Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Vandaag mijn sollicitatiegesprek.

Ik schat mijn kansen niet heel hoog in, er zijn namelijk bijna 20 kandidaten. Maar ja, we wachten af. En ik ga niks zeggen over mijn zwangerschap. Als ik aangenomen ben zal ik het zeggen voordat ik iets teken. Ik wil wel eerlijk zijn en het niet pas zeggen als alles getekend is.
Hallo allemaal!

Ik kom me geloof ik toch weer aanmelden hahahah! (als jullie dat goed vinden tenminste!) Die baan dat wordt even niks en er is op het moment niet zoveel aanbod, dus we maken toch maar gebruik van de situatie en gaan toch voor een tweede. Dat maakt het leven er alleen maar leuker op en dat kan ik wel gebruiken nu!

Maar ja, ik ben nu wel nog aan de pil, dus ik geloof dat ik eerst weer even een strip afmaak (is niet zo heel veel meer en anders gooi ik echt alles door de war...) en dat we dan volgende maand weer aan de slag gaan. Meike mag ik dan ook weer in de tabel erbij? alvast bedankt en sorry voor de wispelturigheid. Ik ga nu door tot er een cheerleader achter m'n naam staat hahaha!
@raarmaarwaar: ik ben morgen 8 weken zwanger, ik ben 1 kilo afgevallen omdat ik zo veel minder eetlust heb, maar heb wel opgeblazen darmen, waardoor ik onderin mijn buik meer bolling heb dan normaal. Ik denk graag dat dat het kind is, maar dat is niet zo, die zit namelijk nog onder het schaambeen en is nog geen 2 cm groot! Toch zitten mijn broeken daardoor wel erg strak. Ben dus erg blij als ik over een paar weken uitgebreid positiekleding kan gaan shoppen! Stertke deze week met 'vroeg naar bed gaan', maar het blijft wel lastig mikken hoor, met die streepjes...

@marloes: wat een verhaal van die collega! Ik vond het juist ook wel heel leuk om het met mijn man samen te doen, maar zo was het natuurlijk voor jou wel leuk! Ben benieuwd of jullie straks samen op gaan!

@juffertje: weet je al wat meer? is het vloeien al opgehouden? ik hoop het voor je meid, want het is killing, die zenuwen!

@angie: wat heerlijk, al 12 weken! dat komt toch ook voor mij dichterbij, ook al duurt het nog 4 hele weken... Er komen nu in ieder geval wel wat dingen dichtbij om naar uit te kijken, zondag gaan we het de ouders vertellen en maandag voor het eerst naar de verloskundige voor de intake!

@kook: ik heb ook last van verstopte darmen hoor, het lukt me nog maar een paar keer per week... het irritante is ook dat ik vooral zin heb in witbrood, ipv vezelrijk bruinbrood. Ik probeer dat toch wel te eten, maarja, tegen heug en meug... Sterkte!

@pink: goed hoor dat je even de tijd voor jezelf neemt, zodra je weer op je werk komt, beschouwt iedereen je toch meestal snel weer als volwaardig collega, en dat kan heel moeilijk zijn als je daar nog niet aan toe bent. Wees nog even lief voor jezelf en zoek daarna weer lekker de afleiding op! En dan natuurlijk hopen dat het snel raak is!

@janine: ik heb ook meer afscheiding dan normaal, en heb dus ook meestal een inlegkruisje in. Heb jij nu al een echo gehad? ik vind het zo lang duren!
@teepje 8 weken alweer, dat gaat snel. Ik zit morgen op de 6. Vind het allemaal nog erg onwerkelijk.

Het gaat al beter met mijn darmen, morgen ga ik weer aan het werk. Op advies van de huisarts eet ik in de ochtend een hand gedroogde pruimen, drink ik 2,5 liter water/limo etc Heb ook wel trek in lekkere dingen zoals de champignon pizzabroodjes van dr oetker Die zijn echt smerig lekker!!!

