Geen soa maar wat dan wel?
zondag 6 juni 2010 om 07:58
6 weken geleden klachten van afscheiding uit mijn plasbuis, naar huisarts geweest, deze heeft soa test gedaan (DNA amplificatie test) alhoewel ik geen enkele reden zag dat ik een soa zou kunnen hebben. uit voorzorg heeft de huisarts 1 x 1000 mg azithromycine voorgeschreven die ik ook heb genomen. klachten waren snel weg daarna. uitslag test bleek negatief: geen soa of andere besmettelijke aandoening. vermoedelijk een wondje in mijn plasbuis o.i.d.
klachten zijn nu weer opnieuw gekomen. morgen ga ik naar de huisarts maar ik maak mij ernstig zorgen. kan zo'n DNA amplificatie test een verkeerde uitslag geven? misschien is er iets fout gegaan en heb ik toch een soa. wel vreemd dat de klachten dan nu ineens zo spontaan weer terugkomen.
heeft iemand een idee of kan iemand mij helpen of geruststellen dat zo'n test betrouwbaar is en ik inderdaad geen soa heb maar iets anders (wat dat is moet de huisarts morgen maar onderzoeken). ik maak me ernstig zorgen namelijk.
klachten zijn nu weer opnieuw gekomen. morgen ga ik naar de huisarts maar ik maak mij ernstig zorgen. kan zo'n DNA amplificatie test een verkeerde uitslag geven? misschien is er iets fout gegaan en heb ik toch een soa. wel vreemd dat de klachten dan nu ineens zo spontaan weer terugkomen.
heeft iemand een idee of kan iemand mij helpen of geruststellen dat zo'n test betrouwbaar is en ik inderdaad geen soa heb maar iets anders (wat dat is moet de huisarts morgen maar onderzoeken). ik maak me ernstig zorgen namelijk.

zondag 6 juni 2010 om 08:06
Naar de dokter gaan morgen is het beste wat je kunt doen.
Eigenlijk is de kans klein dat je een soa hebt. Je hebt medicijnen gehad uit voorzorg (áls je een soa gehad zou hebben, zou hij hiermee over zijn gegaan) en uit de test is geen soa gekomen.
Maar wat wel vreemd is, is dat de klachten na die medicijnen over waren. Klinkt dus wel of je een soa gehad hebt.
Heb je een vaste partner? Weet je zeker dat zij niet vreemd gaat?
En eens googlen op het medicijn, misschien wordt dat voor nog meer ziekten, behalve soa's, gebruikt.
Eigenlijk is de kans klein dat je een soa hebt. Je hebt medicijnen gehad uit voorzorg (áls je een soa gehad zou hebben, zou hij hiermee over zijn gegaan) en uit de test is geen soa gekomen.
Maar wat wel vreemd is, is dat de klachten na die medicijnen over waren. Klinkt dus wel of je een soa gehad hebt.
Heb je een vaste partner? Weet je zeker dat zij niet vreemd gaat?
En eens googlen op het medicijn, misschien wordt dat voor nog meer ziekten, behalve soa's, gebruikt.

zondag 6 juni 2010 om 09:41
Dat klopt, maar een test die negatief blijkt, d.w.z. geen bacteriele infectie (dus ook geen chlamydia of gonorroe) kan hij wel uitsluiten met zo'n test. Huisarts zei: als het niet over gaat dan kan ik verder niets en moet je naar de uroloog .
Het enige waar ik over twijfel: zou de test wel betrouwbaar zijn en was/is het toch geen bacterie.
Het enige waar ik over twijfel: zou de test wel betrouwbaar zijn en was/is het toch geen bacterie.
zondag 6 juni 2010 om 10:23