Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
zaterdag 13 oktober 2007 om 13:49
De echo was goed!! Ik heb al een follikel van 13 mm!'( en nog één maar hoe groot die is ?) Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb dat de inseminatie steeds één dag te laat is omdat ik een syclus heb van 24/25 dagen. Nu mag ik maandag al weer komen (anders dinsdag) en kijken ze dan weer en bespreken we wat we gaan doen.Hopelijk is de follikel dan al groot genoeg en kan de iui woensdag, dat zou reuze zijn!!!
Wordt het gezellig druk op het wachtbankje!!!!
Wordt het gezellig druk op het wachtbankje!!!!
maandag 15 oktober 2007 om 18:22
He Tibor, dat is echt balen zeg, dat had je toch heel erg anders gehoopt....
Hier eigenlijk alles wel oke, ik voel me goed en ik heb zaterdagavond de pregnyl gezet. Tot nu toe alleen een pijnlijk plekje op mijn buik van die spuit, verder gelukkig geen bijwerkingen. Ik denk dat mijn lichaam er ondertussen aan gewend is geraakt om HCG ingespoten te krijgen. De eerste keer heb ik zoveel zwangerschapsverschijnselen van die pregnyl gehad, dat was niet leuk meer.
Ik duim voor je op woensdag!
Hier eigenlijk alles wel oke, ik voel me goed en ik heb zaterdagavond de pregnyl gezet. Tot nu toe alleen een pijnlijk plekje op mijn buik van die spuit, verder gelukkig geen bijwerkingen. Ik denk dat mijn lichaam er ondertussen aan gewend is geraakt om HCG ingespoten te krijgen. De eerste keer heb ik zoveel zwangerschapsverschijnselen van die pregnyl gehad, dat was niet leuk meer.
Ik duim voor je op woensdag!
woensdag 17 oktober 2007 om 14:12
Nou gelukkig. zaterdag is de inseminatie!!!:smile Morgenavond de pregnyl spuiten . Ik heb er een goed gevoel bij !!! Omdat de follikels nog net een beetje te klein zijn is het dus zaterdag, er zit er één van17,5 en één van 16- mm. Ik kneep hem echt wel was bang dat ze al weg waren.
Ben benieuwd hoe het allemaal met jullie gesteld is. Gemini hoe gaat het met jou?
Ben benieuwd hoe het allemaal met jullie gesteld is. Gemini hoe gaat het met jou?
zaterdag 20 oktober 2007 om 09:01
gaat goed hoor Tibor, bedankt voor het vragen. Had al wel gedacht dat het ok was want was ook al ongesteld geworden. Dat is inmiddels ook voorbij, dus we gaan er weer voor. We gaan het nu tot januari zelf proberen en dan weer naar het ziekenhuis, maar hoop nu toch dat het spontaan gebeurd. Misschien heeft mijn lijf het nu door hoe het moet.
Hoop dat de inseminatie goed is verlopen.
Hoop dat de inseminatie goed is verlopen.
zaterdag 20 oktober 2007 om 20:02
Inseminatie is goed verlopen, lekker in een relaxte sfeer en ik heb nergens last van tijdens de inseminatie dus dat is fijn. Nu heb ik wel steeds steken onder in mijn buik en links onderin staat volgens mij de boel op springen. Rechts voel ik het ook maar minder. Het is af en toe een best hevige "pijn" wat een poosje duurt en dan weer afzakt. Ik hoop dat het de eisprong is. Mijn borsten zijn nu ook gevoelig, zal wel door de pregnyl komen...
Moon ik hoop ook voor je dat het spontaan nog gebeurt en ja ,het kan helpen omdat je lichaam een keer een zwangerschap heeft meegemaakt.
Moon ik hoop ook voor je dat het spontaan nog gebeurt en ja ,het kan helpen omdat je lichaam een keer een zwangerschap heeft meegemaakt.
maandag 22 oktober 2007 om 14:50
maandag 22 oktober 2007 om 18:19
Ik heb 5000 eenheden gehad. Ik begin nu me steeds meer onzekerder en ongeduldiger te voelen. Hoel langer mijn ongesteldheid weg blijft hoe hoopvoller ik word. We kunnen allemaal alleen maar afwachten en hopen....
Weet jij nu al of je een eisprong hebt gehad Gemini? En hoe gaat het nu verder bij jou en met jou??
Weet jij nu al of je een eisprong hebt gehad Gemini? En hoe gaat het nu verder bij jou en met jou??
dinsdag 23 oktober 2007 om 11:01
Er is gisteren bloed geprikt, daar krijg ik donderdagmiddag de uitslag van. Er wordt dan gekeken naar progesteronniveau. Als dat hoog genoeg is, is er in ieder geval een eisprong!
Verder gaat het op zicht wel goed met mij, heb alleen op dit moment een soort buikgriep, met maagkrampen etc Niet fijn, maar wel bijna onvermijdelijk aangezien ik op een kinderdagverblijf werk en het nu veel meer voorkomt. Ik merk ook wel dat ik het nu toch wel weer spannend begin te vinden om de uitslag van donderdag te krijgen...
Verder gaat het op zicht wel goed met mij, heb alleen op dit moment een soort buikgriep, met maagkrampen etc Niet fijn, maar wel bijna onvermijdelijk aangezien ik op een kinderdagverblijf werk en het nu veel meer voorkomt. Ik merk ook wel dat ik het nu toch wel weer spannend begin te vinden om de uitslag van donderdag te krijgen...
dinsdag 23 oktober 2007 om 13:58
Bij mij zijn de behandelingen al weer een paar jaartjes gelezen, maar als ik het hier zo lees, gaat het met IUI toch wel weer anders dan "in mijn tijd".
Ik begon altijd met 5 dagen clomid, dan had ik een pomp met Lutrelef (soort diabetes pomp met een naald in mijn buik die om de 90 min mij een stootje medicijnen gaf. Ik spoot mezelf dan ook nog met menopur. Als de eicellen dan groot genoeg waren moest ik 10.000 pregnyl zetten, had dan op twee opeenvolgende dagen de insiminatie en na de tweede insiminatie kreeg ik nog een keer 5000 pregnyl. Na een aantal dagen moest ik dan beginnen met van die bolletjes progestan in te brengen om het bmslijmvlies goed dik te houden, zodat het vruchtje lekker kon nestelen. Misschien hebben jullie wat aan deze informatie. Ik heb wel ervaren dat mijn gyn het heel fijn vond dat ik vrij goed op de hoogte was van de mogelijkheden. Hij zei wel eens uit de gek dat ik hem wel kon opvolgen. Dus misschien kunnen jullie je gyn ook eens op wat dingen wijzen. Peil je gyn eerst wel voorzichting. Want sommigen voelen zich ook wel een beetje op hun p** getrapt, als je je teveel met hun werk bemoeid. Maar het gaat wel om jouw en je toekomst. Dus kom wel goed voor jezelf op.
Succes ermee.
Ik begon altijd met 5 dagen clomid, dan had ik een pomp met Lutrelef (soort diabetes pomp met een naald in mijn buik die om de 90 min mij een stootje medicijnen gaf. Ik spoot mezelf dan ook nog met menopur. Als de eicellen dan groot genoeg waren moest ik 10.000 pregnyl zetten, had dan op twee opeenvolgende dagen de insiminatie en na de tweede insiminatie kreeg ik nog een keer 5000 pregnyl. Na een aantal dagen moest ik dan beginnen met van die bolletjes progestan in te brengen om het bmslijmvlies goed dik te houden, zodat het vruchtje lekker kon nestelen. Misschien hebben jullie wat aan deze informatie. Ik heb wel ervaren dat mijn gyn het heel fijn vond dat ik vrij goed op de hoogte was van de mogelijkheden. Hij zei wel eens uit de gek dat ik hem wel kon opvolgen. Dus misschien kunnen jullie je gyn ook eens op wat dingen wijzen. Peil je gyn eerst wel voorzichting. Want sommigen voelen zich ook wel een beetje op hun p** getrapt, als je je teveel met hun werk bemoeid. Maar het gaat wel om jouw en je toekomst. Dus kom wel goed voor jezelf op.
Succes ermee.
dinsdag 23 oktober 2007 om 15:24
Zoals Triplemom het beschrijft heb ik het nog nooit gehoord, maar mss wel iets om mee te nemen naar je gyn.
Heb hier in het begin ook gereageerd toen ik net voor de eerste IUI stond, dus vind het ook wel even netjes om te laten weten dat het gelukt is: ik ben zwanger!! Beschouw het echt als een gelukje dat het meteen de 1e keer raak was en we zijn superblij maar natuurlijk ook nog erg onzeker.
Dus Gemini: je zit natuurlijk niet alleen op succesverhalen te wachten maar in ons geval was IUI dus zeker de moeite waard. Go fir it! Succes he!
Heb hier in het begin ook gereageerd toen ik net voor de eerste IUI stond, dus vind het ook wel even netjes om te laten weten dat het gelukt is: ik ben zwanger!! Beschouw het echt als een gelukje dat het meteen de 1e keer raak was en we zijn superblij maar natuurlijk ook nog erg onzeker.
Dus Gemini: je zit natuurlijk niet alleen op succesverhalen te wachten maar in ons geval was IUI dus zeker de moeite waard. Go fir it! Succes he!
dinsdag 23 oktober 2007 om 17:39
Peggysue, gefeliciteerd!!!!!!!!! Wat een goed nieuws zeg, tuurlijk wil ik dat graag weten!
Triplemom, gedurende de twee jaar dat ik bezig ben, zijn er ook al aanpassingen geweest. Zo hoef je de pregnyl nog maar 5000 als je geen IVF hebt maar zelf of met IUI bezig bent (ik heb eerst ook 10:000 gehad!)
Bolletjes progesteran heb ik vaker gehoord, maar ligt volgens mij aan de luteale fase. Als die kort is, moet je van die bolletjes inbrengen. Die pomp ken ik niet, maar ik ga zeker alles onthouden om op termijn te kunnn vragen aan gyn, Thanks!
Triplemom, gedurende de twee jaar dat ik bezig ben, zijn er ook al aanpassingen geweest. Zo hoef je de pregnyl nog maar 5000 als je geen IVF hebt maar zelf of met IUI bezig bent (ik heb eerst ook 10:000 gehad!)
Bolletjes progesteran heb ik vaker gehoord, maar ligt volgens mij aan de luteale fase. Als die kort is, moet je van die bolletjes inbrengen. Die pomp ken ik niet, maar ik ga zeker alles onthouden om op termijn te kunnn vragen aan gyn, Thanks!
donderdag 25 oktober 2007 om 17:08
donderdag 25 oktober 2007 om 17:28
Wat ontzettend jammer Gemini
Als ik me goed herinner heb je het ook al eens over een privekliniek gehad. Ben je daar nog mee bezig?!
Ik heb namelijk hele goede ervaring met een prive kliniek.
De gyn daar "waagde" wat meer dan in een regulier ziekenhuis.
Ben je al eens in die kliniek geweest voor een intake. Kan je misschien altijd eens vrijblijvend gaan doen.
Succes ermee
Als ik me goed herinner heb je het ook al eens over een privekliniek gehad. Ben je daar nog mee bezig?!
Ik heb namelijk hele goede ervaring met een prive kliniek.
De gyn daar "waagde" wat meer dan in een regulier ziekenhuis.
Ben je al eens in die kliniek geweest voor een intake. Kan je misschien altijd eens vrijblijvend gaan doen.
Succes ermee
donderdag 25 oktober 2007 om 17:33
donderdag 25 oktober 2007 om 18:46
Triplemon, kun jij wat meer vertellen over die privékliniek? Ik moest van mijn gynacoloog (waar ik al lang liep door tussentijds bloedverlies en dergelijke) eerst eens een jaar proberen. Die periode is nu volgemaakt en ondertussen ben ik verhuisd. Ik moet nu dus naar een nieuwe gynacoloog en overweeg ook naar een privékliniek te gaan ipv naar een regulier ziekenhuis. Mijn zus is naar een privékliniek in België geweest en dat is enorm goed bevallen. Maar ik woon wat ver daar vandaan.
Kun jij mij wat meer vertellen?
Thanks alvast,
Sam
Kun jij mij wat meer vertellen?
Thanks alvast,
Sam
zaterdag 27 oktober 2007 om 12:02
Ik ga waarschijnlijk overstapppen naar een kliniek in Noord Brabant, geertgen kliniek. Verder heeft manlief afgelopen week dat boek gelezen dat ik pa s gekocht had (de zwangerschapsmolen, als zwanger worden niet vanzelfsprekend is). Ik heb 'm nog niet uit, maar hij heeft 'm in 1 ruk uitgelezen. Naar aanleiding daarvan hebben we besloten om voor de IVF nog 1 keer IUI te plaatsen, gewoon om die stap niet over te slaan en om toch te proberen. Maar echt maar 1 keertje. Ik kan daar goed mee leven en manlief ook. Betekent dat het traject nu nog steeds te overzien is, want nu dus nog 2 gewone cycli , 1 IUI en dan IVF.