@pink Dankjewel voor de link, helaas kan ik niet zo goed tegen melkproducten en dus ook niet tegen dit middel. Hierdoor krijg ik extra lucht in mijn darmen en dat zorgt voor meer kramp. Eerst kijken of de pruimen werken

Gisteren na de huisarts boodschappen gedaan met mijn vriend, hij is heel zorgzaam ineens Ik moet maar gezond eten en hij kwam met vanalles en nogwat aanzetten in de winkel en met vragen wat ik wel en niet mag Ik heb een boekje van het voedingscentrum besteld over eten en zwangerschap. Dit om voor mijzelf duidelijk te hebben wat ik wel en niet mag eten (en ik hou zo van rauw vlees/kaasjes etc).

Verder heb ik over een week of 2 het bedrijfsuitje, dit gaat vaak gepaard met een hoop drank en er wordt natuurlijk goed op je gelet... Vorig jaar gingen we kaas maken en ik weet nog dat een aantal dames aan het opletten waren wie er reageerde op dat het rauwmelkse kaas is en dat ze het niet mogen. Ben benieuwd hoe de zwangerschapspolitie van mijn werk dit keer is.
Ha meiden, zoals jullie weten zondag getest en het is alweer woensdag, maar ik vraag me nog steeds af 'is het nou echt zo?' Ik voel namelijk geen verandering. Niet misselijk, niet duizelig, niks niet! Af en toe een verkrampt gevoel maar dat duurt niet lang. Raarrrr. Verandert dat als je bij de vk bent geweest, zwangeren onder ons?

@raar, ik ben trouwens 4 weken dan nu (kort!) als iedereen tenminste vanaf de menstruatie rekent (ik raak daar nog steeds door in verwarring) en volgens mij al 5 kilo aangekomen. Ik schrans alles bij elkaar wat in mijn zicht komt. Oh en al die traktaties van kinderen op mijn werk!! *zucht*

@juffertje, jeetje ik kan me voorstellen dat je hier zorgen door hebt. Ik hoop echt dat er niets aan de hand is en wat de anderen ook zeggen; de kans is aanzienlijk dat het niets ernstigs is. Probeer je daar aan vast te houden. En stalk ondertussen de vk, daar zijn ze voor!

@kook, goed idee dat boekje die ga ik ook maar even bestellen. Schattig dat je vent zo zorgzaam is, die van mij moet het allemaal nog even aanzien geloof ik Komt vanzelf. En wat betreft dat uitje; veins gewoon hoofdpijn. Dat wordt erger van drank. Opgelost dus!

@marloes, spannende dagen dus! Wat betreft die afscheiding; bij mij is het nu ook meer.

Ah daar komt manlief thuis, even een kusje brengen. Tot snel!
Zo leuk om al die zwangerschapsverhalen te lezen :-)

@ Ankielem: welkom terug! Heb je in de tussentijd toch nog meegelezen? Het gaat vlot met de tabel, al een hoop chearleaders erbij! Hopelijk voor jou een vruchtbare periode de komende tijd.

@Marill: hoe ging je gesprek? weet je al meer?

Bij mij beginnen de premenstruale klachten langzaam weer te beginnen geloof ik. Ben benieuwd wanneer ik ongesteld word. Hopelijk snel, des te sneller weer een nieuwe ovulatie (hoop ik). Denk dat ik ook maar ga temperaturen. Met zo'n vaag streepje weet ik nog niet zeker of ik wel een eisprong heb. Of heb je per definitie een eisprong als je ongesteld wordt?
@juuls: ik voelde ook nog niet zoveel bij 4 weken hoor! Ik lustte toen ook nog gewoon alles enzo. Zo rond de 5 weken ging ik echt klachten krijgen van moeheid en steken in mijn buik richting de lies. Ik heb vanaf het begin een dagboekje gehouden wat ik allemaal voelde, best grappig, het is nu al best grappig om terug te lezen, want je vergeet best snel al die dingen.

Ik moest vanmiddag een examen doen, maar het einde van de middag is niet mijn beste moment. Midden in het examen werd ik dus superduizelig en ging ik sterretjes zien. Ik ben dus maar even dat lokaal uitgegaan en heb wat water gedronken en een luchtje geschept. Gelukkig reageerde de docenten lief en bezorgd, en mocht ik het ook nog morgen opnieuw doen. Gelukkig ging het daarna weer en heb ik het examen gewoon kunnen afmaken! Ik denk dat ik een beetje een lage bloeddruk heb, dat heb ik zoiezo al vaker (weet ik door de bloedbank), en dat schijnt met zwangerschap vaak wat erger te worden. Ik zal het maandag bij de VK nog wel even navragen wat ik eraan kan doen.
Hallo meiden,

ik heb dan vanmiddag mijn sollicitatiegesprek gehad en hoor vrijdag wat het is geworden.. Ben benieuwd.

Mijn schoonmoeder werkt bij Prenatal en da's best handig! Ze had al een spijkerrokje voor me opzij gehouden, was nu de helft goedkoper. Wel lief dat ze aan me denkt.

Verder heb ik eigenlijk ook niet veel last van zwangerschapskwaaltjes. Ben nu 6 weken. Ik had van de week wel jeukende borsten en ze zijn gevoeliger. Verder af en toe wat zeurderig gevoel in mijn buik en wat sneller moe. Gelukkig geen last van misselijkheid! Alleen wel wat minder eetlust. En ik heb trouwens ook een alcoholvrije wijn van een vriendin gehad. Kan ik toch nog een wijntje pakken!
Zoals jullie misschien wel gelezen hadden, had ik afgelopen maand een cyclus van 20 dagen, erg kort dus..

Nu zou mijn vruchtbaarste dag dan rond 11 juni zijn als ik dit aanhield.. Ik heb een ovulatietestje gedaan en was het 2e streepje bijna net zo donker als de andere..

Iemand enig idee of het uitmaakt om zo'n korte cyclus te hebben? Of is het alleen maar een voordeel zodat je sneller een nieuwe kans hebt?

Sorry voor mijn ietswat warrige verhaal, maar vind het een beetje vaag allemaal nu..
@chocolate: is je cyclus altijd 20 dagen? of is dit de eerste pas?

ik ben altijd fan van opzoeken op google, maar realiseer me ook dat je dingen die daarop vermeld staan altijd met een korreltje zout moet nemen en altijd moet navragen bij de huisarts. maar dit is wat ik vond:

Heb je een cyclus, gemeten vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie, korter dan 21 dagen, dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt. Omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen en de eisprong altijd 14 dagen voor je volgende menstruatie is, is er bij een 21 daagse cyclus onvoldoende tijd voor een eirijping.

Als dit je eerste cyclus na het stoppen is, dan zou ik gewoon de volgende keer afwachten en zien of dat een 'betere' cyclus is. mocht je 3 cycli van 20 dagen achter elkaar hebben, dan zou ik even bij de huisarts langsgaan.
@juffertje: hoe gaat het?
gisteren asperges met eieren gegeten.

en je weet wat ze zeggen over asperges met eieren
even een snelle reactie via mijn mobiel

iemand vroeg of de zwangeren iet in gewicht merken. moet zeggen dat ik iets ben afgevallen. schommel altijd wel een beetje.

@raar heb meteen teruggezocht wanneer wij vorige maand asperges hebben gegeten. Het was inderdaad rond mijn ei wens je veel succes!

vandaag weer aan het werk, had de rust van de afgopen dagen wel nodig. hoop dat mijn darmen nu een nieuw ritme hebben gevonden... Fijne (werk)dag dames!
Asperges met eieren?? Dat ken ik niet... Vertel

Spannend Marill! succes met afwachten...

Leuk dat je schoonmoeder bij de Prenatal werkt, altijd handig!
@Mayala; ik dacht altijd eisprong = ongesteld. Maar nu je het zo vraagt, durf ik niet mijn geld erop te zetten.

@chocolat; ik sluit me helemaal aan bij Raarmaar waar. Wacht het even af, klus ondertussen lekker door, en ga naar de huisarts als het 20 dagen blijft.

@raarmaarwaar; uuuhhh geen idee wat ze over asperges met ei zeggen.
Hee ladies, even eruit geweest, het is erg druk (nu nog steeds eigenlijk) heb een eigen bedrijf namelijk, dus dat heeft soms wel wat voeten in aarde. Maar goed, ook geen baas die raar reageert mocht ik zwanger worden, Ik zie heel wat nieuwe , wat gaat dat ineens snel hè? 80% binnen 1 jaar zeggen ze...Iedereen van harte gefeliciteerd!!!

Helaas zie ik ook een cheerleader minder....Wat klote voor je Pink... Keep up the good spirit!

Hier begrijpt er intussen iemand helemaal niets meer van haar cyclus...Volgens mijn 'gemiddelden' zou ik vorige week 1 juni tot en met 4 juni het meest vruchtbaar zijn, dus ik dacht, ach we gooien er even zo'n test tegenaan...geen smiley ! Even gewacht en eergisteren weer een test, nog steeds geen smiley maar wel een donkerder streepje dan eerst. Nu gisteren weer een en toe begon het ding ineens te lachen!! ? Als de feiten kloppen dan word ik nu over twee weken ongesteld, of niet, aangezien ik gisteren meteen om mijn vriend ben gesprongen. Of hij eigenlijk op mij, anders gaan de zaadjes de verkeerde kant op...Maar goed, als het dus klopt heb ik pas 24 juni NOD...toch wel handig die testen. Bedankt Pink, voor de tip! Anders had ik helemaal verkeerd gezeten. Wat alleen is, als ik pas de 24ste ongesteld word, dan heb ik dus een cyclus van 41 dagen....
Haiiii girls!

@ raarmaarwaar Ik ga straks op de weegschaal staan..ohoh! Ik dacht dat ik in de eerste 6 weken ook vetttt was aangekomen maar dat zijn idd je darmen, daardoor paste mn favo spijkerbroek ook bijna gelijk al niet meer. Dan heb je gewoon echt een extra vetrand, shitt!!

Maar ik denk dat het bij mij nu wel 3kg ofzo is hoor! Heb al 6 weken niet gesport en heb aanleg om stevig te worden. met zoveel sporten hield ik het goed in de hand maar ja.. Heb wel een hele tijd slecht gegeten en eet nog steeds niet veel savonds maar goed, het komt er wel bij want je verbrand gewoon te weinig.

Heb het gister aan de grote baas op het werk verteld.. Pfieuewwww!! Dat lucht op zeg! En hij reageerde echt TOP!!

Ik; Uhm Martijn, heb je even 10 minuutjes voor me? Jahoor..kom binnen. Hij keek me raar aan, want ik ben eigenlijk alleen maar bij hem om populair te doen over klanten die ik binnen heb gehaald haha. Ik; je hoeft me niet zo raar aan te kijken hoor! Ik heb namelijk een blijde boodschap... Hij; je bent zwanger!!!!!!!! ik; euuhh JA! hij; Hahahahaaaaaaaaaaa! Wat leuk!!! ik; Ja?? oh ja, jaaaaaa leuk he! Whihi! Hij; nou dat is toch fantastisch! Hij moest zo hard lachen omdat ik al de zoveelste ben van zijn afdeling, hij loopt op kop in de poule binnen het bedrijf. Hij vraag ook gelij en wanneer ben je uitgerekend etc.. verder ook weinig moeilijke vragen. Ik had verwacht dattie bv zou vragen; oh en was het gepland dan? Hij heeft me namelijk als jonge carriere gerichte meid aangenomen (dacht ik) maar goed.. misschien vond ik mezelf iets te belangrijk whahah! Want hij zei; joh dat verlof lost zich allemaal wel op! En je moet nu gewoon goed gaan plannen, ook met je jaargesprekken etc. Plan dat niet te laat want je weet nooit hoe het gaat met je gezondheid.

Kortom; echt heel tof en lief! Zo kun je je echt vergissen in de grote baas die ondertussen wel gek zal worden van al die zwangere dozen van zn afdeling

Ik ga over een uurtje voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben dus al 2x bij de gyn int ziekenhuis geweest en hoop dat het daar wat relaxter zal zijn. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Ben vanmorgen ook al nd fysio geweest..pff wat een kneusje he! Maar goed, ik weet dat ik met zulke dingen even extra goed voor mn lichaam moet zorgen. Ik had al zolang hoofdpijn en merkte dat ik in mn nek/schouder steeds vaster ging zitten. KLopte ook, dus alles is weer redelijk los. Het kunnen ook goed hormonen zijn, veel vrouwen schijnen hoofdpijn te hebben door al die hormonen.

Nu alleen nog de misselijkheid weg en dan voelt Angie zich weer happy haha! Pfffffffffffffffffffffffff.....

Dikke kus en ik update morgen weer!
Hello ladies,

Hier ben ik ook weer even, heb weinig nieuws te melden, maar natuurlijk wel even meegelezen!

Toen ik zwanger was kwam ik al vrij snel 6 kilo aan, maar dat was de 1e 2 maanden en daarna bleef ik stabiel. Volgens de vk zou ik dan zo iemand zijn die de eerste periode wat aankomt en dan de laatste periode niet meer.

De andere kwaaltjes die ik had waren eigenlijk alleen gevoelige borsten. Verder nergens last van, niet misselijk of moe enz.

(nu die 6 kilo er weer afkrijgen...dat wordt lastig...)

@chocolate: balen dat je zo'n korte cyclus hebt! Ik zou het nog 1 of 2 cyclussen afwachten en anders echt een bezoekje aan de huisarts brengen!

@raar: aspergers met eieren?? Ik weet van niks....en ik lust ook geen asperges ook

@lenthe: vreemd he hoe je cyclus soms kan zijn...en tja een cyclus van 41 dagen is mogelijk. Ik varieer altijd tussen de 24 en 40 dagen...om gek van te worden. Zo kan je echt niet mikken.....

@angie: wat fijn dat je baas zo reageerde!! Ik zag er ook zo tegenop, maar viel me dus ook heel erg mee...

Heb je het ook al aan je andere collega's verteld of wacht je daar nog mee?

Hoe was het bij de vk?

Nou dames, ik ben er even een poosje tussenuit. Ga 2 weken genieten van de zon. Hoop dat als ik terugkom er weer een boel bij zijn gekomen!
@raar en troela

Idd even afwachten dan maar, gisteren geen mogelijkheid gehad om te klussen maar vandaag wel.. Alleen nu net een ovulatietestje gedaan en niks te zien... Pff.. Geduld hebben is niet mijn sterkste kant
Fijne vakantie Troela! Rust lekker uit!

Hier nog geen nieuws maar ga er vanuit dat ik morgen gewoon ongesteld wordt, wat dat betreft kun je de klok erop gelijk zetten. Ik ga een weekendje weg dus kan pas maandagmiddag weer posten, fijn weekend allemaal!
Ps Angie top dat je baas zo reageerde! Hele opluchting nu hij op de hoogte is. En hoe was t bij de verloskundige?
Hey meiden,

het was goed bij de vk. Godzijdank!

En ik heb zelfs het hartje gehoord!!! Dat was nog maar de vraag bij 12 weken. De vk twijfelde een beetje of ze het wilde doen bij mij omdat je miss ongerust zou worden als je niets hoorde.. maar goed, dat vertelde ze duidelijk dat het niets hoefde te betekenen.

Als je niet al te dik bent en niet heel veel buikvet hebt dan is de kans groot dat je het kindje dan wel kunt horen. De apparatuur van de vk is toch een stukje minder high tech dan bij de gyn int ziekenhuis hoor haha!

Maar wel een heel leuk en uitvoerig gesprek gehad, natuurlijk een check in over mn gezondheid etc maar ook gewoon gepraat over weet je al of je al bv wilt gaan geven etc?!

Het gaf mij in ieder geval een beter gevoel dan bij de gyn. Stukje relaxter en wat menselijker. Leuk!

Over 4 weken weer, dan ben ik waarsch al echt wat dikker! Spannend!

Ik begin er zelf steeds meer in te geloven dat het goed is..Het blijft altijd spannend natuurlijk en er kan zoveel gebeuren maar goed, de eerste kritieke weken zijn voorbij.

@ Troela fijne vakantie meid, het is je echt van harte gegund!! Lekker genieten met je vent! Mn naaste collega's wisten het al, de grote baas alleen nog niet, die wilde ik het graag zelf vertellen vandaar dat de meiden hun mond gehouden hebben. Toen ik het verteld had heeft hij gelijk een mail eruit gestuurd en kwamen er 5 minuten later al allemaal mensen me feliciteren, whaha! Dat vond ik een beetje mwah, maar goed, wel heel lief bedoeld natuurlijk!

@ de rest succes met jullie geduld vwb de NOD's. Ik denk aan jullie en blijf mee lezen!

Kus Angie
Hoi hoi!

@Mayala: ik heb nog meegelezen ja, was toch wel nieuwsgierig hoe het met iedereen ging. En da's maar goed ook, want anders had ik het nu niet meer bij kunnen houden denk ik! Er wordt nog steeds enthousiast geschreven hier!

@Angie: wat goed dat het zo goed ging bij de verloskundige! En het hartje gehoord, dat is leuk he! Net een treintje haha!

@Marloes en troela: geniet van jullie vakantie/weekend weg! Ik ben jaloers, zou er ook wel even tussenuit willen!

@raar: ik heb ook nog nooit iets gehoord over asperges met ei in verband met zwanger worden, maar vertel dan doe ik er mijn voordeel mee (heerlijk, asperges!)

@ Marill: inderdaad handig zo'n schoonmoeder! En spannend morgen, ik zal duimen!

Ik heb de pil toch maar meteen aan de kant gegooid, had er geen zin meer in. Moet nu wel weer denken aan foliumzuur en zo... En ik heb geen idee wanneer ik mn NOD heb, dus ik laat me verrassen... Jullie horen het wel!
Hoi Iedereen!

Hier ben ik weer eens! Heb het veel te druk om het werk en 's avonds thuis in de tuin etc dat ik amper aan internetten toe kom!

maar ik zie zeer goed nieuws: Meer Cheerleaders!! Gefeliciteerd allemaal!!

Blijkbaar zijn er toch wat eitjes bevrucht in mei!

Voor diegene die nog niet zwanger zijn: Hopelijk is Juni een goede maand Binnenkort gaat natuurlijk ook echt de zomer beginnen! Lange avonden etc

@angie: goed dat je het verteld hebt! heeft je baas ook kinderen? en meestal vinden mannen baby's ook leuk hoor'! En hij moest eens durven om negatief te doen dan krijgt hij met alle zwangere dames te maken hahah!

@ All: Komend weekend zou mijn 3e x ongesteldheid moeten worden... maar voel nog niets. Als ik dan wéér niet ongesteld wordt, dan zit ik al op dag 84.... waarom duurt het bij mij zo lang

Ik heb nog de tip opgevolgd om teunisbloe-olie te slikken. Dit doe ik nu 2,5 week, maar nog geen resultaat . Ik vrees dat mijn eitjes opgewekt moeten gaan worden. Als ik naar de HA ga en uitslag heb, dan horen jullie het!

@Troela: fijne vakantie!!

@ Marloes: We horen het graag na het weekend! Hopelijk wordt je niet ongesteld
Drukdrukdruk, even korte vraag voor 7-up: al eerder ongesteld geworden sinds stoppen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven