**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Lieve Spijk, wat enorm klote voor je! Vind de vraag wel/geen contact houden een hele lastige, maar denk idd dat je gelijk hebt dat wel contact het (zeker in het begin) heel pijnlijk maakt. Aan de andere kant.. Goed, ik weet het ook gewoon echt niet, dus laat ik m'n mond maar houden. Lieverd, doe wat jij het beste vind!
Nemo, succes met je examen! Je kunt 't!

Spijk, helemaal vergeten in vorige berichtje: ik denk aan je! Mijn aanbod van gisteren staat nog, mocht je daar behoefte aan hebben
Succes Nemo!

Spijk, ik heb nog wel een verhaal voor je.

De onze.

Dat helpt je waarschijnlijk geen keus maken. Maar dan heb je in elk geval iets effe anders te lezen.

Ik moet nu weg, want gezellige eters, en IK moet koken (compleet verbolgen). Maar ik kom dit weekend nog vertellen.

En anders gooi je je telnr maar mijn kant op via mediumkanaal, en vertel ik het je gewoon als je effe wat anders aan je hoofd wilt dan lettertjes.
Shit Spijker, wat ongelooflijk kut.

Geen contact, wel contact, ik weet niet wat 't beste werkt voor je. Ik zou het persoonlijk erg moeilijk vinden om geen contact te blijven houden, maar als dat nergens toe leidt kan ik me ook weer voorstellen om 't juist niet te doen.

(ik wil niet weer met onze crisistijd aankomen, maar dit is erg herkenbaar. Niet 't failliete deel (wel dat ie dacht dat ie mij niks te bieden had), niet de gekke ex, maar wel 't idee van het uitzichtloze missen, van de afstand die 't alleen maar moeilijker leek te maken, van dat hij 't niet met mij zag zitten alleen maar door de afstand niet omdat hij mij niet leuk genoeg vond. Dat dus.)

Als jij zelf denkt dat er wel nog 'n kansje inzit dat 't iets kan gaan worden, stop dan nu nog niet rigoureus met contact. Daar kun je ook later mee stoppen, dat kun je zelf bepalen. Als je 't idee hebt dat je aan 'n dood paard moet gaan staan trekken (wat 'n vage uitdrukking, gebruik 'm nu voor de eerste keer geloof ik), neem jezelf dan in bescherming.

Nemo: hoe is 't gegaan??

Kjong: ons geen mooie verhalen onthouden hè?

Spees: was 't gezellig met Marg? D'r staat trouwens al heel lang 'n tassenlinkje voor je in de ak.
Contact houden als vrienden terwijl je verliefd bent dat werkt volgens mij niet. Daarnaast heeft hij aangegeven het niet te trekken een relatie. Ik denk dat er niet veel anders overblijft dan dat te respecteren. Maar daar hoort uit zelfbescherming geen contact bij in mijn ogen. Anders blijf je hoop houden. Ik zou met mijzelf afspreken twee weken af te wachten en dan weer contact op te nemen of zoiets. Anders voelt het idd te zwaar aan.

Maar dit is mijn mening en mijn strategie, jij Spijker bent de enige die kan bepalen wat jij doet. Ik vind het wel enorm k*t.

Vijf jaar wachten is idd wel erg lang. Maar het zou wel kunnen, zie Cadi.
Ik zit me al heel de dag af te vragen of ik dit moet zeggen en hoe ik het ga zeggen. Maar hoe ik je ken zou je alle meningen willen horen, dus ook denk ik dan de mijne.

Laat ik voorop stellen dat als ik in jouw schoenen zou staan ik niet (of slecht) zou kunnen accepteren dat het over zou zijn. Ik zou heel graag willen helpen er voor hem willen zijn en ik zou zeker geen geduld hebben dus wss zou ik alles op alles zetten om toch (zsm) daar naar toe te gaan om alles nog eens face to face te bespreken. Als het dan nog niet zou werken dan weet ik in elk geval dat ik er alles aan gedaan had...

Dat zou ík dus doen, maar ik heb al vaak "fouten" gemaakt in de liefde en niet altijd rationeel nagedacht.

Als ik er als buitenstaander naar kijk dan zie ik 2 mensen die heel erg gek op elkaar zijn, maar elkaar eigenlijk nog maar net kennen. O.k. het is "al" een jaar, maar door de afstand hebben jullie elkaar niet vaak gezien, het is allemaal nog beginstadium. en het wás al moeilijk, voor al deze gegevens op tafel kwamen. Als ik nu zo er naar kijk dan denk ik: waarom zou je in vredesnaam met iemand willen zijn die zoveel problemen heeft? Die aan de andere kant van de wereld woont en die je nog maar een paar keer hebt gezien alleen maar omdat je op dit moment zo hoteldebotel bent. Wat nog maar de vraag is of je dat ook was gebleven als hij dichtbij woonde. Want eerlijk is eerlijk: er zijn ook genoeg LDR die compleet fout lopen als ze bijelkaar zijn omdat dan opeens "het interessante" wegvalt. Iemand die failliet verklaard is, zijn heil zoekt bij iemand anders en in de alcohol, 5 jaar het land niet uit mag en zelf er niet voor wilt vechten: met zo'n iemand wil je toch niet zijn?

Maar ja, dat is makkelijk zeggen. Zo vanaf mijn tafel met kinderen die buiten spelen terwijl mijn hart niet in 1000 stukjes ligt en ik zeker nooit het bovenstaande zou opvolgen als ik jou was...

Maar moest het toch zeggen.
Ik had het overigens een heel ander verhaal gevonden als jullie langer bij elkaar waren en echt een relatie hadden....

Maar eerlijk is eerlijk: dit was nog steeds het beginstadium....
Spijker, ten eerste wat kut.

Wat ik vind, ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar wat mij opvalt is dat je elke keer met een enorme verklaring komt voor zijn gedrag, al zijn narigheid, de gekke ex, belastingproblemen, etc. Dat kan wel zijn, maar jij bent er ook nog. Wat wil jij? Waar voel jij je goed bij?

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ik enorme jeuk krijg van 'ik wil geen relatie'-verklaringen met volledig tegenstrijdig gedrag. Als je geen relatie wilt of kunt hebben, dan hou je afstand. Wat mij betreft is dat hetzelfde als een relatie hebben en verliefd worden op iemand anders. Doe er niets mee, of neem volledige verantwoordelijkheid. Niet de lusten nemen en vervolgens al je shit gebruiken als een soort joker.

Ik zou zeggen: neem afstand. Even geen contact, hoe moeilijk dat ook is. Hij heeft steeds gezegd dat hij geen relatie wil hebben. Vriendschap is niet wat jij wilt (niet op dit moment, misschien kan dat ooit). Kijk naar wat jij wilt zonder meteen aan te komen met al zijn narigheid. En ik zeg niet 'met een man die zoveel problemen heeft wil je toch niets' (Nemo, je valt zelf net voor een rokende vader dus ik hoef je niet uit te leggen dat je soms verliefd wordt op niet de meeste ideale kandidaat) maar ik vind wel dat je moet kijken naar jouw wensen, jouw waarde. Ja, hij heeft het moeilijk. Maar dat is geen enkel excuus om je piemel in iemand anders te stoppen als dat tegen de afspraken is. Jij kan dat natuurlijk accepteren en vergeven, maar ik vind eigenlijk dat je voor jezelf moet kiezen. En ik vind hem eigenlijk best een lamlul dat hij geen relatie wil, je toch steeds opzoekt en dan dit flikt.
Ik zal eerlijkheidshalve zeggen dat ik zelf in de fase zit dat ik geen enkele bullshit blief. Misschien ben ik binnenkort hopeloos verliefd op iemand die ontzettend ingewikkeld doet en predik geheel iets anders. Of practise ik niet wat ik preach. Sla me er dan gaarne mee om de oren.
Klopt, klopt, klopt. Alles wat jullie zeggen klopt. Alles wat ik hier lees heb ik op een moment vandaag gedacht en gevoeld. Ik ga van wanhopig naar boos naar trots naar gekwetst naar hoop naar er vrede mee. Het enige dat constant blijft zijn verdriet, en geluk. Ik zal wel klinken als een blije Jehova maar als ik weer aan het hele verhaal denk ben ik zo gelukkig dat ik dit allemaal heb meegemaakt. Echt.

En verdriet, omdat ik hem zo mis. Nu al.

Verder weet ik het allemaal niet dus doe ik even helemaal niets. Ik spring niet op een vliegtuig, ik schreeuw niet dramatisch door de telefoon, ik stort me niet in een geile gangbang, ik bestook hem niet met smsjes.

Ik ben naar school gegaan, ik heb gewerkt, een vriendin is bij mij gekomen en ik ben bij iemand gaan eten. Ik heb een leuk jurkje aangetrokken, heb make-up opgedaan en hakken aangedaan en heb op mijn ipod zowaar muziek weten te vinden die niets met hem te maken heeft.

Ik adem in, ik adem uit, ik kijk om me heen en de wereld is er gewoon nog steeds. Dus ga ik nu gewoon even door met normaal leven. En wacht ik af. Totdat er iets gebeurt, of totdat ik iets weet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 05 juni 2010 @ 01:34:

Dus ga ik nu gewoon even door met normaal leven. Dit lijkt me het best op dit moment eerlijk gezegd. Ben het verder eens met de rest, dat even geen contact waarschijnlijk het beste is voor je gemoedsrust. (Maar ja, wat weet ik er nou van. Wilde wat geen schrijven hier voor een hart onder de riem, maar heb totaal geen wijze woorden). En eens met fille, kies voor wat jij wilt. Inlevingsvermogen, begrip etc, allemaal leuk en goed en bewinderingswaardig, maar zoals ik al eerder aanaf, daar kan je ook in doorschieten. Ik wel in ieder geval in het verleden. Dus je mag hem best een lul vinden voor zijn gedrag als dat is wat je voelt. (Als je dat niet voelt, ook prima natuurlijk). Heel veel sterkte en ik hoop dat je veel mensen om je heen hebt om in real life bij uit te huilen of bij te komen.
Had er nou nog iemand zin om gemend te zwemmen vanavond? Ik ga eerst naar een toneelvoorstelling, maar ben wel in voor een dansje + drankje later.
quote:fille schreef op 04 juni 2010 @ 23:36:

Spijker, ten eerste wat kut.

En ik zeg niet 'met een man die zoveel problemen heeft wil je toch niets' (Nemo, je valt zelf net voor een rokende vader dus ik hoef je niet uit te leggen dat je soms verliefd wordt op niet de meeste ideale kandidaat)

Daarom schreef ik ook.... zelf zou ik absoluut het tegenovergestelde doen. Ik heb een radar voor ingewikkelde mannen en ingewikkelde situaties... Laat dat zeker duidelijk zijn!

Spijk:

Ik zou graag mee gaan naar gemengd zwemmen (kan nog steeds niet wennen aan die naam!) maar ja: examens. Zo werken en vanavond leren! En dan zondag, maandag hetzelfde verhaal want dinsdag is het volgende examen al weer!
mijn hoofd tolt meiden. Ik ben er sinds gisteren wel heel nuchter over; we kennen elkaar maar nauwelijks.

Ik heb zo'n heerlijke tijd met hem gehad en het was zo waanzinnig bijzonder. Ik wil niet dat er een klote einde aan komt. Zoals een vriendin tegen me zei; als het zo moeilijk is, is het misschien ook beter om te stoppen voordat het verrot raakt door alle problemen en moeilijkheden.

En sommige mensen zeggen ook: je weet nooit hoe je leven loopt. Je weet nooit wat er over 3 jaar gebeurd, of je elkaar dan nog mist en weer tegen komt, of dat het dan is afgesloten en voelt als een prachtherinnering.

Iedereen heeft een mening over wat ik zou moeten doen, maar ik voel me het beste bij even helemaal niets doen. Heb gisterenavond weer wat gegeten en vanochtend wat ontbeten. Ga nu schoonmaken, dan met een vriend koffie drinken, dan studeren en vanavond met een andere vriend naar het theater. En dan misschien nog even de stad in om te dansen, dat weet ik nog niet zeker. Dus ik ga gewoon even door met de normale dingen en ik voel me als een observant; ik merk in mezelf dat er zo veel gebeurt. Ik probeer het niet te sturen, maar gewoon maar te ervaren.

Ik moet er denk ik gewoon even dwars doorheen. 'Vreemde' is dus dat het helemaal niet allemaal drama en ongeluk is. Ik besef me ook weer even hoe heftig verliefd een mens kan zijn en hoe heerlijk en speciaal dat is.

Wat wel raar is, is dat ik me opeens alleen voel als ik naar bed ga of op sta of thuis kom. Ik ben niet meer alleen dan vorige week, en toch ook weer wel.
Ik vind dat zelf altijd een soort van 'eye of the storm' ervaring. Als je iets hefigs meemaakt en het lijkt alsof je het allemaal maar om je heen ziet gebeuren en stormen. Hoort erbij denk ik. Het is nu storm in je hoofd en in je hart, dus ik denk dat je het goed aanpakt zo, om gewoon de normale dingen te doen (en te beseffen dat er inderdaad ook gewoon nog een normaal leven is, of dat nou met of zonder een heel speciaal iemand is en hoe dat uitwerkt). Ondanks alle shit een fijne dag gewenst. Ik ga mijn mandje in.
It's better to have loved and lost, then never to have loved at all..

Ik denk dat het goed is om even niks te doen. Laat het bezinken, kijk hoe je je voelt. En idd, je weet niet wat er over 3 jaar gebeurt, of 5.. of 10...

Spijker, Geen contact lijkt mij ook het beste. Want zoals al mensen eerder zeiden: vriendschappelijk contact terwijl je nog helemaal gek van m bent, daar word je alleen enorm ongelukkig van (ik denk terug aan de tijd met Chinees...kon pas weer echt doorgaan met leven toen ik het contact finaal afkapte)
Ohja, en ben ik nou de enige hier die best zin heeft in het WK?
Uhm, nou, het kan mij niks boeien eerlijk gezegd. Maar Nemo wel geloof ik, dus de enige ben je niet.

Spijk: kom je hier anders ook even poetsen? Moet echt zo ontzettend nodig de ramen lappen en daar heb ik zo ontzettend geen zin in.

(Es, wat heerlijk, 'n poetsmevrouw!)

En verder ben ik het ook eens met Fille & Nemo: denk aan wat je zelf wil.

Pfff, kom nog niet op gang vandaag. Zo'n achterlijk drukke week op m'n werk gehad, heb 't meeste zin om heel de dag onderuitgezakt op de bank te blijven hangen geloof ik.
quote:heejhallo schreef op 05 juni 2010 @ 04:21:

[...]

allemaal leuk en goed en bewinderingswaardig,

Hé bah.

Ik heb ook best zin in het wk. Ik wil graag het Bavaria-jurkje.

Nemo, ik dacht er later over na en ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar ik jouw zin anders interpreteerde (als in: als iemand niet volledig probleemvrij is, valt diegene meteen af).

Spijk, ik ben daar vanavond nog wel voor te porren.

Gewoon doorgaan met leven en 'het ervaren' is denk ik het beste. Ik zou eigenlijk niet weten wat je anders moet doen.
Jooles: jij kan al nachtjes aftellen tot je vakantie, toch? Waar ga je ook alweer naar toe? (ik lees wel hoor, 't blijft alleen niet tot in alle details hangen schijnbaar)
Ik ga nu eerst koffie drinken op mijn balkon. Echt, ik kan zo genieten van mijn zaterdag- en zondagochtend met koffie en helemaal met dit weer als ik me op mijn balkon kan installeren. Zo heerlijk!
Ja dat Bavariajurkje is gaaf. Slimme actie van Bavaria.

Vind de hema - jip & janneke - shirtjes ook grappig trouwens.
Ik ga me toch zetten tot ramen lappen. En daarna koffie op m'n balkon, goed plan.
quote:fille schreef op 05 juni 2010 @ 10:11:

[...]

Spijk, ik ben daar vanavond nog wel voor te porren.

Leuk!

Isiss, als ik iets niet kan is het wel ramen lappen! Ik denk altijd dat het schoon is en dan zijn er toch weer druppels en vlekken, dus daar heb je niets aan als ik dat kom doen.

Ik vind ramen lappen ook zwaar overschat, stofzuigen en de was doen levert veel meer instant voldoening. (in mijn optiek)

Verder heb ik net bedacht dat ik nu opeens allerlei geld overhou dat ik niet ga uitgeven aan een vliegticket naar Canada. En vakantiedagen. Oftewel, ik kan misschien wel lekker in mn eentje ergens heen. Argentinië. Cambodia. Iets vers.

(zie, ik schiet heen en weer. Van: ik wil absoluut weg naar ik ga de hele zomer keihard werken naar ik wil alleen op reis naar ik ga al mn geld uitgeven aan een idioot dure kapper en een vibrator met 28 snelheden en oplaadbaar en waterproof is en dan wil ik nooit meer een man)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven