stage Suriname

09-06-2010 14:52 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn naam is Hans en heb sinds 2,5 jaar een leuke relatie waar ik erg happy in ben. Mijn vriendin studeert aan de PABO en gaat binnenkort 2 maanden stage lopen in Suriname. Hierover maak ik me nogal ongerust en zit met vele vragen. Ik maak me ongerust omdat ze voor mij een Surinaamse vriend had en een Surinaamse man blijkbaar interessant vindt. Ook weet ik dat ze soms nogal naïef en flirterig kan zijn (heb ik overigens absoluut geen problemen mee). Ze heeft lang blond haar en een goed lijf wat daar blijkbaar nogal in trek is.

Nu heb ik gehoord dat er vele relaties van stagiaires, die naar Suriname gaan, fout gaan. De verhalen van haar medescholieren zijn dat Surinaamse mannen zij zien als een gratis hoer (is hard gezegd maar zo praten die meiden) en vele meiden daar dus vreemd gaan. Nu zijn mijn vragen eigenlijk: is dit waar en laten zoveel stagiaires zich dan gebruiken? Hoe worden zulke meisjes dan behandeld of worden ze gewoon als neukertje gezien? Wie heeft positieve of negatieve ervaringen hiermee?

Ik weet dat ik me misschien zorgen om niks maak maar toch. Vind het erg fijn om jullie reactie te lezen.
" Hij die bang is zijn vrouw te verliezen heeft haar al verloren"

Je hebt niet echt veel vertrouwen in je vriendin lijkt het wel. Vreemd.

In Suriname wordt inderdaad flink gefeest , er heerst een relaxte stemming, die wel bevorderlijk is voor escapades, als je je daar voor openstelt.
Ik vind dat je je nogal laatdunkend over je vriendin uitlaat, met een ondertoon die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door het feit dat je haar kwalijk neemt dat ze gaat

"Ze heeft lang blond haar en een goed lijf wat daar blijkbaar nogal in trek is."

Hoezo? Ik dat hier bij jou niet in trek dan?
Laat haar 2 weken proefstage in Zuid-Oost lopen, kijken hoe het gaat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hohohoho dames, er is wel een reden in het verleden geweest om haar niet te vertrouwen. Het is wel iets wat nog in mijn achterhoofd zit.

Natuurlijk ben ik bang om haar te verliezen. Is niet vreemd als je ontzettend verliefd bent en haar het allerlekkerste ding vind!
Vreemdgaan kan ook hier in Nederland hoor. Denk eerder dat je eens zou moeten nadenken over het gebrek aan vertrouwen en wat je hieraan kan doen. Als die basis er niet is, wat wil je dan...?
tja, ik snap dat soort angsten nooit zo. Als ze daar met een andere kerel wat uithaalt, Surinamer of medestagiaire maakt dan niet zoveel uit eigenlijk, dan is ze ongetwijfeld niet de "ware" voor je.
Suriname is heel exotisch, het hete klimaat, de stranden, het eten, en het ritme is er gewoon een stuk langzamer.

Meer een land voor levensgenieters.

De plaatselijke bevolking is erg gastvrij, zeker jonge mannen, en vooral als het om een leuk blondje gaat. Wordt waarschijnlijk op handen gedragen.

Maar goed, dat wil je waarschijnlijk niet horen.

Wat is je vraag nu precies?

Of de locals te vertrouwen zijn of je vriendin?
beste frizzy, ik wil gewoon antwoorden op mijn vragen en ervaringen van anderen horen..
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 15:07:

hohohoho dames, er is wel een reden in het verleden geweest om haar niet te vertrouwen. Het is wel iets wat nog in mijn achterhoofd zit.

Natuurlijk ben ik bang om haar te verliezen. Is niet vreemd als je ontzettend verliefd bent en haar het allerlekkerste ding vind!Niet te vertrouwen? Ze had toch gewoon een relatie met iemand, ging toch niet eerder vreemd?
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar het helpt echt niet als je je er van te voren over gaat druk maken.

En zelf als het waar is, dat meisjes als 'neukertje' gezien worden, dan is het meisje er nog zelf bij om zich ook zo te laten behandelen (of om de man in kwestie zo te behandelen natuurlijk).

Dus het is veel meer relevant wat je vriendin doet, niet wat het gemiddelde meisje daar doet.
Als een relatie goed zit overleeft het die twee maanden wel. Lukt dit niet dan zat er ergens al een kink in de kabel. En waren jullie als ze in Nl was gebleven waarschijnlijk vroeg of laat ook wel uit elkaar gegaan.
Een van de vragen is hoe de meeste locals naar deze stagiaires kijken (niet letterlijk) en of zij hun met respect behandelen of dat ze ze echt alleen maar als gratis hoertjes zien (niet mijn woorden)?
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 14:52:

t Surinaamse mannen zij zien als een gratis hoer (is hard gezegd maar zo praten die meiden) en vele meiden daar dus vreemd gaan.Eh... die logica zie ik even niet. Ikzelf zou het bv. niet snel doen met iemand die me als "gratis hoer" ziet.
Ik studeer zelf psychologie dus ik kan me jullie antwoorden goed voorstellen maar dat zijn mijn vragen niet!

Mijn vriendin is onze relatie eens vreemd gegaan met een donkere man. Misschien verklaart dit meer.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 15:12:

beste frizzy, ik wil gewoon antwoorden op mijn vragen en ervaringen van anderen horen..quote:laten zoveel stagiaires zich dan gebruiken?alle stagiaires laten zich gebruiken, dat weet je toch?
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 15:16:

Een van de vragen is hoe de meeste locals naar deze stagiaires kijken (niet letterlijk) en of zij hun met respect behandelen of dat ze ze echt alleen maar als gratis hoertjes zien (niet mijn woorden)?Wat maakt dat voor jou uit? Is het nog belangrijk hoe een man haar ziet als je vriendin zelf vreemdgaat?
Ok. Wat heeft het voor zin om je hier druk om te maken?

1. Wij zeggen: ja alle vrouwen gaan daar vreemd. Dan ga jij twee maanden lang heel erg zitten stressen.

2. Wij zeggen: nee hoor, dat doen ze daar nooit. Dan denk jij: ja, maar ze is al een keer vreemd gegaan met een zwarte man dus mijn situatie is anders.

Wat hebben jouw vragen in godsnaam voor zin? Het heeft toch helemaal geen nut om je te gaan zitten druk maken om wat zij daar allemaal uitvreet? Stel voor jezelf de grenzen - gaat zij daar overheen of twijfel je daarover is het klaar, anders zijn jullie over twee maanden weer happy together.
Nou Margaretha, zo zien die stagiaires het zelf niet volgens de verhalen. De verhalen die op de PABO de rondte doen worden die meiden helemaal ingepakt en dat die grieten er als een blok voor vallen. Ik kan me dit echt niet voorstellen vandaar dat ik graag ervaringen wil horen van meer neutrale personen.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 15:12:

beste frizzy, ik wil gewoon antwoorden op mijn vragen en ervaringen van anderen horen..

Well excuuuuuuuuuse me!

Ik denk alleen dat al die vragen er niet echt toe doen.

Maar goed, ik heb Surinaamse familieleden, daar woonachtig. En ja, het is algemeen bekend daar dat de stagiaires goed zijn voor tijdelijke pleziertjes. Maar wat zegt dat in godsnaam over jouw vriendin?
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 15:23:

meiden helemaal ingepakt en dat die grieten er als een blok voor vallen. Ik kan me dit echt niet voorstellen .

Natuurlijk kun je je dat Wel voorstellen.

Het blijft een exotisch land....heet, zon, zee enz. enz. Forse jonge vissers op het warme strand...enz. enz.
ik weet dat als ik op een forum schrijf, kritiek kan ontvangen. Geen probleem maar wil dan ook graag antwoorden of liefst ervaringen.

ik probeer haar echt te vertrouwen maar wil gewoon weten of de geruchten waar zijn en wat voor sfeer daar heerst (nee, ik kan zelf niet gaan ivm mijn studie)
excuses aanvaard Frizzy lol. Ik dank je voor jouw antwoord. Dat zegt niets over mijn vriendin maar dat was de vraag ook niet...
In sommige landen wordt in het algemeen anders tegen het belang van trouw zijn aangekeken dan hier in nederland de norm is. Of Suriname daaronder valt weet ik niet. Maar wat maakt dat voor jou uit? Hier in Nederland lopen vast ook wel mannen rond die graag je vriendin wille versieren en het niet uitmaakt dat jullie een relatie hebben. Het gaat erom of jullie relatie stabiel genoeg is zoiets aan te kunnen. Zo´n stage periode is namelijk best ingrijpend. Dat laatste was in mijn ervaringen (zelf en om me heen) veel vaker de oorzaak dat een relatie zo´n periode niet aan kon dan wat hitsige mannen!
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 15:23:

Nou Margaretha, zo zien die stagiaires het zelf niet volgens de verhalen. De verhalen die op de PABO de rondte doen worden die meiden helemaal ingepakt en dat die grieten er als een blok voor vallen. Ik kan me dit echt niet voorstellen vandaar dat ik graag ervaringen wil horen van meer neutrale personen.

Meiden ingepakt? Denk je dat het een samenzweringscomplot onder de mannelijke Surinamers is ofzo? Compleet met uitgewerkte methodieken?

Joh, get a grip. Die meiden zijn weg van Nederland, zonder bekenden om zich heen, het is warm, ze gaan veel uit en krijgen een hoop aandacht (en zijn dat niet gewend) en daardoor krijgen ze zin.

Maar als een meisje een serieuze relatie heeft met haar Ware, dan doet ze zoiets niet, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven