Gezondheid alle pijlers

ontstoken voet

09-06-2010 10:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

tijdens mijn verjaardags taartjes picknick afgelopen zaterdag, ben ik gebeten of gestoken. Nix van gemerkt maar sinds maandag begon de ellende. In no-time een ontsteking. Mijn hele voet en enkel is opgezwollen, tis rood en erg pijnlijk.

Geen allergische reactie, maar vuil in wondje gekomen.

Van de huisarts antibiotica en pijnstillers en 2 dagen rust, (zeker niet lopen!!) en daarna moet t verbeterd zijn. Anders terug.

Niet dramatisch, alleen pijnlijk en vervelend.

Ik zit hier beetje op bank met pootje omhoog..en vraag me af of ik proces kan versnellen ...heeft iemand nog tips/ideeen die ik kan uitvoeren? Heeft koelen bijvoorbeeld zin?

Dank....
once upon a time called.....right now
gewoon met t voetje omhoog, trouw je ab slikken en wachten.....

lijkt me lastig, pijnlijk en vervelend, succes ermee!
Smeren met calendula zalf. Homeopatisch dus onschuldig maar het helpt heel goed bij ontstekingen.

En een sodabadje? Adviseerde de HA dat niet?
nee, geen sojabadje...want wond is dicht en dat helpt dan niet meer. T zit echt van binnen, daarom ben ik ook gestopt met Calendula. Das toch alleen voor wondjes enzo..of niet?

Zou srl gelei (weet nieuwe naam nooit) wel nog helpen?
Nee hoor calendula zalf is ook voor gesloten ontstekingen. Volgens mij mag je het juist niet op open wonden smeren. Em SRL gelei is volgens mij alleen voor spierpijn enzo.
quote:Clytemnestra schreef op 09 juni 2010 @ 10:12:

Zou srl gelei (weet nieuwe naam nooit) wel nog helpen?SRL is alleen voor spierpijn en spierklachten enzo, volgens mij.. Maar toen mijn knie ontstoken was heb ik het er geloof ik ook gewoon op gesmeerd. Het kan geen kwaad in ieder geval;-)
Badje met groene badedas,altijd goed....
quote:isolde55 schreef op 09 juni 2010 @ 10:19:

Nee hoor calendula zalf is ook voor gesloten ontstekingen. Volgens mij mag je het juist niet op open wonden smeren. Em SRL gelei is volgens mij alleen voor spierpijn enzo.

je bedoelt arnica, dát mag niet op open wonden.

@ clyte: ik zou wel calendula erop smeren. maar wat goed helpt bij een ontsteking (zelfs bij erysipelas wat je nog wel eens kunt krijgen na een beet) is een nat verband. raar dat de huisarts dat niet heeft geadviseerd, want dat deed ik wel altijd als ik iemand kreeg met dit soort dingen. rol verband goed natmaken (ook een rekverband krijg je uiteindelijk nat ook al zit er een water afstotende laag omheen, even doorzetten). met goed koud water en dan verbinden. als het opgedroogd is weer herhalen. is een gedoe (ik weet het ook uit eigen ervaring helaas) maar het werkt prima. je kunt eventueel een zak eromheen doen om te voorkomen dat je alles natmaakt. sterkte!
pas op voor wondroos.....hou rust
ja wondroos, had huisarts ook over, goeie tips overigens en rust is dus echt belangrijk...ik haat stilzitten
erysipelas = wondroos en is dus een mogelijk gevolg na een ontstoken beet.

--> nat verband (nogmaals: echt raar dat de huisarts dit niet geadviseerd heeft)
Een nat verband of natte theedoeken eromheen wikkelen inderdaad. Als het enkel je voet en enkel is, kun je ook met je voet gewoon in koud water gaan zitten, maar niet uren achter elkaar, je huid moet niet te week worden en hierdoor kwetsbaarder.
Ga ik nu doen, want t lijkt erger te worden.

Meer koorts en roder.

Pppfffff........
Dit heb ik ook pas gehad, na een slangenbeet (woon in de tropen en was op m'n slippers door een grasveld gaan lopen). Dat werd behandeld met antibiotica, pijnstillers en anti-histamine tabletten (tegen overgevoeligheidsreactie) en daarmee was het snel genezen...dat terwijl voeten en onderbenen juist vaak zooo langzaam genezen!

Een andere keer was ik in mijn hand gebeten door een hond en mijn hele arm was opgezwollen, pijnlijk en met koorts erbij ook. Toen kreeg ik naast de medicijnen mijn arm in een mitella met ijs en het advies dat goed ijskoud te houden.

Dat was na ongeveer twee weken weer beter. Beide beten hebben wel een litteken nagelaten trouwens.
2 weken???

Oei, ik dacht: vrijdag huppel ik weer rond (heb verdomme 2 voorstellingen) maar die hoop is al wel aan t vervliegen....

De beet/steek zit ook nog es net in midden van mijn tattoo, en ja, dat zie je nu in ieder geval nog wel

Maar de natte theedoeken en gevulde waterteiltjes etc voelen heel fijn !!!
@ slyte: balen dat het niet beter gaat maar eerder slechter. ik zou je toch aanraden om een rol verband te (laten) halen, omdat je dan ook een beetje compressie (druk) kunt geven. veel sterkte, het is een heel gedoe met die natte verbanden maar het werkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven