Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
zoals verwacht vanmorgen ongesteld geworden. Ik kan er de klok op gelijk zetten, keurig na 28 dagen. Maar goed........het blijft kut. Ik vertrek naar Limburg, bezoek aan schoonfamilie. Vanuit hier een klere-end rijden. Maar goed.

@Juuls; hoe is die bij jou?
@joda: jammer... ik zou heel makkelijk kunnen zeggen: joh, over een maand weer een kans. Maar uit ervaring weet ik inmiddels hoe verrekte lang een maand wel niet duurt!

@marloes: spannend hoor! Ik had zelf afgelopen maand geen alcohol tijdens de twijfelperiode. Het schijnt dat je ook pas na enkele weken echt via je bloed alle foute dingen kunt overbrengen. Toen ik dat net zat te bedenken op een terrasje werd er wel een heel smakelijk ogend zalmrolletje neergezet. En ik had ook nog eens erge dorst. Dus ik heb echt wel naar dat grote glas bier van Rare Man gekeken en op een gegeven moment gewoon een heeeeele grote slok genomen.

@marill: ik zou er ook mee wachten tot een evt tweede gesprek

@mayala en merloes: nee joh, ik heb juist niets met dat maangebeuren hoor, ik ben zo nuchter als de pest haha! Maar in genetica geloof ik dan wel deste meer.

@nelleke: wat leuk om bij de echo van je zusje te zijn! Weet zij eigenlijk al dat jullie ook bezig zijn? Ik heb ook Wondfu ovulatietesten trouwens (zie onder).

@nukje: fijn dat het in het nukkige huis weer beter gaat!

Ik kijk trouwens ook steeds op mijn werk op het forum, en klik steeds weer weg als iemand langs mijn plek loopt. Heel irritant, die collega’s!

Vorige ronde had ik rond deze tijd al last van allerlei kwaaltjes. Nu tenminste helemaal geen rare dingen waar ik me druk om hoef te maken alleen... nog steeds maar een licht streepje op de ovulatietest. En dit is de derde al... op dag 13 Eigenlijk hoort vandaag mijn meest vruchtbare dag te zijn. Als we tenminste van 28 dagen uitgaan (mijn vorige/eerste ronde was 34 dagen).Ben toch een beetje bang dat de test me voor de gek houdt en ik zometeen te laat weer ‘vroeg naar bed ga’. Wat nu? Hebben jullie dat ook?

wat doe ik trouwens hier binnen? ik ga weer naar buiten!
@raar gek die ovulatietestperikelen (onthouden voor scrabble!) Ik heb altijd maar één donkere streep en dan de tweede dag heel soms nog een héél licht streepje. Dus weet niet wat the deal is bij jou. Dat van dat biertje lijkt me trouwens een briljant plan. Ga er meteen één regelen. Zwanger ben ik toch niet... elk nadeel hep zo z'n voordeel. :-)

@joda thanks for asking. Rot voor je dat 't niet gelukt is deze maand. Ik heb dus woensdag een vroege negatieve test gedaan. Omdat ik niet kon wachten. Omdat ik een muts ben. Omdat... zucht. Morgen is NOD maar ik voel helemaal niks, dus ga er van uit dat ik ongesteld word. We zien wel.

@johanna Succes! No stress! enneh... zwangerschapsmasker?

Zo.. en nu gaan juulsman en ik eens even een strand opzoeken met rose en maaltijdsalade en liefde. Spreek jullie snel
wat heerlijk om iedereen zo te zien genieten van het mooie weer, ik geniet er ook zo van! Zeker nu ik nog een soort van normaal in mijn bikini pas alleen dat roseetje gaat voor mij helaas niet door... ik heb het er graag voor over hoor!

@joda: balen zeg dat je weer ongesteld geworden bent, het is toch iedere keer een hele domper..... probeer het positieve gevoel te laten overheersen voor de nieuwe poging, en geniet nog even snel van je rosee!

@juuls: jij houdt het nog even spannend dus! Ik ben erg benieuwd! Ik had ook een negatieve vroege test en toch positief 1 dag na NOD. We duimen voor je! Enne, dat zwangerschapsmasker is als je zwanger bent, is je huid extra gevoelig qua pigment, en dan krijg je als je te lang in de zon zit op bepaalde plekken verkleuringen te zien, dat noemen ze een zwangerschapsmasker.

Hier gaat het sinds 2 dagen gelukkig ineens weer een stuk beter! ik voel me in de ochtend echt nog wel een stuk minder dan in de middag, en moet vooral qua eten echt een beetje op gang komen, heb dan nergens zin in. Maar als ik dan stug boterhammen blijf eten, ieder uur 1 ofzo, gaat het 's middags echt goed. Ik ben dan bijna normaal qua energie en voel dan alleen mijn pijnlijke borsten en af en toe een steekje richting mijn lies. Aan het einde van de middag taai ik dan wel weer behoorlijk af, en ga ik weer vroeg naar bed, anders krijg ik echt hoofdpijn enzo. Ik hoop echt dat dit zo blijft, want zo houd ik het wel vol! Maar het nare gevoel kan misschien ook weer terug komen de komende weken. Gek, zoals dat werkt, als je je goed voelt lijkt de tijd ineens ook sneller te gaan, vond ik het ineens al heel wat vandaag, dat ik al richting de 8 weken ga! En op andere momenten lijkt het nog eeuwig te duren voordat ik naar de VK mag. Dat duurt nu nog maar een goede week, 14 juni, voor de intake, dus nog geen echo!

Mensen, geniet van het fijne weer!
je kunt wel merken dat het een mooie dag was om NIET op het forum te komen hee teepje, je zit al op 20% van je zwangerschap!

net toch maar even 'vroeg naar bed gegaan', gewoon omdat het lekker is en... omdat je het nooit zeker weet met die eieren... ook maar met de pootjes in de lucht...
Ik ben net geopereerd aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Moeten dus de kinderwens even op hold zetten totdat de gyn zegt dat het weer mag. Had net een beetje vertrouwen in mijn lijf en dat is nu weer helemaal weg :(
Jeetje knorretje, wat een heftig nieuws! hoe ben je er achter gekomen dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had? Veel sterkte met het herstel de komende tijd!
Goh knorretje wat heftig! heel veel sterkte de komende tijd.
Jammer Joda! Even diep ademhalen en afleiding zoeken. Ik ben vorige maand gaan shoppen toen ik ongesteld werd, hielp even..

Raar wat balen dat je ovulatietest steeds lichte streepjes blijft aangeven. Misschien ben je langer vruchtbaar ? Nee balen joh hartstikke irritant, weet je nog niks. Gewoon maar regelmatig vroeg naar bed blijven gaan lijkt me dan de beste oplossing..

@ Juuls sterkte met afwachten! Hopelijk vandaag duidelijkheid voor jou.

Ik neem me nu voor om deze ronde niet te testen, hopelijk hou ik t vol tot donderdag. Maar de verleiding is groot als je gewoon een test in huis hebt, weet er alles van!

Teepje fijn dat t weer wat beter met je gaat! 14 juni is idd al snel, maar ik weet hoe de dagen van de maand voorbijkruipen als je iets heeel graag wilt.

@ Knorretje, wat vreselijk voor je. Hoelang was je zwanger en hoe kwam je erachter dat het niet goed zat? Heelveel sterkte toegewenst!

Nukje fijn dat het zonnetje zo'n goede uitwerking heeft op Nukjeman en hij er niet meer zo krampachtig mee bezig is. Misschien is hij gewoon van het soort dat als hij hoort dat het eenmaal raak is hij er graag voor wil gaan, maar er nu nog niet zo goed mee om kan gaan. Het is wel jammer dat je het toeleven naar een kindje dan niet samen kunt beleven, maar je staat er nooit allebei voor 100% hetzelfde in.
Ik kreeg ineens hele erge buikpijn. Kroop over de vloer en dacht dit zit niet goed. Naar huisarts die vertrouwde het niet, zwangerschapstest gedaan positief (wisten niet dat we al zwanger waren) en toen hup naar ziekenhuis. Na echo bleek de baarmoeder leeg te zijn en konden ze zien dat mijn buik vol met bloed/vocht zat en vond de gyn het niet meer verantwoord om te wachten en dus met spoed naar de ok. Daar zagen ze hele buik vol bloed en eileider was gescheurd dus die hebben ze eruit gehaald. Aangezien ons 1e kindje ook met veel moeite verwekt is is dit een erge tegenvaller want nu beginnen we dus weer van voor af aan en moeten we waarschijnlijk nog meer hulp krijgen om zwanger te worden.
Jeetje Knorretje wat verschrikkelijk zeg!! en wat zal je een pijn hebben gehad! :(

Heel veel sterkte

Balen Joda dat je ongesteld bent geworden!!

Fijn Teepje dat je een "manier" hebt gevonden om beter/lekkerder de dag door te komen! En alweer 8 weken, gaat best snel..

Kan je het dan ook al beetje zien? (buikje?)
Jeetje Knorretje, wat heftig! Dat is wel even een tegenslag om te verwerken zeg. Voel je je lichamelijk gezien weer iets beter nu? Hoop dat je onder goede begeleiding komt!

Teepje, fijn dat het goed met je gaat. Ook jouw geduld wordt zwaar op de proef gesteld!

Ook mijn geduld, speaking of witch...

Misschien interessant voor jou Raarmaarwaar:

vorig weekend ben ik met ovulatietesten begonnen. Volgens mijn cyclus en bijsluiter een halve week te vroeg, maar wilde geen enkel risico nemen. Geen enkel streepje te bekennen tot woensdag. Toen was een heeeel licht streepje zichtbaar. Ik blij! Donderdag was de streep iets donkerder, maar nog steeds lichter dan de controlestreep. Dus in de overtuiging dat de streep steeds donkerder zou worden, teste ik vrijdag met een lichtere streep en sinds gister (zaterdag) is de streep WEG. Verswunden. Pleite. En toen ging ik nadenken. Sommigen vrouwen hebben gedurende hun hele cyclus een licht streepje, ik niet. Misschien is de hoeveelheid LH bij mij wel lager en betekende dat streepje tóch een ovulatie. Goh, zou best kunnen, want die dagen had ik last van lichte buikpijn. En trouwens, de dagen daarvoor had ik veeel afscheiding. Ergio conclusio: wij zijn TE LAAT! En daar baal ik zó enorm van, dat wil je gewoon niet weten. Want dikke kans dat ik weer 5 weken moet wachten voordat ik weer een eisprong heb.

Mocht m'n cycluslengte ongeveer hetzelfde zijn als de vorige keren, dan zit er tussen eisprong en menstruatie ongeveer 19 (!!!!) dagen!! Denk dat ik volgende maand de hele maand om de dag ga seksen ofzo haha.
@ Joda: balen meid!

@ Juuls82:

''Sommige vrouwen krijgen tijdens hun zwangerschap donkere pigmentvlekken in hun gezicht. Deze vlekken ontstaan meestal op het voorhoofd, de neus, de wangen en/of de nek. Dit wordt ook wel een zwangerschapsmasker of chloasma genoemd.''
Even een reactie aan iedereen

@knorretje wat verschrikkelijk! heel veel sterkte

@nelleke Fijn dat de echo van je zus goed was, lijkt me heel speciaal om mee te maken.

@Marill Ik zou het zeggen bij een eventueel vervolggesprek als ik dan de termijn van 12 weken voorbij ben en misschien eerder proberen te pijlen hoe ze er tegenover staan. Ik zou het nooit zeggen voordat ik 12 weken gepasseerd ben.

Ik weet dat mijn baas bijvoorbeeld best zwangere vrouwen aanneemt (meer dan eens ook gedaan) en dan goede afspraken erover maakt zoals hoeveel dagen werk voor en na de zwangerschap.

@Janine Lastig zeg, heb het linkje even doorgelezen. Fijn dat je door de gyn goed in de gaten wordt gehouden!

@johanna Dankjewel voor de herinnering over het 'zwangerschapsmasker' weet dat ik samen met mijn broertjes mijn moeder hebben gezegend met een mooi donker gezicht. Weet niet of het erfelijk is, maar ik smeer plotseling heel regelmatig zonnebrand (deed ik voorheen nooit)!

@maedl ik kijk vaak even of er wat nieuws is gezegd via mijn telefoon. En reageer dan in het weekend of in de avond. Worden wel lange verhalen zoals nu

@marloes Ja, inderdaad moet ik rustig aan doen, ben voor de volgende weken mijn agenda ook wat aan het leeg boeken. Moeilijk omdat het hier verjaardagentijd is en dus veel feestjes (incl eentje hier in huis volgende week). Merk wel dat mijn lichaam vanzelf op de rem trapt, maar dan ben je eigenlijk al te ver gegaan!

@Joda Jammer dat je ongesteld bent geworden, wel fijn dat het regelmatig is! Veel plezier in Limburg, stoel achterover zetten en lekker maffen in de auto kan ik adviseren! Heb ik ook dit weekend meerdere malen gedaan op de terugweg van feestjes en uitjes

@raar tja die ovulatieperikelen.. Ik zou qua berekeningen bij mij zweren dat wij 3 dagen voor mijn ovulatie sex hebben gehad, maar toch zwanger... Ik zou niet weten wat of mijn berekening verkeerd was of dat mijn vent superzaad heeft (zoals iedere man van zichzelf denkt). Heb geen tests gebruikt dus kan je ook geen tips geven, veel succes!

@teepje Heel herkenbaar je verhaal. Zit nu nog maar net aan de 5 weken en inderdaad het eten moet ik consequent blijven doen, dan gaat het goed. Verder snel moe enzo. De VK wilde met precies 8 weken al een afspraak, die vond het fijn dat ik zo op tijd belde. Hoop dat de tijd hier ook wat sneller gaat, ben echt de dagen aan het tellen.
En dan nu even mijn eigen ding

Had de bloedbank laten weten dat ik zwanger ben dmv een online vragenlijst. Werd donderdag ervoor gebeld. De mevrouw feliciteerde me(voelde heel onwerkelijk) en ik hoef pas in september '11 een oproepkaart te verwachten. Aan de ene kant vind ik dat niet erg, want het is niet mijn favoriet dat doneren.

Vrijdag ben ik met een vriendin gaan ligfietsen, eerste keer dus zeer onwennig. Een tour van 40 km gedaan . Was erg leuk kan het iedereen aanraden. Onderweg gestopt bij een geitenboerderij met winkel. Stukje kaas gekocht. Bij het afrekenen zag ik een groot plakaat op de deur over zwangerschap en rauwe melk. Kon met een smoes mijn vriendin de winkel uit werken en vragen of ik de kaas wel mocht. De verkoopster reageerde heel leuk en vroeg of ik net wist en of ik last van kwaaltjes had. Toen we wegfietste stond ze buiten en wenste veel succes. Mijn vriendin reageerde dat ze het wel leuk vond dat de dame ons succes wenste met het ligfietsen

Gisteren ruim een uur paardgereden. In de avond hadden we een BBQ. Mijn lichaam trapte toen wel op de rem, buikpijn en misselijk. Ben ook wel een beetje grieperig en merk dat mijn weerstand wat lager is. Vandaag lekker niks doen, ga zo op de bank hangen en misschien een filmpje kijken!

Fijne zondag allemaal!
Lieve meiden,

Teepje krijgt gelijk. Deze juuls is ZWANGER. Ik geloof er geen bal van dus ga zo nog een test halen, maar na één vroege negatieve test woensdag en met NUL symptomen blijkt het toch raak.

Ik ga een grijns van m'n hoofd wassen
Tjee knorretje wat heftig! Ik wil jullie veel sterkte wensen.....

mayala: bij mij waren die ovu testen zo: heeeeeel vaak geen streepje (zo onregelmatig ben ik), toen op donderdags een lichte streep. Op vrijdag een streep volgens mij zo donker als de controlestreep en op zaterdag geen streep meer. Precies 14 dagen later voelde ik mijn mensruatie inzetten....
@Juuls; GEFELICITEERD! Wat leuk voor je/ jullie meid!
@knorretje: sterkte, ik hoop dat je goed verzorgd wordt komende tijd..
@juuls: GEFELICITEERD!!!
Gefeliciteerd Juuls!! Laat die grijns maar lekker zitten!

Tja Lily, denk toch dat ik m'n ovulatie gehad heb. Alles wees erop. Ik baal echt.
HA Juuls wat tof zeg, gefeliciteerd! Ik vond je verhaal zo op dat van mij lijken, namelijk ook echt nog 0 symptomen, terwijl ik dat in andere rondes wel had. Dat maakte het nog onwaarschijnlijker! Ik dacht gisteren nog, geef ik je nu misschien wel te veel valse hoop, maar gelukkig niet. geniet ervan!

@mayala: balen zeg dat je je ovulatie nu toch nog hebt gemist, volgende keer gewoon de hele tijd sexen!
@juuls, ik wilde net zeggen: laat maar lekker zitten die grijns! gefeliciteerd! *zingt ta'da'da'da'da'da'da'daaaah weer eentje er bij!*

@mayala, dat is nou precies waar ik bang voor was gisteren, dus wij zijn alvast begonnen zeg maar, vanochtend weer hetzelfde lichte streepje... zou ik dan bij die vrouwen met de hele cyclus een licht streepje horen? dan heb je dus ook niets aan die testen. wat balen voor jou zeg... zeker met een langere cyclus. heb je ook niet een paar dagen voor die (achteraf vroege) eisprong toevallig nog niet-geplande sex gehad? want dan kan het natuurlijk nog steeds. zaadjes zijn 4/5 dagen houdbaar (en daarom is die drie dagen voor de eisprong - van welke zwangere was dat ook al weer? - ook gewoon goed mogelijk)

@knorretje, arme jij, wat klinkt dat akelig 'een buik vol bloed'... weet je (achteraf) hoe lang je zwanger was? en hoe zit het nu met die eierstokken? gaat de andere nu de productie overnemen? misschien wil je daar nog niet aan denken natuurlijk. is je buikpijn nu wel over? dikke knuffel voor jou, ik hoop dat knorreman en jij veel steun aan elkaar hebben.

@kook, wat leuk al die mensen die je al feliciteren! daar wordt het ook een beetje echter van!

ik heb al een paar heel drukke weken op mijn werk gehad en komende week (vroeg-naar-bed-week) zit ik dus ook een aantal avonden buiten de deur... vervelend, want dan moeten we om 11 of 12 uur 's-avonds nog aan de bak. kan het ook niet afzeggen, want werkafspraken...

en ik wilde nog even kwijt hoe fijn ik het vind om met jullie te schrijven. eigenlijk zijn jullie echt een beetje partners-in-crime en jullie zijn allemaal heel lief :-)
ah... ik lees nu inderdaad dat er ook vrouwen zijn die constant LH aanmaken. en ik lees nu ook dat je het niet met ochtendurine moet doen. maar het beste tussen de middag. maar ik kan toch niet elke middag op mijn werk even met een bakje naar de wc?
YES Juuls wat super!! Gefeliciteerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven