Bezitterige vriendin?

09-06-2010 10:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin (Ik noem haar even Anne) al een aantal jaar. Ik ben 24 en zij is 1,5 jonger dan mij. We gaan vaak samen opstap en daar heeft zij een vriendinnengroep leren kennen en daar heeft ze mij ook weer aan voorgesteld. Het klikte goed en daardoor gingen we ook vaker 'zo' afspreken (thuis bij elkaar wat drinken enz.)

In mijn ogen gezellig. Ik ben namelijk altijd zo van, hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Ongeveer 1,5 maand geleden gaf Anne aan dat ze met een van de meiden van de groep (Ik noem haar even Vera) niet meer wilde omgaan. Ze mocht haar namelijk niet meer en wilde daarom niet meer met haar afspreken. En wanneer we wat met z'n allen gingen doen en Vera was er ook bij, zei Anne dat ze dan niet meer mee zou gaan. Ik heb toen gezegd van, ok en ben er verder niet op in gegaan.

Sindsdien doet Anne afstandelijk tegen Vera maar ook tegen mij.

Nu hoorde ik dit weekend dat Anne een mail naar Vera heeft gestuurd waarin staat (om een lang verhaal kort te maken) dat ze boos is op Vera en vindt dan Vera mij van Anne afpakt . En ze is dus boos dat Vera en ik met elkaar omgaan zonder dat zij zelf erbij is. Ze verwijt dit Vera maar niet mij? En ook tegen mij heeft ze nog niets gezegd waarom ze boos/afstandelijk doet. (Al heb ik wel gevraagd of er wat is)

Ligt dit aan mij of is dit echt zo ontzettend kinderachtig? Ik vind dit echt zo'n middelbare school situatie.

Voor mijn gevoel sluit Anne zichzelf buiten door niet meer met Vera om te willen gaan en iedere keer 'uitnodigingen' af te slaan wanneer Vera er bij is.

Wat vinden jullie?
Ik vind het erg onvolwassen klinken en zou me er verder niet druk overmaken dat Anne niet met Vera wil omgaan. Zeg dat je er niets mee te maken wil hebben en ga om met de mensen waar je je goed bij voelt. Echt een meidending, bah.
24en 22 zijn jullie?

Vind het meer nivo zandbak eigenlijk...
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:22:

Ligt dit aan mij of is dit echt zo ontzettend kinderachtig? Ik vind dit echt zo'n middelbare school situatie.

Voor mijn gevoel sluit Anne zichzelf buiten door niet meer met Vera om te willen gaan en iedere keer 'uitnodigingen' af te slaan wanneer Vera er bij is.

Wat vinden jullie?

Ik ben het met je eens, maar dat lost Anne's afstandelijkheid naar jou natuurlijk niet op.

Dus wil je gelijk of zoek je een oplossing?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, dat klinkt behoorlijk kinderlijk! Net of er een alleenrecht is op jou. Ik denk dat Anne wat jarloers (misschien onzeker) is op de vriendschap tussen jou en Vera en daarom zo reageert. Wat ze dan niet ziet is dat ze juist door haar eigen houding jegens beiden zichzelf uit de groep werkt en ook irritatie opwekt.

Bespreek het met haar. Zeg wat je ervan vind en dat het zonde is van de vriendschap!
Nee echt?
Dus het komt er eigenlijk op neer dat je helemaal niet meer met Vera om mag gaan? Zij wil niet dat Vera er is als ze er zelf is, maar ze wil ook niet dat je Vera ziet als ze er niet is?

Ik zou dit soort acties echt niet kunnen waarderen en dat zou ik haar ook heel duidelijk maken. Echt heel kinderachtig, dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@ daffyduck

Ja heel kinderachtig dus!

@ bgb

Ik denk dat het hier niet gaat om gelijk.

Ik heb eigenlijk gewoon zoiets dat ik het zo kinderachtig vind dat ik er geen woord over vuil kan maken. En ik wil graag weten of jullie dat ook vinden.

En tevens vraag ik me ook een beetje af of jullie vinden dat als de ene vriendin aangeeft niet meer met de ander om te gaan, vind je dan dat jij (ik in dit geval dus) er ook niet meer mee om mag gaan.

Ik vind namelijk dat ik dat zelf mag bepalen met wie ik omga.
Welnee! Jij deelt je leven in zoals jij dat wil en niet hoe een goede vriendin dat graag zou willen. Als Anne dat niet kan handelen houd het voor haar een beetje op. Klinkt hard maar je laat je toch niet leven door een vriendin?

Dadelijk krijg je een vriend en zegt:'Schat, ik wil niet meer dat je met je vriendinnen omgaat'. Dat laat je toch ook niet gebeuren?
Nee echt?
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:34:

@ bgb

Ik denk dat het hier niet gaat om gelijk. Niet?

Ik heb eigenlijk gewoon zoiets dat ik het zo kinderachtig vind dat ik er geen woord over vuil kan maken. En ik wil graag weten of jullie dat ook vinden. Dus toch gelijk willen krijgen?Als jij het zelf té kinderachtig voor woorden vindt zou dat toch genoeg moeten zijn?

En tevens vraag ik me ook een beetje af of jullie vinden dat als de ene vriendin aangeeft niet meer met de ander om te gaan, vind je dan dat jij (ik in dit geval dus) er ook niet meer mee om mag gaan .( al dan niet ) " Mogen " gaat in mijn ogen te ver. Dat kan / mag een ander niet bepalen.Maarrrrr.......Ik kan me situaties voorstellen waarbij de één zich zo belazerd voelt dat hij/zij er van baalt als een ander toch nog met die persoon om zou blijven gaan. Maar dat is hier niet echt aan de hand, toch?

Ik vind namelijk dat ik dat zelf mag bepalen met wie ik omga.Tuurlijk. Maar als je begaan bent met - was het Anne? - dan zou ik toch een gesprek aangaan waarom zij het vervelend vindt. Misschien kun je dat vervelende gevoel bij haar wegnemen; ook dat is vriendschap.
Je bepaalt natuurlijk zelf met wie je om wilt gaan. Maar de vraag is of je ook met Anne om wilt blijven gaan. Dan zul je het er toch met haar over moeten hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jij bent die vriendin toch verder geen verantwoording schuldig?Als jij wel met haar om wilt gaan,en zij vind dat niet tof,is het toch haar probleem..Zou me er niet zo druk over maken hoor,je hebt geen 2 kids en een hypotheek met haar hahahaha...
quote: Ligt dit aan mij of is dit echt zo ontzettend kinderachtig? Ik vind dit echt zo'n middelbare school situatie.

Wat vinden jullie?

Bijzonder sneu en kinderachtig zelfs. Niveau kleuterschool (ik speel niet mee als zij meespeelt want zij is stom..).

En als Anne zichzelf buitensluit is dat haar probleem, niet dat van jou.

Ik zou me geen seconde druk maken over dit soort zielig gedrag en me zeker NIET bemoeien met dit gemekker.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2010 @ 10:39:

[...]

Tuurlijk. Maar als je begaan bent met - was het Anne? - dan zou ik toch een gesprek aangaan waarom zij het vervelend vindt. Misschien kun je dat vervelende gevoel bij haar wegnemen; ook dat is vriendschap.

Zij vindt het vervelend, zo zei ze tegen Vera omdat ze vindt dat Vera mij van haar (Anne) afpakt. En omdat ze bang is dat er over haar geroddeld wordt ?

Ik zou inderdaad met haar kunnen praten maar van de andere kant had zij ook met mij kunnen praten i.p.v. een email te sturen naar een andere vriendin achter mijn rug om zonder dat ik het wist. Dus ik ben er nog niet uit of ik dit ga doen.
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:43:

[...]

Zij vindt het vervelend, zo zei ze tegen Vera omdat ze vindt dan Anne mij van haar afpakt. En omdat ze bang is dat er over haar geroddeld wordt :-! ? Nou ja, jij hebt dit weer van Vera gehoord, dus helemaal ongelijk heeft ze ook niet..........

Ik zou inderdaad met haar kunnen praten maar van de andere kant had zij ook met mij kunnen praten i.p.v. een email te sturen naar een andere vriendin achter mijn rug om zonder dat ik het wist. O, dus dat heb je ook al via-via? Dus ik ben er nog niet uit of ik dit ga doen.
@ BGB

Ja inderdaad Vera nam contact met mij op om te vragen of ik hier vanaf wist en hoe ik erover dacht. Ik noem dat geen roddelen. Roddelen is slechte dingen over iemand vertellen die niet waar zijn of iemand zwart maken.

Nee niet via-via maar van Vera dus hè!

Als echte vriendin zou zij naar mij toe zijn gekomen, vind ik dan!
Laat het rusten.

Vertel alleen wat je met direct contact merkt/ervaar en bespreek dat. Verder niets.
Nee echt?
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:43:

[...]

Zij vindt het vervelend, zo zei ze tegen Vera omdat ze vindt dat Vera mij van haar (Anne) afpakt. En omdat ze bang is dat er over haar geroddeld wordt ?

Ik zou inderdaad met haar kunnen praten maar van de andere kant had zij ook met mij kunnen praten i.p.v. een email te sturen naar een andere vriendin achter mijn rug om zonder dat ik het wist. Dus ik ben er nog niet uit of ik dit ga doen.

Jezus wat een gezeik zeg, van alle partijen! Jij zeurt ook en je roddelt net zo hard mee.

Als je een grote meid bent dan praat je hier met Anne over. Beter nog, roep Anne en Vera bij elkaar en zeg je dat je graag met beiden bevriend bent en dat je voorstelt voortaan als volwassenen met elkaar om wil gaan.

Zijn jullie echt midden 20??? In de brugklas had je dit soort drama's, tijd om erover heen te groeien (en rap!).
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:48:

@ BGB

Ja inderdaad Vera nam contact met mij op om te vragen of ik hier vanaf wist en hoe ik erover dacht. Ik noem dat geen roddelen. Roddelen is slechte dingen over iemand vertellen die niet waar zijn of iemand zwart maken.

Nee niet via-via maar van Vera dus hè!

Als echte vriendin zou zij naar mij toe zijn gekomen, vind ik dan!Geldt ook voor jou dus... je had ook contact met Anna op kunnen nemen.
quote:mips schreef op 09 juni 2010 @ 10:50:

[...]

Geldt ook voor jou dus... je had ook contact met Anna op kunnen nemen.Heb ik gedaan, zie mijn OP. Maar toen ik vroeg of er wat was, zei ze van niet!!!!
quote:mips schreef op 09 juni 2010 @ 10:49:

[...]

Zijn jullie echt midden 20??? In de brugklas had je dit soort drama's, tijd om erover heen te groeien (en rap!).

Ik ben maar 3 jaar ouder dan TO maar ik leef echt in een andere wereld (gelukkig)....

Ik zou me er echt niet druk om maken....
Nee echt?
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:51:

[...]

Heb ik gedaan, zie mijn OP. Maar toen ik vroeg of er wat was, zei ze van niet!!!!

Ga dan eens een goed gesprek aan, vertel haar dat ze met haar weerstand tegen Vera zich buitensluit en probeer te achterhalen waar die weerstand vandaan komt. Iets doorvragen of op een ander manier trachten te achterhalen is ook iets wat volwassenen doen.

De andere optie is stoppen met zeuren... Jij hebt geen probleem als Anne zich buitensluit.
quote:mips schreef op 09 juni 2010 @ 10:54:

[...]

Ga dan eens een goed gesprek aan, vertel haar dat ze met haar weerstand tegen Vera zich buitensluit en probeer te achterhalen waar die weerstand vandaan komt. Iets doorvragen of op een ander manier trachten te achterhalen is ook iets wat volwassenen doen.

De andere optie is stoppen met zeuren... Jij hebt geen probleem als Anne zich buitensluit.Ok, ik stop ermee. Ik weet genoeg!
quote:kattenk0p schreef op 09 juni 2010 @ 10:56:

[...]

Ok, ik stop ermee. Ik weet genoeg!Mooi, weer een probleem opgelost! . Viel reuze mee toch?
Ja inderdaad!

Bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven