stage Suriname

09-06-2010 14:52 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn naam is Hans en heb sinds 2,5 jaar een leuke relatie waar ik erg happy in ben. Mijn vriendin studeert aan de PABO en gaat binnenkort 2 maanden stage lopen in Suriname. Hierover maak ik me nogal ongerust en zit met vele vragen. Ik maak me ongerust omdat ze voor mij een Surinaamse vriend had en een Surinaamse man blijkbaar interessant vindt. Ook weet ik dat ze soms nogal naïef en flirterig kan zijn (heb ik overigens absoluut geen problemen mee). Ze heeft lang blond haar en een goed lijf wat daar blijkbaar nogal in trek is.

Nu heb ik gehoord dat er vele relaties van stagiaires, die naar Suriname gaan, fout gaan. De verhalen van haar medescholieren zijn dat Surinaamse mannen zij zien als een gratis hoer (is hard gezegd maar zo praten die meiden) en vele meiden daar dus vreemd gaan. Nu zijn mijn vragen eigenlijk: is dit waar en laten zoveel stagiaires zich dan gebruiken? Hoe worden zulke meisjes dan behandeld of worden ze gewoon als neukertje gezien? Wie heeft positieve of negatieve ervaringen hiermee?

Ik weet dat ik me misschien zorgen om niks maak maar toch. Vind het erg fijn om jullie reactie te lezen.
Wat ik me verder nog afvraag:

je brengt dit alles nu ter sprake, omdat zij naar Suriname gaat en je ongerust bent geworden van alle verhalen die je over dat land hebt gehoord.

Vertrouw je haar in Nederland wel dan? Ben je er nu nooit bang voor dat ze vreemd zal gaan? Als ze een avond gaat stappen met vriendinnen en jij zit thuis, wat doe je dan? Heb je dan nergens last van en is er dan helemaal geen twijfel?
beste Simoon, jullie hebben wel degelijk een indruk op me gemaakt. Heb er goed over nagedacht en zoals eerder gezegd ga ik vandaag met haar praten. De update volgt hierover nog.

ik ben altijd een hele zachte gemakkelijke jongen geweest en weet dat ik hier geen afbreuk op wil doen. ze is hier ook voor gevallen. Heb me wel voorgenomen dat ik haar heel duidelijk ga maken dat ik 1 keer vreemdgaan kan vergeven maar een 2e keer absoluut niet. Moet haar vertrouwen al zal ik er nooit achter gaan komen wat daar zal gebeuren. ook zal ik vertellen hoe ik er over denk om als meisje zich als 'gratis hoer' te laten gebruiken. Ik zal mijn zelfrespect aan haar duidelijk maken en zal haar vragen dit ook te hebben. Ik kan geen respect opbrengen voor dames die zich zo gemakkelijk laten gebruiken. Kan er bij mij echt niet in!!!!

Ben toch nog steeds geïnteresseerd over ervaringsdeskundigen wat Suriname betreft hoor, wat de eigenlijke insteek was van mijn topic.

alvast bedankt

Hans
Nee Simoon als ze hier in Nederland is heb ik daar geen last meer van.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 10 juni 2010 @ 09:35:

beste Simoon, jullie hebben wel degelijk een indruk op me gemaakt. Heb er goed over nagedacht en zoals eerder gezegd ga ik vandaag met haar praten. De update volgt hierover nog.

Succes!

ik ben altijd een hele zachte gemakkelijke jongen geweest en weet dat ik hier geen afbreuk op wil doen. ze is hier ook voor gevallen.

En dus weet ze ook heel goed wat ze allemaal wel kan maken bij jou.

Heb me wel voorgenomen dat ik haar heel duidelijk ga maken dat ik 1 keer vreemdgaan kan vergeven maar een 2e keer absoluut niet. Moet haar vertrouwen al zal ik er nooit achter gaan komen wat daar zal gebeuren.

Weet je wat mij opvalt? Je legt het bij jezélf hier. Alsof het jouw probleem is dat jij haar niet vertrouwt. Maar het gaat erom dat ZIJ alles op alles moet zetten om jou te tonen dat zij te vertrouwen is en dat ze voor de volle 100% voor jou gaat.

ook zal ik vertellen hoe ik er over denk om als meisje zich als 'gratis hoer' te laten gebruiken.

Ik snap niet echt wat dit ertoe doet. Denk jij dat het haar zal tegenhouden om vreemd te gaan? Ik denk namelijk dat je alleen maar minder respect van haar zal krijgen door dit soort opmerkingen. Geen enkele vrouw zal een seksueel pleziertje van zichzelf zien als hoerengedrag en ze zal zich er dus niet door aangesproken voelen.

Ik zal mijn zelfrespect aan haar duidelijk maken en zal haar vragen dit ook te hebben.

Je gaat haar dit vragen? "Mag ik alsjeblieft respect van je?"?! Dat is niet de manier om respect te krijgen Hans. Respect krijg je door voor jezelf op te komen, door grenzen te stellen en te tónen dat je respect hebt voor jezelf.

Ik kan geen respect opbrengen voor dames die zich zo gemakkelijk laten gebruiken. Kan er bij mij echt niet in!!!!

Zoals al heul vaak is gezegd op dit topic: die vrouwen laten zich niet gebruiken. Die hebben plezier. Als je deze houding volhoudt jegens haar gaat ze nog denken dat ze een slachtofferrol kan opeisen bij jou als het alsnog is 'misgegaan', want ze is dan zooooo zielig dat ze is gebruikt! Kom op, ze is er zelf bij. Als ze het doet, doet ze het omdat ze geil is. Klaar.

Ben toch nog steeds geïnteresseerd over ervaringsdeskundigen wat Suriname betreft hoor, wat de eigenlijke insteek was van mijn topic.

alvast bedankt

Hans
dank je voor de succes wensen Fizzy.

Natuurlijk weet je van elkaar wat je kunt maken. Zij dus ook bij mij, ze is toch op me gevallen zoals ik ben. Een zachte jongen en wil hier ook geen afbreuk aan doen. Hieruit volgt dus ook dat als zij vreemd is gegaan dat ik daar een aandeel in heb. Als de relatie toen helemaal goed had gezeten was het waarschijnlijk ook niet gebeurd.

Ik vind wel dat ik mijn gevoelens over zo'n situatie die daar kan ontstaan met haar moet bespreken. Dat ik het echt belachelijk vind dat dames die zich bijna letterlijk aanbieden geen respect van mij kunnen verwachten. Kan je nog zo lekker in het buitenland zitten en alle kanten verleidt worden. Jullie spreken mij aan op mijn zelfrespect maar je zegt wel dat die vrouwen zich niet laten gebruiken. Volgens mij heeft dat juist met zelfrespect te maken kan je nog zo geil zijn, of ben ik nou gek?
hanssie,

Ik begrijp wel wat je bedoelt met je laatste zin (over zelfrespect) en soms is dat ook zo. Toch is dat een aanname, dat vrouwen met iemand voor 1 nachtje naar bed gaan of vreemd gaan, omdat ze weinig zelfrespect zouden hebben. Vrouwen gunnen zichzelf ook heus wel pleziertjes, zonder dat er iets aan vast hoefte te zitten. En daarnaast heb je - net als bij mannen - ook 'foute' vrouwen. Ja, hanssie die bestaan echt.

Sorry, dat ik het zeg, maar je komt over alsof je een naief beeld van vrouwen hebt en dat je soms via je studie bepaald (fout) gedrag van vrouwen wilt verklaren om er als het ware 'grip'op te krijgen.

Ik denk dat je in jouw geval nog het meeste kans maakt op respect als je tegen je vriendin zegt: "Het spijt me, maar ik vertrouw jou niet. Ik heb besloten om voor mijzelf te kiezen"
Only dead fish go with the flow
Heb net al mijn punten bij mijn vriendin gelegd en ze begrijpt me. Ik zag ook aan haar dat ze nu echt spijt had van haar acties in het verleden. Het luchtte ontzettend op bij beide.

Ze gaf aan dat ze van me houdt en dat ze absoluut geen intenties heeft om in Suriname vreemd te gaan want ze heeft een relatie met mij.

Het was erg emotioneel maar voelt wel goed. Nu is ze naar school en zit ik het gesprek nog eens terug te halen.
Kaarten op tafel gegooid dus. Vaak het beste idee.

Ik wil niet l*llig doen, maar wat wel of niet vreemdgaan betreft: dat heeft weinig met wel of niet een verblijf in het buitenland uit te staan. Kan altijd en overal.

Wat mij bijbleef aan jouw posts was dat jij er destijds bij toeval achter bent gekomen dat ze vreemd is gegaan. Ik vroeg me toen af of ze het jou , uit zichzelf , verteld zou hebben?

Zoals velen zeggen hier: '' Het vreemdgaan was erg, maar het liegen was nog erger."

Anyway, ik hoop dat het voor jullie werkt.
Hans ik hoop dat het allemaal zal lopen zoals jij het het liefst wil.
quote:frizzy schreef op 10 juni 2010 @ 15:09:

Hans ik hoop dat het allemaal zal lopen zoals jij het het liefst wil. Sluit ik me bij aan.
quote:frizzy schreef op 10 juni 2010 @ 15:09:

Hans ik hoop dat het allemaal zal lopen zoals jij het het liefst wil. Sluit ik mij ook bij aan.
Only dead fish go with the flow
Ik heb er alleen een hard hoofd in als Hans zijn houding niet aanpast. Zachtaardigheid is een mooie eigenschap, maar Hans, ik ben bang dat jij hier gebrek aan zelfrespect en zachtaardigheid door elkaar haalt. En als dat werkelijk zo is dan ga je jezelf nog tegenkomen.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er een hard hoofd in heb. Ik kan er helaas niet helemaal de vinger op leggen, maar zoals Hans zich voordoet in dit topic klopt het echt niet.

Of het nou naïef is of niet de juiste prioriteiten kiezen... Ik ben er nog niet helemaal uit.

Blijf het gewoon raar vinden dat hij zo de nadruk legt op Suriname. Het lijkt gewoon wel of hij het probleem (zijn vriendin) steeds ergens anders neerlegt. Het ligt hoe dan ook nooit aan zijn vriendin. Nu is er ook nog niks gebeurd, maar Hans gaat zich hoe dan ook die 2 maanden stokongelukkig voelen en als ik zijn vriendin was zou ik het geloof ik zelf uit maken, want op die manier zou ik niet met plezier op stage gaan. Want zij wil het daar ook naar haar zin hebben (en dat kan ook prima zonder seks), maar als mijn vriend al die tijd sikkeneurig en neurotisch thuis zou zitten, dan kon ik niet genieten van mijn once in a lifetime stage. En daar zou ik behoorlijk van balen.

Als je relatie goed zit dan gun je elkaar zoiets. En dan heeft Hans zelfs nog het geluk dat zijn vriendin maar 2 maanden weg gaat. Meestal duren stages veel langer. Zij zal het naar haar zin moeten hebben, Hans hier in Nederland ook. En als ze terug komt dan zouden jullie beide blij moeten zijn dat jullie weer bijelkaar kunnen zijn. En zo zie ik de situatie bij Hans en vriendin momenteel niet. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Iets in de posts van Hans geeft mij het gevoel dat zijn vriendin niet zo heel gek op hem is... Het komt niet geheel wederzijds over.
Hans, draai het eens om. Stel dat jij voor je werk 2 maandjes naar een tropisch land gaat.

Ontzeg je jezelf dat 2 maanden sex?

En vind je het dan logisch dat je meissie het uitmaakt als je een keertje je tanden in fruit van de verkeerde boom gezet hebt?
.... en ook dit: jonge meiden hebben ontzettend veel keus op de relatiemarkt. Zij zijn de sterke partij want er zijn heel veel mannen waar ze een keus uit kunnen maken. Zeker voor knappe vrouwen geldt dit.

Jij zit met veel concurrentie om je heen, vooral van oudere mannen die overnieuw willen beginnen en een jong meisje willen. Vaak hebben die materieel ook meer te bieden.

Zo is het nou eenmaal volgens mij.

Als je 40 wordt, verandert het.
ik ben blij met het gesprek van gisteren en voel je me opgelucht. Weet dat het niet mee zal vallen als ze daar is maar denk dat de meeste personen dat hebben als hun lief voor lange tijd naar het buitenland gaan.

HenkJan, je hebt gelijk maar snap jouw laatste zin niet. Wat veranderd er als je 40 wordt? Magische leeftijd?
Je denkt dat ze zo dom is door zich te laten inpalmen door een kleffe vent en je denkt dat ze geen moraal heeft door met iedereen het bed in te duiken. Haar keuze van vriendinnen getuigen ook niet van al te veel niveau.

Waarom wil je een relatie met haar onderhouden, behalve dat ze een bloedgeil lichaam heeft? Volgens mij voel jij je beter op je gemak in een relatie met een serieus meisje uit je eigen kringen.

Ik had na het lezen van je onwerkelijke openingspost trouwens nooit verwacht dat jij een WO' er was.

Ow ja, ik heb 6 maanden stage gelopen in Spanje en me door geen 1 Spanjaard laten neuken. Ben zeker zo lelijk als de nacht.
quote:Simooon schreef op 10 juni 2010 @ 16:21:

Blijf het gewoon raar vinden dat hij zo de nadruk legt op Suriname. Het lijkt gewoon wel of hij het probleem (zijn vriendin) steeds ergens anders neerlegt. Het ligt hoe dan ook nooit aan zijn vriendin. Precies! Alsof iedereen die in Suriname met een Surinaamse man naar bed gaat er ingeluisd is door die man, en er zelf helemaal niets aan kon doen dat ze voor hem is gevallen. Hans vergeet echter dat z'n vriendin een eigen vrije wil heeft, en zelf kan kiezen met wie ze naar bed gaat. En als je een partner hebt van wie je houdt en die je respecteert dan komt het gewoon niet in je op om met een ander naar bed te gaan, hoe complimenteus, welbespraakt, lekker of geil die man ook is. Ik vind het behoorlijk struisvogelerig klinken om alle schuld maar op die mannen af te schuiven. Je vriendin heeft een relatie, zij moet zich inhouden als ze jou respecteert. Al zat ze twee jaar in Suriname! En als je er geen vertrouwen in hebt dat ze dat kan of wil dan kun je maar beter meteen met die relatie stoppen. Een relatie hoort namelijk gebaseerd te zijn op wederzijds vertrouwen en respect, en dat lijkt me in jullie geval ver te zoeken.
quote:. Een relatie hoort namelijk gebaseerd te zijn op wederzijds vertrouwen en respect, ...

Wat een idealistische praat zeg.

Een relatie is gebaseerd op het bevredigen van wederzijdse behoeftes. Zoals materiele, mentale en fysieke behoeftes, en behoeftes aan status en aanzien.

Ik heb er misschien een wat nuchtere kijk op.
Idealistisch misschien, maar met een man die wel voldoet aan mijn materiële, mentale en fysieke behoeftes zonder dat daar wederzijds vertrouwen en respect bij komt kijken hoef ik in ieder geval geen relatie.
quote:Henkjan41 schreef op 11 juni 2010 @ 11:37:

[...]

Wat een idealistische praat zeg.

Een relatie is gebaseerd op het bevredigen van wederzijdse behoeftes. Zoals materiele, mentale en fysieke behoeftes, en behoeftes aan status en aanzien.

proest...

Mijn relatie is wel degelijk gebasseerd op vertrouwen en wederzijds respect. Dat we daarnaast elkaars elkaars wederzijdse behoeftes bevredigen is mooi meegenomen

Ik heb er misschien een wat nuchtere kijk op.Maar na het lezen van jou bijdrage snap ik je wel hoor. Ik neem aan dat jij zelf boven de 40 bent? En jij denkt dat alle jonge vrouwen zitten te wachten op een oudere man omdat die nou eenmaal meer te bieden zou hebben? Dat soort relaties zijn inderdaad meestal gericht op wederzijdsebehoeftes. Maar om nu te stellen dat dat de norm is. Dat is niet nuchter maar onrealistisch!
We spreken elkaar later nog wel, Marije. Hopelijk vertel jij dan een ander verhaal.

Want nogal wat mannen van 40 vinden het nodig om hun vrouw in te ruilen voor een wat jonger type. Er zijn kennelijk genoeg jonge vrouwen die iets in die mannen zien, anders kan het niet.

Dat is nou eenmaal mannelijk gedrag en daar kan ik niets aan doen dan alleen vaststellen.

Overigens denk ik bij jou het omgekeerde. Jullie bevredigen elkaar in jullie wederzijdse behoeften en daardoor is er vertrouwen en respect.
Misschien heel naïef gedacht hoor....naast status, behoeftebevrediging enzo (en in jouw geval TO, ook onzekerheid en het voor waar aannemen van verhaaltjes over Surinamers en blonde dames die ineens alle elastiek uit hun stringetjes verliezen)...hoe staat het met de liefde TO?
anoniem_5603 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 14:21
Reden: typefoutje
% gewijzigd
quote:Henkjan41 schreef op 11 juni 2010 @ 09:01:

.... en ook dit: jonge meiden hebben ontzettend veel keus op de relatiemarkt. Zij zijn de sterke partij want er zijn heel veel mannen waar ze een keus uit kunnen maken. Zeker voor knappe vrouwen geldt dit.

Jij zit met veel concurrentie om je heen, vooral van oudere mannen die overnieuw willen beginnen en een jong meisje willen. Vaak hebben die materieel ook meer te bieden.

Als je 40 wordt, verandert het.Woon je in de Apenheul?
quote:Henkjan41 schreef op 11 juni 2010 @ 09:01:

.... en ook dit: jonge meiden hebben ontzettend veel keus op de relatiemarkt. Zij zijn de sterke partij want er zijn heel veel mannen waar ze een keus uit kunnen maken. Zeker voor knappe vrouwen geldt dit. uhm ja, dat klopt wel

Jij zit met veel concurrentie om je heen, vooral van oudere mannen die overnieuw willen beginnen en een jong meisje willen. Vaak hebben die materieel ook meer te bieden. Naast ons strakke lichaam hebben de 'oudere heren' vaak een hoop ellende, een zooitje kinders met een ander, een halfslachtige erectie en een hangkont..zoiets bedoel je?

Als je 40 wordt, verandert het.Voorlopig ben ik nog een jong & lekker ding en weet mijn vriend dat hij niet in slaap moet vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven