Weer een 'wie-wil-meedenken-voor-hapjes' vraag...

08-06-2010 17:41 34 berichten
Ik weet het, er zijn tig topics met 100en heerlijke hapjes, maar ik kom er toch niet uit...

Wij gaan binnenkort met 10 meiden een bootje huren en een middag lang dobberen met wijn en hapjes Nou ben ik, samen met 2 anderen, verantwoordelijk voor de hapjes. De ene zorgt voor stokbrood met salades, de 2e voor de 'standaard-dingen' als een blokje kaas, stukje worst en wat nootjes, en ik?? Tsja, dat weet ik dus nog niet, vandaar mijn vraag

Ik wil in ieder geval een paar verschillende tortilla-hapjes maken, voor de vulling kijk ik nog even in het topic van afgelopen week. Maar wat nog meer? Ik weet het niet! Het moet van tevoren klaar te maken zijn, en dus koud eetbaar, makkelijk te vervoeren, (moeten nog een uurtje rijden van huis naar boot) én niet teveel geklieder als we op het bootje zitten. Gevulde eieren lijken me bijv. niet erg praktisch

Iemand leuke ideetjes?
Mozzarella bolletjes in pesto dopen en samen met een cherrytomaat op een prikkertje.

Dadels vullen met monchou
Ik vertel het alleen als ik ook die boot in mag! ;)
Jij wel Zonnestraaltje, als we iets kunnen gebruiken die dag ben jij het wel
Alle reacties Link kopieren
Heel lekker hapje (van tevoren klaarmaken nog lekkerder!)

Gevulde omelet. Bak 1 (of 2) omeletten. Klop eieren los met zout, peper en italiaanse kruiden. Na het bakken laten afkoelen. Daarna de omelet(ten) insmeren met kruidenroomkaas. Hier overheen gerookte zalmfilet en dan omelet oprollen. In koelkast bewaren en vlak voor het weggaan in plakjes snijden. Smullen maar!
Auberginedip (aubergines roosteren en dan pureren en op smaak brengen met kruiden), lekker bij turks brood

Terrine van gegrilde groenten

samosas, serveren met chilisaus

bladerdeeg hapjes met pittige kaas

koude gekruide gehaktballetjes (eventueel goed warm in zilverfolie en handdoek wikkelen, zijn ze niet ijskoud als ze eet) met knoflook/munt yoghurt dip
Namma, das dus net zoiets als de geijkte zalmrolletjes maar dan met omelet... ik maak die rolletjes altijd met gekruide pannekoekjes ipv kant-en-klare droge tortilla's, maar met omelet lijkt me ook wel lekker.
Goeie van Namma, je kan de omelet ook nog aanvullen met aardappel en chorizo voor een Spaanse aardappeltortilla.
Haha, met die zalm-tortillarolletjes word je op ieder feest mee doodgegooid...
Gehaktballetjes heb ik ook al aan zitten denken, zal dat een beetje warm blijven in folie? En zijn die lauw/koud wel te hachelen? Tussen klaarmaken en opeten zal wel een 2,5 á 3 uur zitten...

Ik zag ook nog een recept op AH van kaaskoekjes met tomaat, leken mij ook wel lekker. Nog nooit gemaakt. Is dat wat, zijn die koud ook te eten of zijn die warm veel lekkerder?
Klopt mips, maar ach, ze blijven wel smakelijk. En ik wilde ook nog een andere vulling doen, met rauwe ham en pesto ofzo.
Komkommersandwiches. Brood besmeren met mayonaise met daarin een beetje mosterd en verse dille. Dunne plakjes komkommer erop en in driehoekjes snijden.

Wraps met kruidenkaas en gerookte zalm, oprollen, in reepjes snijden en aan prikkertjes, of wraps met guacamole en chorizo.

Denk ook eens aan iets zoets (appelpannekoeken of brownies bakken) Das wel lekker ter afwisseling. of een fruitsalade of schijven meloen met of zonder rauwe ham.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:mips schreef op 08 juni 2010 @ 17:54:

Haha, met die zalm-tortillarolletjes word je op ieder feest mee doodgegooid...Tja, dus....;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Fruit vind ik eigenlijk wel een heel goed idee. Lekker op een warme zomerdag.

Een salade van verschillende soorten meloen? Gesneden fruit kun je best meenemen in een koeltas. Druiven zijn makkelijk mee te nemen, kersen misschien?
Fruit is inderdaad een goed idee
allerlei bladerdeeghapjes? spinazie, feta, gehakt, worstebroodjes.

sushi?
Maar zalm met omelet is lekkerder dan tortilla's....

Ben je op mijn feest geweest??? Ik heb ze nog nooit op een feest gehad, behalve bij mij thuis!
vergeet voor fruit geen wegwerp vorken mee te nemen (ik spreek uit ervaring)
Als je makkelijk wilt doen; een lekker quiche maken (recepten ten over op smulweb) en dan in kleine stukjes snijden. Kan je makkelijk met je vingers eten.
gevulde eieren? Eieren hardkoken (10 minuten), dan onder koud water. In de lengte doorsnijden. Het geel in een schaal, daar ook fijngehakt lenteuitje, fijngesneden augurk, iets mosterd (theelepel), basilicum. Door elkaar husselen end e eieren ermee vullen...
je kan ook zo'n spinazieomelet maken (spinazie IN de omelet) en dan in punten snijden (lekker met kerrie-achtige kruiden erdoor)

en-kom-hoe-heten-die-spaanse-aardappel-pannekoeken-ook-weer in punten gesneden
quote:macadamia schreef op 08 juni 2010 @ 18:19:

je kan ook zo'n spinazieomelet maken (spinazie IN de omelet) en dan in punten snijden (lekker met kerrie-achtige kruiden erdoor)

en-kom-hoe-heten-die-spaanse-aardappel-pannekoeken-ook-weer in punten gesnedeneen spaanse tortilla.
Tortillia met Rode pesto en kipfilet.

Deze is niet zo bekend als de zalm rolletjes
kant en klare poffertjes, belegd met een klein stukje gerookte zalm of ander lekkers...
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Alle dingen zijn hartig. Ik zou voor iets zoets gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven