Aardbeien taart

08-06-2010 12:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik zoek een goed recept voor aarbeientaart. Geen aardbeienslagroom taart of iets dergelijks maar echte taart met laagjes cake en echte aarbeien. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik zoek me rot en vind vrijwel alleen aarbeienslagroomtaarten of aarbeienmonchou taarten etc.

Kan iemand me helpen?
Wat ik altijd heel lekker vind is een cakebodem kopen (bij iedere suup verkrijgbaar). Verse aardbeien wassen, in plakjes snijden en besuikeren. laagje aardbeienjam over de cakebodem en daaroverheen de aandbeien. Vastzetten met een kleine beetje rode gelatine. Dit kun je ipv water ook dunmaken met aardbeidensap/siroop.

Eenvoudig maar heerlijk.
http://www.quaedvlieg.net ... rt%20met%20aardbeien.html

?
http://wereldserecepten.f ... /recept.php?recipeid=2995
http://nrc.tv/video/kookt/article132815 ... beientaart
cake kopen/bakken

in 3 lagen snijden

1 laag met verse aarbeien (in plakjes) en room bestrijken

andere laag met aardbeienjam

geheel weer op elkaar stapelen

afmaken met room / aardbeien / marcepein / net wat je wilt

Ik had niet op dit topic moeten klikken ..
Poelepoelepoelepoes!
Haha, heartwork!
quote:leelee3 schreef op 08 juni 2010 @ 12:35:

Hi,

Ik zoek een goed recept voor aarbeientaart. Geen aardbeienslagroom taart of iets dergelijks maar echte taart met laagjes cake en echte aarbeien. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik zoek me rot en vind vrijwel alleen aarbeienslagroomtaarten of aarbeienmonchou taarten etc.

Kan iemand me helpen?Beter googlen.. . als je zoekt met de termen: recept aardbeientaart zandbodem dan krijg je 2860 hits met recepten voor heerlijke taarten. zity vast iets tussen.

Zelfde kunstje met: recept aardbeientaart cake (of cakebodem) lukt ook.

Ik zou eerder kiezen voor een taart met zanddeegbodem omdat cakebodem met aardbei snel zompig wordt (en het wordt meteen zo'n kleutercake met kant en klare smakeloze supermarktcake... )
Bedankt voor de tips! ik heb nu zelf een cake gemaakt, hij is net klaar, en was van plan om hem door midden te snijden en dan te beleggen met aardbeien etc, maar hij lijkt best dun dus misschien moet ik het binnekort weer proberen
quote:mips schreef op 08 juni 2010 @ 13:18:

[...]

Beter googlen.. . als je zoekt met de termen: recept aardbeientaart zandbodem dan krijg je 2860 hits met recepten voor heerlijke taarten. zity vast iets tussen.

Zelfde kunstje met: recept aardbeientaart cake (of cakebodem) lukt ook.

Ik zou eerder kiezen voor een taart met zanddeegbodem omdat cakebodem met aardbei snel zompig wordt (en het wordt meteen zo'n kleutercake met kant en klare smakeloze supermarktcake... )idd dat zompige is echt vervelend, doe er echt alles aan om dat zo veel mogenlijk te vermijden maar ja..
Mocht jouw taart niet helemaal gelukt zijn en je wilt van je taart af zonder het weg te gooien of je wilt eerst iemand om hem op uit te proberen....

Ik houd me beschikbaar..
Omdat ik als kind allergisch was voor zuivel maakte mijn moeder altijd een zandtaart bodem, vulde die met fruit en dan van sap en glazuur een jellie, eroverheen uitgieten en laten opstijven. Ik ben eigenlijk nog steeds niet gek op room dus dit is nog steeds mijn lievelings (vruchten/aardbeien) taart. Eigenlijk kan ik me de zompigheid niet herinneren, de bodem was juist altijd lekker hard tov al het zachte fruit.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Dat bedoel ik te zeggen annekeg: met een zanddeegbodem wordt het juist niet zompig. Met een cakebodem wél.

*besluit dit weekend aarbeientaart mét zanddeegbodem te gaan maken...jammie*
Kijkt dom oooooooooooooooooooooooooooh,

hoezo 't is laaaaaat. En ik moet nog 6 uur....
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven