Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI,ik ben er stil van.. heb alleen de OP gelezen,maar volgens mij zijn er al veel lieve woorden gezegd en geschreven. Ik ga ze even lezen.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Lieve IBI, wat een hel maak je door. Voel je niet schuldig, jij wist dit niet, door deskundigen werd gedaan alsof het allemaal wel meeviel, iedereen had in jouw situatie lopen snauwen hier en daar. Héél veel sterkte!
Ben nog wakker. Zit een stripboek te lezen maar kan het moeilijk concentreren. Morgen om half zeven eruit. Douchen en dan naar eigen huis om katten te verzorgen. Daarna naar mijn huisarts die wilde me spreken. Dan medicatie halen ik heb kalmeringstabletten gekregen en dan naar man.
Aach meissie toch. Voel je niet schuldig ajb, hoe je af en toe reageerde is heel menselijk en dat weet je man ook. Hij had/heeft het heel zwaar en jij ook.

Ik hoop dat je ligt te slapen en kracht opdoet voor de nieuwe dag.

Wat buzynurse al schreef, ga het komende proces stapje voor stapje in/per dag in.
Heel veel succes morgen!
Ik kan niet stoppen met huilen
Acchh meissie! Nog een virtuele knuffel voor jou!

Misschien even een kop thee ofzo? Doe in ieder geval iets waar je zin in hebt ik bedoel in de zin van als jij niet kan of wil slapen ga dan even naar beneden ofzo op de bank nutteloos tv kijken misschien?
Hoeft ook niet Ibi, huil.
Arme IBI, natuurlijk huil je. Dit is de schrik van je leven. En je weet nog helemaal niet wat er allemaal gaat gebeuren, dat is ook vreselijk eng.

IBI gewoon huilen, het is vreselijk wat jullie overkomt!

En verder wat Essiej zegt
Zit te twijfelen om onder de douche te stappen maar wil de andere niet wakkket maken per ongeluk
Ben zo blij dat jullie er zijn
IBI, ik zou nu even niet te veel om anderen denken. Als jij nu zin hebt om te douchen, lekker doen. Dat snappen de anderen ook wel.
Ahjoh dat maakt even niet uit. Ik bedoel als jij lekker wil douchen doe dat dan! Dat snappen ze wel hoor! En zo erg veel lawaai maakt een douche niet dat je er niet meer door kunt slapen!
Doe maar Ibi, ik denk niet dat ze het erg vinden om even wakker te worden misschien. Ongetwijfeld zullen ze het begrijpen. Denk nu maar even alleen aan jezelf.
Vanaf morgen wil ik weer in eigen huis slapen zie alleen tegen het alleen liggen op. Ik mis hem nu al zo enorm we zijn nooit weg van elkaar in de nacht

douchen toch maar niet ook omdat ik een beetje zwak ben. Vandaag alleen ontbeten en water gedronken krijg niks weg
Goh IBI wat vreselijk dat jullie dit overkomt

Wens jou en je man veel sterkte
Kan er geen vriendin bij je slapen voor een paar nachten?

En ajb probeer toch te eten, drink anders van die yoghurtdrankjes etc.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 11 juni 2010 @ 01:00:

Ben zo blij dat jullie er zijn

En als je wil blijf ik net zo lang wakker tot je slaapt!

Ik ben toch nog niet moe
Heb alleen de OP gelezen. Maar goeie genade IBI.... Verdorie....

En wel goed voor jezelf zorgen he, dus ook een beetje goed eten
Is er geen yoghurt in huis? Dat is lekker makkelijk weg te krijgen.
Ibi, ik ga zakken. Hoop dat je zo beetje kan slapen. Heel veel sterkte voor jou en je man morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven