Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
zaterdag 10 november 2007 om 12:17
Eigenlijk voel ik me wel goed! En dat is ook lange tijd anders geweest. Een tijdje terug, was ik zo moe, dat alles me teveel energie kostte.Ik slaap nu tenminste ook weer, en dat zorgt er voor dat ik weer wat meer aankan. Verder voel ik me letterlijk goed in mijn vel , ben vanaf begin van het jaar 12 kilo afgevallen en dat voelt erg goed!!!
Hoe is het verder?
Hoe is het verder?
zondag 11 november 2007 om 19:04
Fijn dat je je weer goed voelt! Dat is minstens zo belangrijk.
Ikzelf voel me redelijk... Aan de ene kant ben ik blij dat ik even pauze heb aan de andere kant denk ik dat ik misschien kansen laat liggen en ik ben ben best bang... Nog twee keer hebben we besloten en dan stoppen we...
Ik sta hier echt wel achter hoor maar ja ik heb toch nog hoop dat het wel gaat gebeuren maar stel nu van niet??? Ik wil echt pas weer beginnen als ik weer heb van en nu gaan we ervoor en gaat het lukken!
Groetjes..
Ikzelf voel me redelijk... Aan de ene kant ben ik blij dat ik even pauze heb aan de andere kant denk ik dat ik misschien kansen laat liggen en ik ben ben best bang... Nog twee keer hebben we besloten en dan stoppen we...
Ik sta hier echt wel achter hoor maar ja ik heb toch nog hoop dat het wel gaat gebeuren maar stel nu van niet??? Ik wil echt pas weer beginnen als ik weer heb van en nu gaan we ervoor en gaat het lukken!
Groetjes..
dinsdag 13 november 2007 om 12:45
wat een moeilijke beslissing Tibor, dan is dat echt definitief? Je hebt dan meerdere keren IUI gehad. Ligt daarbij voor jou de grens (dus geen IVF) omdat je al een kindje hebt? Stel dat het me lukt om zwanger te worden, op dit moment zou ik me ook niet kunnen voorstellen om dan nog een keer door heel het traject heen te gaan om een tweede te krijgen, dus ik kan me echt heel goed voorstellen dat je duidelijke grenzen hebt afgesproken met je partner. Maar het lijkt me zooooo moeilijk!
dinsdag 13 november 2007 om 13:53
Ja het was moeilijk maar ik heb samen met mijn partner een grens aangegeven voordat we er weer aan begonnen. We hebben besloten om het deze keer zes keer iui te doen en daarna te stoppen dan moeten we er ons bij neerleggen dat er geen tweede komt en ja het was zeker anders geweest als we niet onze dochter gehad hadden. Als ik de vorige keer na een aantal iui behandelingen niet zwanger was geworden dan had ik de stap naar IVF wel gemaakt maar nu wil ik (en partner) niet zover gaan. Ook al had ik eigenlijk verwacht nu wel zwanger te zijn, ik blijf bij onze beslissing, ook vind ik het emotioneel best zwaar al stelt de iui niet veel voor.Het is wel een stuk makkelijker hoor doordat ik al moeder ben en ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die ongewenst kinderloos zijn en dat lijkt mij vreselijk en heel moeilijk te accepteren.
vrijdag 16 november 2007 om 19:35
Vandaag fm gehad. Het zag er goed uit! Slijmvlies was bijna 11 mm. Dat is voor mij echt het meeste tot nu toe. Verder was er een follikel van 14, van 13 en van 11,5 mm. te zien, waarvan de gyn denkt dat de twee grootste door gaan groeien. Dit was prima, was niet teveel of zo. Nu moet ik maandagmiddag weer terug
vrijdag 16 november 2007 om 20:14
zaterdag 24 november 2007 om 16:04
Om heel eerlijk te zijn zit ik in vreselijke spanning en dat terwijl ik geen iui heb gehad deze maand....
Ik denk dat mijn cyclus gewoon in de war is door de hormonen die ik de afgelopen tijd allemaal gespoten heb ..
Normaal word ik dag 24 ongesteld en het is nu dag 27 en nog niets, wel last van enorme (vr)eetbuien..
Ik heb al wel getest hoor, ik had er nog net één liggen, negatief ....
Waar blijft het dan nu?
Stom, neem ik even een pauze om niet zo in de stress te zitten , schiet ik nu volledig in de stress terwijl de kans dat het spontaan gebeurt klein is. Hoop blijf je houden ook al is de kans klein, ik weet het...
Ik denk dat mijn cyclus gewoon in de war is door de hormonen die ik de afgelopen tijd allemaal gespoten heb ..
Normaal word ik dag 24 ongesteld en het is nu dag 27 en nog niets, wel last van enorme (vr)eetbuien..
Ik heb al wel getest hoor, ik had er nog net één liggen, negatief ....
Waar blijft het dan nu?
Stom, neem ik even een pauze om niet zo in de stress te zitten , schiet ik nu volledig in de stress terwijl de kans dat het spontaan gebeurt klein is. Hoop blijf je houden ook al is de kans klein, ik weet het...
maandag 26 november 2007 om 09:21
Duim rustig door als je wilt,want ik ben nog steeds niet ongesteld. Het hopen is dus nog niet voorbij... Ik snap er niets van als het vandaag nog uitblijft koop ik maar weer eens een test morgen en dan test ik woensdag denk ik. Ik weet niet meer wat ik denken moet aan de ene kant hoop ik zo dat het waar is maar aan de andere kant denk ik dat het niet kan en ben ik bang voor teleurstelling nummer zoveel....
Hoe gaat het met jou Gemini?
Hoe gaat het met jou Gemini?
maandag 26 november 2007 om 18:03
Dan duim ik dus gewoon door!!!!!!!!!!
Hier gaat het wel goed, heb na een vrij weekje vandaag weer gewerkt. Verder dit keer weer erg gevoelige tepels gehad door de pregnyl, dat was weer even geleden. Nu weet ik het verder eigenlijk niet. Tot nu toe heb ik steeds wel gehad dat ik iets voelde, of dacht iets te voelen. Nu laat ik het wat dat betreft maar een beetje gaan, tot nu toe was het toch niets....En dat gaat dan ook zo op en neer, moeilijk is dat! Oftewel nog maar even gewoon afwachten!
Hier gaat het wel goed, heb na een vrij weekje vandaag weer gewerkt. Verder dit keer weer erg gevoelige tepels gehad door de pregnyl, dat was weer even geleden. Nu weet ik het verder eigenlijk niet. Tot nu toe heb ik steeds wel gehad dat ik iets voelde, of dacht iets te voelen. Nu laat ik het wat dat betreft maar een beetje gaan, tot nu toe was het toch niets....En dat gaat dan ook zo op en neer, moeilijk is dat! Oftewel nog maar even gewoon afwachten!