, hier houden ze nog steeds die 1 oktober regel aan. Kinderen tussen 1 oktober en 1 januari moeten op alle gebieden wel duidelijk op voor lopen willen ze eerder door laten gaan. Ik denk dat ik het voor Maxi ook wel goed vind als hij na 2.5 jaar pas doorgaat, hij is nog steeds zo schuchter in de klas.
Amaal, ik heb je nog niet gezien hier...
Star, fijn dat het meeviel!
Compu, waar ga je de kolf voor gebruiken=
Mal, wat naar weer zo´n zware aanval van Jonathan. En dat net voor de vakantie.
Ga de even de was ophangen en dan de weekboodschappen halen.
vrijdag 4 juni 2010 om 09:40
Dat is dan behoorlijk achterhaald Mamax! Als ze daarnaast ook gewoon naar Maxi kijken is het natuurlijk geen punt. in praktijk blijven er kinderen in groep 1 die makkelijk door zouden kunnen. Dat is zo jammer! Het is mijns inziens echt niet voor ieder kind beter om 2,5 jaar te kleuteren. (Los van Maxi dus hè... Wat jij al aangeeft, voor hem is het dus misschien wel fijn als hij nog even doorgaat. dat is mijn punt. Hanteer geen datum maar kijk naar het kind!)
vrijdag 4 juni 2010 om 10:16
Dat is interessant! Wat doen ze dan Star? Weet je welk leerlingvolgsysteem ze gebruiken? (zou Cito ook soms wel los willen laten!)
(Op mijn cursus zit trouwens ook leerkracht van jouw school. Heb het even opgenoemd maar Ceetje heeft nog geen reputatatie opgebouwd... was leekracht uit groep 7 of 8 geloof ik
)
(Op mijn cursus zit trouwens ook leerkracht van jouw school. Heb het even opgenoemd maar Ceetje heeft nog geen reputatatie opgebouwd... was leekracht uit groep 7 of 8 geloof ik
vrijdag 4 juni 2010 om 10:58
Goed hee, knappe Jee! Fijn dat ze 'dr zo goed in de gaten houden en inspelen op wat voor haar goed is. Vriendinnetjes gaan ook allemaal naar groep 2 toch? Is dat dan ook echt een andere klas (ander lokaal, andere leerkracht)? Spannend hoor, heur eerste echte Cito!
Amaliaaaaaaa, meld!
Ha Star, mooi dat 't meeviel! Typisch gevalletje "men lijdt het meest van het lijden dat mijn vreest" (niet in de laatste plaats door onze gezamelijke horrorverhalen ), haha!
Bridges, geen gezellige ochtend dus... Maar voor een goed doel, want met kinders thuis kom je ook tot niks toch? Stoere T met z'n avondvierdaagse - wat zal 'ie trots zijn op z'n medaille vanavond!
Haai Mal, hoe is 't met Mr J, weer rustig? Naar hoor, weer zo'n aanval. Was weer een tijd geleden toch?
Bij Maatje ook geen Cito nog (wel in de midden- en/of bovenbouw). Groep 1 en 2 zit bij elkaar dus voorlopig zit ze daar goed. Jammer dat ze niet halverwege het jaar over kunnen (sommige scholen doen dat wel toch, na de kerstvakantie?). Anderhalf jaar lijkt me kort, maar 2,5 jaar wel erg lang. Nou ja, we gaan het zien.
Amaliaaaaaaa, meld!
Ha Star, mooi dat 't meeviel! Typisch gevalletje "men lijdt het meest van het lijden dat mijn vreest" (niet in de laatste plaats door onze gezamelijke horrorverhalen ), haha!
Bridges, geen gezellige ochtend dus... Maar voor een goed doel, want met kinders thuis kom je ook tot niks toch? Stoere T met z'n avondvierdaagse - wat zal 'ie trots zijn op z'n medaille vanavond!
Haai Mal, hoe is 't met Mr J, weer rustig? Naar hoor, weer zo'n aanval. Was weer een tijd geleden toch?
Bij Maatje ook geen Cito nog (wel in de midden- en/of bovenbouw). Groep 1 en 2 zit bij elkaar dus voorlopig zit ze daar goed. Jammer dat ze niet halverwege het jaar over kunnen (sommige scholen doen dat wel toch, na de kerstvakantie?). Anderhalf jaar lijkt me kort, maar 2,5 jaar wel erg lang. Nou ja, we gaan het zien.
vrijdag 4 juni 2010 om 11:25
Hier volgens mij wel gewoon Cito op de montessori. Ben er wel blij mee, meest gangbare dus goed te vergelijken.
Ik was er dus al Hel. .
Jaa ik doe rustig Suze. Heb net bij scapino van die lelijke ballerina's gekocht want ik pas alleen nog maar slippers . En zit nu in de tuin mijn schoonmaakster te ontwijken want die keek me met haar inzinking al huilerig aan toen ik thuis kwam. Toen ben ik druk mijn moeder gaan bellen, ondertussen koffie gaan zetten voor mezelf en in de tuin geploft met de Glossy. Erg onaardig hè? Kan het niet opbrengen hoor... Heb al genoeg aan mezelf.
Knappe Ties met het lopen! Wow
Ik was er dus al Hel. .
Jaa ik doe rustig Suze. Heb net bij scapino van die lelijke ballerina's gekocht want ik pas alleen nog maar slippers . En zit nu in de tuin mijn schoonmaakster te ontwijken want die keek me met haar inzinking al huilerig aan toen ik thuis kwam. Toen ben ik druk mijn moeder gaan bellen, ondertussen koffie gaan zetten voor mezelf en in de tuin geploft met de Glossy. Erg onaardig hè? Kan het niet opbrengen hoor... Heb al genoeg aan mezelf.
Knappe Ties met het lopen! Wow
vrijdag 4 juni 2010 om 11:41
Goedemorgen,
Mijn kind is vandaag op schoolreisje. Leuk
Lekker dichtbij, het vogelpark bij ons, je weet wel....
Over een half uurtje ophalen, ben benieuwd!
Amalia, nog steeds bib? Ik vind 4 juni wel een mooie datum hoor! En anders 6-6-2010 !
Suze, knap kind! Al naar groep 2. En een goeie score dus.
Star, fijn dat het allemaal mee viel. Het is wel snel klaar hè?
Mal wat balen dat Mr J weer zo'n heftige aanval heeft gehad. Gaat het nu weer een beetje met hem? Of is heeft hij er niet zoveel last van de dagen daarna?
Compu, lastig hè, je kind met een busje mee laten gaan? Hier, als Tobias naar de BSO had gegaan, had hij ook alleen in een busje gegaan. En daarom heb ik het niet gedaan
Zijn er nog meer kinderen die niet zonder zijwieltjes fietsen. Ik ben de hele week aan het proberen,maar na 3 meter rijden, wil hij niet meer. En sinds dinsdag heeft hij een 16 inch fiets maar met zijwieltjes is dat echt geen pan! En hij wil MET zijwieltjes. Muts
Mijn kind is vandaag op schoolreisje. Leuk
Lekker dichtbij, het vogelpark bij ons, je weet wel....
Over een half uurtje ophalen, ben benieuwd!
Amalia, nog steeds bib? Ik vind 4 juni wel een mooie datum hoor! En anders 6-6-2010 !
Suze, knap kind! Al naar groep 2. En een goeie score dus.
Star, fijn dat het allemaal mee viel. Het is wel snel klaar hè?
Mal wat balen dat Mr J weer zo'n heftige aanval heeft gehad. Gaat het nu weer een beetje met hem? Of is heeft hij er niet zoveel last van de dagen daarna?
Compu, lastig hè, je kind met een busje mee laten gaan? Hier, als Tobias naar de BSO had gegaan, had hij ook alleen in een busje gegaan. En daarom heb ik het niet gedaan
Zijn er nog meer kinderen die niet zonder zijwieltjes fietsen. Ik ben de hele week aan het proberen,maar na 3 meter rijden, wil hij niet meer. En sinds dinsdag heeft hij een 16 inch fiets maar met zijwieltjes is dat echt geen pan! En hij wil MET zijwieltjes. Muts
vrijdag 4 juni 2010 om 13:34
Maxi is ook present! Hij wilde erg graag, maar na 2 meter fietsen had hij het weer gezien. Dus de wieltjes er maar weer op gezet.
Bridge, ik vind het wel lastig, ik heb een heel goed gevoel bij deze school, maar dat vind ik wel een beetje vreemd. Buurjongetje blijft nu misschien zitten in groep 4, dat moeten z'n ouders beslissen, is dat gebruikelijk?
Bridge, ik vind het wel lastig, ik heb een heel goed gevoel bij deze school, maar dat vind ik wel een beetje vreemd. Buurjongetje blijft nu misschien zitten in groep 4, dat moeten z'n ouders beslissen, is dat gebruikelijk?
vrijdag 4 juni 2010 om 14:04
Mamax: goede gevoel vind ik enorm zwaar wegen hoor! bij ons is het niet gebruikelijk dat ouders beslissen over wel/niet overgaan naar een volgende groep. School beslist over het te geven onderwijs en ouders mogen meedenken maar uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij school. En dus ook uiteindelijke stem. (Maar kan natuurlijk zijn dat school het ook niet zeker weet, en dat ouders daarom gevraagd wordt om mee te beslissen... Daar kan ik niks over zeggen...)
Voor de duidelijkheid: slechte scholen bestaan er nauwelijks in NL. Het is belangrijker wat bij je past. En waar een school in een bepaald aspect misschien wat traditioneel is, is het in een ander aspect juist weer heel vooruitstrevend. (en ook daarbij is traditioneel helemaal niet "verkeerd" of zo...)
Was niet mijn bedoeling om "jouw" school af te kraken of zo hoor!
Voor de duidelijkheid: slechte scholen bestaan er nauwelijks in NL. Het is belangrijker wat bij je past. En waar een school in een bepaald aspect misschien wat traditioneel is, is het in een ander aspect juist weer heel vooruitstrevend. (en ook daarbij is traditioneel helemaal niet "verkeerd" of zo...)
Was niet mijn bedoeling om "jouw" school af te kraken of zo hoor!
vrijdag 4 juni 2010 om 15:03
Oeoeeee, helemaal naar het vogelpark! Spannend... Hoe heeft hij het gehad (voor zover hij daar iets over loslaat, haha)?
Hier ook nog laaaaang geen los fietsen. Na twee pogingen vond madam het eng. En nu vertikt ze het zelfs met zijwieltjes omdat die te hoog staan naar haar zin (waardoor de fiets een heeeeeel klein beetje wiebelt... ). Dus.
Hier ook nog laaaaang geen los fietsen. Na twee pogingen vond madam het eng. En nu vertikt ze het zelfs met zijwieltjes omdat die te hoog staan naar haar zin (waardoor de fiets een heeeeeel klein beetje wiebelt... ). Dus.
vrijdag 4 juni 2010 om 16:10
vrijdag 4 juni 2010 om 20:50
Sjek uit hieves!
Vanavond doe ik ook nog ff wat foto's want men, mijn jongste koter lijkt wel een peuterT. Wel een met gebruiksaanwijzing want prinses op de Aerosleep: ze slaapt al dagen ruk in haar eigen bed en uitstekend in het mijne. Ik denk net ik zal die matras er eens uit halen want ik vind het ook nogal een harde toestand en ja hoor: ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz)
Allemaal schijtbakkies dus. Al moet ik zeggen dat die van mij ineens dingen begint te doen die ik haar nogal eng vind (die van mij heeft het dus duidelijk wel van haar moeder )
Nu even Jeetje in bed mikken. Zo terug.
Vanavond doe ik ook nog ff wat foto's want men, mijn jongste koter lijkt wel een peuterT. Wel een met gebruiksaanwijzing want prinses op de Aerosleep: ze slaapt al dagen ruk in haar eigen bed en uitstekend in het mijne. Ik denk net ik zal die matras er eens uit halen want ik vind het ook nogal een harde toestand en ja hoor: ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz)
Allemaal schijtbakkies dus. Al moet ik zeggen dat die van mij ineens dingen begint te doen die ik haar nogal eng vind (die van mij heeft het dus duidelijk wel van haar moeder )
Nu even Jeetje in bed mikken. Zo terug.
vrijdag 4 juni 2010 om 20:53
Hallo!
Vanmiddag had M. een zwembadje opgeblazen. Lianne ging helemaal uit d'r dak van blijdschap toen ze uit school kwam. Gisteren had ze een geheimpje, ze had gereedschap gemaakt voor vaderdag
om de jurkenberichtjes. Met name om jouw mantra Star, ikmaggeenjurkenmeer
Citotoets? Daar heb ik nog niks over gehoord.
En Suus, jij met Suzana en Trinny
Hé, lekker op de fiets met oudste, heerlijk.
Bridges, nog een keer 5 km? En fietsen zonder zijwieltjes: voor Ties.
Mal, hoe gaat het nu met Jonathan?
Nog druk met het tijdschrift of is je deadline verlopen?
Compu, fijn weekend
Star, oei, lampolie... hoe gaat het nu?
Naat, hoe was het schoolreisje?
Lianne fietst zonder zijwieltjes. Ze had een 12 inch fiets en mede door een loopfiets op school wilde ze het wel zonder zijwieltjes proberen. Dat ging goed en toen was de overgang naar de 16 inch fiets snel gemaakt.
Enka, hoe gaat het bij jullie?
Vanmiddag had M. een zwembadje opgeblazen. Lianne ging helemaal uit d'r dak van blijdschap toen ze uit school kwam. Gisteren had ze een geheimpje, ze had gereedschap gemaakt voor vaderdag
om de jurkenberichtjes. Met name om jouw mantra Star, ikmaggeenjurkenmeer
Citotoets? Daar heb ik nog niks over gehoord.
En Suus, jij met Suzana en Trinny
Hé, lekker op de fiets met oudste, heerlijk.
Bridges, nog een keer 5 km? En fietsen zonder zijwieltjes: voor Ties.
Mal, hoe gaat het nu met Jonathan?
Nog druk met het tijdschrift of is je deadline verlopen?
Compu, fijn weekend
Star, oei, lampolie... hoe gaat het nu?
Naat, hoe was het schoolreisje?
Lianne fietst zonder zijwieltjes. Ze had een 12 inch fiets en mede door een loopfiets op school wilde ze het wel zonder zijwieltjes proberen. Dat ging goed en toen was de overgang naar de 16 inch fiets snel gemaakt.
Enka, hoe gaat het bij jullie?