Werk & Studie alle pijlers

en weer werkloos.......

10-06-2010 10:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou lekker dan.....

Opende ik een aantal weken geleden nog vol enthousiasme een jubeltopic voor mijzelf omdat ik een baan had gevonden: was amper drie weken aan het werk: krijg ik maandag aan het einde van de werkdag meegedeeld dat ik niet weer terug hoef te komen, omdat er teveel personeel is. Werkgever had bedacht dat ze mijn vacature wel intern konden invullen. Alsof ze dat drie weken geleden niet konden bedenken!
En dan zijn er nog mensen die vinden dat de ww best wel afgeschaft/verkort kan worden want er is echt werk genoeg voor iedereen

Balen voor je zeg.

Ik heb in het verleden een keer een baan opgezegd om de dag voordat ik bij een nieuwe baan zou beginnen te horen te krijgen dat het toch niet doorging.
Wat rot! Sterkte
quote:granny71 schreef op 10 juni 2010 @ 11:05:

En dan zijn er nog mensen die vinden dat de ww best wel afgeschaft/verkort kan worden want er is echt werk genoeg voor iedereen

Inderdaad. Het schrijnende is nog dat die mensen die dat zeggen veelal zelf over een riante wachtgeldregeling beschikken: 5 jaar lang 100% van je inkomen. Zoals ene meneer Pechtold, die beweert dat er iets met je aan de hand is als je na 6 maanden nog geen werk weer hebt. Tja, er is een beetje een crisis gaande meneer Pechtold. Geen idee of u er iets van gemerkt hebt, maar veel Nederlanders merken het wel.
Nou idd.. ik zit me ook suf te solliciteren, kom nergens aan de bak.. schoonmaken, cassiere, helemaal niks!

Elke keer in de afwijzingbrief staat ook: We hebben meer dan 86 (bijv) reacties gehad, helaas bent u niet geselecteerd.
Heey Traincha,

wat n rot streek! dan had ie eerder moeten bedenken!!

Hoop dat je snel weer iets anders vind!

Veel suc 6!
ff by the way; heb je nog de mogelijkheid om te studeren?

heb ik helaas ook niet (geld :S) maar anders zou ik het wel weten.........
Die mogelijkheid is er altijd, maar wel op eigen kosten Ik heb hier trouwens nog een half afgemaakte - niet deze baan gerelateerde cursus liggen, waarvoor ik dus vanwege het werk een examen voor heb laten schieten. Daar ga ik me naast het solliciteren toch eerst maar op storten en mij opgeven voor het eerstvolgende examen.
Ik heb wellicht wat in Utrecht. Is dat in de buurt? Moet ook ff checken of de vacature er nog is maar ik denk het wel

Laat maar weten of ik moet vragen.
quote:traincha2 schreef op 10 juni 2010 @ 11:43:

Die mogelijkheid is er altijd, maar wel op eigen kosten Ik heb hier trouwens nog een half afgemaakte - niet deze baan gerelateerde cursus liggen, waarvoor ik dus vanwege het werk een examen voor heb laten schieten. Daar ga ik me naast het solliciteren toch eerst maar op storten en mij opgeven voor het eerstvolgende examen.Voor een baan van 2 dagen in de week heb je een examen laten schieten?
Ik dacht overigens ook dat je in de journalistieke sfeer werkt/ of werk zoekt, en niet in het noorden van het land, maar in het noordoosten, Zwolle, woont. Maar correct me if I'm wrong..
Hoe noordelijk is dat Noorden van je, Traincha?

Is dit misschien je nieuwe baan?

http://www.villamedia.nl/vacatures/47454/
quote:moloko142 schreef op 10 juni 2010 @ 11:45:

[...]

Voor een baan van 2 dagen in de week heb je een examen laten schieten?Ja. Ik was daar net een week aan het werk en dat examen viel op een werkdag....
quote:moloko142 schreef op 10 juni 2010 @ 11:48:

Ik dacht overigens ook dat je in de journalistieke sfeer werkt/ of werk zoekt, en niet in het noorden van het land, maar in het noordoosten, Zwolle, woont. Maar correct me if I'm wrong..Nee, ik heb ontdekt dat ik in de journalistiek verder wil na een carriere van pakweg 17 jaar in het notariaat. En ik wil ook graag verder in de journalistiek, maar omdat ik langer dan een jaar werkloos ben val ik nu onder een andere regeling. (De Pawa) Dat houdt in dat ieder werk nu passend is ongeacht opleidingsnivo en eerder verdiend salaris.
quote:Appelsientje schreef op 10 juni 2010 @ 11:50:

Hoe noordelijk is dat Noorden van je, Traincha?

Is dit misschien je nieuwe baan?

http://www.villamedia.nl/vacatures/47454/Hee thanx Appelsientje!! Daar ga ik vanmiddag meteen achteraan.
Vervelend zeg!!

Maar weet je zeker dat het geen smoesje is? Misschien paste je niet binnen het team, of deed je dingen net op een manier wat hun niet aanstond? Als dat zo zou zijn, zou het wel fijn zijn om te weten, want dan zou je er iets van kunnen leren voor een volgende baan.
Hee balen zeg. Succes met het vinden van een nieuwe baan.

Ik kreeg ooit salarisverhoging en de week daarop werd ik ontslagen. Ook heel apart.
Cum non tum age
En dat examen was alleen maar mogelijk op die ene dag en niet op een van de andere 3 dagen dat je vrij was? Ik vraag dit omdat ik momenteel de opleiding Midden Management volg en bij mij zijn er wel meerdere examendata mogelijk..

Heb je nu weinig meer aan natuurlijk, maar ik had het examen altijd voor laten gaan. Dan had je nu in ieder geval dat papiertje gehad!
Kom op mop, gewoon lekker veel gaan schrijven.

Misschien kun je schrijven over je jobhunt en de frustraties die ermee samenhangen? Heb net dat boek besteld van de journaliste die een jaar in de thuiszorg heeft gewerkt omdat ze niks kon vinden. Alle ervaringen kunnen inspiratie voor je schrijfkunst zijn, zo moet je het maar zien!
Je haalt me de inspiratie uit mijn hoofd weg Ik had dit gisteren ook al bedacht
Ik begrijp dat je niet in Utrecht kan werken?
quote:Rary schreef op 10 juni 2010 @ 11:54:

Vervelend zeg!!

Maar weet je zeker dat het geen smoesje is? Misschien paste je niet binnen het team, of deed je dingen net op een manier wat hun niet aanstond? Als dat zo zou zijn, zou het wel fijn zijn om te weten, want dan zou je er iets van kunnen leren voor een volgende baan.Nou echt geloofwaardig was hun argument inderdaad niet. Doordat ik zo onaangenaam verrast was ben ik dat nou net vergeten te vragen. Ik vraag me trouwens af hoe ik ervan zou moeten leren als je niet in een team past.
quote:PattiPage schreef op 10 juni 2010 @ 12:18:

Ik begrijp dat je niet in Utrecht kan werken?oh sorry! Ik had nog niet gereageerd. Om hoeveel uur gaat het? Vanuit mijn woonplaats ben ik drie uur aan reistijd kwijt van- en naar Utrecht. Als alles meezit dan qua files en vertragingen.
Ik weet niet of dat wel zo relaxed is. Het gaat om in overleg in te vullen 3x een halve dag.

Uitbreiding kan in de loop van het jaar.

Het is een in VK praktijk dus niet echt wat je zoekt misschien?
Dat had me op zich wel leuk geleken hoor, maar ik ben inderdaad bang dat de reistijd me op den duur gaat opbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven